Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3ae42751-02dc-4945-9f86-1221234cd71c","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az ügyben korábban feljelentést tettek a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál. ","shortLead":"Az ügyben korábban feljelentést tettek a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál. ","id":"20241202_suli-janos-fia-szarvasmarha-telep-nem-mukodik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ae42751-02dc-4945-9f86-1221234cd71c.jpg","index":0,"item":"308af3ab-c89d-4ac5-8a79-878f8fc9d569","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_suli-janos-fia-szarvasmarha-telep-nem-mukodik","timestamp":"2024. december. 02. 11:19","title":"Még mindig nincsenek tehenek Süli János fiának telepén, pedig uniós támogatás is járt a fejlesztéshez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b43cca4-188b-4244-aa52-4f3bccc70f5a","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A Billingsgate halpiac helyén lakások, a Smithfield húspiac területén pedig kulturális negyed és múzeum épül.","shortLead":"A Billingsgate halpiac helyén lakások, a Smithfield húspiac területén pedig kulturális negyed és múzeum épül.","id":"20241130_Bezarjak-London-ket-legikonikusabb-tortenelmi-piacat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b43cca4-188b-4244-aa52-4f3bccc70f5a.jpg","index":0,"item":"cb50b62e-dec5-4299-9c23-9948581a4343","keywords":null,"link":"/kkv/20241130_Bezarjak-London-ket-legikonikusabb-tortenelmi-piacat","timestamp":"2024. november. 30. 19:08","title":"Bezárják London két legikonikusabb, történelmi piacát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcfc951d-6271-4fae-becf-90945a6eccea","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Egy korszak véget ért.","shortLead":"Egy korszak véget ért.","id":"20241130_Piaggio-Toszkana-India-Ape-Porter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcfc951d-6271-4fae-becf-90945a6eccea.jpg","index":0,"item":"26e00806-e659-4c58-a2bd-b062eec36b87","keywords":null,"link":"/kkv/20241130_Piaggio-Toszkana-India-Ape-Porter","timestamp":"2024. november. 30. 16:57","title":"Itt a vége, a Piaggio elviszi Indiába a legendás háromkerekűjének a gyártását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"765298d5-2118-43b7-ab81-a2fc65b4059f","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Még mindig maradt idő, hogy meggyőzzék a szkeptikus országokat arról arról, hogy Ukrajnát meg kell hívni a NATO-ba – hangoztatta Volodimir Zelenszkij ukrán elnök vasárnap kijevi sajtótájékoztatóján, de az is kiderült, hogy ő maga sem tartja ezt valószínűnek.","shortLead":"Még mindig maradt idő, hogy meggyőzzék a szkeptikus országokat arról arról, hogy Ukrajnát meg kell hívni a NATO-ba –...","id":"20241201_zelenszkij-ukrjana-nato-eu-tagsag-magyarok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/765298d5-2118-43b7-ab81-a2fc65b4059f.jpg","index":0,"item":"9a9ecf02-828c-489c-8530-fb9bf31e5c1b","keywords":null,"link":"/vilag/20241201_zelenszkij-ukrjana-nato-eu-tagsag-magyarok","timestamp":"2024. december. 01. 18:30","title":"Zelenszkijnek az amerikaiak, a németek és a magyarok miatt nincsenek illúziói ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"244747c1-e0fb-4b1d-9396-7f72e1194e51","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Niagara-vízesésnél 2022-ben tűzgömbbé váló 2022 WJ1 átmérőjét az általa visszavet fény mennyisége alapján határozták meg, és igen érdekes eredményre jutottak az amerikai kutatók.","shortLead":"A Niagara-vízesésnél 2022-ben tűzgömbbé váló 2022 WJ1 átmérőjét az általa visszavet fény mennyisége alapján határozták...","id":"20241202_niagara-vizeses-2022-wj1-meteorit-aszteroida","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/244747c1-e0fb-4b1d-9396-7f72e1194e51.jpg","index":0,"item":"eb3ecc4c-eb8e-4db0-9c08-2ed8cc9d4078","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_niagara-vizeses-2022-wj1-meteorit-aszteroida","timestamp":"2024. december. 02. 