Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","shortLead":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","id":"20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1.jpg","index":0,"item":"52d42fd4-7416-4de2-8133-988e2618fef2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","timestamp":"2025. április. 17. 08:28","title":"A Ford ST és RS nevek életben maradhatnak, de csak elektromosként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2a46649-95aa-4b32-a1dc-f3d74ecd68f0","c_author":"HVG","category":"360","description":"Természetes, környezetbarát cápariasztó szerre bukkantak, amellyel védeni lehetne a strandolókat az óceánok félelmetes ragadozóitól.","shortLead":"Természetes, környezetbarát cápariasztó szerre bukkantak, amellyel védeni lehetne a strandolókat az óceánok félelmetes...","id":"20250418_hvg-capaveszely-capariaszto-szer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2a46649-95aa-4b32-a1dc-f3d74ecd68f0.jpg","index":0,"item":"cea55469-c592-4c20-bbfd-566cc93bba3a","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-capaveszely-capariaszto-szer","timestamp":"2025. április. 18. 16:15","title":"Kitalálták az embereket és a cápákat is védő cápariasztó módszert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68141b63-049a-45a2-82fd-61faa5b7eec5","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Tragikus végkifejlet felé halad a belga-marokkói rendező, Jawad Rhalib Amal című filmje egy brüsszeli iskoláról.","shortLead":"Tragikus végkifejlet felé halad a belga-marokkói rendező, Jawad Rhalib Amal című filmje egy brüsszeli iskoláról.","id":"20250417_hvg-Amal-Jawad-Rhalib-film-hbo-max","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68141b63-049a-45a2-82fd-61faa5b7eec5.jpg","index":0,"item":"8dae4ede-bafc-4616-b00f-4eb348b01dfb","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-Amal-Jawad-Rhalib-film-hbo-max","timestamp":"2025. április. 17. 18:30","title":"„Ha egyszer megízleltük a szabadságot, nem bírjuk ki nélküle”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b70fbea-ca2d-4e60-8bd8-561453bf7bbb","c_author":"HVG","category":"360","description":"A sokadik hasonló társaság vesz részt az 1200 kilométernyi autópálya fenntartásában. ","shortLead":"A sokadik hasonló társaság vesz részt az 1200 kilométernyi autópálya fenntartásában. ","id":"20250417_hvg-sztradafenntarto-ceg-Meszaros-Szijj-autopalyakoncesszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b70fbea-ca2d-4e60-8bd8-561453bf7bbb.jpg","index":0,"item":"68beabb5-8833-425c-8b99-a150eb8ce6eb","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-sztradafenntarto-ceg-Meszaros-Szijj-autopalyakoncesszio","timestamp":"2025. április. 17. 06:00","title":"Újabb sztrádafenntartó cég segíti Mészárosék 15 ezermilliárdos üzletét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"504f3233-d8ae-4800-8846-a8c49443bb14","c_author":"Imre Réka, Somfai Dávid, Tornyos Kata ","category":"360","description":"A kormány kocsmatámogatással, templomfelújítással és bankautomatákkal indult kampányba a kistelepülésekért. A stratégia szavazatokat hozhat, de a valódi vidékfejlesztéshez kevés. Községek sokaságában tettük fel a kérdést: mire lenne tényleg szükségük?","shortLead":"A kormány kocsmatámogatással, templomfelújítással és bankautomatákkal indult kampányba a kistelepülésekért. A stratégia...","id":"20250418_hvg-a-videk-problemai-orban-ajanlata-polgarmesteri-igenylista-ivok-imak-igeretek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/504f3233-d8ae-4800-8846-a8c49443bb14.jpg","index":0,"item":"c1f6685d-9f79-4c1f-9f6f-e7573013190d","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-a-videk-problemai-orban-ajanlata-polgarmesteri-igenylista-ivok-imak-igeretek-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 10:10","title":"Ivók, imák, ígéretek: mire vágyik valójában a magyar falu?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6991d1d-6915-4bcf-b286-7e61943ca7f1","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"A szenátus 13:9 arányban döntött Farkas Gábor pályázata mellett – közölte lapunkkal a Zeneakadémia. Így, csaknem másfél év után, végre lehet rektora az intézménynek. Ám a választás nem volt egyszerű.","shortLead":"A szenátus 13:9 arányban döntött Farkas Gábor pályázata mellett – közölte lapunkkal a Zeneakadémia. Így, csaknem másfél...","id":"20250417_Otodik-nekifutasra-sikerult-csak-rektorjeloltet-valasztani-a-Zeneakademian-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6991d1d-6915-4bcf-b286-7e61943ca7f1.jpg","index":0,"item":"f6a08c4a-46f6-4851-8b1f-ef7ec1feb615","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_Otodik-nekifutasra-sikerult-csak-rektorjeloltet-valasztani-a-Zeneakademian-ebx","timestamp":"2025. április. 