Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b954fbc8-5e1b-4c46-8d47-4dc85243637c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A demonstráción többek között Paizs Miklós és Juhász Péter is felszólalt. ","shortLead":"A demonstráción többek között Paizs Miklós és Juhász Péter is felszólalt. ","id":"20250603_tuntetes-hadhazy-akos-ferenciek-tere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b954fbc8-5e1b-4c46-8d47-4dc85243637c.jpg","index":0,"item":"2fdbc3e7-9783-46dd-a21e-010fb34dfa7d","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_tuntetes-hadhazy-akos-ferenciek-tere","timestamp":"2025. június. 03. 17:34","title":"Tüntetés nélkül nincsen kedd, újra a Ferenciek terén tiltakozott Hadházy Ákos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38f66d58-246d-4830-bc72-3672e5143a92","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai Zero Square Robotics speciális robotja, a H1 a szűk szállodai terekben is képes könnyen mozogni, és olyan feladatokat végez el, ami eddig az ember munkája volt. ","shortLead":"A kínai Zero Square Robotics speciális robotja, a H1 a szűk szállodai terekben is képes könnyen mozogni, és olyan...","id":"20250603_humanoid-robot-zero-square-robotics-zerith-h1-szalloda-takaritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38f66d58-246d-4830-bc72-3672e5143a92.jpg","index":0,"item":"2bb645a7-8a7c-4c64-bf4b-6976dd07f249","keywords":null,"link":"/tudomany/20250603_humanoid-robot-zero-square-robotics-zerith-h1-szalloda-takaritas","timestamp":"2025. június. 03. 18:03","title":"Porszívózik, WC-t takarít, pakol: itt új kínai robot, ami elveheti az ember munkáját – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d90a005-3fb9-4383-a6f2-4cd2d1c4ef8b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Miután a celeb férje perrel fenyegette meg egy paródiavideó miatt, Molnár Áron egyrészt bocsánatot kért, amiért „nem dolgozunk eleget helyetted”, másrészt, amiért rosszul használta a „belesétálni a f*szerdőbe” kifejezést.","shortLead":"Miután a celeb férje perrel fenyegette meg egy paródiavideó miatt, Molnár Áron egyrészt bocsánatot kért, amiért „nem...","id":"20250603_Molnar-Aron-bocsanatkeres-Vasvari-Vivien-Bodnar-Zsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d90a005-3fb9-4383-a6f2-4cd2d1c4ef8b.jpg","index":0,"item":"3fc67ebc-5e1b-4655-a9c4-f28eb23f416e","keywords":null,"link":"/elet/20250603_Molnar-Aron-bocsanatkeres-Vasvari-Vivien-Bodnar-Zsolt","timestamp":"2025. június. 03. 15:24","title":"Molnár Áron „bocsánatot kért” a Vasvári Vivien-videó után, de nem épp úgy, ahogy várták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Lengyelország beszorult a trumpi, populista-nacionalista Amerika és a liberális demokrácia bajnokának számító Brüsszel közé. Egyre kevesebb idő marad arra, hogy az európai vezetők megoldják azok gondjait, akik hajlamosak felülni a Trump-féle MAGA-mozgalom szirénénekének. A lengyel baloldal Tusk hibái miatt vesztett. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Lengyelország beszorult a trumpi, populista-nacionalista Amerika és a liberális demokrácia bajnokának számító Brüsszel...","id":"20250603_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"3c99adfd-8c4d-4666-bc6f-52d9d7b15f04","keywords":null,"link":"/360/20250603_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 03. 