Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"27549080-3a93-4678-99b1-a62616d20525","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez akár 2600 dolgozót is érinthet.","shortLead":"Ez akár 2600 dolgozót is érinthet.","id":"20250416_dunaferr-dunai-vasmu-csoportos-letszamleepites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27549080-3a93-4678-99b1-a62616d20525.jpg","index":0,"item":"0ad60c43-3f8f-4e26-aca8-901de593302f","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_dunaferr-dunai-vasmu-csoportos-letszamleepites","timestamp":"2025. április. 16. 17:56","title":"Bejelentették a csoportos létszámleépítést az egykori Dunaferrnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.","shortLead":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen...","id":"20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5.jpg","index":0,"item":"a3538cc3-62df-42ca-9ed7-d692bc4f8784","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","timestamp":"2025. április. 17. 19:30","title":"Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87e43c19-a0b2-486f-a167-ee7424b4fb1c","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A mintegy 400 utast szállító komp a Kongó-folyón gyulladt ki kedden éjszaka.","shortLead":"A mintegy 400 utast szállító komp a Kongó-folyón gyulladt ki kedden éjszaka.","id":"20250416_hajoszerencsetlenseg-halottak-baleset-kongo-dk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87e43c19-a0b2-486f-a167-ee7424b4fb1c.jpg","index":0,"item":"2db55259-a6f0-41bd-9be2-160d4e13ef93","keywords":null,"link":"/vilag/20250416_hajoszerencsetlenseg-halottak-baleset-kongo-dk","timestamp":"2025. április. 16. 21:49","title":"Legalább 50 ember vesztette életét a Kongói DK-ban egy hajószerencsétlenségben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bdd5ec5-5cca-427b-bdf6-9b1b973543a9","c_author":"Földes András","category":"itthon","description":"Kik mennek el egy 24 órás tüntetésre, és miért ügyesebbek az éjszaka eltöltésében, mint a szervező, Hadházy Ákos? Földes András riportja. ","shortLead":"Kik mennek el egy 24 órás tüntetésre, és miért ügyesebbek az éjszaka eltöltésében, mint a szervező, Hadházy Ákos...","id":"20250416_Mint-egy-fesztival-reggelen---videon-hogyan-birtak-az-ejszakazast-Hadhazyek-a-Karmelita-elott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bdd5ec5-5cca-427b-bdf6-9b1b973543a9.jpg","index":0,"item":"b98f9c00-c0af-4707-b8be-05ddc2b413dc","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Mint-egy-fesztival-reggelen---videon-hogyan-birtak-az-ejszakazast-Hadhazyek-a-Karmelita-elott","timestamp":"2025. április. 16. 19:44","title":"Mint egy fesztivál reggelén – videón, hogyan bírták az éjszakázást Hadházyék a Karmelita előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2bbec03b-28f6-4b52-9449-0bcbbf526fb9","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A kormány április elején lépett ki a bíróságból.","shortLead":"A kormány április elején lépett ki a bíróságból.","id":"20250417_A-Nemzetkozi-Buntetobirosag-magyarazatot-ker-Magyarorszagtol-amiert-nem-tartoztattak-le-Netanjahut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2bbec03b-28f6-4b52-9449-0bcbbf526fb9.jpg","index":0,"item":"32cd648e-d77c-4de1-98a8-4c1849635098","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_A-Nemzetkozi-Buntetobirosag-magyarazatot-ker-Magyarorszagtol-amiert-nem-tartoztattak-le-Netanjahut","timestamp":"2025. április. 17. 22:14","title":"A Nemzetközi Büntetőbíróság magyarázatot követel Magyarországtól, amiért nem tartóztatták le Netanjahut","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1962a140-4bf1-42dc-aaff-55b0e3ddb965","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Óránként akár 10 hullócsillag is megfigyelhető lesz napokon belül, tűzgömbök kialakulására is van esély.","shortLead":"Óránként akár 10 hullócsillag is megfigyelhető lesz napokon belül, tűzgömbök kialakulására is van esély.","id":"20250417_lyridak-meteorraj-megfigyeles-hullocsillag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1962a140-4bf1-42dc-aaff-55b0e3ddb965.jpg","index":0,"item":"a174ccb2-5ce2-4931-837c-8c7593ceb4ca","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_lyridak-meteorraj-megfigyeles-hullocsillag","timestamp":"2025. április. 