Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c59fe2c6-f821-4adf-8fc1-38a937161a58","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az olvasás az ima egyik formája. Az irodalomterapeuta Ella Berthoud szerint nincs felszabadítóbb érzés, mint elbújni egy könyv lapjain.","shortLead":"Az olvasás az ima egyik formája. Az irodalomterapeuta Ella Berthoud szerint nincs felszabadítóbb érzés, mint elbújni...","id":"20241201_hvg-olvasas-irodalom-irodalomterapia-konyv-ella-berthoud","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c59fe2c6-f821-4adf-8fc1-38a937161a58.jpg","index":0,"item":"00b64bbc-10b4-4379-9eb6-103428677a0f","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-olvasas-irodalom-irodalomterapia-konyv-ella-berthoud","timestamp":"2024. december. 01. 16:00","title":"„Ha nem szeretsz olvasni, annak talán a legfőbb oka az, hogy még nem találtál rá a megfelelő könyvre”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"987b960f-1a4f-43a5-9c3c-df180db6a99b","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Herendi Gábor vígjátéka az állami finanszírozási rendszeren kívül készült.","shortLead":"Herendi Gábor vígjátéka az állami finanszírozási rendszeren kívül készült.","id":"20241202_futni-mentem-nezoszam-100000","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/987b960f-1a4f-43a5-9c3c-df180db6a99b.jpg","index":0,"item":"2ee1de0f-14f9-43ec-8ef8-b1e1442daf1e","keywords":null,"link":"/kultura/20241202_futni-mentem-nezoszam-100000","timestamp":"2024. december. 02. 12:22","title":"10 nap alatt átlépte a 100 ezres nézőszámot a Futni mentem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a6d127d-ea11-4206-8d02-8471c10b00f9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Carlos Tavares 2021 óta irányította a világ egyik legnagyobb autógyártóját.","shortLead":"Carlos Tavares 2021 óta irányította a világ egyik legnagyobb autógyártóját.","id":"20241202_stellantis-peugeut-opel-fiat-ceo-lemondas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a6d127d-ea11-4206-8d02-8471c10b00f9.jpg","index":0,"item":"468be1a9-0d8b-4ec4-b4de-bdc64bac53af","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_stellantis-peugeut-opel-fiat-ceo-lemondas","timestamp":"2024. december. 02. 07:23","title":"Azonnali hatállyal lemondott a Peugeot és az Opel tulajdonosának, a Stellantisnak a vezérigazgatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa55ccca-dc83-49b7-bec5-31adbd4ef603","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több mint száz ország és szervezet tárgyal klímavédelmi lépésekről Hollandiában. ","shortLead":"Több mint száz ország és szervezet tárgyal klímavédelmi lépésekről Hollandiában. ","id":"20241202_Nemzetkozi-Birosag-meghallgatas-klimavedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa55ccca-dc83-49b7-bec5-31adbd4ef603.jpg","index":0,"item":"b6b58b9e-9bad-41b2-99b9-8dd30d9a5686","keywords":null,"link":"/elet/20241202_Nemzetkozi-Birosag-meghallgatas-klimavedelem","timestamp":"2024. december. 02. 17:49","title":"Az eddigi legnagyobb klímavédelmi meghallgatás zajlik a Nemzetközi Bíróságon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc4c79ee-a72c-4d51-9d6d-3e0af1eb9313","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A következő héten az öttalálatos szelvény 1,43 milliárd forintot érhet.","shortLead":"A következő héten az öttalálatos szelvény 1,43 milliárd forintot érhet.","id":"20241130_Halmozodnak-a-milliardok-nem-volt-otos-a-lotton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc4c79ee-a72c-4d51-9d6d-3e0af1eb9313.jpg","index":0,"item":"ca32efa9-69e7-42c8-8d80-41ad50c92396","keywords":null,"link":"/elet/20241130_Halmozodnak-a-milliardok-nem-volt-otos-a-lotton","timestamp":"2024. november. 30. 20:41","title":"Halmozódnak a milliárdok, nem volt ötös a lottón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1edc8af7-7f76-4b66-8066-95e76ce07dcc","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A kifejezés a Z és az alfa generáció körében népszerű, miközben éppen az általuk előállított digitális tartalmak fogyasztására utal.","shortLead":"A kifejezés a Z és az alfa generáció körében népszerű, miközben éppen az általuk előállított digitális tartalmak...","id":"20241202_oxford-brain-rot-ev-szava","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1edc8af7-7f76-4b66-8066-95e76ce07dcc.jpg","index":0,"item":"e183fb02-4769-4c82-9a86-dedae3fb8739","keywords":null,"link":"/elet/20241202_oxford-brain-rot-ev-szava","timestamp":"2024. december. 