Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"96d01208-8729-4984-be30-432bfcc7adcf","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A miniszterelnök kifejtette azt is, szeretné, ha az innovációra fordított összegben a legjobbak között lennénk. ","shortLead":"A miniszterelnök kifejtette azt is, szeretné, ha az innovációra fordított összegben a legjobbak között lennénk. ","id":"20250307_orban-viktor-tudomany-mmc-szeged","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96d01208-8729-4984-be30-432bfcc7adcf.jpg","index":0,"item":"94cc59e1-2fba-4004-bc5c-6519b755311a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_orban-viktor-tudomany-mmc-szeged","timestamp":"2025. március. 07. 21:58","title":"Orbán Viktor Szegedre látogatott az MCC miatt, és kijelentette, hogy a nemzet fennmaradása szempontjából a tudomány nélkülözhetetlen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"721c6b3a-b34e-4a15-a777-086ddfe748bd","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Ez idén már a második ilyen balesete Elon Musk űrvállalatának, amelyik egy szép napon a Marsig szeretne eljutni.","shortLead":"Ez idén már a második ilyen balesete Elon Musk űrvállalatának, amelyik egy szép napon a Marsig szeretne eljutni.","id":"20250307_spacex-starship-robbanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/721c6b3a-b34e-4a15-a777-086ddfe748bd.jpg","index":0,"item":"64b68fd0-3ca0-41a8-92f4-888530905344","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_spacex-starship-robbanas","timestamp":"2025. március. 07. 07:16","title":"Percekkel az indítás után felrobbant a SpaceX űrhajója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e4ec2bb-214f-41fb-84c5-3d1122463368","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Az alapszámla kibővítésére kérte Nagy Márton a bankokat, ami a legtöbbeket valószínűleg azért lephet meg, mert azt sem tudták, hogy alapszámla nevű fogalom egyáltalán létezik. Pedig van értelme, de nem véletlenül nem a legnépszerűbb: olyan fapados szolgáltatás, amelynél sokkal nagyobbat spórolhat a legtöbb ember, ha alaposan körbenéz, milyen banki számlaajánlat volna jó neki.","shortLead":"Az alapszámla kibővítésére kérte Nagy Márton a bankokat, ami a legtöbbeket valószínűleg azért lephet meg, mert azt sem...","id":"20250307_bankok-szamla-alapszamla-nagy-marton-bankmonitor-bank-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e4ec2bb-214f-41fb-84c5-3d1122463368.jpg","index":0,"item":"75dcde57-0f3b-4cb4-9dee-f05ee1c8cc46","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250307_bankok-szamla-alapszamla-nagy-marton-bankmonitor-bank-ebx","timestamp":"2025. március. 07. 10:14","title":"Olcsóbb számlákat kér Nagy Márton a bankoktól, pedig sokaknak az is elég spórolást hozna, ha megnéznék, miből válogathatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06eab1e8-a054-468a-aca6-42048a54cce8","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A produkció intimitás-koordinátora elmondta, mire figyeltek az erotikus jelenetek forgatásakor, amelyekből van bőven a sorozatban. ","shortLead":"A produkció intimitás-koordinátora elmondta, mire figyeltek az erotikus jelenetek forgatásakor, amelyekből van bőven...","id":"20250307_Hunyadi-sorozat-meztelenseg-intimitas-koordinator","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06eab1e8-a054-468a-aca6-42048a54cce8.jpg","index":0,"item":"541ffaa4-0be9-448e-ad87-89617deb71ed","keywords":null,"link":"/kultura/20250307_Hunyadi-sorozat-meztelenseg-intimitas-koordinator","timestamp":"2025. március. 07. 11:37","title":"A Hunyadi showrunnere a meztelen jelenetekről: Mindenki profi és bevállalós volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6232ee07-7322-43cf-874e-1e534288d42c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A független ellenzéki képviselő szerint az ellenzéknek csak akkor van esélye a jövő évi választásokon, ha előtte legalább 10-15 százalékkal vezet a Fidesz előtt.","shortLead":"A független ellenzéki képviselő szerint az ellenzéknek csak akkor van esélye a jövő évi választásokon, ha előtte...","id":"20250307_hadhazy-akos-tisza-part-magyar-peter-2026-valasztas-ellenzek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6232ee07-7322-43cf-874e-1e534288d42c.jpg","index":0,"item":"136806a2-c025-49b7-b63d-41c625984636","keywords":null,"link":"/itthon/20250307_hadhazy-akos-tisza-part-magyar-peter-2026-valasztas-ellenzek","timestamp":"2025. március. 