Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump jogi úton hivatalosan kezdeményezte az ellene indult New York-i büntetőperben, hogy határozatlan időre halasszák el az ítélethirdetést, mert az akadályozná elnöki munkáját. A Stormy Daniels pornósztárnak fizetett hallgatási pénz ügyében az év elején Trumpot valamennyi vádpontban bűnösnek találták.","shortLead":"Donald Trump jogi úton hivatalosan kezdeményezte az ellene indult New York-i büntetőperben, hogy határozatlan időre...","id":"20250106_Elnoksege-idejere-meguszhatja-az-itelethirdetest-a-pornosztarnak-fizetett-hallgatasi-penz-ugyeben-mar-elitelt-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435.jpg","index":0,"item":"af7157fd-fbe4-4db7-a347-ce745654410e","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_Elnoksege-idejere-meguszhatja-az-itelethirdetest-a-pornosztarnak-fizetett-hallgatasi-penz-ugyeben-mar-elitelt-Trump","timestamp":"2025. január. 06. 21:08","title":"Elnöksége idejére megúszhatja az ítélethirdetést a pornósztárnak fizetett hallgatási pénz ügyében már elítélt Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b864490-8d88-41e9-9e36-9b5ae5d0dfe9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy állatmentő szervezet adatai szerint a katasztrófa óta legalább 61 emlős pusztult el, amelyek közül 32 állat halála valószínűleg az olajszennyezésnek köszönhető.","shortLead":"Egy állatmentő szervezet adatai szerint a katasztrófa óta legalább 61 emlős pusztult el, amelyek közül 32 állat halála...","id":"20250106_30-halott-delfin-olajszennyezes-okologiai-ktasztrofa-oroszorszag-olajszivargas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b864490-8d88-41e9-9e36-9b5ae5d0dfe9.jpg","index":0,"item":"db8d2bba-fe66-40b8-bce7-635a8c9f75ec","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_30-halott-delfin-olajszennyezes-okologiai-ktasztrofa-oroszorszag-olajszivargas","timestamp":"2025. január. 06. 15:11","title":"Több mint 30 delfin pusztult el az oroszországi olajszennyezés miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0a189b1-5029-4c2e-b967-d302b5e71e77","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Simona Brambilla nővér az első női prefektus a Vatikánban. Korábban még soha nem neveztek ki nőt a katolikus egyház központi irányító szerve fontos hivatalának élére.","shortLead":"Simona Brambilla nővér az első női prefektus a Vatikánban. Korábban még soha nem neveztek ki nőt a katolikus egyház...","id":"20250106_Ferenc-papa-kinevezte-az-elso-not-egy-fontos-vatikani-hivatal-elere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0a189b1-5029-4c2e-b967-d302b5e71e77.jpg","index":0,"item":"0cb6ffb1-654b-4a5d-a045-1c54bd9e29dd","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Ferenc-papa-kinevezte-az-elso-not-egy-fontos-vatikani-hivatal-elere","timestamp":"2025. január. 06. 19:06","title":"Történelmi lépés a Vatikánban: Ferenc pápa először nevezett ki nőt a legfelsőbb vatikáni hivatal egyik vezetőjévé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8aa67e4-4735-4859-ab02-9c07367741c9","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Lehet-e friss vért pumpálni egy több mint 100 éves mozis mítoszba? Tud-e még újat nyújtani egy közhelyessé vált figura és egy unalomig ismételt történet? Robert Eggers negyedik filmjével bebizonyította, hogy igen.","shortLead":"Lehet-e friss vért pumpálni egy több mint 100 éves mozis mítoszba? Tud-e még újat nyújtani egy közhelyessé vált figura...","id":"20250107_Nosferatu-filmkritika-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8aa67e4-4735-4859-ab02-9c07367741c9.jpg","index":0,"item":"13df5cb6-3a67-4da1-ba61-c38347c4ff41","keywords":null,"link":"/kultura/20250107_Nosferatu-filmkritika-ebx","timestamp":"2025. január. 07. 19:00","title":"Drakula feminista lett, és ezt mindenki élvezi – Nosferatu-kritika","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"372e5f7a-bf3a-49e8-bb3d-090f22b8aa67","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A komplex kínai nyelvvel is megbirkózik a NeuroXess agyi chipje, de ez még messze nem az összes figyelemre méltó képessége. ","shortLead":"A komplex kínai nyelvvel is megbirkózik a NeuroXess agyi chipje, de ez még messze nem az összes figyelemre méltó...","id":"20250106_neuroxess-agy-szamitogep-interfesz-bci-beszed-robotkar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/372e5f7a-bf3a-49e8-bb3d-090f22b8aa67.jpg","index":0,"item":"74a580fe-fb57-40cf-8b08-5211df88b5db","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_neuroxess-agy-szamitogep-interfesz-bci-beszed-robotkar","timestamp":"2025. január. 