Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7a615458-1d15-4783-aa57-c040a2c882b5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A baleset pontos oka még nem tisztázott. ","shortLead":"A baleset pontos oka még nem tisztázott. ","id":"20250410_atrepult-egy-auto-egy-betonkorlaton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a615458-1d15-4783-aa57-c040a2c882b5.jpg","index":0,"item":"4ef06b8d-e71a-495d-b020-209389136373","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_atrepult-egy-auto-egy-betonkorlaton","timestamp":"2025. április. 10. 07:12","title":"Akciófilmbe illő baleset Pozsonyban: átrepült egy autó egy betonkorláton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aef65e80-d136-4683-92c2-3ba31ae236bb","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Tucatnyi ingatlant néztek át a két éven belül ismét kipattintott tokaji főtéren, tülekednek bennük a kormányközeli vállalkozók.","shortLead":"Tucatnyi ingatlant néztek át a két éven belül ismét kipattintott tokaji főtéren, tülekednek bennük a kormányközeli...","id":"20250409_ingatlan-tokaj-foter-felujitas-tiborcz-scheer-kreinbacher-szabadics-ner-oligarchak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aef65e80-d136-4683-92c2-3ba31ae236bb.jpg","index":0,"item":"665cbffc-2003-4391-b642-dc7bcf0e4f22","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250409_ingatlan-tokaj-foter-felujitas-tiborcz-scheer-kreinbacher-szabadics-ner-oligarchak","timestamp":"2025. április. 09. 09:11","title":"Tokajban tobzódik a NER: szinte az egész városközpont az övék lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c984eda-f151-4846-93e5-f8fff55a8d33","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Nobel-díjas fizikust „mélységesen zavarja”, hogy az intézmény nem emelt szólt Oroszország Ukrajnával szembeni agressziója ellen. ","shortLead":"A Nobel-díjas fizikust „mélységesen zavarja”, hogy az intézmény nem emelt szólt Oroszország Ukrajnával szembeni...","id":"20250409_krausz-ferenc-orosz-tudomanyos-akademia-kilepes-agresszio-ukrajna-lelkiismereti-okok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c984eda-f151-4846-93e5-f8fff55a8d33.jpg","index":0,"item":"fdfa29f6-6b1d-40fd-be2a-485d0ee0ffe3","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_krausz-ferenc-orosz-tudomanyos-akademia-kilepes-agresszio-ukrajna-lelkiismereti-okok","timestamp":"2025. április. 09. 12:31","title":"Krausz Ferenc lelkiismereti okokból megszünteti tagságát az Orosz Tudományos Akadémián","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54252e8d-71e0-42a8-83d8-4efc538ab10a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 64 éves férfi Hodgkin-kórral küzdött.","shortLead":"A 64 éves férfi Hodgkin-kórral küzdött.","id":"20250408_Bejelentette-a-sajat-halalhiret-a-teveproducer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54252e8d-71e0-42a8-83d8-4efc538ab10a.jpg","index":0,"item":"ad300c80-fa88-4f5a-b0fd-2cf9d2808738","keywords":null,"link":"/elet/20250408_Bejelentette-a-sajat-halalhiret-a-teveproducer","timestamp":"2025. április. 08. 12:13","title":"Miután meghalt a tévéproducer, megjelent tőle egy poszt, amelyben közli, hogy meghalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd327e68-5fc7-48a5-aaa7-ba1e49c3412d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök úgy véli, Kína ezzel csatlakozott Oroszország Ukrajna elleni háborújához.","shortLead":"Az ukrán elnök úgy véli, Kína ezzel csatlakozott Oroszország Ukrajna elleni háborújához.","id":"20250408_ukrajna-haboru-oroszorszag-kina-zelenszkij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd327e68-5fc7-48a5-aaa7-ba1e49c3412d.jpg","index":0,"item":"3e3db207-041b-4a6c-86aa-e248754e447f","keywords":null,"link":"/vilag/20250408_ukrajna-haboru-oroszorszag-kina-zelenszkij","timestamp":"2025. április. 08. 