17. 11:27","title":"Ötödik nekifutásra sikerült csak rektorjelöltet választani a Zeneakadémián","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b71e9f7-be14-42c7-8926-722a95a6b454","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A kidobók egy játékteremből tiltottak ki három romániai fiatalt, majd kitört a verekedés. Az egyik férfi életveszélyes sérüléseket szenvedett, a biztonsági őrökre börtönbüntetést kért az ügyészség.","shortLead":"A kidobók egy játékteremből tiltottak ki három romániai fiatalt, majd kitört a verekedés. Az egyik férfi életveszélyes...","id":"20250417_bulinegyed-verekedes-ugyeszseg-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b71e9f7-be14-42c7-8926-722a95a6b454.jpg","index":0,"item":"2f3d81cf-dad2-45de-9bbb-041e2eeabe82","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_bulinegyed-verekedes-ugyeszseg-vademeles","timestamp":"2025. április. 17. 10:38","title":"Még az eszméletlenre vert fiatalt is rugdosták a biztonsági őrök a bulinegyedben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"456c6ca3-21af-407b-884f-295cb82581c4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A vérmintát Budapestre szállították, most vizsgálják.","shortLead":"A vérmintát Budapestre szállították, most vizsgálják.","id":"20250417_rabapordany-ragados-szaj-es-koromfajas-jarvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/456c6ca3-21af-407b-884f-295cb82581c4.jpg","index":0,"item":"389842c8-558a-4afc-883d-3e646bf49529","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_rabapordany-ragados-szaj-es-koromfajas-jarvany","timestamp":"2025. április. 17. 14:01","title":"Egy rábapordányi állattartó telepen is megjelenhetett a ragadós száj- és körömfájás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A frankfurti autókiállítás alkalmából készített JATO-elemzés szerint az Európában eladott új autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása alacsonyabb, mint valaha. Ez önmagában nem meglepő, annál inkább az, hogy a nagy darabszámban eladott modellek jobban befolyásolják a kizöldülést, mint az alternatív meghajtású járművek terjedése. Az országok versenyében hazánk a sor végén kullog.
Átlagosan 6,2 százalékal csökkent a top 25 márka körében a JATO által vizsgált 21 EU tagállamban eladott új autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása. Az eredményből az derül ki, hogy a nagy darabszámban eladott modellek mindössze néhány gramm/kilométeres csökkenései nagyobb arányban befolyásolják az európai összképet, mint a piacokon elérhető alternativ üzemanyaggal futó, illetve hibrid-üzemű kuriózumok.
A Smart, a Fiat és a Mini 2009 első féléves, eladásokkal súlyozott szén-dioxid-kibocsátási értékei már most 130 gramm/kilométer alattiak, tehát már most megfelelnek az EU által 2015-re előírt kibocsátási követelménynek. A legnagyobb fejlődést az Alfa Romeo érte el, a márka 2008 első félévéhez viszonyított, eladásokkal súlyozott átlagkibocsátása 2009 első félévében 19,9 gramm/kilométerrel csökkent.
A top 25 magas darabszámban elkelt márka közül a Chevrolet került ki győztesként, a dízel Cruze, valamint a három hengeres 0,8 literes Matiz (119 gramm/kilométer) révén (15,2 gramm/kilométer csökkenés a tavalyi év első félévéhez képest).
Az Audi lett a második a szén-dioxid- kibocsátás csökkentésének európai versenyében, nagyrészt a 2.0 literes TDI motorja jóvoltából. 163 gramm/kilométernél tartanak, azonban az év második felében további csökkenésre számítanak az A3-as 1.6 literes TDI motorjának, valamint a stop-start rendszernek köszönhetően.
A Toyota, a Suzuki, a Hyundai és a Mazda is kétszámjegyű csökkenést produkált a kibocsátás terén tavalyhoz képest. A top 5-ből a Ford teljesített a legeredményesebben. 8 gramm/kilométert sikerült faragni az Európában eladott új autóik átlagos szén-dioxid- kibocsátásából, mivel az ECOnetic széria általában, valamint az új 98 gramm/kilométer kibocsátású Fiesta ECOnetic közkedveltnek bizonyultak az európai új autó vásárlók körében.
