Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"44180157-21a7-4e08-b1c2-9407a502d252","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A főváros pesti oldalán szállták meg az utakat a rendőrök. ","shortLead":"A főváros pesti oldalán szállták meg az utakat a rendőrök. ","id":"20250514_Tomeges-rendorsegi-ellenorzes-volt-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44180157-21a7-4e08-b1c2-9407a502d252.jpg","index":0,"item":"9afa6141-601f-4618-9e40-e9356f7d6400","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_Tomeges-rendorsegi-ellenorzes-volt-Budapesten","timestamp":"2025. május. 14. 10:36","title":"Tömeges ellenőrzés volt Budapesten, több mint kétezer sofőrrel fújattak szondát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e84e2832-310b-4296-ac6e-cd291e554abf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Audi e-tron GT quattro mostantól már nem három-, hanem négyfelé kivitelben kapható.","shortLead":"Az Audi e-tron GT quattro mostantól már nem három-, hanem négyfelé kivitelben kapható.","id":"20250515_585-loero-jelenti-a-beleposzintet-uj-audi-e-tron-gt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e84e2832-310b-4296-ac6e-cd291e554abf.jpg","index":0,"item":"293176e7-b103-4f67-bbff-efb632ae67ad","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_585-loero-jelenti-a-beleposzintet-uj-audi-e-tron-gt","timestamp":"2025. május. 15. 07:59","title":"Ilyen az, amikor 585 lóerő jelenti a belépőszintet az Audinál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e5f4895-6141-4aa0-a72e-07630602cd27","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A nap kérdése: miért borotválják le a férfiak a szempillájukat?","shortLead":"A nap kérdése: miért borotválják le a férfiak a szempillájukat?","id":"20250516_szempilla-borotvalas-trend","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e5f4895-6141-4aa0-a72e-07630602cd27.jpg","index":0,"item":"8c9c3842-c0b2-4fa3-8539-85a9dea0cc12","keywords":null,"link":"/elet/20250516_szempilla-borotvalas-trend","timestamp":"2025. május. 16. 05:01","title":"A szemöldökborotválás már a múlt, új bizarr divattrend terjed a férfiak között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d8ec7a0-02dc-4fa3-8903-27ed747979dc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A déli Duna-hídnál kell majd komolyabb torlódásra számítani.","shortLead":"A déli Duna-hídnál kell majd komolyabb torlódásra számítani.","id":"20250515_Elore-szolt-a-kozutkezelo-ket-savot-lezarnak-az-M0-son","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d8ec7a0-02dc-4fa3-8903-27ed747979dc.jpg","index":0,"item":"ac34a00c-7d55-494e-8448-8bd44a2fb97c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Elore-szolt-a-kozutkezelo-ket-savot-lezarnak-az-M0-son","timestamp":"2025. május. 15. 10:45","title":"Két sávot lezárnak az M0-son szombaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd9c8b67-10e9-45e6-85bc-d905b3175a41","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szervezet szerint a törvény súlyos csapást mér a magyar közéletre, mivel közvetlenül lesz képes személyek és szervezetek életét, gazdálkodását, tevékenységét befolyásolni. Most tételesen összegyűjtik, hogy milyen jogi problémák merülnek fel a törvénytervezettel.","shortLead":"A szervezet szerint a törvény súlyos csapást mér a magyar közéletre, mivel közvetlenül lesz képes személyek és...","id":"20250514_ugyvedkor-orban-torvenyjavaslat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd9c8b67-10e9-45e6-85bc-d905b3175a41.jpg","index":0,"item":"c33ed381-2d14-4935-b95f-4dfae67d9159","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_ugyvedkor-orban-torvenyjavaslat-ebx","timestamp":"2025. május. 14. 13:18","title":"Az ügyvédek szakmai egyesülete tételesen felsorolja, milyen jogi problémák vannak Orbánék legújabb törvényjavaslatával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82434d4f-a781-41bd-980c-17b633fd9476","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kultura","description":"Az amerikai bluesgitáros, énekes egyszer egy égő bárba is visszament a gitárjáért. 