02. 08:08","title":"Az Oxfordnál a \"brain rot\" lett az év szava","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bfb7941-9e68-4041-83f2-529a66fd11bf","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A sorozatsztárnak vastagbélrákja van. Pénzre van szüksége a kezelésre.","shortLead":"A sorozatsztárnak vastagbélrákja van. Pénzre van szüksége a kezelésre.","id":"20241202_James-Van-Der-Beek-filmes-relikviak-eladas-rakkezeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bfb7941-9e68-4041-83f2-529a66fd11bf.jpg","index":0,"item":"5a1192b9-931d-4f1a-87f7-0f515e2ebead","keywords":null,"link":"/elet/20241202_James-Van-Der-Beek-filmes-relikviak-eladas-rakkezeles","timestamp":"2024. december. 02. 14:27","title":"Filmes relikviáit árulja James Van Der Beek, hogy fizetni tudja rákkezelését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40aff6f0-e748-4f26-ae33-f0eb8177c13f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ferencváros polgármestere szerint a közgyűlésben kialakult patthelyzet miatt szinte elkerülhetetlen, hogy új választást írjanak ki a fővárosban.","shortLead":"Ferencváros polgármestere szerint a közgyűlésben kialakult patthelyzet miatt szinte elkerülhetetlen, hogy új választást...","id":"20241201_Baranyi-Krisztina-szerint-mar-nyaron-uj-valasztasok-johetnek-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40aff6f0-e748-4f26-ae33-f0eb8177c13f.jpg","index":0,"item":"b3c43076-a119-47b3-8aa1-4b7a19d0a06d","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Baranyi-Krisztina-szerint-mar-nyaron-uj-valasztasok-johetnek-Budapesten","timestamp":"2024. december. 01. 15:17","title":"Baranyi Krisztina szerint már nyáron új választások jöhetnek Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Csak rövid idő, de esküszöm jó volt – szól a nóta. Egy-egy órát kaptunk az Infinit crossoverek kipróbálására. Ez az idő sok, ha az elhasznált benzin mennyiségét tekintjük, de kevés, ha a mellékvese velőállományában képződő adrenalin termelése a cél.
Két autó, egy szív, egy üzenet: légy más, légy különb, légy elegánsan sportos, légy óvatos duhaj, légy kulturált lázadó. Az Infiniti autói ugyanazt nyújtják, mint a BMW autói, csak egy kicsit másképp. Az erőről szólnak, a vezetés öröméről, a haladás kényelméről – japán recept szerint elkészítve.
Az Infiniti EX37 feladata, hogy egy kupé életérzését közvetítse egy méretes szabadidőautóban. Ha a volánnál ülünk, sikeresnek ítéljük ezt a párosítást, ha a hátsó sor szűkösségét élvezzük, akkor nem. Az EX37 nem családi autó, legalábbis nem kifejezetten az. Csomagtartója átlagos, a hátsó ülések gombnyomásra síkba dőlnek és vissza.
A parkolásban nemcsak tolatókamera segít, hanem 360 fokos képet biztosító körbelátó monitoron felülnézetből látjuk az autót és a környezetét. A visszapillantóban elhelyezett kis kamerák segítenek megvédeni a 18 hüvelykes könnyűfém felniket, ha útpadka mellé parkolunk.
Nagy a kísértés, hogy padlógázzal induljunk, a V6-os imádja ezt, 6,4 másodperc alatt jut el a százas csúcsra, végsebessége 240 kilométer/óra. A Nissan 370Z-ben is dübörgő V6-os változó szelepvezérlési rendszerének köszönhetően 360 Nm zúdul a hátsó kerekekre. Ha bármi közbejön, az összkerékhajtás automatikusan veszi át a szerepét. A hétfokozatú automatikus sebességváltó kérésre kormányról is kapcsolható. Azt csak szeretni lehet, hogy automata módban is hagyja 7 ezerig pörögni a motort. Ilyenkor húzzuk le az ablakokat és élvezzük sztereóban a gépi zenét.
Ha az utasteret akarjuk jó hangulattal betölteni, tekerjük fel a 11 hangszórós Bose hifi hangerejét. Érezni fogjuk, ahogy lüktet bennünk a dallam. Opciós a távolságtartó tempomat is.
A rendelhető extrák sora hosszú: tesztautónkban a xenon fényszórók kanyarkövetőek, intelligens a kulcs, karcálló a fényezés, az első ülések memóriásak, elektromosan állíthatók. A betétek valódiak, a fa sötét jávorfa, az alumínium is igazi.
Tömör élvezet (Oldaltörés)
Az FX37 más tészta, sportos jellege magáért beszél: hatalmas 20 hüvelykes kerekein sportos gumik feszülnek, a száguldást négydugattyús fékek teszik biztonságossá, domborodó motorfedő jelzi, ki az úr az úton. A tisztelet a legkevesebb, amit az FX37 vezetője a többi autóstól kap, félreállnak, lehúzódnak, előreengednek. Nem félnek tőle, csak tisztelik.
