szerző:
OTS-Hírvonal
Tetszett a cikk?

Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettesek előterjesztése alapján a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta a rákoskeresztúri buszfolyosó támogatási szerződésének aláírását. A beruházás uniós források segítségével gyorsíthatja a közlekedést a főváros egyik legforgalmasabb útszakaszán. A közgyűlés kötelezettséget vállat arra, hogy biztosítja a fejlesztés megvalósításához szükséges fővárosi önrészt, mintegy 352 millió forintot.

A buszfolyosó gyorsabb, megbízhatóbb és akadálymentesített közösségi közlekedést biztosít Rákoskeresztúr és a belváros között. A beruházás jelentősen javítja nemcsak Budapest, hanem a régió buszközlekedésének szolgáltatási színvonalát is.

A buszsávok létesítését és egy egyéb forgalmi intézkedéseket tartalmazó fejlesztések hatására Rákoskeresztúr városközpont és az Örs vezér tere (illetve átszállással belváros) között jelentősen csökken a menetidő és megszűnnek a rendszeres késések. Az érintett útvonalon a BKV-buszokra több mint 67 ezer utas száll fel naponta, így a forgalmi modellből az összes utasra számított utazási időmegtakarítás 1191 óra/nap. A projekt az agglomerációban is érzékelhető hatással bír, hiszen az elővárosi autóbuszvonalak egy része is az autóbusz-folyosót használhatja.

Az érintett útvonal teljes hosszában szegélysüllyesztésekkel, illetve vakvezető burkolati jelekkel biztosítják a megállók akadálymentesítését. A várók kiépítését, a menetrendi utastájékoztató-oszlopok cseréjét és az autóbuszsávok indokolatlan használatának megelőzésére korszerű, vezeték nélküli kamerás védelmi rendszer kiépítését is tartalmazó fejlesztés uniós pályázati forrás segítségével valósul meg. A beruházás becsült összköltsége 1,2 milliárd forint. A támogatási szerződés aláírását követően megkezdődik a közbeszerzési eljárások előkészítése. Júliusban elindulhat a kivitelezés, amely várhatóan 2010 végén fejeződik be.

A Rákoskeresztúri autóbusz-folyosó kialakítása öt szakaszból áll. A beruházás tartalmi elemei a következők:
    1. A Fehér úton az Örs vezér tere felé a meglévő útpálya szélesítésével mindkét irányban középen vezetett autóbuszsáv létesül.
    2. A Jászberényi úton, a Maglódi út és az Éles sarok között független, új autóbuszpálya épül. Ez a kialakítás a meglevő iparvágányok megszüntetését és egy iparvágány átépítését is jelenti.
    3. A Jászberényi úton a Maglódi út felé főként a meglévő útpálya alakul át, illetve három csomópontnál helyi útszélesítésekkel autóbuszsáv létesül.
    4. A Jászberényi úton a Maglódi út felé a felüljárótól egy új forgalmi sáv épül, valamint a Kozma utcai jelzőlámpás csomópont átépítése után kerül önálló buszsáv jön létre.
    5. A Pesti úton – kisebb útpálya-szélesítésekkel és forgalomtechnikai változtatásokkal – autóbuszsáv jelölnek ki három szakaszon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

BKV: többszázezres bírság a buszsávban közlekedőknek

Sikeres a rendőrség és a BKV buszsávok ellenőrzésére irányuló együttműködése; a hatóság egy hónap alatt többszázezer forintos helyszíni bírságot szabott ki a tömegközlekedési járművek haladását akadályozókkal szemben.

MTI Itthon

A rendőrök nem engedik használni a buszsávot

A rendőrség a BKV-sztrájk ideje alatt a folyamatos haladás érdekében ellenőrzi a fővárosba vezető utakat és többek között a belvárosi csomópontokat – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság kora reggel.

MTI Itthon

Motoros rendőrök figyelnek a buszsávok szabályszegőire

Motoros rendőrök segítik a jövőben a BKV járműveit; a járőrök azt ellenőrzik, hogy szabályszegésével senki ne akadályozhassa a tömegközlekedési járművek haladását - jelentette be Bocsó Zoltán ezredes, a budapesti rendőrfőkapitány rendészeti helyettese csütörtöki sajtótájékoztatóján.

MTI Itthon

Több buszsávot akar a BKV metrópótlásokhoz

A metrópótló buszok könnyebb közlekedése miatt a BKV több buszsávot szeretne. A közlekedési társaság vezetői szerint a Lánchíd környékén nehezen lehet közlekedni az útfelújítások, és a híd lezárása miatt.