10:49","title":"Die Welt-kommentár: Trump győzött Lengyelországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45633044-0b45-411c-a3ea-36a81a0cb097","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Balásy Gyula-féle Lounge Event szervezte meg a populista dzsemborit.","shortLead":"A Balásy Gyula-féle Lounge Event szervezte meg a populista dzsemborit.","id":"20250604_cpac-balasy-gyula-lounge-event-szerzodes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45633044-0b45-411c-a3ea-36a81a0cb097.jpg","index":0,"item":"a5b5aa78-bc22-4900-81ff-fecc3891ee6a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_cpac-balasy-gyula-lounge-event-szerzodes","timestamp":"2025. június. 04. 17:07","title":"Kiderült, mennyibe került a CPAC az adófizetőknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ed8fb0e-4766-4b3d-8280-c79dbf0a2166","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Jeszenszky Géza a kórházból nyilatkozott nem sokkal azután, hogy rátámadtak az utcán. Reagált arra is, hogy a fia szerint „évek óta a Sátánt szolgálja”.","shortLead":"Jeszenszky Géza a kórházból nyilatkozott nem sokkal azután, hogy rátámadtak az utcán. Reagált arra is, hogy a fia...","id":"20250603_jeszenszky-geza-jeszenszky-zsolt-tamadas-korhaz-mutet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ed8fb0e-4766-4b3d-8280-c79dbf0a2166.jpg","index":0,"item":"698847c9-e6b9-456d-a499-f0c47dad900c","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_jeszenszky-geza-jeszenszky-zsolt-tamadas-korhaz-mutet","timestamp":"2025. június. 03. 22:03","title":"Jeszenszky Géza reagált fia szavaira: Elsősorban őt sajnálom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97a014f0-b4bb-42a8-b6ff-92dc3a6e9e10","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az igazságügyi miniszter szerint ott is lehet a gyülekezési joggal élni.","shortLead":"Az igazságügyi miniszter szerint ott is lehet a gyülekezési joggal élni.","id":"20250603_tuzson-bence-pride-kincsem-park","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97a014f0-b4bb-42a8-b6ff-92dc3a6e9e10.jpg","index":0,"item":"0fdd71fc-0ea4-4b2a-99dd-cd273bf2feed","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_tuzson-bence-pride-kincsem-park","timestamp":"2025. június. 03. 16:57","title":"Tuzson Bencének megtetszett az ötlet, hogy lóversenypályán tartsák a Pride-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54379bce-aacd-44c2-b1ad-3ca6b2d2e807","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A jegybank alelnöke szerint elfogadhatatlan, hogy az utóbbi időben az ügyfelek viseljék a károk 90 százalékát.","shortLead":"A jegybank alelnöke szerint elfogadhatatlan, hogy az utóbbi időben az ügyfelek viseljék a károk 90 százalékát.","id":"20250603_Ot-csapassal-szamolna-le-a-banki-csalasokkal-az-MNB","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54379bce-aacd-44c2-b1ad-3ca6b2d2e807.jpg","index":0,"item":"a23a9188-7bf6-4682-8242-84169dd8745d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_Ot-csapassal-szamolna-le-a-banki-csalasokkal-az-MNB","timestamp":"2025. június. 03. 10:55","title":"42 milliárdos kárt okoznak a banki csalók, az MNB most öt csapással számolna le velük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW fizikája: 4,1 liter, 4,8 másodperc, 780 newtonméter
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A két hibrid modell közül a ActiveHybrid 7-es az úgynevezett „mild hibrid” technológiára épül, amelynek lényege, hogy...
A két hibrid modell közül a ActiveHybrid 7-es az úgynevezett „mild hibrid” technológiára épül, amelynek lényege, hogy az elektromos motor önmagában nem hajtja meg a járművet, viszont a gyorsításoknál és az indulásnál jelentősen csökkenti a V8-as benzinmotor üzemanyag felvételét. A BMW ActiveHybrid X6 ezzel szemben teljes hibrid, ami azt jelenti, hogy az emissziómentes, teljesen elektromos meghajtás is igénybe vehető 60 kilométer/órás sebességig.