12:03","title":"Az eddigi legkisebb aszteroida találta el a Földet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff62b2b1-e892-48fa-9724-89f5760d1154","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas csupán egyetlen nyomelem a sok közül, amire a szervezetünknek szüksége van. Ugyanakkor a hiánya komoly problémákat – például szívdobogást, légszomjat, hajhullást és akár szájfekélyeket is – okozhat. Ebben a cikkben összeszedtük, hogy mi vezethet vashiányhoz, és miért nem biztos, hogy elég annyi vas, amennyit a táplálkozással beviszünk.","shortLead":"A vas csupán egyetlen nyomelem a sok közül, amire a szervezetünknek szüksége van. Ugyanakkor a hiánya komoly...","id":"20241202_Maltofer-vashiany-melyik-tipus-megelozes-kezeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff62b2b1-e892-48fa-9724-89f5760d1154.jpg","index":0,"item":"98eb790d-4744-4870-a589-7807e90d2dbc","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241202_Maltofer-vashiany-melyik-tipus-megelozes-kezeles","timestamp":"2024. december. 02. 10:30","title":"Vashiányom van – de melyik típus?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"1dd80d49-1e3d-434d-9ee9-12d080583b87","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"194d183e-029d-468f-9825-664ed883c59a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai Aikido olyan, vízre telepíthető szélerőművet fejlesztett, amit 40 óra alatt össze lehet szerelni és üzembe lehet állítani. Mindez jelentősen lerövidíti a telepítés idejét és költségeit.","shortLead":"Az amerikai Aikido olyan, vízre telepíthető szélerőművet fejlesztett, amit 40 óra alatt össze lehet szerelni és üzembe...","id":"20241201_uszo-szeleromu-tengeri-szeleromu-telepitese-zoldenergia-bill-gates","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/194d183e-029d-468f-9825-664ed883c59a.jpg","index":0,"item":"ebcfc00f-b82e-44e3-8766-81b69a6391ad","keywords":null,"link":"/tudomany/20241201_uszo-szeleromu-tengeri-szeleromu-telepitese-zoldenergia-bill-gates","timestamp":"2024. december. 01. 10:03","title":"10x gyorsabb összeszerelni az új szélerőművet, Bill Gates is támogatja az ötletet – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: választások Romániában és a négy igenes népszavazás.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20241201_Elvitelre-Pozsgay-Imre-Romania-valasztas-elnok-Georgescu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"0eedc694-f6c8-4fbb-a94b-bdabdc3c77b6","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Elvitelre-Pozsgay-Imre-Romania-valasztas-elnok-Georgescu","timestamp":"2024. december. 01. 06:00","title":"Elvitelre #95: A román Kamala Harris és Pozsgay Imre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Peugeot 308 CC teszt: olyan takarékos, amilyen szép
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A 308 CC a legszebb Peugeot az oroszlános márka utóbbi évtizedeinek termését...
am
A 308 CC a legszebb Peugeot az oroszlános márka utóbbi évtizedeinek termését nézve. Harcsaszerű nevető szája már ismerős az elődmodellből és a 308-asból, de a feneke, az igazán újszerű. Megbolondították egy pici műanyag szárnnyal és egy méretes diffúzorral, LED-es lámpasorral. Kipufogót sajnos nem látunk, hangját sem halljuk, szerencsére a motorét sem nagyon.
am
Nosztalgikus élményeket ébresztett fel bennem a CC, pályafutásom első tesztautója volt hasonló színben, dízelmotorral a 307 CC. Akkor azt űrhajóként írtam körül, a kék égből leszálló káprázatként. Ez a mai inkább már a földi hívségek hirdetője.
am
A Babylon piros (a fényezés felára 170 ezer forint) metálfény igézően vonzza a tekinteteket, nehéz kimagyarázni, hogy nem feltűnősködni akarunk. Az érdeklődőket nem tudjuk visszautasítani, hallgatnunk kell bókjaikat és nem vághatunk közbe: ember, ez csak egy Peugeot. Az emberek szeretik, egy piros kabrió olyan archetípus, ami mindenkit megmozgat. Erre épít a Peugeot is, az esztétikum győzelmére a ráció felett. Ebbe a kocsiba könnyű beleszeretni, a busás részleteket annál nehezebb havonta fizetni.
am
Nem olcsó mulatság a Peugeot kupé-kabriója: kétliteres dízelmotorral alapára 7,6 millió forint, a tesztautóban található néhány extrával máris 8,8 milliónál tartunk és még nem is rúgtunk ki a hámból: parkolóradar 83 ezerért, ülésfűtés 52 ezerért, szélfogó háló 83 ezerért, xenonvilágítás, kanyarodó fényszórókkal 297 ezerért, bőrkárpit 458 ezerért, a fényezésrről már korábban tettünk említést.