06. 13:03","title":"Valós időben olvassa a gondolatokat egy új kínai chip, amit az agyba kell beültetni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc1504ff-4cae-4837-9890-69dbb96a8e01","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem várt fordulatként, indiai utazásának következményeként, Orbán Viktor nevét egyszer csak egyszerre kezdtük el emlegetni az ájurvédával, az indiai hagyományos orvoslással. Az ígéret, hogy az ájurvéda nagy hangsúlyt fektet a megelőzésre és az egyensúly helyreállításával gondoskodik az egészség megőrzéséről, vonzónak tűnik a nyugati világban is. Az Indiában több ezer évre visszatekintő gyógyászati rendszer ígéreteit ugyanakkor nem igazolja vissza a tudomány. ","shortLead":"Nem várt fordulatként, indiai utazásának következményeként, Orbán Viktor nevét egyszer csak egyszerre kezdtük el...","id":"20250106_ajurveda-india-gyogyitas-dosak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc1504ff-4cae-4837-9890-69dbb96a8e01.jpg","index":0,"item":"bc8f16cb-885c-4476-9283-5b3d0f6609ee","keywords":null,"link":"/elet/20250106_ajurveda-india-gyogyitas-dosak","timestamp":"2025. január. 06. 17:00","title":"Mit tud az ájurvédikus gyógyítás, hogy ilyen sokan hisznek benne?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly veszélybe került.","shortLead":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly...","id":"20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b.jpg","index":0,"item":"e3ecd509-a30f-45d5-93e9-a1632defc1f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","timestamp":"2025. január. 06. 08:09","title":"Terézváros is indul a MÁV 99 éves pályázatán, legfeljebb egymilliárdból létrehoznák a közparkot a Nyugati mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40dd4adf-1446-45c9-accf-612324828339","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ez is református címmel indítanak tájékoztató kampányt, azt akarják bemutatni, milyen munkát végeznek.","shortLead":"Ez is református címmel indítanak tájékoztató kampányt, azt akarják bemutatni, milyen munkát végeznek.","id":"20250106_kampany-kegyelmi-botrany-reformatus-egyhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40dd4adf-1446-45c9-accf-612324828339.jpg","index":0,"item":"fe19d28a-4e49-43f9-a705-284573e311cd","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_kampany-kegyelmi-botrany-reformatus-egyhaz","timestamp":"2025. január. 06. 14:16","title":"Úgy megtépázta a kegyelmi botrány a református egyházat, hogy egész éves kampányba kezdenek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Csak rövid idő, de esküszöm jó volt – szól a nóta. Egy-egy órát kaptunk az Infinit crossoverek kipróbálására. Ez az idő sok, ha az elhasznált benzin mennyiségét tekintjük, de kevés, ha a mellékvese velőállományában képződő adrenalin termelése a cél.
Két autó, egy szív, egy üzenet: légy más, légy különb, légy elegánsan sportos, légy óvatos duhaj, légy kulturált lázadó. Az Infiniti autói ugyanazt nyújtják, mint a BMW autói, csak egy kicsit másképp. Az erőről szólnak, a vezetés öröméről, a haladás kényelméről – japán recept szerint elkészítve.
Az Infiniti EX37 feladata, hogy egy kupé életérzését közvetítse egy méretes szabadidőautóban. Ha a volánnál ülünk, sikeresnek ítéljük ezt a párosítást, ha a hátsó sor szűkösségét élvezzük, akkor nem. Az EX37 nem családi autó, legalábbis nem kifejezetten az. Csomagtartója átlagos, a hátsó ülések gombnyomásra síkba dőlnek és vissza.
A parkolásban nemcsak tolatókamera segít, hanem 360 fokos képet biztosító körbelátó monitoron felülnézetből látjuk az autót és a környezetét. A visszapillantóban elhelyezett kis kamerák segítenek megvédeni a 18 hüvelykes könnyűfém felniket, ha útpadka mellé parkolunk.
Nagy a kísértés, hogy padlógázzal induljunk, a V6-os imádja ezt, 6,4 másodperc alatt jut el a százas csúcsra, végsebessége 240 kilométer/óra. A Nissan 370Z-ben is dübörgő V6-os változó szelepvezérlési rendszerének köszönhetően 360 Nm zúdul a hátsó kerekekre. Ha bármi közbejön, az összkerékhajtás automatikusan veszi át a szerepét. A hétfokozatú automatikus sebességváltó kérésre kormányról is kapcsolható. Azt csak szeretni lehet, hogy automata módban is hagyja 7 ezerig pörögni a motort. Ilyenkor húzzuk le az ablakokat és élvezzük sztereóban a gépi zenét.
Ha az utasteret akarjuk jó hangulattal betölteni, tekerjük fel a 11 hangszórós Bose hifi hangerejét. Érezni fogjuk, ahogy lüktet bennünk a dallam. Opciós a távolságtartó tempomat is.
