Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ab2d401b-059a-4246-8236-a68f6e0f62c7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A bíróság szerint a miniszterelnöknek tűrnie kell a közéleti vitákat.","shortLead":"A bíróság szerint a miniszterelnöknek tűrnie kell a közéleti vitákat.","id":"20241126_Orban-Viktor-per-masodfok-Hirklikk-spar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab2d401b-059a-4246-8236-a68f6e0f62c7.jpg","index":0,"item":"4368e4cc-550d-478c-8801-64d6d7ac2b21","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_Orban-Viktor-per-masodfok-Hirklikk-spar","timestamp":"2024. november. 26. 14:21","title":"Jogerősen pert vesztett Orbán Viktor a Hírklikkel szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b2e6ab6-7944-4160-a66c-5d6468ad82b2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Valójában inkább egy kupé, ami nyomokban sem hasonlít az eddigi terveken látott igazi Tesla Roadsterre.","shortLead":"Valójában inkább egy kupé, ami nyomokban sem hasonlít az eddigi terveken látott igazi Tesla Roadsterre.","id":"20241126_Megunta-varakozast-epitett-egy-Tesla-Roadstert-egy-amerikai-ezermester","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b2e6ab6-7944-4160-a66c-5d6468ad82b2.jpg","index":0,"item":"02d35bd4-817d-411c-8cc4-220058cfc414","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_Megunta-varakozast-epitett-egy-Tesla-Roadstert-egy-amerikai-ezermester","timestamp":"2024. november. 26. 08:27","title":"Megunta várakozást, épített egy Tesla Roadstert egy amerikai ezermester","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c2f008b-c732-410e-9c0a-80f6fee2d95e","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"A finnországi Rovaniemiben található Mikulás-falura még így is sokan kíváncsiak.","shortLead":"A finnországi Rovaniemiben található Mikulás-falura még így is sokan kíváncsiak.","id":"20241126_klimavaltozas-ho-havazas-mikulas-finnorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c2f008b-c732-410e-9c0a-80f6fee2d95e.jpg","index":0,"item":"98a9a360-883b-47f1-ae28-e88914d91fa5","keywords":null,"link":"/zhvg/20241126_klimavaltozas-ho-havazas-mikulas-finnorszag","timestamp":"2024. november. 26. 09:47","title":"Klímaváltozás: Hó helyett sár borítja a Mikulás otthonát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A miniszter reméli, hogy megszolgálja Orbán bizalmát: 375 ezer forintos minimálbért ígér 2027-ig, majd elmagyarázza, hogy teljes foglalkoztatottság mellett emelkedő bérekkel akar produktivitást kicsikarni a cégekből. Növekvő fogyasztás mellett a kkv-k megszűnését pozitívnak tartja – konszolidációt remél.","shortLead":"A miniszter reméli, hogy megszolgálja Orbán bizalmát: 375 ezer forintos minimálbért ígér 2027-ig, majd elmagyarázza...","id":"20241127_Nagy-Marton-Orvendjetek-magasnyomasugazdasag-konszolidacio-kkv-minimalber","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196.jpg","index":0,"item":"af5052fb-18ed-4f61-83a1-782675687ed7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241127_Nagy-Marton-Orvendjetek-magasnyomasugazdasag-konszolidacio-kkv-minimalber","timestamp":"2024. november. 27. 16:50","title":"Nagy Márton szerint Matolcsy utánanyúlt és megpróbálta ellehetetleníteni, de Orbán megmentette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Viszonylag nyugodt a hangulat, de a forint most is gyengül.","shortLead":"Viszonylag nyugodt a hangulat, de a forint most is gyengül.","id":"20241126_Gyengul-a-forint-411-felett-az-euro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4.jpg","index":0,"item":"f5cf173a-0acd-4e4e-8848-fea62fb08237","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_Gyengul-a-forint-411-felett-az-euro","timestamp":"2024. november. 26. 