07. 10:57","title":"Hadházy Ákos: A Tisza eddigi sikere az én sikerem is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e6fce53-caba-4197-b12e-73097b1145d2","c_author":"HVG","category":"360","description":"A kelet-kínai társaság sorra építi hadállásait Japántól Németországig.","shortLead":"A kelet-kínai társaság sorra építi hadállásait Japántól Németországig.","id":"20250307_hvg-Shandong-Hi-Speed-Qilu-Eurasia-Railway-Logistics-Kina-Szerbia-Magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e6fce53-caba-4197-b12e-73097b1145d2.jpg","index":0,"item":"12936d45-4156-4554-afe6-673ed1dcc677","keywords":null,"link":"/360/20250307_hvg-Shandong-Hi-Speed-Qilu-Eurasia-Railway-Logistics-Kina-Szerbia-Magyarorszag","timestamp":"2025. március. 07. 08:30","title":"Kezdhetnek félni a magyar logisztikai vállalkozások ettől a kínai gigacégtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9244a7e-34c4-4978-81f4-00785dfc5b43","c_author":"Domány András","category":"tudomany","description":"Bodor József megbízatását egy hónapja még meghosszabbította Rogán Antal miniszterelnöki kabinetfőnök, csakhogy azóta elvesztette a terület felügyeletét.","shortLead":"Bodor József megbízatását egy hónapja még meghosszabbította Rogán Antal miniszterelnöki kabinetfőnök, csakhogy azóta...","id":"20250307_Megszunik-a-kormanyzati-informatika-miniszteri-biztosi-tisztsege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9244a7e-34c4-4978-81f4-00785dfc5b43.jpg","index":0,"item":"ed086860-49e9-4c50-927f-6c0b84565999","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_Megszunik-a-kormanyzati-informatika-miniszteri-biztosi-tisztsege","timestamp":"2025. március. 07. 21:16","title":"Megszűnik a kormányzati informatika miniszteri biztosi tisztsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2df36ef-d87f-4ea9-8d37-0823f4911829","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"Tizenhét oldalon keresztül magyarázzák, nem tudni, mekkora összegekről van szó, de biztosak abban, hogy több dollár jutott a hazai civileknek, mint amennyit bevallanak. Igaz, erre a Szuverenitásvédelmi Hivatalnak semmi bizonyítéka nincs.","shortLead":"Tizenhét oldalon keresztül magyarázzák, nem tudni, mekkora összegekről van szó, de biztosak abban, hogy több dollár...","id":"20250307_Szuverenitasvedelmi-Hivatal-USAID-jelentes-civil-szervezetek-sajto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2df36ef-d87f-4ea9-8d37-0823f4911829.jpg","index":0,"item":"71605881-4f64-4d27-9d87-112ae9acdd55","keywords":null,"link":"/itthon/20250307_Szuverenitasvedelmi-Hivatal-USAID-jelentes-civil-szervezetek-sajto","timestamp":"2025. március. 07. 12:25","title":"Lánczi Tamás hivatala jelentést írt a USAID-pénzekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kevesen vágynak egy Passatra, mert szép, szexis, vagy vagány.
am
Kevesen vágynak egy Passatra, mert szép, szexis, vagy vagány. A szedán és a kombi inkább az üzleti életben kedvelt, de családi autónak is sokan választják. A Passat CC a fiatalokat és a sportos üzletembereket célozza meg, azokat, akik eddig messze elkerülték a VW-kereskedéseket. Persze azokra is számít a márka, akik eddig is VW-fanok voltak, és az unalmas autók miatt elégedetlenkedtek. Eddig az Eos volt a legfeltűnőbb, őt lökte le a trónról a CC.
Nincs mit tagadni: a wolfsburgiak egy jól bevált stuttgarti receptet követtek. Fogtak egy tömegmodellt (Passat), megnyújtották kábé öt centivel, lelapították, Murat Günak tervező segítségével új lámpákat rajzoltak, szélesítették a nyomtávot, keretnélküli ablakokat építettek be és minimum 17 hüvelykes alukerekekre tették az autót. Pontosan ezt csinálta 4 évvel ezelőtt a Mercedes-Benz az E-osztállyal. Az autó tengelytávja 14 centivel csökkent a szedánhoz képest, ezért érezzük úgy vezetés közben, hogy nem is nagy autó ez a Passat CC. Teljesen kupés az érzés, igaz, a menettulajdonságok ezt kevésbé támasztják alá. Hiányzik a spiritusz, a véletlenszerűség, minden programozott, tökéletes – emiatt az autónak nem érezzük a sajátos ízét. Bármennyire erőlködtek is a Volkswagennél, a Passat CC-nek nincs karaktere.