A BMW ActiveHybrid 7-es benzines-elektromos hajtását a BMW TwinPower Turbo technikájával működő V8-as benzinmotor és egy háromfázisú, váltakozó áramú, elektromos szinkronmotor alkotja. A hajtáslánc maximális teljesítménye összesen 465 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 700 Nm. Az új modellnek mindössze 4,9 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből elérje a 100 kilométer/órás tempót. A sajtóanyag szerint átlagfogyasztása 9,4 liter 100 kilométerenként, szén-dioxid-kibocsátása pedig 219 gramm/kilométer, ami 15 százalékkal alacsonyabb a hagyományos V8-as motorral szerelt változathoz képest.
Képek a galériában. Kattintson a képre!
am, BMW
Az új BMW 7-es sorozatban alkalmazott BMW ActiveHybrid technika az elektromos szinkronmotorból, egy lítiumion-akkumulátorból és a magasfeszültségű hálózat szabályzó elektronikájából áll. A motorok egy 8-fokozatú, automatikus sebességváltón keresztül juttatják el a nyomatékot az autó kerekeihez, amellyel a 20 lóerős, ám 210 Nm maximális nyomatékkal rendelkező elektromos motor közös házban foglal helyet. Az erőforrás fékezéskor képes generátorüzembe állni, és rekuperációs rendszerében áramot előállítani, amelyet a csomagtérben elhelyezett töltéstárolóba termel vissza. Az elektromotor mellett ez az egység látja el árammal a légkondicionáló kompresszorát és a 12 voltos fedélzeti elektromos hálózatot is.
Az elektromos motor főleg az indulás és a gyorsítás fázisában támogatja a V8-as erőforrást, látni lehetett, hogy a kollégák alig bírták megzabolázni, minden áron szerette volna letolni a felvezető autót. Jó tudni, hogy esetleges üzemzavar vagy baleset során az automatikus biztonsági funkció a teljes magasfeszültségű elektromos rendszert haladéktalanul lekapcsolja. A hibrid hetes alapára: 29,498 millió forint.
Az általam vezetett eddigi legerősebb BMW, az ActiveHybrid X6 félelmet kelt, diktátorként uralja a környezetét. Sóskút környékén a napokban mérik a legnagyobb hibrid koncentrációt, a szörnyetegek hol hangtalan suhogásukkal, hol mély torokból feltörö üvöltésűkkel hívták fel magukra a figyelmet.
am, BMW
A BMW ActiveHybrid technikája ebben a modellben a tisztán elektromos üzemet, a tisztán benzines üzemet, illetve a V8-as motor és a váltóval egybe épített két elektromos motor erejének együttes kiaknázását is lehetővé teszi. A szén-dioxid-kibocsátás nélküli, teljesen elektromos meghajtás 60 kilométer/órás sebességig alkalmazható, a belsőégésű motor terhelés függvényében, igény szerint kapcsolódik be a hajtásba, és 65 kilométer/óra alatti sebességnél, motorfék-üzemben önműködően leáll. Elektromos (EV) kapcsolót nem találunk, úgy kell vezetni, hogy a rendszer jutalmul elektromosan hajtsa az autót. Ha egyáltalán még autónak lehet nevezni a 2,5 tonnás csodajárművet. A hajtáslánc összteljesítménye 485 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 780 Nm, amellyel a BMW ActiveHybrid X6 a világ legerősebb sorozatgyártású hibridjárműve. Megálláskor start-stop automatika állítja meg a járművet, a 2,5 kilométeres elektromos üzem valójában egy kiterjesztett stop állapot, miközben halad az autó, de a belső égésű motor pihen.
Álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, sajtóanyag szerint átlagos fogyasztása 9,9 liter, károsanyag-kibocsátása pedig 231 gramm kilométerenként. A tesztúton komoly tempóban haladva ennél sokkal többet mértünk, 15 literre jött ki az átlag. Váltója kétféle üzemmódot kínál. Az egyik az elindulás és alacsonyabb sebességtartományokra, a másik pedig a magasabb tempókra lett optimalizálva. Az elérhető legnagyobb megtakarítást a három bolygóműves egység, illetve négylamellás tengelykapcsoló alkotta hétfokozatú automata sebességváltó biztosítja.
