Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4255125b-c2d9-4594-bfb0-3d18f20ee40d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"„Mindenki éljen úgy, ahogy szeretne, és ahogy tud” – mondta nemrég Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, amikor kormányközeli emberek luxus életviteléről kérdezték. Az urizálás nem most kezdődött, egyedül méregdrága táskákból egy hosszú idővonalat lehet felrajzolni, amit a Duma Aktuál csapata, pontosabban Ceglédi Zoltán meg is tett. Árpád fejedelemig persze nem lehet visszamenni, csak Habony Árpádig, akinek sokszázezres Gucci-táskáját éppen a szociális megszorítások ellen tüntető aktivisták előtt lóbálta. Kész szerencse, hogy nem maradt a villamoson, ahogyan Orbán Ráhel mai árfolyamon számolva 19 milliós Hermès-táskája sem. Ez KAP-nél kiverte a biztosítékot, és a java csak ezután jött. ","shortLead":"„Mindenki éljen úgy, ahogy szeretne, és ahogy tud” – mondta nemrég Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, amikor...","id":"20250607_duma-aktual-kormanyzati-luxizas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4255125b-c2d9-4594-bfb0-3d18f20ee40d.jpg","index":0,"item":"c287501c-baef-4cb6-a0cb-51afca37c029","keywords":null,"link":"/360/20250607_duma-aktual-kormanyzati-luxizas-video","timestamp":"2025. június. 07. 19:30","title":"„120 millió forintból egy egész falut kapok” – a kormányközeli luxustáskák története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d4f15a9-f0ac-4820-b5ed-c42d8c9a8f79","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az éjszaka sem volt eseménytelen a techguru és az elnök hirtelen kitört csatájának fényében, Musk Trump kongresszusi felelősségre vonására szólított fel, míg Steve Bannon felvetette, hogy a Tesla-vezér is egy illegális bevándorló lehet, és szerinte a milliárdost ki kellene toloncolni az országból.","shortLead":"Az éjszaka sem volt eseménytelen a techguru és az elnök hirtelen kitört csatájának fényében, Musk Trump kongresszusi...","id":"20250606_musk-trump-harc-veszteseg-reszvenyek-usa-nasa-spacex-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d4f15a9-f0ac-4820-b5ed-c42d8c9a8f79.jpg","index":0,"item":"b89702e9-b782-4765-8906-60f1bf355c83","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_musk-trump-harc-veszteseg-reszvenyek-usa-nasa-spacex-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 06:27","title":"Néhány óra alatt dollármilliárdokat vesztett az egymás ellen forduló Donald Trump és Elon Musk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e007cee-701f-4d81-9f87-97d96f0e7537","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szomorú látni azt a vergődést, ahogy a vezetés nem tud megbirkózni a város mindennapi életének a kihívásaival – fogalmazott Orbán Viktor miniszterelnök a budapesti közlekedés péntekre tervezett tízperces leállásával kapcsolatban. Karácsony Gergely főpolgármester tevékenységére utalva azt mondta: ha nem megy, akkor szóljanak, segítünk. A miniszterelnök szerint futótűzként terjedt el vidéken az olcsó drog, Oroszországgal pedig fegyverkorlátozási-megállapodást kell kötni.","shortLead":"Szomorú látni azt a vergődést, ahogy a vezetés nem tud megbirkózni a város mindennapi életének a kihívásaival –...","id":"20250606_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-haboru-gazdasag-inflacio-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e007cee-701f-4d81-9f87-97d96f0e7537.jpg","index":0,"item":"94869d1f-fa81-4dba-b8d0-a95eefcb3d99","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-haboru-gazdasag-inflacio-magyar-peter","timestamp":"2025. június. 06. 07:39","title":"Orbán Viktor: Vannak emberek, akik csak azért, hogy pénzhez jussanak, gonoszságokat követnek el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ee3b466-84b5-4db1-9035-e11d27ee22e8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Semmit nem hagynak a véletlenre a szombati összeomlás után.","shortLead":"Semmit nem hagynak a véletlenre a szombati összeomlás után.","id":"20250607_Az-osszes-szabad-klimas-busszal-keszenletben-all-Kelenfoldon-vasarnap-a-MAV","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ee3b466-84b5-4db1-9035-e11d27ee22e8.jpg","index":0,"item":"10e74a19-6cb6-4001-baa2-8ccb2d45fed7","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Az-osszes-szabad-klimas-busszal-keszenletben-all-Kelenfoldon-vasarnap-a-MAV","timestamp":"2025. június. 