Fotó: Bíró Milán
Jó a vezetési pozíció, a kilátás annyiban gondtalan, hogy mindenki lát minket, mi kevésbé a világot. Igaz ezen a vezetőülés állításával változtathatunk. A laposan döntött szélvédő sokakban azt az érzetet keltette, hogy nem is kabrióban ülünk, a 308 CC nem adja azt a feltétlen szabadságot, mint egy roadster. Tény, hogy nincs fölöttünk tető, de ezt nem látjuk, legfeljebb a szellő útján érezzük. Este nagyon jó kabriózni, ilyenkor nem süt az emberek irigy tekintete, csak a szél süvít, csak a hold figyel minket, aki már amúgy is sárga az irigységtől.
[[ Oldaltörés: 20 másodperc hírnév ]]
Fotó: Bíró Milán
Fotó: Bíró Milán
Fotó: Bíró Milán
Fotó: Bíró Milán
A tető nyitásához és csukásához 20 másodperc kell, elég egy siófoki piros lámpa a manőverhez. 12 kilométer/órás sebességig mozgásban is elvégezhető, a kétzónás automatikus klíma érzékeli a tető állapotát, ehhez mérten fújja a levegőt. Nyitott tetővel, napsütésben esélyünk sincs látni a műszerfal kijelzőit, ezzel szemben jó hír, hogy a fiam sem tudta püfölni a PSP-jét. Én nem tudtam mennyivel és merre megyek, ő meg csalódottan számolta a kilométereket és reménykedett egy-egy terebélyes felhőben. Autópálya tempónál elviselhető még a nyitott tetős autózás, 160 környékén már zavaró.
A nagyméretű, alul bevágott kormány fogása jó, biztos úttartást garantál, a 140 lovas dízel vehemensen mozgatja az 1,6 tonnás kasztnit. Nem versenyautó a CC, de sportosan vezethető, dinamikus, lendületes előzéseket bevállalhatunk. Motorja már nem visszatetsző, hisz nem hangos, takarékossága pedig vonzó a mai világban. A hétszáz kilométeres tesztelés során egy balatoni oda-vissza úttal és sok városi dugóval 5,9 literes átlagot mértem száz kilométerenként. Balaton partján cammogva 1300 kilométeres megtehető távot jelzett ki a fedélzeti számítógép.
am
Érezhetően keményebb felépítésű, mint az elődje. Telepakolták vassal. A küszöbök 12 tonna, az első ajtók merevítései 6,5 tonna erőt képesek legyűrni. Az autó csavarodásra is kevésbé hajlamos, ezt néhány keményebb tempójú szlalommal is teszteltük. Töréstesztje ötcsillagos, ebben közrejátszik a merevítések mellett a Peugeot új kilencliteres fejlégzsákjai (ezért az ülésbe integrált fejtámlák), valamint a hátsó utasokat védő biztonsági bukóívek. A két első ülés oldallégzsákja védi a felsőtestet és a medencét. A világújdonság fejlégzsák kivételes pluszbiztonságot garantál az első ülésen ülőknek. A 308 CC-t 6 légzsákkal és biztonsági bukóívekkel látták el. A rendszer borulásérzékelői veszély esetén a sebesség és a dőlési szög függvényében aktiválódnak.
Az ülés különleges, elöl kényelmesen tart, ám a hátul ülő fiam panaszkodott, hogy nem elég hosszú az ülőlap és túl meredek a háttámla. Nehéz ajtaja hangosan csapódik, parkolóhelyeken könnyen összeakadunk, a kabriós nyikorgás, ciripelés néha előjön, eső után lehúzott ablaknál befolyik a tetőn megbúvó víz. Dühítő, de nincs pohártartó, így a teszt végére tele lett a kocsi eldobált palackokkal.
am
Kupéformában használható a csomagtér, de akkor sincs pánik, ha csak hétvégére ugrunk le a Balatonhoz ketten, ilyenkor pár dolgot otthon hagyunk, aztán irány a hajlobogtató suhanás.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Fotó: Bíró Milán
Peugeot 308 CC 2.0 HDi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1997
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW
140/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
320-340/2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2605
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4400/1817/1426
Csomagtér
403/226 liter
Saját tömeg (kg)
1599
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
208
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
10,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
7,8
Országúti
4,8
Vegyes
5,9
Tesztfogyasztás
5,9
CO2 kibocsátás (g/Km)
156
ÁRA
Alapára 7,6 millió forint A tesztelt autó ára kb. 8,8 millió forint