11:38","title":"Gyengül a forint, 411 felett az euró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfc80c58-054d-464d-af27-7ab9fd3273a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Voyager–2 űrszonda negyven évvel ezelőtt furcsa mágneses mezőket mért a két bolygónál, most egy számítógépes szimuláció adhat magyarázatot a jelenségre.","shortLead":"A Voyager–2 űrszonda negyven évvel ezelőtt furcsa mágneses mezőket mért a két bolygónál, most egy számítógépes...","id":"20241127_uranusz-neptunusz-felszine-magneses-mezo-voyager-2-viz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfc80c58-054d-464d-af27-7ab9fd3273a0.jpg","index":0,"item":"c33667f2-a65c-4e6b-9348-f46b6eaab2c6","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_uranusz-neptunusz-felszine-magneses-mezo-voyager-2-viz","timestamp":"2024. november. 27. 15:03","title":"Óriási óceánok boríthatják az Uránusz és a Neptunusz felszínét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aaf90b6f-4db7-471b-b2d8-08ae00652d45","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az örökifjú lemezlovas arról is mesélt, hogy ’56-ban rálőttek. ","shortLead":"Az örökifjú lemezlovas arról is mesélt, hogy ’56-ban rálőttek. ","id":"20241127_Devenyi_Tibor_korhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aaf90b6f-4db7-471b-b2d8-08ae00652d45.jpg","index":0,"item":"625cbf29-6776-4d95-8569-a701fdcacb43","keywords":null,"link":"/elet/20241127_Devenyi_Tibor_korhaz","timestamp":"2024. november. 27. 11:05","title":"\"Mindkét lábamban vasak vannak\" - Dévényi Tibor kórházban volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"085bd102-d3b0-4823-a258-ec98632792e3","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"Pásztor Tibor, a Magyar Kétfarkú Kutya Párt hegyvidéki képviselője az egyik banktól is fizetést kap az önkormányzati képviselői tiszteletdíján kívül, a pluszjövedelmének összegét azonban nem írta bele a vagyonnyilatkozatába a munkaszerződésében szereplő titoktartási kötelezettségre hivatkozva – értesült a HVG. Megkeresésünkre azt közölte, hogy sokat gondolkodott a helyzeten, de szerinte más lehetősége nem volt. Úgy vélte, a jogszabályok szerint járt el. Ha ez valóban így van, akkor ezzel a módszerrel bármelyik politikus eltitkolhatja a pluszjuttatásait. ","shortLead":"Pásztor Tibor, a Magyar Kétfarkú Kutya Párt hegyvidéki képviselője az egyik banktól is fizetést kap az önkormányzati...","id":"20241126_kutyapart-kepviselo-pasztor-tibor-vagyonnyilatkozat-kereset-titoktartas-bank-xii-kerulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/085bd102-d3b0-4823-a258-ec98632792e3.jpg","index":0,"item":"b611ce22-1a9d-45fe-8a53-0f4a2827a861","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_kutyapart-kepviselo-pasztor-tibor-vagyonnyilatkozat-kereset-titoktartas-bank-xii-kerulet","timestamp":"2024. november. 26. 06:10","title":"Titoktartásra hivatkozva nem írta bele a vagyonnyilatkozatába a kutyapárti képviselő, hogy mennyit keres a tiszteletdíján kívül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ebben a szezonban már kétszer múlt a futam a kerékanyán: Ausztráliában Sebastian Vettel egy biztosnak tűnő győzelmet bukott el miatta, míg Malajziában Michael Schumacher kényszerült idő előtt feladni a küzdelmet. A kerékanya csak látszólag tűnik egyszerű fémdarabnak.
Egy kerékanya 300-500 gramm súlyú, acélból vagy alumíniumból készül, 450 euróba kerül. A látszólag egyszerű csavaron egy egész futam múlhat. A bal első tengelyen, egy meglazult kerékanya miatt veszítette el Sebastian Vettel a győzelmet Melbourne-ben, és Michael Schumacher még a pontszerzésről is lecsúszott Malajziában, mert a bal hátsó kerékanya teljesen kilazult. Az átlag Forma-1-es rajongó joggal teszi fel magának kérdést: mi abban a nehéz, hogy a kerékanyát erősen meghúzzák?