Az autó képes visszanyerni a mozgási energia egy részét és a fékezési energiát. A rendszer rekuperációs teljesítménye a BMW korábbi modelljeiben alkalmazott fékenergia-visszanyerés berendezésének mintegy 25-szörösét képes visszatermelni a nagyteljesítményű akkumulátorba. A töltéstárolást egy 2,4 kWh kapacitású nikkel-metálhibrid (NiMH) akkumulátor látja el, amely az elektromos motorok mellett a 12-voltos fedélzeti hálózatra csatlakozó fogyasztókat is ellátja elektromos árammal. Az elektromos és belsőégésű üzemmód közötti váltás az utasok számára teljesen észrevétlenül zajlik. A hajtásrendszer üzemállapotáról pedig a központi kijelző szolgáltat aktuális információkat. Alapára: 29,79 millió forint.
[[ Oldaltörés (A szexi és a takarékos) ]]
A legerősebb BMW mellett a legtakarékosabbat is vezettük. Az új BMW 320d EfficientDynamics Edition 100 kilométerenként mindössze 4,1 literes üzemanyag-fogyasztással és kilométerenként csupán 109 gramm szén-dioxid-kibocsátással (a sajtóanyag szerint) a leginkább üzemanyag-takarékos és tiszta üzemű modellként szerepel a BMW kínálatában. A rövid, 25 kilométeres tesztelés során, amikor 340 lovas Z4-essel és 245 lovas BMW 5-ösökkel kellett lépést tartani, 6 literes átlagfogyasztást mértünk.
További képek a galériában. Kattintson a képre!
am, BMW
A szupertakarékos BMW nem egy lagymatag amőba, úgy megy, akár egy BMW. Az autó 163 lóerős teljesítmény leadására képes és 8,2 másodperc alatt éri el álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességet. Alumínium forgattyúházzal, változó kompresszoroldali lapátgeometriájú turbófeltöltővel és a legújabb generációs common-rail közvetlen befecskendezéssel készülő kétliteres dízelmotor hajtja. A modell számára fejlesztett erőforrás már 1750-es percenkénti fordulattól képes 360 Nm maximális nyomatékát leadni. A fogyasztást tovább mérséklik a továbbfejlesztett aerodinamikai adottságok, a különösen hosszú végáttétel, és a karosszériát mélyebbre helyező felfüggesztés. A motor kettős tömegű lendkereke pedig innovatív technikaként a centrifugális erő vezérelte röpsúlyos tömegközéppont-eltolás megoldását is tartalmazza. Ezeken túl a modell alapfelszereltségében megtalálhatóak a BMW EfficientDynamics koncepció elemei, köztük az automatikus start-stop, vagy a fékenergia-visszanyerés. Alapára: 9,999 millió forint.
am, BMW
A nap legszebb BMW-je a legszebb hanggal is büszkélkedik, igazi megasztár. A 2009-ben bemutatkozott BMW Z4 roadster eddigi legerősebb változatát, az sDrive35is-t egy 3,0 literes, kettős turbófeltöltővel szerelt, 340 lóerős, és 450 Nm maximális nyomaték leadására képes, hathengeres benzinmotor hajtja. A klasszikus roadster arányokkal rendelkező modell mindössze 4,8 másodpercet igényel a 0-100 kilométer/órás sprinthez. A Z4 sDrive35is EU tesztcikluson mért fogyasztása 9,0 liter/100 kilométer, nálunk kézi kapcsolással, bő gázzal hajtva 14 litert is megevett. A motor 7-fokozatú, duplakuplungos sebességváltón keresztül adja le teljesítményét, kemény felfüggesztése pedig vérbeli sportautóvá avatja a Z4 legerősebb változatát. Alapára: 18,717 millió forint.