17. 16:03","title":"Szemeket az égre: jön a legrégebbi ismert meteorraj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2275638-b829-4c2a-a194-b6ea35e58b14","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Európai elvbarátainak nagy része erős kifejezésekkel határolódik el az amerikai elnöktől. Semmi sem kínosabb a szuverenisták számára, mint hogy egy külföldi nagyhatalomtól függenek.","shortLead":"Európai elvbarátainak nagy része erős kifejezésekkel határolódik el az amerikai elnöktől. Semmi sem kínosabb...","id":"20250416_hvg-trump-eu-szuverenistak-orban-le-pen-meloni-weidel-salvini-wilders","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2275638-b829-4c2a-a194-b6ea35e58b14.jpg","index":0,"item":"d3f0829d-88ad-4759-8e25-efdd91cab66a","keywords":null,"link":"/360/20250416_hvg-trump-eu-szuverenistak-orban-le-pen-meloni-weidel-salvini-wilders","timestamp":"2025. április. 16. 15:30","title":"Nagyot koppant a Trumpot megváltóként váró európai szélsőjobb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e86f2dd2-0a0a-4d63-a8ca-3403d4def1bf","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Kellően nehéz, és kicsit addiktív a Capcom szörnyvadász-szériájának legújabb tagja, a Monster Hunter Wilds. A játékban óriási, masszív szörnyeket kell legyűrni, ami sokkal nehezebb, mint elsőre gondolja az ember. Kipróbáltuk.","shortLead":"Kellően nehéz, és kicsit addiktív a Capcom szörnyvadász-szériájának legújabb tagja, a Monster Hunter Wilds. A játékban...","id":"20250418_monster-hunter-wilds-szornyvadaszat-jatekteszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e86f2dd2-0a0a-4d63-a8ca-3403d4def1bf.jpg","index":0,"item":"ec82d9a2-e367-47d5-988d-5542b999bb8d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_monster-hunter-wilds-szornyvadaszat-jatekteszt-velemeny","timestamp":"2025. április. 18. 12:03","title":"Szörnyvadászat a legjobb fajtából – profi és szórakoztató játék a Monster Hunter Wilds (teszt)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Csak rövid idő, de esküszöm jó volt – szól a nóta. Egy-egy órát kaptunk az Infinit crossoverek kipróbálására. Ez az idő sok, ha az elhasznált benzin mennyiségét tekintjük, de kevés, ha a mellékvese velőállományában képződő adrenalin termelése a cél.
Két autó, egy szív, egy üzenet: légy más, légy különb, légy elegánsan sportos, légy óvatos duhaj, légy kulturált lázadó. Az Infiniti autói ugyanazt nyújtják, mint a BMW autói, csak egy kicsit másképp. Az erőről szólnak, a vezetés öröméről, a haladás kényelméről – japán recept szerint elkészítve.
Az Infiniti EX37 feladata, hogy egy kupé életérzését közvetítse egy méretes szabadidőautóban. Ha a volánnál ülünk, sikeresnek ítéljük ezt a párosítást, ha a hátsó sor szűkösségét élvezzük, akkor nem. Az EX37 nem családi autó, legalábbis nem kifejezetten az. Csomagtartója átlagos, a hátsó ülések gombnyomásra síkba dőlnek és vissza.
A parkolásban nemcsak tolatókamera segít, hanem 360 fokos képet biztosító körbelátó monitoron felülnézetből látjuk az autót és a környezetét. A visszapillantóban elhelyezett kis kamerák segítenek megvédeni a 18 hüvelykes könnyűfém felniket, ha útpadka mellé parkolunk.
Nagy a kísértés, hogy padlógázzal induljunk, a V6-os imádja ezt, 6,4 másodperc alatt jut el a százas csúcsra, végsebessége 240 kilométer/óra. A Nissan 370Z-ben is dübörgő V6-os változó szelepvezérlési rendszerének köszönhetően 360 Nm zúdul a hátsó kerekekre. Ha bármi közbejön, az összkerékhajtás automatikusan veszi át a szerepét. A hétfokozatú automatikus sebességváltó kérésre kormányról is kapcsolható. Azt csak szeretni lehet, hogy automata módban is hagyja 7 ezerig pörögni a motort. Ilyenkor húzzuk le az ablakokat és élvezzük sztereóban a gépi zenét.
Ha az utasteret akarjuk jó hangulattal betölteni, tekerjük fel a 11 hangszórós Bose hifi hangerejét. Érezni fogjuk, ahogy lüktet bennünk a dallam. Opciós a távolságtartó tempomat is.
A rendelhető extrák sora hosszú: tesztautónkban a xenon fényszórók kanyarkövetőek, intelligens a kulcs, karcálló a fényezés, az első ülések memóriásak, elektromosan állíthatók. A betétek valódiak, a fa sötét jávorfa, az alumínium is igazi.