2015. május 14-én, 89 évesen korában halt meg. ","shortLead":"Az amerikai bluesgitáros, énekes egyszer egy égő bárba is visszament a gitárjáért. 2015. május 14-én, 89 évesen korában...","id":"20250514_Tiz-eve-halt-meg-BB-King","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82434d4f-a781-41bd-980c-17b633fd9476.jpg","index":0,"item":"99cb48b4-55be-47b6-b205-92d8931e2fe4","keywords":null,"link":"/kultura/20250514_Tiz-eve-halt-meg-BB-King","timestamp":"2025. május. 14. 10:06","title":"Tíz éve halt meg B.B. King","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17e877ea-dd74-475c-b09d-cfe65950214f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A pénzügyi visszaélések miatt hirtelen távozó Klaus Schwab káoszt hagy maga mögött a legnagyobb cégeket tömörítő szervezetben.","shortLead":"A pénzügyi visszaélések miatt hirtelen távozó Klaus Schwab káoszt hagy maga mögött a legnagyobb cégeket tömörítő...","id":"20250516_Hirtelen-tavozott-a-Vilaggazdasagi-Forum-vezetoje-Christine-Lagarde-ot-akarjak-a-helyere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17e877ea-dd74-475c-b09d-cfe65950214f.jpg","index":0,"item":"52ee7a4b-38af-43d9-aa76-4fdb18dcf844","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250516_Hirtelen-tavozott-a-Vilaggazdasagi-Forum-vezetoje-Christine-Lagarde-ot-akarjak-a-helyere","timestamp":"2025. május. 16. 07:43","title":"Hirtelen távozott a Világgazdasági Fórum vezetője, Christine Lagarde-ot akarják a helyére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d437e8d-f250-45b7-a0a5-830ddf9c2e81","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Olcsóbbnak, hatékonyabbnak és stabilabb működésűnek ígérik, mint amilyenek a mostani akkumulátorok. ","shortLead":"Olcsóbbnak, hatékonyabbnak és stabilabb működésűnek ígérik, mint amilyenek a mostani akkumulátorok. ","id":"20250514_akkumulator-GM-mangan-alapu-LMR","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d437e8d-f250-45b7-a0a5-830ddf9c2e81.jpg","index":0,"item":"3350a541-cb47-4f42-89d1-709b83c7656c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_akkumulator-GM-mangan-alapu-LMR","timestamp":"2025. május. 14. 14:13","title":"Jöhet az újabb akkuforradalom: a GM bemutatta a mangánalapú egységét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kellemes, világos, puha, otthonos a Peugeot középkategóriása, kombi változatban családos vezetőknek ideális. Extralistája pazar, 2,2 literes dízelmotorja erős, az úton azonban nincs tisztelete.
Hiába szép, látványos, hasznos és drága autó a 407 SW csúcsváltozata, a többi autós átnéz rajta, letolnak, ledudálnak, befékeznek, bevágnak elénk, nem tisztelnek. Ez volt az egyhetes tesztelés legszomorúbb tapasztalata.
A 407 SW hatalmas panoráma-üvegteteje az utastér világossága mellett az utasok nyitottságát is kifejezheti, jómagam csak a teszt utolsó napjain oldódtam fel annyira, hogy megszüntessem az árnyékolást. Nagy kár, hogy nem nyitható a tető. Ha választanom kellene, a fény helyett a levegőre, a hűs szellőre szavaznék.
Tavaly kisebb ráncfelvarráson esett át a Peugeot 407, bár ez a laikusoknak nem tűnik fel. A beltérben sem esett sok változás, megújult a navigációs rendszer, nőtt az első ülések ülőfelülete. Tesztautómat elektromos első ülésekkel szerelték, az anyósülés különlegessége, hogy asztalkaként előredönthető. A nem túl diszkrét fa- és a fényes lakkfekete műanyagbetétek ellenére kellemes a beltér, jó elhelyezkedni benne elöl és hátul egyaránt. A kombi 407 a hátsó utasokkal is nagylelkű.
A 407 SW csomagtere a hátsó üléspad ledöntésével akár 1365 literesre növelhető, hátránya, hogy nem teljesen sík a padló, a csomagtartó nyílása pedig szűk, nagyobb tárgyak bepakolása nem könnyű. Egy 24-es gyerekbringát is alig sikerült bepréselni úgy, hogy hátul egy személy elférjen mellette.
A kombi Peugeot legnagyobb vívmánya a felnyitható hátsó ablak, amelynek akkor vesszük hasznát, ha túl közel parkoltunk egy másik autóhoz, ha alacsony a garázs mennyezete, vagy csak egy labdát vagy egy szvettert akarunk bedobni a kocsiba. A csomagtartó ajtaja nehéz, főleg lecsukni szenvedés.