07. 22:06","title":"Az összes szabad klímás busszal készenlétben áll a MÁV Kelenföldön vasárnap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a03ace3-7cca-4c2c-8f70-166e60eeda7e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egészségügyi államtitkár szerint a következő két évre nem terveznek emelést.","shortLead":"Az egészségügyi államtitkár szerint a következő két évre nem terveznek emelést.","id":"20250606_2027-ben-kaphatnak-legkozelebb-beremelest-az-egeszsegugyi-dolgozok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a03ace3-7cca-4c2c-8f70-166e60eeda7e.jpg","index":0,"item":"62dc9925-b581-4c35-9ec7-0e139d776559","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_2027-ben-kaphatnak-legkozelebb-beremelest-az-egeszsegugyi-dolgozok","timestamp":"2025. június. 06. 18:48","title":"Takács Péter: 2027-ig nem kapnak béremelést az egészségügyi dolgozók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f21e19c1-5bca-44a3-9da6-cf8a8c56a078","c_author":"Papp Réka Kinga ","category":"360","description":"A mostanihoz fogható mértékben a NER még nem ingott meg. Bár kevés példa van rá, annál nagyobb volt a megdicsőülése az időben visszavonulóknak. Nem is kell nagyon visszamenni az időben. Vélemény.","shortLead":"A mostanihoz fogható mértékben a NER még nem ingott meg. Bár kevés példa van rá, annál nagyobb volt a megdicsőülése...","id":"20250606_hvg-papp-reka-kinga-gorbacsok-a-meguszas-muveszete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f21e19c1-5bca-44a3-9da6-cf8a8c56a078.jpg","index":0,"item":"4c4b9c00-ee80-4b7c-8e2e-8622d5c0788a","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-papp-reka-kinga-gorbacsok-a-meguszas-muveszete","timestamp":"2025. június. 06. 08:30","title":"Papp Réka Kinga: Mi történne, ha Orbán átadná a stafétát, és elvonulna a zebráit vakargatni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22e74281-2005-4d63-80ac-36b37b52f9e2","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Nagy hatótávolságú precíziós fegyverekkel és drónokkal az éjjel csoportos csapásokat mért az orosz hadsereg ukrán hadiipari vállalatokra, drónösszeszerelő műhelyekre, fegyver- és haditechnika-karbantartási pontokra és lőszerraktárakra – közölte szombaton az orosz védelmi minisztérium.","shortLead":"Nagy hatótávolságú precíziós fegyverekkel és drónokkal az éjjel csoportos csapásokat mért az orosz hadsereg ukrán...","id":"20250607_A-nagy-ukran-drontamadas-utan-drongyarakat-tamadtak-az-oroszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22e74281-2005-4d63-80ac-36b37b52f9e2.jpg","index":0,"item":"87385345-edf9-4a87-a2c5-f1f6c8fcc4db","keywords":null,"link":"/vilag/20250607_A-nagy-ukran-drontamadas-utan-drongyarakat-tamadtak-az-oroszok","timestamp":"2025. június. 07. 17:21","title":"A nagy ukrán dróntámadás után dróngyárakat támadtak az oroszok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 650 milliós CPAC mellett további 252 millióról van szerződésük idén Szánthó Miklóséknak Balásy Gyula cégeivel.","shortLead":"A 650 milliós CPAC mellett további 252 millióról van szerződésük idén Szánthó Miklóséknak Balásy Gyula cégeivel.","id":"20250606_titokzokni-szantho-miklos-ner-balasy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194.jpg","index":0,"item":"1c240110-5db2-48b5-993f-886eed178eac","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_titokzokni-szantho-miklos-ner-balasy","timestamp":"2025. június. 06. 14:14","title":"Titokzokni, naptej, sajtkés – 252 millióért rendelt a Szánthó Miklós-féle Alapjogokért Központ Balásy Gyula cégétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az évi 2,5 millió darabos hazai gumipiac nagyjából tíz százaléka...