Tömör élvezet (Oldaltörés)
Az FX37 más tészta, sportos jellege magáért beszél: hatalmas 20 hüvelykes kerekein sportos gumik feszülnek, a száguldást négydugattyús fékek teszik biztonságossá, domborodó motorfedő jelzi, ki az úr az úton. A tisztelet a legkevesebb, amit az FX37 vezetője a többi autóstól kap, félreállnak, lehúzódnak, előreengednek. Nem félnek tőle, csak tisztelik.
Az FX37-ben az EX37-ben kipróbált V6-os felel a vezetési élményért, az összkerékhajtás és a váltó is azonos. A tesztelt modellben kormányról is lehetett váltani, ilyenkor mutatkozik meg az FX37 ördögi hajlama. Nehéz vele szabályosan közlekedni, az idő lelassul, mindenhová időben oda fogunk érni. Ha megizzadnánk az izgalmakban, a klíma mellett ülésszellőztetés is hűt. Elkel a hűtés, az ember agya hamar megfő, és hajlamos veszélyesen közlekedni. Az FX37-en nem múlik. Végsebessége 233 kilométer/óra, 6,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
A FX37 rendelhető 390 lovas ötliteres V8-as motorral is, amelynek 500 newtonméteres nyomatéka 5,8 másodperces százas sprintet tesz lehetővé, valamint 250 kilométer/órás csúcssebességet engedélyez. Igaz, a hátsókerék-kormányzású FX50S modellért 22,774 milliót kell kicsengetni.
Magasan ül a vezető, a sportülések elektromosan állíthatóak, memóriásak, a hátsó fertály kényelmesebb, mint az EX37-ben, a csomagtartó 70 literrel tágasabb. A rengeteg kényelmi és szórakoztató funkcióban elveszik az ember. Csak az zavaró az autóban (FX37, EX37 egyaránt), hogy sok benne a Nissan modellekben is használt elem, kapcsoló, bütyök, a navigációs rendszer sem túl prémium autós.
Az Infinit a motorjával, az imidzs köré épített szolgáltatásokkal, egyediségével és a német konkurenseknél olcsóbb árával versenyez az európai és a magyar piacon. Az első eladott hazai modell egy EX37 volt, egy FX37 is elkelt, sőt már egy G37 kupénak is van boldog gazdája.
Sikerült a Lexusnak a fiatalokat is megszólítania, az IS250c igazi élménykabrió. A gond csak az, hogy a négyüléses prémium autó alapára 14,7 millió forint. Mentségére legyen mondva, szinte mindent tud, de hát akkor is.
Érdekes, hogy amíg a német piacon a Yaris ellenfeleként jellemzik a Toyota városi hobbiautóját, addig itthon az importőr az Auris-szal veti össze az Urban Cruisert. A rejtély kulcsa az árban van.
A prémium autók előszobájába érkezett a Peugeot a 3008-cal: szép, izgalmas, tágas, variálható, kényelmes, takarékos, dinamikus és biztonságos. Mégis idegen a magyar piacon.
Étvágygerjesztően szépre sikerült a Peugeot nagy kabriója, a négyüléses 308 CC. Kirobbanó sikerét formás hátsójának, harmonikus vonalvezetésének, csillogó szemeinek és vidám ábrázatának köszönheti. Még azt is elnézzük neki, hogy dízel. Fogyasztásban verhetetlen.
Sportkocsi vagy luxuslimuzin? A Porsche Panamera mindkettő akar lenni. A durva az, hogy tud mindkettő lenni egyszerre. Pár óráig tartott a gyönyör, kipróbáltuk az S, a 4S és a Turbo változatokat.
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.
Született akcióhős, vadászrepülőgépek által ihletett hűtőmaszk, magas övvonal, atletikus profil, robbanékony motor – néhány bombasztikus jellemzője az ötajtós Lancernek. Nem hisszük el. A Mitsubishi Lancer Sportback jó cégautó, de unalmas.
Ismerős a Nissan Qashqai, több változatát teszteltük már. Ezúttal a hétszemélyes csúcsmodell, a kétliteres dízel, automata, összkerék-hajtású +2 járt nálunk. Sikerre termett, viszont ára alulról csókolja a 10 milliós határt. Nagyobb, érettebb, mint kistesója, stílusban és méretben a Muranót célozza meg.
Közel kétezer kilométeren át nyüstöltem sok csomaggal, sok utassal, számtalan szerpentinen, hegyen, dombon és kátyún át Erdélyben és Magyarországon a Toyota Versót. Panasz nélkül tűrte a megpróbáltatásokat, az emelkedőkön megizzadt, a falusi utakon megszeppent, de sem zokszót, sem mérges morgást nem hallatott. A benzinnel nem volt telhetetlen, ám a csomagokat csak úgy nyelte.