Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f66ec585-7264-4175-a752-7b40abce4fdf","c_author":"Gergely Zsófia","category":"gazdasag","description":"A szlovén Andrada a hulladékgazdálkodási engedély után a NAV-tól megkapta a fémkereskedelmi engedélyt is, ezzel kipipálták az utolsó feltételt is, amit a kormányhivatal a sóskúti akkufeldolgozó elindításához szabott. A sóskútiak megneszelték, hogy zajlik az adóhatóság ellenőrzése, de hiába mentek oda, ebben az eljárásban részt sem vehetnek. Nemcsak a helyiek tiltakoznak, a közeli Érd és Tárnok sem örülhet az újabb, cégnek kedvező fordulatnak.","shortLead":"A szlovén Andrada a hulladékgazdálkodási engedély után a NAV-tól megkapta a fémkereskedelmi engedélyt is, ezzel...","id":"20250401_A-NAV-megadta-az-utolso-hianyzo-engedelyt-most-mar-tenyleg-indulhat-az-akkufeldolgozas-Soskuton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f66ec585-7264-4175-a752-7b40abce4fdf.jpg","index":0,"item":"bf757f8d-0e3b-4048-8f9a-c8b43ce362c9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250401_A-NAV-megadta-az-utolso-hianyzo-engedelyt-most-mar-tenyleg-indulhat-az-akkufeldolgozas-Soskuton","timestamp":"2025. április. 01. 11:05","title":"A NAV megadta az utolsó hiányzó engedélyt, most már tényleg indulhat az akkufeldolgozás Sóskúton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8528eb06-b8ff-4857-86d9-e0de62616d8a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester a Rákosrendezőről szóló tárgyalások megkezdését sürgeti a kormány és Budapest között.","shortLead":"A főpolgármester a Rákosrendezőről szóló tárgyalások megkezdését sürgeti a kormány és Budapest között.","id":"20250402_karacsony-gergely-lazar-janos-mini-dubaj-rakosrendezo-targyalas-kormany-fovaros-nyilt-level-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8528eb06-b8ff-4857-86d9-e0de62616d8a.jpg","index":0,"item":"85873b1b-c768-418c-9c83-5a167a050a79","keywords":null,"link":"/itthon/20250402_karacsony-gergely-lazar-janos-mini-dubaj-rakosrendezo-targyalas-kormany-fovaros-nyilt-level-ebx","timestamp":"2025. április. 02. 12:22","title":"Karácsony nyílt levelet írt Lázárnak a Mini-Dubaj ügyében: „Mire várunk?”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"880ff9b8-d928-442d-9e8a-d93e03190dd4","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Die Zeit szerzője szerint Donald Trump többet tett az európai védelmi és biztonsági szövetségért, mint az utóbbi 20 évben bárki. Ugyanez a logika működhet az amerikai elnök protekcionista gazdaságpolitikájával kapcsolatban is. A Spiegel eközben arról ír, hogy Európa két gázimperialista fogságában vergődik.","shortLead":"A Die Zeit szerzője szerint Donald Trump többet tett az európai védelmi és biztonsági szövetségért, mint az utóbbi 20...","id":"20250401_die-zeit-amerikai-vamhaboru-europa-elony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/880ff9b8-d928-442d-9e8a-d93e03190dd4.jpg","index":0,"item":"3259c2b8-c7a8-4d78-8505-560f75d4290f","keywords":null,"link":"/360/20250401_die-zeit-amerikai-vamhaboru-europa-elony","timestamp":"2025. április. 01. 10:55","title":"Így járhat jól Európa a vámháborúval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b110dd5c-7c29-42d5-923c-42587d8d0825","c_author":"Köves Gábor","category":"kultura","description":"Válságban a kémházaspár – ez az alaphelyzet Soderbergh új filmjében, amelyben Cate Blanchett és Michael Fassbender turkálnak titokban egymás házastársi szennyesében. Lehet, hogy Soderbergh végre elkészítette a nagy művet? Az egész nem több 93 percnél, és ez már önmagában nyerő.","shortLead":"Válságban a kémházaspár – ez az alaphelyzet Soderbergh új filmjében, amelyben Cate Blanchett és Michael Fassbender...","id":"20250402_Fekete-taska-kritika-Steven-Soderbergh-Cate-Blanchett-Michael-Fassbender-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b110dd5c-7c29-42d5-923c-42587d8d0825.jpg","index":0,"item":"84684c2f-98b8-465a-8439-adaf547a5e68","keywords":null,"link":"/kultura/20250402_Fekete-taska-kritika-Steven-Soderbergh-Cate-Blanchett-Michael-Fassbender-ebx","timestamp":"2025. április. 02. 20:00","title":"Lakberendezési thriller – Kritika Steven Soderbergh kémfilmjéről, a Fekete táskáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dda89a43-a56f-4823-8ab6-de4e5c417c20","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A teljesítményekre biztosan itt sem lesz panasz. ","shortLead":"A teljesítményekre biztosan itt sem lesz panasz. ","id":"20250331_A-BMW-specialista-Alpina-is-jon-az-elektromos-verziokkal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dda89a43-a56f-4823-8ab6-de4e5c417c20.jpg","index":0,"item":"5502aacf-68c2-40fa-8c13-dd4aada6e580","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_A-BMW-specialista-Alpina-is-jon-az-elektromos-verziokkal","timestamp":"2025. március. 