Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d58190b4-b686-4715-a1fc-4cd6313d44af","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az amerikai elnök első száz napja egyetlen agresszió volt egy önkényuralomra vágyó önjelölt király részéről – írja Michael Luttig. Csakhogy „egy despota uralma attól függ, meddig hajlandók azt eltűrni azok, akiket elnyom”. ","shortLead":"Az amerikai elnök első száz napja egyetlen agresszió volt egy önkényuralomra vágyó önjelölt király részéről – írja...","id":"20250515_the-atlantic-trump-kiraly-akar-lenni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d58190b4-b686-4715-a1fc-4cd6313d44af.jpg","index":0,"item":"8dd76513-7552-4b79-b964-bee5a447c148","keywords":null,"link":"/360/20250515_the-atlantic-trump-kiraly-akar-lenni","timestamp":"2025. május. 15. 16:45","title":"Volt bíró: Vége a jogállamnak az USA-ban, Trump király akar lenni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87bda114-a5ab-48d1-9b38-ee76e34bc240","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Visszaállították a moszkvai metró egyik állomásáról még Hruscsov idején eltávolított Sztálin-emlékművet.","shortLead":"Visszaállították a moszkvai metró egyik állomásáról még Hruscsov idején eltávolított Sztálin-emlékművet.","id":"20250515_moszkva-metro-sztalin-emlekmu-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87bda114-a5ab-48d1-9b38-ee76e34bc240.jpg","index":0,"item":"2ca0b067-c6bf-4c4b-b70b-f24f4604f196","keywords":null,"link":"/elet/20250515_moszkva-metro-sztalin-emlekmu-putyin","timestamp":"2025. május. 15. 19:33","title":"Sztálin visszatért a moszkvai metróba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7fbbcbe-95c0-4df0-9c51-7a7dd6124dec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Grand Prix pálya 12-es kanyarja mostantól a kínai márka nevét viseli. ","shortLead":"A Grand Prix pálya 12-es kanyarja mostantól a kínai márka nevét viseli. ","id":"20250515_megvettek-Nurburgring-kanyar-Xiaomi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7fbbcbe-95c0-4df0-9c51-7a7dd6124dec.jpg","index":0,"item":"09a82a92-5709-432c-80c8-a2b6578c4598","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_megvettek-Nurburgring-kanyar-Xiaomi","timestamp":"2025. május. 15. 14:35","title":"Annyira nyomul a Xiaomi az autóiparban, hogy megvették a Nürburgring egyik kanyarját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d37b2950-25c0-42fd-b9e5-5cc612292edc","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Előkészítő szakaszban van az MNV közlése szerint a Béla király úti állami villatelep értékesítése. A Göncz Árpádtól Novák Katalinig számos államfő rezidenciájaként is szolgált ingatlanért remélt magas árat nem is az épületek, hanem a 13 hektáros telek indokolja, amire 199 luxuslakás építhető – vagy még több, ha a kormány úgy akarja.","shortLead":"Előkészítő szakaszban van az MNV közlése szerint a Béla király úti állami villatelep értékesítése. A Göncz Árpádtól...","id":"20250515_Mar-kesziti-elo-az-MNV-a-Bela-kiraly-uti-allami-villapark-eladasat-amitol-20-milliardos-bevetelt-var-a-kormany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d37b2950-25c0-42fd-b9e5-5cc612292edc.jpg","index":0,"item":"d1ea37e1-6911-4453-b809-e6a034d37bfa","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Mar-kesziti-elo-az-MNV-a-Bela-kiraly-uti-allami-villapark-eladasat-amitol-20-milliardos-bevetelt-var-a-kormany-ebx","timestamp":"2025. május. 15. 05:15","title":"Már készíti elő az MNV egy történelmi jelentőségű állami ingatlan eladását, 20 milliárdos bevételt vár a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58ce8c74-4174-4987-9cf6-ae05f380a639","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"A többszörös Oscar-díjas Robert De Niro közönségkedvenc és színészgenerációk példaképe. Most, hogy életművéért is kitüntették Cannes-ban, felidézzük a legismertebb filmjeit.","shortLead":"A többszörös Oscar-díjas Robert De Niro közönségkedvenc és színészgenerációk példaképe. Most, hogy életművéért is...","id":"20250514_hvg-Robert-De-Niro-eletmudij-Cannes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58ce8c74-4174-4987-9cf6-ae05f380a639.jpg","index":0,"item":"1eab508b-5375-4d04-a032-e0a3eb98bfc3","keywords":null,"link":"/360/20250514_hvg-Robert-De-Niro-eletmudij-Cannes","timestamp":"2025. május. 