Continental
Az évi 2,5 millió darabos hazai gumipiac nagyjából tíz százaléka tartozik a prémium kategóriába. Pontos kimutatások nincsenek, a forgalmazók csak a saját adataikat ismerik pontosan, és sokszor még cégenként is másként értelmezik a prémium kategóriát, persze a saját termékkínálatuktól függően.
A hazai gumipiac helyzetét jelentősen befolyásolja az időjárás. A magyar vevők ugyanis a tél eleji kampányok ellenére is csak akkor cserélik le a nyári gumikat, ha már leesett a hó, akkor viszont pánikszerűen megrohamozzák a műhelyeket. Az elmúlt évek gyenge telei miatt pedig egyre többen vélik úgy, hogy felesleges az egy-két hetes igazi tél miatt téli abroncsot vásárolni. Pedig a gyártók rendre arra figyelmeztetnek, hogy plusz hét fok alatt a gumik összetétele miatt már nem olyan biztonságos a nyári gumi, a négyévszakos változat pedig csak félmegoldás: télen csúszik, nyáron csúszik.
A hazai porondon a Michelin, a Goodyear, a Dunlop, a Pirelli, a Bridgestone és a Continental a legjelentősebb tagjai az elitklubnak. Jellemző a piacra, hogy egy-egy gyártó különböző márkaneveket hoz létre kategóriánként: a Forma-1-ben egyeduralkodó Bridgestone-csoportnál a Bridgestone nevet a prémiumtermék, a Firestone-t a középkategóriás, a Daytont pedig a belépő, gazdaságos termékek kapták. Vannak feltörekvő márkák is, ilyen a Dunaújváros közelében gyárat működtető koreai Hankook is, amelyet sokáig középkategóriás márkának tartottak, de újabban prémium gumikat is előállít. A Kia és a Hyundai autói mellett már Audikra is kerülnek gyárilag Hankook abroncsok. Defekttűrő abroncsok
Continental
A vezetés kényelme, az autó gyorsasága és csendes futása mellett újabban a környezetvédelem és a biztonság adnak komoly feladatot a gyártóknak. Vezérelv a biztonság és a kényelem, ezért kap egyre több prémiumautó defekttűrő abroncsot, ami amellett, hogy sérült kerékkel is lehetővé teszi a továbbhaladást, megkíméli a vezetőt attól, hogy az útszélén kelljen kereket cserélnie, elég, ha lassú tempóban haladva eléri a legközelebbi szervizt. A defekttűrő kerekek elengedhetetlen feltétele, hogy az autónak legyen gyári guminyomás-ellenőrző rendszere, a defektet ugyanis csak így, a nyomás hirtelen vagy lassú elvesztésének a mérésével tudja értelmezni a fedélzeti számítógép. A sofőrt rengeteg vesződségtől és kellemetlenségtől kíméli meg ez a technológia, aminek persze megvan az ára.
Az autópiacon több defekttűrő megoldás is ismert. Az egyikben az abroncs középfalát egy acéllemez merevíti. Defekt esetén a lemez megtartja az autót, és 90 kilométer/órás sebességgel még legalább száz kilométert lehet közlekedni. Ilyen megoldás van például a Toyota RAV 4-es modellekben és a legtöbb BMW-ben. Kisebb, 5 milliméter alatti sérülésekre lehet jó az a fajta abroncs, amelynek a belsejét egyfajta ragacsos anyaggal kezelik, ami azonnal elzárja a beáramló levegő útját. Ez a technológia védi például a Volkswagen Passat CC modellek kerekét. Hasonló megoldásokkal egyébként a nem defekttűrő abroncsoknál is találkozhatunk. Egyre több autóból hagyják ki súlycsökkentési, illetve tárolóhely-bővítési szándékkal a pót-, illetve a vészkereket. Defekt esetén a sofőr egy palack habbal és egy kompresszorral tudja orvosolni a kellemetlen helyzetet. Itt is elmarad a kerékcsere, ám a sofőrnek részt kell vennie a probléma elhárításában. Befújja a szelepen keresztül a sérült gumiba a habot, ami eltömíti a lyukat, majd a kompresszor segítségével lehet felfújni a gumit (természetesen az oldalfal sérülései, illetve nagy vágások esetén ez a technológia nem alkalmazható). Az így kezelt kerékkel ezután lassan, de biztonságosan eljuthat az első szerelőhöz, ahol lecserélik a defektes gumit.
