szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az olasz Fiat és az osztrák-kanadai Magna a két fő pályázó az Opelért. A pályázatok benyújtásának határideje szerda délután járt le.

 Közvetlenül a végleges pályázatok benyújtása előtt Merkel kancellár vezetésével egyfajta válságtanácskozásra ültek össze a német kormány illetékes miniszterei, hogy az anyavállalat General Motors csőd közeli helyzete miatt súlyos nehézségekkel küszködő német gyár jövőbeni sorsáról tárgyaljanak. Mindez megerősíti azokat az értesüléseket, amelyek szerint a kormány - noha ragaszkodik egy tőkeerős beruházóhoz - a csaknem 26 ezer alkalmazottat foglalkoztató gyárat nem hagyja magára. Sőt kidolgozott egy olyan modellt is, amelynek keretében az üzemet több milliárd eurós közvetett pénzügyi segítséghez juttatja arra az esetre, ha a General Motors valóban csődbe jut.

A két fő pályázó közül az Opel alkalmazottait tömörítő üzemi tanács vezetőihez a Magna áll közelebb. Kiszivárgott értesülések szerint a Fiat arra törekszik, hogy a Chryslerrel és a General Motors európai márkáival szövetkezve a Toyota mögött a világ második legnagyobb autógyárát hozza létre. A Fiat vezetője azt hangoztatta, hogy a négy németországi gyár közül egyet sem zárnának be, de munkahelyek megszüntetését  nem zárta ki. Ez az állásfoglalás az Opel részéről elutasításra talált. Az ellenzők arra is figyelmeztettek, hogy az Opel és a Fiat termelési palettája erősen fedi egymást.

Kevésbé ismert az osztrák-kanadai  alkatrész-beszállítói gyár, a Magna koncepciója. A Magna híre azonban jó, a BMW-nek és  a Mercedesnek már régóta szállít alkatrészeket. A céghez a GAZ nevű orosz autógyár is csatlakozna, ami német gazdasági remények szerint az oroszországi  piacok megnyitását is lehetővé tenné. Az Opel átmeneti kormányzati megsegítését támogatták azok a tartományok is, amelyekben  a németországi gyárak vannak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Tart a Fiat és a Magna versenyfutása az Opelért

Tovább tart a Fiat és a Magna versenyfutása az Opelért. Csütörtöki sajtóértesülések szerint mind az olasz autógyár, mind az osztrák-kanadai alkatrészgyártó, illetve beszállítói vállalat megerősítette eltökéltségét az anyavállalat General Motors súlyos pénzügyi válsága miatt ugyancsak nehéz helyzetbe került, korábban nagy tekintélyű német autógyár átvétele iránt.

MTI Autó

Németországnak van Opel-terve, ha a GM csődbe jut

Németországnak van terve az Opel vagyonának megvédésére a hitelezőktől, ha az anyavállalat General Motors a következő hónapban csődöt jelent. A GM csődje esetén az Opel vagyonát egy vagyonkezelőnek adnák át, amely biztosítaná a hitelezők érdekeit, miközben egy bankkonzorcium áthidaló hitellel segítené az európai járműgyártót - jelentette ki a német gazdasági miniszter a Der Spiegelnek nyilatkozva.

MTI Autó

Még mindig nem tudni, kié lesz az Opel

Az Opellel kapcsolatban még semmi nem dőlt el, a versenyfutás tovább tart az egyik legpatinásabb német autógyárért, amely súlyos pénzügyi gondokkal küzd. Kormányzati segítséget sem kaphat addig, amíg nem tudni, lesz-e tőkeerős befektető.

MTI Autó

Hivatalosan is beáll a sorba az Opelért a GAZ

Az orosz GAZ autógyár megerősítette érdeklődését az Opel iránt. A Handelsblatt szerdai számában idézte az orosz vállalat szóvivőjét, aki szerint a GAZ meghívást kapott, hogy csatlakozzon a General Motors európai érdekeltségeinek - elsősorban az Opelnek - az átvételét fontolgató csoporthoz.