14. 14:40","title":"Nagy filmek, nagy szerepek: Robert De Niro életműve olyan, hogy nem lehetett nem díjazni Cannes-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d437e8d-f250-45b7-a0a5-830ddf9c2e81","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Olcsóbbnak, hatékonyabbnak és stabilabb működésűnek ígérik, mint amilyenek a mostani akkumulátorok. ","shortLead":"Olcsóbbnak, hatékonyabbnak és stabilabb működésűnek ígérik, mint amilyenek a mostani akkumulátorok. ","id":"20250514_akkumulator-GM-mangan-alapu-LMR","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d437e8d-f250-45b7-a0a5-830ddf9c2e81.jpg","index":0,"item":"3350a541-cb47-4f42-89d1-709b83c7656c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_akkumulator-GM-mangan-alapu-LMR","timestamp":"2025. május. 14. 14:13","title":"Jöhet az újabb akkuforradalom: a GM bemutatta a mangánalapú egységét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b","c_author":"hvg360","category":"360","description":"2022-ben, két nappal az orosz invázió megindulása előtt Orbán csapatokat vezényelt az ukrán határra, hivatalosan biztonsági megfontolásokból, de a mostani kémügy fényében lehetséges, hogy már akkor arra készült, hogy az ukrán állam összeomlása esetén rendőröket és „békefenntartókat” küld Kárpátaljára – írja kommentárjában Anton Sehovcov.","shortLead":"2022-ben, két nappal az orosz invázió megindulása előtt Orbán csapatokat vezényelt az ukrán határra, hivatalosan...","id":"20250514_EUobserver-Surgosen-ki-kell-vizsgalni-az-ukran-kemugyet-mert-felo-hogy-Magyarorszag-osszejatszott-Oroszorszaggal-Europa-ellen-is","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b.jpg","index":0,"item":"62a80321-48ce-4c51-9dd6-bd771be311cb","keywords":null,"link":"/360/20250514_EUobserver-Surgosen-ki-kell-vizsgalni-az-ukran-kemugyet-mert-felo-hogy-Magyarorszag-osszejatszott-Oroszorszaggal-Europa-ellen-is","timestamp":"2025. május. 14. 07:30","title":"Ukrán politológus: Sürgősen ki kell vizsgálni az ukrán kémügyet, mert félő, hogy Magyarország összejátszott Oroszországgal – Európa ellen is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","shortLead":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","id":"20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec.jpg","index":0,"item":"7d694ebd-29bf-4ea8-8a7e-d90fb8eb8f3d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","timestamp":"2025. május. 15. 06:41","title":"Felbukkant egy régi VW Bogár, amit eddig még nem is használtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Duplateszten az Opel Astra: kinek a pap, kinek a papné
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Jelentősen megváltozott az Opel Astra, mondhatnánk forradalminak is a megújulást, de erről már a nemzetközi és a...
am
Jelentősen megváltozott az Opel Astra, mondhatnánk forradalminak is a megújulást, de erről már a nemzetközi és a hazai bemutatón is írtunk. Most azt vizsgáltuk meg, milyen autó a dolgos hétköznapokon az Opel Astra. Ebben egy csúcsfelszereltségű 8,8 milliós, sportos kinézetű, ám páncélja alatt kedves, 1,7 literes, 125 lovas dízel és egy jól felszerelt 6,2 milliós 1,6 literes, 115 lovas benzines volt a segítségünkre. Az előbbi egy különc modell, ép ésszel senki sem rendel pont ilyent, de ugyanakkor megmutatja, mi mindennel csinosíthatjuk az Astrát, ha van pénzünk. Aki ilyen vadul felöltözteti az Astráját, bátran válassza az 1,6 literes, 180 lovas turbómotort, jobban illik hozzá. A benzines Astránk igazi középvezetői cégautó, minden jó van benne: tempomat, Bluetooth, multifunkciós bőrkormány, színes kárpit, kétzónás klíma, nappali fény, állítható futómű, 17 hüvelykes könnyűfém felnik, négy elektromos ablakemelők, ködlámpa, parkoló radarok elöl és hátul, duplapadlós csomagtér, ülésfűtés stb.