Az FX37-ben az EX37-ben kipróbált V6-os felel a vezetési élményért, az összkerékhajtás és a váltó is azonos. A tesztelt modellben kormányról is lehetett váltani, ilyenkor mutatkozik meg az FX37 ördögi hajlama. Nehéz vele szabályosan közlekedni, az idő lelassul, mindenhová időben oda fogunk érni. Ha megizzadnánk az izgalmakban, a klíma mellett ülésszellőztetés is hűt. Elkel a hűtés, az ember agya hamar megfő, és hajlamos veszélyesen közlekedni. Az FX37-en nem múlik. Végsebessége 233 kilométer/óra, 6,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
A FX37 rendelhető 390 lovas ötliteres V8-as motorral is, amelynek 500 newtonméteres nyomatéka 5,8 másodperces százas sprintet tesz lehetővé, valamint 250 kilométer/órás csúcssebességet engedélyez. Igaz, a hátsókerék-kormányzású FX50S modellért 22,774 milliót kell kicsengetni.
Magasan ül a vezető, a sportülések elektromosan állíthatóak, memóriásak, a hátsó fertály kényelmesebb, mint az EX37-ben, a csomagtartó 70 literrel tágasabb. A rengeteg kényelmi és szórakoztató funkcióban elveszik az ember. Csak az zavaró az autóban (FX37, EX37 egyaránt), hogy sok benne a Nissan modellekben is használt elem, kapcsoló, bütyök, a navigációs rendszer sem túl prémium autós.
Az Infinit a motorjával, az imidzs köré épített szolgáltatásokkal, egyediségével és a német konkurenseknél olcsóbb árával versenyez az európai és a magyar piacon. Az első eladott hazai modell egy EX37 volt, egy FX37 is elkelt, sőt már egy G37 kupénak is van boldog gazdája.
Sikerült a Lexusnak a fiatalokat is megszólítania, az IS250c igazi élménykabrió. A gond csak az, hogy a négyüléses prémium autó alapára 14,7 millió forint. Mentségére legyen mondva, szinte mindent tud, de hát akkor is.
Érdekes, hogy amíg a német piacon a Yaris ellenfeleként jellemzik a Toyota városi hobbiautóját, addig itthon az importőr az Auris-szal veti össze az Urban Cruisert. A rejtély kulcsa az árban van.
A prémium autók előszobájába érkezett a Peugeot a 3008-cal: szép, izgalmas, tágas, variálható, kényelmes, takarékos, dinamikus és biztonságos. Mégis idegen a magyar piacon.
Étvágygerjesztően szépre sikerült a Peugeot nagy kabriója, a négyüléses 308 CC. Kirobbanó sikerét formás hátsójának, harmonikus vonalvezetésének, csillogó szemeinek és vidám ábrázatának köszönheti. Még azt is elnézzük neki, hogy dízel. Fogyasztásban verhetetlen.
Sportkocsi vagy luxuslimuzin? A Porsche Panamera mindkettő akar lenni. A durva az, hogy tud mindkettő lenni egyszerre. Pár óráig tartott a gyönyör, kipróbáltuk az S, a 4S és a Turbo változatokat.
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.
Született akcióhős, vadászrepülőgépek által ihletett hűtőmaszk, magas övvonal, atletikus profil, robbanékony motor – néhány bombasztikus jellemzője az ötajtós Lancernek. Nem hisszük el. A Mitsubishi Lancer Sportback jó cégautó, de unalmas.
Ismerős a Nissan Qashqai, több változatát teszteltük már. Ezúttal a hétszemélyes csúcsmodell, a kétliteres dízel, automata, összkerék-hajtású +2 járt nálunk. Sikerre termett, viszont ára alulról csókolja a 10 milliós határt. Nagyobb, érettebb, mint kistesója, stílusban és méretben a Muranót célozza meg.
Közel kétezer kilométeren át nyüstöltem sok csomaggal, sok utassal, számtalan szerpentinen, hegyen, dombon és kátyún át Erdélyben és Magyarországon a Toyota Versót. Panasz nélkül tűrte a megpróbáltatásokat, az emelkedőkön megizzadt, a falusi utakon megszeppent, de sem zokszót, sem mérges morgást nem hallatott. A benzinnel nem volt telhetetlen, ám a csomagokat csak úgy nyelte.
Sok sebből vérzik Orbán Balázs tudományos fokozatszerzése, igazi 22-es csapdája, írja szerzőnk: olyan helyzet, amit az egymásnak kölcsönösen ellentmondó feltételek miatt nem lehet megoldani.