14:59","title":"Zelenszkij azt mondja, az oroszok oldalán harcoló kínai katonákat fogtak el Kelet-Ukrajnában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f57eb8b8-ef2a-4f8a-90c1-8095c7c8bf63","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A posztot megfogalmazó munkatársukat megbüntették.","shortLead":"A posztot megfogalmazó munkatársukat megbüntették.","id":"20250408_mlsz-ujpest-ferencvaros-elnezeskeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f57eb8b8-ef2a-4f8a-90c1-8095c7c8bf63.jpg","index":0,"item":"9462d434-13ee-4405-b833-09f663feb289","keywords":null,"link":"/sport/20250408_mlsz-ujpest-ferencvaros-elnezeskeres","timestamp":"2025. április. 08. 16:30","title":"Elnézést kért az újpesti szurkolóktól az MLSZ egy Facebook-bejegyzés miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3efaccc3-039b-41d3-8bff-dc7d3543de64","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A brit uralkodó pont akkor indult a feleségével Rómába, amikor Harry landolt Londonban.","shortLead":"A brit uralkodó pont akkor indult a feleségével Rómába, amikor Harry landolt Londonban.","id":"20250408_harry-herceg-rendori-vedelem-karoly-kiraly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3efaccc3-039b-41d3-8bff-dc7d3543de64.jpg","index":0,"item":"63d9d21c-3b0d-481c-bbf0-4a41a553ad94","keywords":null,"link":"/elet/20250408_harry-herceg-rendori-vedelem-karoly-kiraly","timestamp":"2025. április. 08. 13:27","title":"Nagyon úgy tűnik, hogy Harry herceg és Károly király pont elkerülte egymást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1793d138-7906-4f6b-8577-ae24ed73e2bb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Miközben a Fram2 küldetés űrhajósai 28 000 km/h sebességgel száguldottak a Föld körül, a legénység röntgenfelvételeket készített. Kiderült, a technológiát tökéletesen lehet alkalmazni az űrben is.","shortLead":"Miközben a Fram2 küldetés űrhajósai 28 000 km/h sebességgel száguldottak a Föld körül, a legénység röntgenfelvételeket...","id":"20250408_rontgenkep-spacx-fram-2-kuldetes-kezfej","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1793d138-7906-4f6b-8577-ae24ed73e2bb.jpg","index":0,"item":"989adb17-4f51-4a48-851f-140ce90f2245","keywords":null,"link":"/tudomany/20250408_rontgenkep-spacx-fram-2-kuldetes-kezfej","timestamp":"2025. április. 08. 19:03","title":"Történelmi siker: röntgenfelvétel készült egy kézről a SpaceX űrhajóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alig fogyaszt, meglehetősen jól megy, szép, kényelmes – sablonos mondatok. Egy BMW-ről nem lehet ilyeneket mondani. A kétliteres dízelmotorral szerelt ötös visszacsúszott a középszerűségbe, hiányzik belőle a vezetés élménye. De tényleg keveset fogyaszt.
Megdöbbentő, hogy 1100 kilométeres hatótávolsággal fogad a közel egy éve ráncfelvarráson átesett felső-középkategóriás bajor harcos. LED-es irányjelzői, helyzetjelzői, varázslatos fénygyűrűi összetéveszthetetlenné teszik, ennek az autónak van stílusa.
Tisztelet az autógyártóknak, hogy így kívánják kevésbé szennyezni a környezetet. Csak félő, hogy a BMW-vásárlóknak nem a kócsag, a pisztráng vagy a hegyi kecske megmentése jár a fejükben, amikor a kék-fehér emblémás márka mellett döntenek. Ők szárnyalni akarnak, farolni, motort bőgetni, a kalaptartóra bokszkesztyűt tenni, cammogó sort beelőzni, villamospályán port verni, rendőrautókat lehagyni. Reméljük ez mind nem igaz, és van közöttük olyan is, aki kényelmesen, gazdaságosan, biztonságosan akar közlekedni. Neki való az 520d, amelynek volánja mögött nem érezzük azt, hogy mi vagyunk a világ urai. Indexelünk, megköszönjük, ha beengednek a sorba, esetleg elengedjük a gyalogosakat. Bennem is ott motoszkált, hogy ez „csak” 177 lóerős, nem ugrik, nem tol olyan vehemensen. Ez a fajta kisebbrendűségi érzés idegen egy BMW-sofőrtől, ezért kétséges a legkisebb motorváltozat sikere. Bár rengeteg ügyfél kéri típusmegjelölés nélkül az autót, talán ők a takarékoskodó szerények.