A rendelhető extrák sora hosszú: tesztautónkban a xenon fényszórók kanyarkövetőek, intelligens a kulcs, karcálló a fényezés, az első ülések memóriásak, elektromosan állíthatók. A betétek valódiak, a fa sötét jávorfa, az alumínium is igazi.
Tömör élvezet (Oldaltörés)
Az FX37 más tészta, sportos jellege magáért beszél: hatalmas 20 hüvelykes kerekein sportos gumik feszülnek, a száguldást négydugattyús fékek teszik biztonságossá, domborodó motorfedő jelzi, ki az úr az úton. A tisztelet a legkevesebb, amit az FX37 vezetője a többi autóstól kap, félreállnak, lehúzódnak, előreengednek. Nem félnek tőle, csak tisztelik.
Az FX37-ben az EX37-ben kipróbált V6-os felel a vezetési élményért, az összkerékhajtás és a váltó is azonos. A tesztelt modellben kormányról is lehetett váltani, ilyenkor mutatkozik meg az FX37 ördögi hajlama. Nehéz vele szabályosan közlekedni, az idő lelassul, mindenhová időben oda fogunk érni. Ha megizzadnánk az izgalmakban, a klíma mellett ülésszellőztetés is hűt. Elkel a hűtés, az ember agya hamar megfő, és hajlamos veszélyesen közlekedni. Az FX37-en nem múlik. Végsebessége 233 kilométer/óra, 6,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
A FX37 rendelhető 390 lovas ötliteres V8-as motorral is, amelynek 500 newtonméteres nyomatéka 5,8 másodperces százas sprintet tesz lehetővé, valamint 250 kilométer/órás csúcssebességet engedélyez. Igaz, a hátsókerék-kormányzású FX50S modellért 22,774 milliót kell kicsengetni.
Magasan ül a vezető, a sportülések elektromosan állíthatóak, memóriásak, a hátsó fertály kényelmesebb, mint az EX37-ben, a csomagtartó 70 literrel tágasabb. A rengeteg kényelmi és szórakoztató funkcióban elveszik az ember. Csak az zavaró az autóban (FX37, EX37 egyaránt), hogy sok benne a Nissan modellekben is használt elem, kapcsoló, bütyök, a navigációs rendszer sem túl prémium autós.
Az Infinit a motorjával, az imidzs köré épített szolgáltatásokkal, egyediségével és a német konkurenseknél olcsóbb árával versenyez az európai és a magyar piacon. Az első eladott hazai modell egy EX37 volt, egy FX37 is elkelt, sőt már egy G37 kupénak is van boldog gazdája.
Sikerült a Lexusnak a fiatalokat is megszólítania, az IS250c igazi élménykabrió. A gond csak az, hogy a négyüléses prémium autó alapára 14,7 millió forint. Mentségére legyen mondva, szinte mindent tud, de hát akkor is.
Érdekes, hogy amíg a német piacon a Yaris ellenfeleként jellemzik a Toyota városi hobbiautóját, addig itthon az importőr az Auris-szal veti össze az Urban Cruisert. A rejtély kulcsa az árban van.
A prémium autók előszobájába érkezett a Peugeot a 3008-cal: szép, izgalmas, tágas, variálható, kényelmes, takarékos, dinamikus és biztonságos. Mégis idegen a magyar piacon.
Étvágygerjesztően szépre sikerült a Peugeot nagy kabriója, a négyüléses 308 CC. Kirobbanó sikerét formás hátsójának, harmonikus vonalvezetésének, csillogó szemeinek és vidám ábrázatának köszönheti. Még azt is elnézzük neki, hogy dízel. Fogyasztásban verhetetlen.
Sportkocsi vagy luxuslimuzin? A Porsche Panamera mindkettő akar lenni. A durva az, hogy tud mindkettő lenni egyszerre. Pár óráig tartott a gyönyör, kipróbáltuk az S, a 4S és a Turbo változatokat.
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.
Született akcióhős, vadászrepülőgépek által ihletett hűtőmaszk, magas övvonal, atletikus profil, robbanékony motor – néhány bombasztikus jellemzője az ötajtós Lancernek. Nem hisszük el. A Mitsubishi Lancer Sportback jó cégautó, de unalmas.
Ismerős a Nissan Qashqai, több változatát teszteltük már. Ezúttal a hétszemélyes csúcsmodell, a kétliteres dízel, automata, összkerék-hajtású +2 járt nálunk. Sikerre termett, viszont ára alulról csókolja a 10 milliós határt. Nagyobb, érettebb, mint kistesója, stílusban és méretben a Muranót célozza meg.
Közel kétezer kilométeren át nyüstöltem sok csomaggal, sok utassal, számtalan szerpentinen, hegyen, dombon és kátyún át Erdélyben és Magyarországon a Toyota Versót. Panasz nélkül tűrte a megpróbáltatásokat, az emelkedőkön megizzadt, a falusi utakon megszeppent, de sem zokszót, sem mérges morgást nem hallatott. A benzinnel nem volt telhetetlen, ám a csomagokat csak úgy nyelte.