Új a navigációs rendszer (Oldaltörés)
Az RT5 navigációs rendszerhez beépített merevlemez, zenelejátszó funkció és beépített mobiltelefon tartozik. SIM-kártya-dugdosás helyett egyszerűbb Bluetooth segítségével telefonálni, a kapcsolódás egyszerű. Ugyanilyen jó tapasztalat az USB-csatoló: amint rádugtam a pendrive-ot, azonnal szólt róla a zene. Tíz, egymástól függetlenül vezérelt, az utastér nyolc pontján elhelyezett JBL hangszóró, 240 wattos teljesítmény és beépített mélysugárzó felel a jó hangulatért.
A kétzónás klímaberendezésben a pollen és a por szűréséről aktív szenes szűrő gondoskodik. A középkonzol gombtengerében el lehet veszni, nem ergonomikus a kialakítása. Egész pontosan 61 gomb boldogít a rajta. Szerencsére a kormány alatti kapcsolókkal is lehet irányítani a zenelejátszót és a sebességtartó automatikát. A jobb oldali ablakemelő kapcsolója nincs jó helyen, jobban jár az anyósülésben ülő, ha a vezetőt kéri meg, hogy húzza le az ablakát, messze, apróbb termetűeknek elérhetetlen helyen van.
Az első és hátsó lökhárítóba épített ultrahangos érzékelők jelzése a hanghatás mellett a nagyméretű kijelzőn grafikusan is megjelenik. Parkolni ennek ellenére nehéz a nagy kombival. Az oldalsó visszapillantók bántóan kicsik, még a 107-esben is szégyent vallanánk vele. A suta fordulókör tetézi a bajt, a Peugeot 407 SW-vel városban manőverezni, forgolódni emberes feladat. A keréknyomás-ellenőrző rendszer rögtön jelez, amint csökkenő nyomást érzékel, a tesztautóban is megtette, bár látszólag nem volt lapos a kerék. A műszerórák szépek, a motorolaj hőmérsékletét is jelzi az egyik.
Nyomatékos a 2,2-es motor (Oldaltörés)
A 170 lóerős részecskeszűrős biturbó dízelmotor hatsebességes váltó révén adja le izmos nyomatékát, nem szaggatja az aszfaltot, de autópályán nagy sebességgel is utazhatunk hosszú kilométereken át. Szlalomozásra nem alkalmas, egy-egy lendületes előzésnél is kiderül, hogy nincs benne versenyszellem, pedig erő szorult belé elég. Könnyedén előz, de a visszaérkezéskor, nagy sebességnél érződik a kormányzás pontatlansága. Nyomatékos és halk az erőforrás, szebben szól, mint a hasonló hengerűrtartalmú korábbi benzines. Fogyasztása is baráti, a több mint 400 kilométeres vegyes használatú teszt során 7,75 literes fogyasztást mértünk száz kilométerenként. A kézi váltó karja maradt a Peugeot-nál megszokott imbolygó szerkezet, gázadásra mozog, a váltás pontatlan, sokszor esetleges, nem magától értetődő.
A 407-es nagy teljesítményű lengéscsillapítói és a futómű geometriája különválasztja a függőleges lengést és a kanyarodási funkciót. A fektetett lengéscsillapítók révén nem veszít teret a csomagtartó, a vezető és az utasok átsuhannak a legmostohább útszakaszokon is. Tudomást sem vesz a kátyúkról, a fekvőrendőrök sem hozzák ki a sodrából.
A 407 akár kilenc légzsákkal is rendelhető, a tesztautóban meglepődve fedeztem fel a hátsó oldalsó légzsákokra utaló jelzést az ajtókban. A 407-es öt csillagot kapott az EuroNCAP töréstesztjén, alapáras az ESP, a vészfékrásegítés, a kipörgésgátló, a kerekenkénti fékerő-szabályozás vagy az automatikusan aktiválódó elakadásjelző.
Íme a Peugeot új dimenziója: francia dizájn japán minőségben. Bárki kérdezte, milyen a kocsi, a válasz egyértelmű volt: nem pözsó. Volt, aki értette, volt, aki nem. Ám az autó mindenkinek tetszett. Ha nem lenne ilyen drága, minket is meggyőzött volna.
Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.
A tisztaságot és a környezetvédelmet jelképező, zöld színnel kiemelt fehér gyöngyház ruhát kapott a 308 HybrideHDi tanulmány, a 2007-es Frankfurti Autószalon Peugeot-standjának környezetvédelmi emblémája. A Városliget zöldellő sétányain komoly feltűnést keltett, de villanyüzemével nem zavarta sem a gyalogosok, sem a kerékpárosok nyugalmát.