Stop/start automatika nincs benne, de a BMW hatékony dinamika program jegyében készült 520d valóban kis étvágyú. A 300 kilométeres, többnyire városban elkövetett kocsikázás során 6,81 liter gázolajjal beérte száz kilométerenként. A tempó visszafogott volt, a közlekedési viszonyoknak megfelelően, de a kocsin téli papucsok voltak és a fűtés folyamatosan üzemelt. Talán egyszer siettem vele, akkor viszont tartottam a lépést a gyorshajtókkal. Hátránya, hogy könnyen lefullad, előzéskor jobban figyelni kell, kereszteződésekben többet totojázunk.
Tesztautóm különleges felszereltséggel büszkélkedhetett (Lifestyle Edition), de az extrák megmaradtak az ésszerűség határain belül: első és hátsó tolatóradar, bixenon-fényszórók, kanyarkövető lámpák, dupla ülésfűtés, sportkormány, multifunkciós hátsó könyöktámasz, Bluetooth, kilépőfény, elektromos napfénytető.
A beltér hangulata komor, szivarszobára emlékeztet, túl sötét, túl egyhangú, lehet, hogy a sötét szürke intarziás nyár fabetétek és a fekete bőr-szövet ülések miatt? Retró a stílus, nem erőltették a high-tech fílinget. Mintha tartanának ettől, pedig az autó technikailag nagyon fejlett. Az esti megvilágítás javít valamit a helyzeten, a klasszikus BMW műszerfal jól áttekinthető, a gombok, kapcsolók kezelése egyértelmű. A kényeztető és szórakoztató rendszert vezérlő iDrive még a régi, szerencsére túl sok beállítási lehetőség nincs, nem fogunk eltévedni az információk rengetegében. Navigáció nem volt tesztautómban, az iDrive segítségével a klíma, a rádió, a fedélzeti számítógép és a telefon működése szabályozható.
A BMW-s kormány hagyományosan jó fogású, elektromosan állítható, a kormányzás precíz, a futómű túl kemény, a legkisebb úthibákról is jelentést tesz. A kézi váltó pontos, csak a hátramenet és az egyes között kell jól dönteni. A kormány beszálláskor és kiszálláskor nyugalmi helyzetbe mozdul, kell is a hely, mert az ötös pilótafülkéje elég szűk. Nem éreztem nagyobbnak, mint a hármasét. Hátul egész más a helyzet, óriási a hely, nagy a lábtér és a fejtér. Ennek ellenére csak négy személynek kényelmes az autó, a középső üléspad kemény, és a kardánalagút is útban van. A csomagtartó méretes (520 liter), a kulcs helyett szolgáló indító egységről is nyitható.
Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.
Itthon is bemutatták a bajorok zászlóshajóját: a hetes BMW minden tekintetben felülmúlja elődjét és sok szempontból versenytársait. A 19,9 millió forinttól kapható luxus limuzint a piacon található összes védelmi, kényelmi és szórakoztató berendezéssel felszerelték. Ezúttal az arányos formanyelvet is megtalálták.
Élmény volt az első találkozás a BMW új nagyágyújával. Az X6-os lenyűgöző látványa páratlan vezethetőséggel, dinamikával és menetbiztonsággal párosult. Extrém tulajdonságaival vezetéstechnikai pályán ismerkedhettünk meg.
A BMW 320d duzzad az elemi erőtől, ennek ellenére gazdaságosan üzemeltethető. Úgy takarékoskodik a naftával, hogy közben megőrizte sportos vérvonalát, igazi bömös.