31. 20:20","title":"A BMW-specialista Alpina is jön az elektromos verziókkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c369c426-572b-48ad-bdd3-27c4ffccaded","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem minden tanulónak jut ilyen kaland, szerencsére. ","shortLead":"Nem minden tanulónak jut ilyen kaland, szerencsére. ","id":"20250401_veszfekezes-oktato-tanitvanya-az-Eger-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c369c426-572b-48ad-bdd3-27c4ffccaded.jpg","index":0,"item":"250ba08f-b4a7-4f16-bcdd-889e13738489","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_veszfekezes-oktato-tanitvanya-az-Eger-video","timestamp":"2025. április. 01. 11:48","title":"Élesben gyakorolhatta a vészfékezést egy oktató és a tanítványa az Egér úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93846477-9f64-4bdf-b83f-cb4b8f7c49f5","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"A háromszáz évvel ezelőtt, 1725. április 2-án született hírhedt szélhámos és nőcsábász a legkitűnőbb krónikása volt a hanyatlás és felemelkedés, a felvilágosodás és a szétzüllés századának. Minden idők egyik legnépszerűbb emlékirata lódításaival együtt is a leghitelesebb és legérzékletesebb leírása az akkori Európa udvarainak, szalonjainak, erkölcseinek. A nagy uralkodók, vezető politikusok környezetétől a legnyomorúságosabb rabságig, a mérgező pénzbőségtől a vészes pénzszűkéig a legeltérőbb színhelyeket, a legszélsőségesebb élethelyzeteket tárják fel ennek a sokféle tehetséggel megáldott, nagy tudású írónak, költőnek, tudósnak, szélhámosnak és besúgónak a művei. A szexuális élete viszont nem is volt olyan kirívóan intenzív, mint ahogy az a köztudatban él.","shortLead":"A háromszáz évvel ezelőtt, 1725. április 2-án született hírhedt szélhámos és nőcsábász a legkitűnőbb krónikása volt...","id":"20250402_Giacomo-Casanova-1725-1798","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93846477-9f64-4bdf-b83f-cb4b8f7c49f5.jpg","index":0,"item":"a05a8149-afa8-47db-ad05-7b686cc032ed","keywords":null,"link":"/360/20250402_Giacomo-Casanova-1725-1798","timestamp":"2025. április. 02. 19:30","title":"„Gyönyöröm négyötödét tette ki mindig, amit a másiknak szereztem” – 300 éve született Casanova, aki nem is volt akkora nőcsábász","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ea0f057-5554-4056-8d6e-e875e79dea30","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Continental egy egészen újszerű megoldással állt elő: az Ac2ated Sound kijelző maga válik hangszóróvá. A rendszer akár 90 százalékkal kevesebb helyet foglal, nem mellesleg akár 40 kilogrammal is könnyebb lehet a hagyományos autóipari hangrendszereknél.","shortLead":"A Continental egy egészen újszerű megoldással állt elő: az Ac2ated Sound kijelző maga válik hangszóróvá. A rendszer...","id":"20250401_continental-ac2ated-sound-hangrendszer-kijelzoben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ea0f057-5554-4056-8d6e-e875e79dea30.jpg","index":0,"item":"3f108a24-c7a8-4566-aa00-3e10dbf70a69","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_continental-ac2ated-sound-hangrendszer-kijelzoben","timestamp":"2025. április. 01. 21:03","title":"Nem, ez nem áprilisi tréfa: nem kell hangszóró, közvetlenül a képernyőből, vagy akár az autó ajtajából szól a hang","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Könnyű dolgom van, mert kedvelem ezt az autót, feleségemnek is ilyen van.
Könnyű dolgom van, mert kedvelem ezt az autót, feleségemnek is ilyen van. Az elfogultság tehát garantált, pedig a Skoda Fabia megérdemli az objektivitást. Mert jó autó, ár-érték arányban verhetetlen, ezzel a motorral pedig egyenesen főnyeremény, legyen szó családi autóról, vagy cégautóról.
További képek a galériában
am
A feleségem majd elalélt, amikor kipróbálta ezt a Fabiát. Felcsillantak a szemei, és bizonygatta, hogy lám, a negyedik henger milyen sokat jelent. Nem érdekelte, hogy turbós, hogy Euro 5-ös, hogy 86 lóerős. Nem az a baj, hogy a mienk 70 lovas, hanem hogy háromhengeres – sommázta a helyzetet. Ez meg négy, egészen más érzés. Mi tagadás, nem tudtam vitatkozni vele. Ugyanakkor örültem neki titokban, hogy nem a négyhengeres 1,4-est vettük anno. A 4-500 ezer forintos felár hitele a mai frank/forint árfolyamon áttörné a családi kassza tűréshatárát. A turbó áráról nem is beszélve.
