szerző:
Stiller Ákos
Tetszett a cikk?

Hanyag elegancia, távolba néző tekintetek és elmosott távoli tájak, mint romantikus hátterek a főhős mögött: megvan az érzés mindenkiben, nem? Soha életemben nem gondoltam volna, hogy az előtérbe egy Ford Mondeo kombit tennék be ebbe a képbe, de az egy hét alatt levezetett 2800 kilométer azt hiszem, feljogosít erre a marketingmerényletre.

Azt hittem, hogy van róla elképzelésem, mekkora böhöm nagy autó is ez, de tévedtem. Hatalmas. Mintha csak szórakozásból magunkkal tudnánk vinni benne egy kispolszkit a víkendtelekre. 550 literes csomagtér: ha még a hátsó üléseket is ledöntjük valószínűleg komolyabb tengeri emlősöket is tarthatnánk egy a csomagtartójában kialakított akváriumban.

Stiller Ákos

Soha ne feledjük azonban a gigantikus csomagtartó lélektanát: még egy hétvégi kiruccanásra is telipakoljuk teljesen felesleges bőröndhegyekkel, hát még egy olaszországi autós kirándulás esetében. A hatalmas térérzetünkre még a kormány is rájátszik, akkora holtjátéka van, mint egy lakóbusznak, így nagyon gyorsan rájövünk, hogy nem ezzel a kombival fogjuk Schumachernek érezni magunkat a hegyi utakon, amire persze a kétezres benzines motor sem jogosíthatna fel. A gyorsulás mindenestre szinte minden sebességnél megbízható, bár ezt csak a műszerfalról érzékelhetjük annyira jó a hangszigetelés.

Amennyiben többre vagyunk kíváncsiak a világból, a Mondeo hajlamos megsértődni és akadályokat gördít elénk: ekkora autóhoz képest szűknek éreztem a tükröket és ennyire pocsék módon elhelyezett ablaknyitó gombokkal sem találkoztam még – az ajtónyílást segítő fogantyú alatt keresgélhetünk és hosszabb használat után is mosolyogva a hátsó ablakokat húzzuk le az elsők helyett.

Ahogy haladunk előre és elhagyjuk az Alpokat, egyre jobban megbarátkozunk a kocsi méreteivel, elkezdjük belakni – szinte hihetetlen hogy egy komplett minibárt be lehet süllyeszteni az ajtók tárolórekeszeibe és az autópályán megtett kilométerekkel egyenes arányban kezdjük értékelni a fejedelmi könyöktámaszt.

Ha bármikor eszünkbe jutna tolatóradar nélkül venni egy közel ötméteres autót, csapjunk a kezünkre, és húzzuk be ezt a strigulát az extráknál; nem egyszer mentette meg az újrafényezéstől az autót a szorgos pityegés. A szűk olasz sikátorokba tudatosan nem vittük be a kocsit és ezzel nem egyszer mentettük meg magunkat a megszégyenült visszatolatástól – mindig könnyebb volt egy jó parkolóhelyet találni a nevezetességek körül, ahova még ezekkel a méretekkel is el lehetett férni.

Az autó erejét a toszkán hegyvidéken terveztük kipróbálni egy kemény hegymenettel, és legnagyobb csodálkozásunkra nem vallott szégyent, végig lendületesen vette a kanyarokat – az ESP pont annyi vadulást engedett, amennyi egy középosztálybeli német családapa számára társadalmilag még pont megengedett.

A hazafelé úton megejtett túl hosszú fürdőzésből fakadó programmódosulás miatt váratlan tesztnek vetettük alá nagyon megszeretett autónkat, kipróbáltuk milyen aludni benne. Míg ez egy normál kocsi esetében az első ülések hátrahúzásával kezdődik, mi a kombinknál a hátsó ülések ledöntésére szavaztunk és csomagjainkat az anyósülésre száműztük. Az így nyert térben egy pásztorcsalád is elférne pár haszonállattal egyetemben, két felnőtt számára viszont még akkor is kényelmes, ha valamelyikük két méter magas lenne. Ezen tapasztalatok birtokában nyugodtan kijelenthetjük: a Ford Mondeo kombi az egyik legdinamikusabb lakóautó a piacon.


Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Teszteltük a legszebb Ford Focust

Bár a Focus története nem ma kezdődött, az első komolyabb találkozásom a típussal ez a szép kabrió volt. Soha jobb indítást. A legdögösebb Ford akadt a horgomra. A csípős reggelek ellenére nyitott tetővel robogtam, hadd vörösödjön, aki bánja. Technikája hibátlan, külseje páratlan, a belső minőségén és a motor nyomatékán azonban van még mit javítani.

Biró Csongor Autó

Vezettük az új Ford Mondeót

Még nem vezettem soha Ford Mondeót, így külön öröm volt számomra, hogy a legmodernebb, minden idők legtechnikásabb Mondeóját tehettem próbára, 240 lovas turbós benzinessel és 200 lovas turbós dízelmotorral. A kombi és az ötajtós egyaránt tetszett, igaz, a tesztautókat minden hájjal megkenték.

hvg.hu Autó

Ford-teszt: izgalomra semmi ok

Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.