Márka
Eladások Első félév 2009
Átlag CO2 Első félév 2008 (g/ km)
Átlag CO2 Első élév 2009 (g/ km)
különbség
(g/ km)
CHEVROLET
95,564
156.8
141.6
-15.2
AUDI
323,256
177.0
162.6
-14.4
TOYOTA
358,982
146.5
132.9
-13.6
SUZUKI
134,014
158.3
144.9
-13.4
HYUNDAI
168,260
151.6
138.8
-12.8
MAZDA
108,429
161.4
151.2
-10.2
FORD
664,582
148.4
140.4
-8.0
HONDA
132,360
154.5
146.5
-8.0
VOLKSWAGEN
838,117
159.4
152.5
-7.0
MERCEDES
298,491
185.6
178.8
-6.8
NISSAN
159,311
164.5
158.9
-5.6
FIAT
535,590
134.3
129.1
-5.2
KIA
128,296
153.4
148.9
-4.5
MINI
65,559
133.9
129.7
-4.2
PEUGEOT
500,880
138.5
134.5
-4.0
RENAULT
517,783
142.7
138.9
-3.8
SEAT
166,110
146.0
142.4
-3.6
VAUXHALL
122,019
155.8
152.3
-3.5
CITROEN
437,781
141.7
138.8
-2.9
BMW
285,023
160.7
158.4
-2.2
LANCIA
61,776
136.1
134.1
-2.0
VOLVO
99,726
180.4
179.0
-1.4
OPEL
434,218
150.5
149.5
-0.9
DACIA
95,036
153.1
152.4
-0.6
SKODA
245,471
149.3
149.9
+0.7
Összesen
6,976,634
152.3
146.0
-6.2
*A számok eladással súlyozottak
Országonkénti eredmények (Oldaltörés)
Érdekes részleteiben megvizsgálni az egyes országok által elért szén-dioxid- kibocsátás csökkentési törekvéseket. A piacokon alkalmazott roncsbeszámítási akciók bizonyultak egyértelműen a legerőteljesebb hajtóerőnek a károsanyag-kibocsátás csökkentés terén. Ezen akciók nemcsak a volumenek növelésében segítettek, hanem a környezet-tudatosabb gondolkodást is népszerűsítették az európai új autó vásárlók körében a hatékonyabb, alacsonyabb kibocsátású járművek népszerűsítésével.
Az idei első félévben 2 millió 59 ezer 405 autót értékesítettek Németországban, átlag 11,3 gramm/kilométerrel csökkent az eladott új autók szén-dioxid-kibocsátása. A többi jelentősebb európai piac közül az Egyesült Királyság átlag 8,4 gramm/kilométerrel csökkentette új autói károsanyag kibocsátását, Olaszországnak 6,5, míg Franciaországnak 5.7 gramm/kilométeres csökkentést sikerült elérnie. A legjelentősebb tisztulást Írország érte el az első félévben: 17,1 gramm/kilométerrel.
Nem tüzet okád, de nem is kormoz a Seat Leon Ecomotive. A cégautós erények mellett a különleges változat alacsony fogyasztással kecsegtet. Mindez nem megy a kényelem és a dinamika rovására.
A University of California kutatóinak tanulmánya szerint a környezetbarát forrásból táplált elektromos autók több szempontból is hatékonyabbak bioüzemanyaggal hajtott társaiknál.
Nem kínál zsákbamacskát a Honda: hibridje egyszerűen megvalósítja a ma elvárható környezettudatosságot. Mindezt úgy, hogy alig kerül többe hagyományos versenytársainál.
A környezetbarát technológiát alkalmazó járművek elterjedését különböző módszerekkel igyekeznek serkenteni az egyes országok kormányai. Összeállításunkban bemutatjuk, hogy a világ különböző részein mivel próbálják elérni, hogy a benzinfalókat kisebb, zöldebb járgányokra cseréljék.
A környezetbarát autók versenyében messze kiemelkedik Japán. Igaz, hogy a németek ott vannak a nyomukban, de még messze vannak tőlük. A tíz legtisztább autó között hét japán, valamint három német modell kapott helyet, legalábbis a német közlekedési egyesület (VCD) összeállítása szerint.
Nemzetközi tapasztalatok arról tanúskodnak, hogy a cégek többnyire költségelemzés alapján választanak autót, környezetvédelmi megfontolások ebben alig játszanak szerepet. Csak azokban az országokban más kissé a helyzet, ahol az állam aktívan él környezetpolitikai eszközökkel, mindenekelőtt a környezetszennyezés mértéke szerinti adóztatással.