A Sauber technikai főnőke, Willy Rampf szerint a kerékanya a Forma-1-ben külön tudomány. Ha nem passzol minden, könnyen előfordulhat olyan, mint Vettellel vagy Schumacherrel. Különösen kritikus a hátsó kerékanya, mint ahogy azt Schumacher esete is jól demonstrálja. A hátsó kerék a fékezéskor és gyorsításkor mindkét irányba erőt ad le. Elöl a kerék akkor forog, ha a pilóta a gázra lép. Hatalmas erők vannak játékban. A Forma-1-es autók 2,5 másodperc alatt gyorsulnak nulláról 100 kilométer/órás sebességre. 60 kilométer/ órás sebességet 80-300 méter után képesek elérni. A késleltetés 5 g is lehet. Ez az erő a kerékanyát is feszíti.
A Sauber csak bejáratott felniket és anyákat használ. Ha a kerék és az anya új, szinte menetrendszerűen jön a baj, ezért mindkét elemet be kell járatni – árulta el Rampf. A Forma-1-es keréknél inkább a különböző anyafej és felni tartja a kerékanyát a kerékagyon, mint a menet maga. Ha a két komponens még nincs egymáshoz kopva, nincs az anyának elegendő tartása, azonban pont az ellenkezője is bekövetkezik. Időközönként: volt már rá példa, hogy a kerékanyát még nyers erővel sem tudták lecsavarni. A hő miatt kitágult anya szinte ráolvadt a felnire.
Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat előre vagy hátra kell-e felrakni. És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?
Bizakodásra ad okot, hogy 2010-ben a megbízható nyári gumik palettája szélesnek ígérkezik: a 225/ 45 R 17 W, Y méretű nyári gumik közül a 2010-es ADAC teszten 5 modell „különösen ajánlott”, hét pedig „ajánlott” besorolást kapott. ADAC öt terméket nem ajánl a vizes útburkolaton nyújtott gyenge vagy rossz teljesítményük miatt. Tizenhét 225/45 R 17 es méretű gumimodell állta ki az ADAC próbáit, többnyire olyan modellek, melyeket előszeretettel használnak az Audi A3, a Ford Focus, a Mercedes C-osztály, az Opel Astra és számos VW sportos változatain.
Mindegy, hogy az utcán, a kijelölt úton, vagy a versenypályán történik, a kerékpározás veszélyes sport. A borulás, esés a levegőben van, és ha baleset történik, amiben többen is érintettek, nem feltétlenül mindig a biciklis a hibás.
Átláthatatlanul sok navigációs rendszer közül választhatunk a mobiltelefonon futó szoftvertől a Google Earth térképen navigáló beépített egységekig. Melyik a legjobb az autósoknak? A telefonos, a hordozható, vagy a beépített?
Nagyon sokan tartanak attól, hogy egy közlekedési balesetnél elsősegélyben kell részesíteniük az áldozatokat. A legtöbben attól félnek, hogy nem lesznek képesek cselekedni, esetleg valamit rosszul csinálnak, ha ilyen helyzetbe kerülnek. Jogilag azonban elsősegély közben nem lehet rosszat tenni. A jogszabály azt bünteti, aki elmulasztja a segítségnyújtást.
A Renault-Nissan és a Daimler bejelentette széleskörű stratégiai együttműködését. A két vállalkozás kölcsönösen vásárol egymás részvényeiből, a Renault-Nissan szövetség 3,1 százalékot a Daimlerből, a Daimler pedig 3,1 százalékot a Renault-ból és szintén 3,1 százalékot a Nissanból. A jövőben számos közös modell készül és motorjaikat is megosztják.
Fontos az autó szezonális ápolása: sok bosszúságtól és felesleges költségtől kímélheti meg magát, ha karbantartja autóját. Az idei hosszú, kemény tél után az autó különösen igényli az ápolást. Ehhez tartozik az autó alapos tisztítása, és a károk felülvizsgálata. Ezzel biztonságossá teheti a járművet és az értékét is megtarthatja.
A telefonálás vezetés közben még akkor is erősen eltereli a vezető figyelmét, ha kihangosítót használ. Egy tanulmány szerint az embereknek csupán egy kis csoportja képes egyszerre több dologra koncentrálni. Ők a szuperérzékelők.
A tavasz, illetve a jó idő beköszöntével elindult a motoros szezon. Mielőtt azonban útnak indulna a kétkerekűvel, nem árt, ha alaposan átvizsgálja a hosszú tél után a járgányt. Fontos, hogy nem csak a motort kell felkészíteni az első útra, a motorosnak sem árt, ha a téli szünet után edz az indulásra.