Tetszett a cikk?

A céges flottákat üzemeltető autópark-kezelőknek már hónapokkal korábban elő kell készíteniük a téligumi-cseréket, hogy ne járjon jelentős munkaidő kieséssel ez az elhagyhatatlan művelet. A KBC Autolease szakértői szerint a cégek a költségcsökkentések időszakában sem spórolnak a téli gumik minőségén.

A korán beköszöntött fagyok miatt a rendőrség már napokkal ezelőtt felhívta az autósok figyelmét arra, hogy itt az ideje a téli gumik felszerelésének. Ilyenkor a gumiszerelő műhelyekben, szervizekben nagyon nehéz szabad időpontot találni. Az autópark-kezelőknél a téligumi-cserék előkészítése már a nyár közepén elkezdődik. Egy-egy cég flottájában több tíz, esetenként több száz autó fut, ezért alaposan meg kell szervezni, hogy a munkaeszközök a lehető legrövidebb időre essenek ki a forgalomból, és hogy a vezetőiknek se kelljen feleslegesen sok időt eltölteniük a gumicserére várva.

A flottamenedzserek egy-két hónappal a hideg idő beállta előtt megadják a lehetséges időpontokat az ügyfeleknek, akik telefonon vagy interneten keresztül jelentkezhetnek be a cserére. Az online bejelentkezés lehetővé teszi azt is, hogy az irodából, az ország bármely pontján kiválasztott szerelőműhely időbeosztását látva foglaljanak időpontot. Jól bevált módszer, hogy egy minden szükséges eszközzel felszerelt kamion megy a cégek telephelyére, és a helyszínen végzik el a munkát, ami a céges autót használók számára minimális időráfordítást jelent. A téli gumik vizsgálatát a flottakezelők és az általuk megbízott szakemberek már a tavaszi abroncscserénél elvégzik, és ahol erre szükség van, lecserélik az elhasználódott darabokat.

A KBC Autolease tapasztalatai szerint a cégek több területen is költségcsökkentéseket hajtottak végre a céges autók vásárlása, üzemeltetése terén, de a többség továbbra is a prémium és középkategóriás táli gumikat vásárolja. A biztonságra törekvésen túl ezeknek a döntéseknek az is oka lehet, hogy a céges autók rendszerint többet futnak, mint egy átlagos magánautó, és az olcsóbb abroncsokat többnyire jóval kevesebb kilométerre tervezték.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Melyik a legnépszerűbb céges sportautó?

Meglepő, de évente több mint száz sportautót, kabriót vesznek cégek. Az élmezőnyt a német márkák uralják, az élen az Audi A5 áll, második a Volkswagen Scirocco, harmadik a magyarországi gyártású Audi TT.

hvg.hu Autó

Melyik a legnépszerűbb céges miniautó?

A miniautók vásárlói körében az átlagosnál jóval kevesebb a céges vevő. Kivétel a sok vállalat által munkaautónak vásárolt Suzuki Splash és a tavaly eladott 23 Toyota iQ, feltételezhető, hogy ezek zöme az importőr nevén került forgalomba. Ebben a kategóriában különösen döntő tényező az ár, a legnépszerűbbnek számító Suzuki Splash ikertestvére, a jóval drágább Opel Agila például az utolsó előtti helyen áll - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.

Autó

Öregek a magyar autók, de nincs veszély

Tömeges autócserére lehet égető szükség néhány éven belül Magyarországon, több mint hárommillió elöregedett autó rója a magyar utakat – derül ki az Ernst & Young autóipari jelentéséből. A régiós tanulmány arra is rámutat, hogy az egy főre jutó autók számában is van még fejlődési lehetőség Magyarországon.

Biró Csongor Autó

A tíz legmegbízhatóbb használt luxusautó évjáratonként

Németországban évente közzéteszik az autók műszaki állapotát bevizsgáló hatóságok tapasztalatait. A GTÜ elnevezésű (Gesellschaft für Technische Überwachung) szervezetnél idén 5 millió személyautó műszaki felülvizsgálatát végezték el. Ennek alapján állítottuk össze a legmegbízhatóbb és a legmegbízhatatlanabb felsőkategóriás és luxusautók listáját.

Autó

Milyen alsó-középkategóriás autókat vesznek a cégek?

Az alsó-középkategória tipikus munkaautó-kategória. A HVG Cégautó 2010 különszám adatai szerint ebben a kategóriában a listavezető a Ford Focus, követője az Opel Astra és a Suzuki SX4. Az eladások kivétel nélkül szerényebbek, mint 2008-ban, különösen az olcsóbb modelleknél. