Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új funkciót kap a Google Chrome, ami például akkor jöhet majd jól, ha szokott hosszú PDF-eket küldeni másoknak – de a fájlnak csak egy adott pontját szeretné megmutatni a másik félnek.","shortLead":"Új funkciót kap a Google Chrome, ami például akkor jöhet majd jól, ha szokott hosszú PDF-eket küldeni másoknak – de...","id":"20250106_google-chrome-bongeszo-kiemelt-szoveg-megosztasa-link-uj-funkcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e.jpg","index":0,"item":"a8a96ebb-350a-4fa7-b59f-2d26fda31feb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_google-chrome-bongeszo-kiemelt-szoveg-megosztasa-link-uj-funkcio","timestamp":"2025. január. 06. 10:03","title":"Rendkívül hasznos funkció érkezik a Chrome böngészőbe, már ön is kipróbálhatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"219d6440-032d-4064-b25f-f574e7aed462","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 4,77 méter hosszú Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","shortLead":"A 4,77 méter hosszú Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","id":"20250106_bearaztak-a-vadonatuj-hatalmas-vw-t-a-7-szemelyes-tayront","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/219d6440-032d-4064-b25f-f574e7aed462.jpg","index":0,"item":"71e1239b-f942-4f56-a848-ebb04efa0766","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_bearaztak-a-vadonatuj-hatalmas-vw-t-a-7-szemelyes-tayront","timestamp":"2025. január. 06. 06:41","title":"Beárazták a vadonatúj hatalmas VW-t, a 7 személyes Tayront","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7b7cd78-36a0-4526-a63e-34e9c61e3a55","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Első próbálkozásra is elég tetszetős autót hoztak össze a japánok. ","shortLead":"Első próbálkozásra is elég tetszetős autót hoztak össze a japánok. ","id":"20250107_Negyvenmillio-forintos-araval-nem-lesz-nepauto-a-Sony-elso-kocsija","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7b7cd78-36a0-4526-a63e-34e9c61e3a55.jpg","index":0,"item":"2af62bc0-3598-42d7-9b94-b95dde81a657","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_Negyvenmillio-forintos-araval-nem-lesz-nepauto-a-Sony-elso-kocsija","timestamp":"2025. január. 07. 20:20","title":"Itt a Sony első autója, kár, hogy 40 millió forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c697e0cc-094f-44b7-b703-246f5aef36aa","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt az egy hidrogénhajtású buszt Csepelen és Szigetszentmiklóson használnák.","shortLead":"Azt az egy hidrogénhajtású buszt Csepelen és Szigetszentmiklóson használnák.","id":"20250106_hidrogenbusz-dizelbusz-mav-csepel-szigetszentmiklos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c697e0cc-094f-44b7-b703-246f5aef36aa.jpg","index":0,"item":"43bca71c-4b56-4228-b568-05049a0e0fff","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_hidrogenbusz-dizelbusz-mav-csepel-szigetszentmiklos","timestamp":"2025. január. 06. 14:33","title":"1, azaz egy hidrogénhajtású buszt venne a MÁV – 131 dízelbusz mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba877d45-65bd-4c12-ae4a-602e0c97fd11","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gyuri kakas hatalmas űrt hagyott hátra, ugyanis a madárinfluenza miatt egyelőre nem tudták megválasztani utódját. ","shortLead":"Gyuri kakas hatalmas űrt hagyott hátra, ugyanis a madárinfluenza miatt egyelőre nem tudták megválasztani utódját. ","id":"20250106_Roka-kakasszepsegverseny-atok-madarinfluenza-Zala-Kerkabarabas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba877d45-65bd-4c12-ae4a-602e0c97fd11.jpg","index":0,"item":"93014d11-e215-429c-bcb8-682f91b0aacc","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Roka-kakasszepsegverseny-atok-madarinfluenza-Zala-Kerkabarabas","timestamp":"2025. január. 06. 16:07","title":"Róka vitte el a kerkabarabási kakasszépségverseny tavalyi győztesét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a62c0dc2-3787-4ea2-8a9c-e73f4dd0ce78","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nagyon egyszerű magyarázata van annak, miért keletkezik por egy olyan lakásban is, amelyben nem jár senki, és nincsenek is nyitva az ablakai.","shortLead":"Nagyon egyszerű magyarázata van annak, miért keletkezik por egy olyan lakásban is, amelyben nem jár senki, és nincsenek...","id":"20250106_hogyan-keletkezik-a-por-zart-lakasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a62c0dc2-3787-4ea2-8a9c-e73f4dd0ce78.jpg","index":0,"item":"3e0f2d69-a291-487f-8ae2-1efd3ae5a01f","keywords":null,"link":"/elet/20250106_hogyan-keletkezik-a-por-zart-lakasban","timestamp":"2025. január. 06. 05:50","title":"Miért gyűlik össze a por akkor is, ha minden ablak zárva van?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50ad5c7-06f1-4c3b-8237-0358f3cbb2cc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Olyan sokan használják a méregdrága ChatGPT Prót, hogy még így sem termel nyereséget az OpenAI számára.","shortLead":"Olyan sokan használják a méregdrága ChatGPT Prót, hogy még így sem termel nyereséget az OpenAI számára.","id":"20250106_openai-chatgpt-pro-elofizetes-veszteseg-hasznalat-mesterseges-intelligencia-sam-altman","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50ad5c7-06f1-4c3b-8237-0358f3cbb2cc.jpg","index":0,"item":"0e2c9cdb-c371-4c66-aaf3-f45db4c6e2cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_openai-chatgpt-pro-elofizetes-veszteseg-hasznalat-mesterseges-intelligencia-sam-altman","timestamp":"2025. január. 06. 14:03","title":"Havi 80 000 forint a ChatGPT legdrágább csomagja, de Sam Altman szerint ez túl kevés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6820e043-417b-4c11-8bee-eb40f20e1465","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Las Vegasban mutatta be a HMD az OffGrid nevű készüléket, ami műholdas kapcsolaton keresztül hív segítséget, ha bajba kerül a felhasználó.","shortLead":"Las Vegasban mutatta be a HMD az OffGrid nevű készüléket, ami műholdas kapcsolaton keresztül hív segítséget, ha bajba...","id":"20250106_hmd-offgrid-muholdas-kapcsolat-uzenetkuldes-eletmentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6820e043-417b-4c11-8bee-eb40f20e1465.jpg","index":0,"item":"7eff52e2-711d-45ba-8215-e940f54a2e27","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_hmd-offgrid-muholdas-kapcsolat-uzenetkuldes-eletmentes","timestamp":"2025. január. 06. 15:33","title":"Életet menthet a HMD új kütyüje, elég hozzá megnyomni egy gombot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Már az is csoda, hogy a tesztautó egyáltalán négy keréken képes közlekedni.
Már az is csoda, hogy a tesztautó egyáltalán négy keréken képes közlekedni. A májusi kóspallagi bemutatón – ott sikerült nekem a térdig érő sárban elakadnom egy Dusterrel, de az nem az autó hibájából történt - pont ezzel az autóval mutatta be az újságíróknak egy raliversenyző, hogy a fizika határai átléphetők, sőt a gravitáció törvényei felülírhatók. A Renault-Dacia kommunikációs munkatársa megnyugtatott, nemcsak, hogy él, hanem virul a tesztautó. Életének nagy részét erdőben, sárban, hegyen töltötte – a tiszta jó levegő pedig köztudottan egészséges. Amikor a látszólag könnyűszerkezetes autó tartósságát firtattam, beavatott egy szakmai titokba: a tesztautó sárgára fényezett testvérével ugyanis több mint tizenhatezer kilométert futottak terepen, ralibajnokságban szerepeltek, sőt a Hungarian Baján egy terepre felkészített Mitsubishi Pajeróra 20 percet rávertek. Teljesen gyári állapotú autóval, használt versenygumival. Ha még mindig kételkedtem volna az autó tartósságában a Kazahsztán oda-vissza túra lezavarása meggyőzött. Ezek után jöhetett a saját tapasztalat.
Ha ezt az autót hamarabb kitalálják, akkor a román hadsereg nem tankokkal töri át a Kárpátokat hátba támadva a németeket és magyarokat, hanem Dusterekkel.