[[ Oldaltörés: Zöldebb kerekek ]]
A prémium fejlesztések másik fő irányvonalához, a környezet védelméhez tartozik a „zöld” gumiabroncsok megjelenése. A gyártók különleges anyagokkal és intelligens abroncsszerkezettel próbálják csökkenteni a gördülési ellenállást (lásd keretesünket). Az általunk megkérdezett abroncsforgalmazó cégek munkatársai sem hisznek teljesen abban, hogy a speciális keverék és minta révén decikkel lehet csökkenteni a 100 kilométerenkénti fogyasztást, de a gyárak különböző tesztekkel és statisztikákkal bizonyítják ezt. Az egyik német szakújság tesztjéből kiderült, hogy ha nem is mindegyik ökocimkével jelölt modell, de azért némelyik prémiumgumi valóban csökkentheti a fogyasztást. Az egyik gyártónál száz kilométerenként 0,3 decis megtakarítást mértek, ami 40 ezer kilométeres futás esetén, 300 forintos benzinárral számolva, 36 ezer forint és 280 kilogramm széndioxidot megtakarítását jelenti. Pont annyit, mint amennyibe egy gumi kerül, igaz maga az abroncs kétszer drágább, mint egy középkategóriás márka nem zöld terméke.
Michelin
Csodák persze nincsenek, a nagyobb autók nehezebbek, nagyobb motort szerelnek beléjük, és ezáltal többet fogyasztanak. Persze amíg a fogyasztó maga dönti el, hogy megéri-e neki a környezetre kevésbé káros drága abroncsot szereltetnie a kocsijára, addig az EU által kisebb széndioxid-kibocsátásra ösztönzött gyártók olcsó, kiskategóriás személyautóira egyre többször húzzák fel a keskeny, alacsony gördülési ellenállású, speciális abroncsokat. A legkisebb modellek zöld változataira is, ahol mindent az alacsony kibocsátásnak vetettek alá, a legújabb fejlesztésű gumik kerülnek. Példa erre a BMW 1-es sorozata vagy a Volkswagen Polo BlueMotion és a Skoda Fabia Greenline, de ugyanilyen trükköt alkalmaz a Ford, az Opel és a Renault az Econetic, az Ecoflex, illetve az Eco2 modelljeiben is.
Az elmúlt években már nem csak a gazdaságos - vagyis az olcsó, névtelen, legrosszabb esetben újrafutózott - abroncsokat keresik a vásárlók. A lapunk által megkérdezett piaci szakértők szerint ma már nem csupán az ár a meghatározó szempont, egyre többen vesznek minőségibb terméket. Az utóbbi években eladott új autóknál, az elkopott gumik későbbi lecserélésekor, sokszor ugyanolyat választanak a vevők, mint amilyennel vették az autót. Ezek pedig a legtöbbször minőségi, sőt prémiumgumik: Continental, Bridgestone, Pirelli vagy Michelin-termékek. A márkahűség a terepjárósok közt a legnagyobb, abban a kategóriában amelyben a legmagasabb a gumi ára. A prémium abroncsokkal, a jobb minőség miatt, még ennél is elégedettebbek a vásárlók. Információink szerint a prémium- vagy defekttűrő abroncsokat szinte mindig ugyanolyanra cserélik a fogyasztók.