Az 1,2 literes négyhengeres kis turbómotorral szerelt változat alapára 3,44 millió forint, de ezért egy fapados változatot kapunk. Az általunk tesztelt Ambiente felszereltségbe klímaberendezés, első elektromos ablakemelők, elektromos tükrök, tárolók is beletartoztak, de a tesztautónk még néhány extrával is büszkélkedett: 16 hüvelykes könnyűfém kerekek 196 ezerért, ESP 113 ezerért, kanyarkövető ködfényszórók 30 ezerért, tempomat 35 ezerért, metálfény 106 ezerért. A tesztautó ára így 4,215 milló forintra rúgott.
A felfrissített Fabia és Roomster megjelenését az új tervezésű hűtőrács és a háromdimenziós hatást keltő fényszórók határozzák meg, utóbbiak jóval szélesebb kialakításukkal a járművek elejének vízszintes vonalait emelik ki. Lemértem, a régi Fabia motorfedelén középen végighúzódó domborulat kisebb, mint egy arasz, a ráncfelvarrott változaté nagyobb és a megnövelt logóban csúcsosodik ki.
Ne is keressünk sok változást, hátulról azonos az autó. Orra optikailag szélesebb lett az új 3D-s lámpatestekkel, megváltozott a hűtőrács formája, új a kormány, új a klímakonzol, alapáras a projektoros fényszóró, feláras a kanyarkövető lámpa, új a légbefúvó nyílások szegélyének krómberakása, az Octavia tipográfiáját kapták meg a műszerfal órái, és a fedélzeti számítógép. A lényeg azonban a motorfrissítés: az új 1,2 literes TSI erőforrás kisebbik (86 lóerős) változata játszi könnyedséggel mozgatja Fabiát.
am
Futóműve kemény, de rossz úton nem büntet, tapad a kanyarban az aszfaltra, nem pattog le az ívről, bár a sportos vezetést akadályozza a nem túl precíz, túlszervózott, steril kormány. A váltó katonásan precíz, ötfokozatú. A sebességváltásban elektronika segít, mutatja, mikor érdemes fel- és visszaváltani.
Kiválóan gyorsul ötösben 80-ról 120-ra, autópályán is könnyed az előzés, kisautókat megszégyenítő módon rugalmas. A pályán és országúton sokat vagyunk kénytelenek alvó ügynökök mögött a belső sávban autózni. Vagy nem veszik észre a kis Fabiát, vagy nem hiszik el, hogy gyorsabbak vagyunk. Előbb-utóbb mindenki megadja magát, bő gázzal, gurgulázó turbóval jelezzük neki, hogy itt az ideje ritmust váltani, vagy a jobbra tarts szabályt alkalmazni.
3000-es fordulat fölött izmos hang jellemzi, pörgetve érezzük erejét, szereti a visszaváltásokat, a turbó alacsony fordulatnál halott, bátran kell nyomni a gázt. Ennek persze a fogyasztási oldalon érezhetjük a hátrányát. Nálam ez nem okozott fejfájást: a 300 kilométeres vegyes (városban és országúton) teljesített teszt során 5,9 liter benzint fogyasztott az autó, kevesebbet, mint a feleségem háromhengeres turbómentes Fabiája.
Az autó kényelmes és nem csupán elöl, hanem hátul is, kategóriája legnagyobb utasterét kínálja. A személyek mellett a csomagok szállítására is kifejezetten alkalmas, csomagtartója 315 literes, amivel egy kategóriával feljebb sem aratna szégyent. Egyetlen általam tapasztalt hibája, hogy a korábban tesztelt 1,2 literes turbós erőforrásokhoz hasonlóan, ebben az autóban is hallani halk ciripelést a motortérből, álló autónál, alapjárati üzemben. Állítólag valami típusbetegség, nem tudni a pontos okát. Mindenesetre zavaró, nem is a hang, hanem a tudat, hogy valami rendellenesen mocorog.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
am
Skoda Fabia 1,2 TSI Ambiente
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1197
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
86 lóerő 4800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
160 Nm 1500-3500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2465
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4247/1642/1498
Csomagtér
315-1180 liter
Saját tömeg (kg)
1116
MENETTELJESÍTMÉNYEK (benzinnel)
Végsebesség (km/h)
177
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
11,7
FOGYASZTÁS (l/100 km) (benzinnel)
Városi
6,6
Országúti
4,4
Vegyes
5,2
Tesztfogyasztás (gázzal)
5,9
CO2 kibocsátás (g/km)
121
ÁRA
3,674 millió forinttól a tesztelt változat ára 4,215 millió forint