Képek a galériában!
am
Az autó belseje nem cáfol rá az árára és a gyártóra sem, a Duster kárpitja, műszerfala, burkolatai igénytelenek, de tartósak. Loganból és Clióból megörökölt kapcsolók rombolják esztétikai érzékünket, az elektromos ablakemelők középre helyezett kapcsolóját szidjuk, de amikor reggel bepárásodik az ablak, áldjuk az eget és az importőrt, hogy legalább tekerős klíma van benne. Sőt, a hátsó ablak fűthető, a tükrök elektromosan állíthatók, bár a tekerőjük a lehető legrosszabb helyen, a kéziféknél van. Az anyagválasztás és az összerakás minősége ellenére a beltér nem zörög még rossz úton és terepen sem, egyben van minden – ugyanez igaz az autó strapabíró szerkezetére is. Futóműve masszív, kanyarban is stabil, az úthibákat átugorja, nem kellemetlen, de kemény. A régi Daciákat idéző hosszú váltórúd miatt nehézkes a kapcsolás, de pontos. A hatsebességes váltó első fokozata nagyon rövid.
Motorja hangos, reggel nagyon csörög, de erős és nyomatékos. 110 lóereje bőven elég városban, terepen és autópályán egyaránt. Itt akár a végsebességet is tartósan tarthatjuk, igaz 150 fölött kissé instabil az autó, jobban érezzük magunkat, ha a szabályok adta határokon belül autózunk. Előzni könnyű vele, általában meglepjük az autósokat: vagy nem tudják milyen állatban ülünk, vagy tudván, hogy Dacia, nem hiszik, hogy gyorsan is haladhat. Oldalszélben autópályán billeg.
Hátul kényelmes ülni, bő a hely, tekerős az ablakemelő és jó a kilátás. Csomagtartója nagy, bár az összkerékhajtásnak kell a hely, a kalaptartó gyalázatosra sikeredett, legszívesebben kidobtam volna. Az ajtók zajosak, a csomagtér fedele akkorát csattan, mint egy 100 méterről ledobott 10 köbméteres sittel megpakolt konténer.
Bíró Milán
Elismerés a Dusternek, hogy településünk helyi góréja – aki gyakrabban cseréli az autókat, mint én, igaz, ő saját pénzből – új Cayennejéből kiszállva elismerően méregette sáros kocsimat. Sárból és mocsokból kap eleget a Duster, én kétszer vittem bele a jóba, a több órás dagonyázás árát a kúton fizettem meg. A közúton hat liter alatti gázolaj-fogyasztás terepen 7,5 literre úszott fel 100 kilométeres átlagban. Ha arra gondolok, milyen jól szórakoztam az erdei-mezei túrán, nem bántam meg.
A Duster a Dacia csoport első autója, melynél elérhető az ESP rendszer (felára 80 ezer forint), ezt vészfékasszisztenssel is kiegészítették. Légzsákból négy a maximum. Az ABS szerencsére alapáras, a 4x4-es hajtás a Nissan X-Trailből lehet ismerős. Lehet 4X2-es hajtást is kapcsolni, ez száraz úton ajánlott. Én főként automata fokozatban használtam a kapcsolót. A rendszer a motornyomatékot ilyenkor automatikusan osztja el a négy keréken a tapadástól függően. Lehet zárni is az összkerékhajtást, ilyenkor a berendezés a motornyomatékot a négy keréken fixen osztja el. Nehéz terepviszonyokhoz igazodik a motorvezérlés és a fék. 210 milliméteres hasmagassága és jó terepszögei (elöl/hátul/rámpa: 30,36,23 fok) révén könnyen boldogul nehéz, sőt extrém terepen is.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
További képek a galériában. Kattintson a képre!
am
Dacia Duster dCi 110 4x4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1461
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
110 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240 Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2673
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4315/1822/1625
Csomagtér
408-1570 liter (pótkerékkel)
Saját tömeg (kg)
1294
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
168
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
12,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,5
Országúti
5,3
Vegyes
5,6
Tesztfogyasztás
7,5
CO2 kibocsátás (g/km)
145
ÁRA
4,35 millió forinttól alapára (4x2) 2,79 millió Ft