am
Szép autó, szó se róla, meg is csodálja mindenki, a VW-tulajdonosoknak majd kiesik a szemük, de vezetése nem nyújt különleges élményt. Lehet, hogy a kipróbált 160 lovas 1,8-as teszi, de talán inkább az elsőkerékhajtás és az elektronikailag uralt menetdinamika az oka. A nemzetközi próbán alkalmam volt a 3,6 literes 300 lovas összkerekes változatot is meghajtani. Abban éreztem a spirituszt. Egy csöppet, csak egy csöppet kellett volna átemelni ebből a kevesebb lóerővel szerelt példányokba is. Az egynyolcas moci nagyon halk, erőteljes gázadásra sem engedi el a hangját, fogyasztása nem visszafogott, sőt. A hatszáz kilométeres tesztút során, vegyes üzemben 9,7 liter benzint fogyasztott átlagosan száz kilométerenként.
am
Mint az a megújult Passatnál is kiderült, a VW prémiummodelljei kezdenek elaudisodni. A CC-nél is megfigyelhető ez a pozitív tendencia. Elsőként a népautó modelljei közül a CC kapta meg a márkatársnál már jól bevált aktív futóművet. A három különböző beállítás – normál, sportos, komfortos – között kapcsolva az elektronika az éppen aktuális menettulajdonságokhoz párosítja a felfüggesztés karakterisztikáját. Nagy különbséget nem érezni, a csillapítás normál helyzetben is tökéletes, a sportosság illúzióját kielégítve többnyire sport fokozatban használtam az autót. Ilyenkor a kormány is felkeményedik. A kanyarkövető bixenon fényszórókat kanyarlámpa és LED-es nappali világítás egészíti ki. Hasznos funkció a visszagurulásgátló automatika.
[[ Oldaltörés: Kártyáról és telefonról is szólhat a zene ]]
am
A középkonzol és a beltér rendkívül tetszetős a CC-ben, az új multimédiás rendszer SD-foglalatot, AUX-kimenetet és Bluetooth audió csatolást is tartalmaz, az érintőképernyős, hatlemezes hifi rádióegysége 42 adót képes tárolni. Hagyományos VEF-rádiókra emlékeztető sávkeresős módban is lehet tekergetni. A hangszórók szépen szólnak, a parkolássegítő radarja élethű képet ad a nagy kijelzőn. Tesztautómban párhuzamos parkolásban segítő asszisztens is helyet kapott. Apró gázfröccsök segítségével érintés nélkül bekormányoz az automatika. Meglehetősen gyorsan és pontosan, így a való életben is bátran rábízhatjuk magunkat. A feleségemnek kifejezetten tetszett.
am
Teljesen új a multifunkciós kormány - a rásegítés eltúlzott -, amelyen 12 gombot tudunk nyomogatni, vezérelve a központi kijelzőt, illetve a zenelejátszót, és új a légkondícionáló műszeregysége is. A Passat vásárlóknak rossz hír, a hatos Golf leendő tulajdonosainak annál jobb, hogy az idén érkező új Golf is megkapja ezt a kormányt, multimédiás egységet és klímapanelt. Az ajtók érintésre nyílnak, nyitáskor és csukódáskor az ablakok előre le, illetve fel mozdulnak, ahogy egy keretnélküli kupéhoz illik.
A kéttónusú fabetéttel elválasztott műszerfal hibátlan, a rejtett és látható tárolók hasznosak, a telefonos Bluetooth-kapcsolat azonban sikertelen volt, az én svéd-japán telefonomat nem ismerte fel, ugyanakkor a finn óriás minden kipróbált modelljét igen. Mi ez, ha nem hátrányos megkülönböztetés. Nos, ettől a Passatban ülők nem szenvednek, a hátsó sor két ülése pont olyan bordázott és sportos, mint a vezetőé (széltében szűk, nagyobb testűeket egyenesen nyom), a középső, ötödik ülés helyére nagyméretű tárolórekesz és palacktartók kerültek.
am
A csomagtartó méretes 532 literes, ám annyira lapos, hogy csak sporttáskák, bőröndök szállíthatók vele. A hátralátás és a kilátás korlátozott.
A Passat CC-t a Continental új, Contiseal nevű önjavító abroncsaival szerelik fel, amelyek a gumiköpeny belső falára felhordott speciális gumikeveréknek köszönhetően 5 milliméter átmérőig képes megakadályozni a szegek, csavarok és egyéb éles, hegyes tárgyak okozta levegőveszteséget.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Volkswagen Passat CC 1,8 TSI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1789
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
160 lóerő 5000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
250 Nm 1500-4200-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2711
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4799 / 1855 / 1417
Csomagtér
532 liter
Saját tömeg (kg)
1430
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
222
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
8,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes
710,4/6,0/7,6
Tesztfogyasztás
9,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
180
ÁRA
7,8242 millió forinttól, a tesztelt modell 9,3 millió forint