További képek a galériában
am
A sportos Astránk 19 hüvelykes felniken futott, éreztük vele az út minden rezdülését, de megfelelő csillapítással. Még sport fokozatban sem volt kellemetlen az autózás, a motor renyhesége miatt ildomos volt ezt a gombot bekapcsolva tartani. Ilyenkor élénkebb a gázpedál, közvetlenebb a kormány és vörösben izzik a műszerfal. Sokkal inkább sportosnak éreztük az autót, előzéskor azonban gyakran imádkoztunk, bárcsak 20-25 lóerővel több lenne benne. A hasonlóan nem túl izmos benzines esetében kevesebbszer kapcsoltuk be a sport fokozatot, sok értelme nem volt, hisz pszichésen nem nyomasztott, nem pörgetett a sportos külalak, benzines Astránk teljesen normál kivitelű volt.
A dízelben bőrborítású sportülések kényeztettek elektromos gerinctámasszal, de a benzines normál üléseire sem volt panaszunk. Nagy melegben érdemes használnunk a klíma komfortfunkcióját: ehhez annyit kell tennünk, hogy végső állásba toljuk el a szellőzőrostélyok szabályzóját. Ekkor a rendszer úgy fújja be a szórtan a hideg levegőt, hogy az lehetőleg elkerülje az arcunkat. A beltérben több a puha, kellemes tapintású műanyag, mint a kopogós, de azért még maradt a régi Astrák emlékéből: ilyen a műszerórák fölötti árnyékoló, a kesztyűtartóm ajtaja, vagy a középkonzol díszítése.
am
A dízel érdes, egyenetlen motorhangját a magyarul kommunikáló DVD 800 navigációs és szórakoztató rendszer minőségi hangszóróival némítottuk el, a benzines változat halkan duruzsolt, igaz, a CD 400-as zenecucc nem szólt valami jól, de legalább a radiotext szöveget megjelenítette kis kijelzőjén. Az előbbi USB-ről is olvas, elvileg az iPodot is felsimeri, de nem mindegyiket, az én új 4 gigás Shuffle-met például nem. Az intelligens (kanyarkövető, napszak- és időjárásfüggő) AFL-fényszórórendszer a xenonfénnyel és a LED-es bumeránggal főként szürkületben és hajnalban óvott meg a vadbalesetektől, ha valamit, akkor ezt az extrát tudom ajánlani mindenkinek, igaz ára 300 ezer forint. Nagyon figyelmes gazdájával az Astra, ha kevés az üzemanyag, nem csupán a megfelelő ikon és visszajelző lámpa villan fel, hanem a navigáció kijelzőjén is megjelenik egy tankolásra felszólító felirat, sőt még a közelben található benzinkutakat is felkínálja.
Az Astra két ponton támadható. Az egyik és legdühítőbb a váltó, amely legyen öt-, vagy hatsebességes, pontatlanul, akadozva, lassan és nehézkesen vált. A dízelben a kettessel gyűlt meg a bajom, a benzinesben az egyessel és a hátramenettel. A csomagtartó mérete olyan adottság, amellyel együtt lehet élni, utazni azonban nehéz egy négytagú családnak vele. Kompromisszumokat kell kötni, de három személlyel már zavartalan a nyaralás. Viszonylag praktikus az Astra, pohártartó van mindenkinek, a dízel könyöktámasza sok apróságot képes elrejteni. A csúcsváltozat elektronikus rögzítő fékjével sem tudtam megbarátkozni, nem volt egyértelmű, hogy mikor rögzít és mikor nem, betegesen figyeltem a piros ikont a műszerfalon kiszállás előtt.
A több mint 850 kilométeres főként országúti tesztelés során 6,2 liter gázolajat fogyasztott a dízel Astra, a 300 kilométeres főként városi használatban 7,1 liter benzint kért az 1,6-os változat.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
További képek a galériában
am
Opel Astra 1,7 CDTi/1,6
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1686/1598
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
125 LE 4000-es fordulaton/ 115 LE 6000-es fordulaton
Hajnali horgászatot, szalonnasütést és sok beszélgetést tervez 300 kilométeres, Nagyváradig tartó útja során Magyar Péter. Az első napon Pécelig jutottak, mi pedig elkísértük őket. Videóriport.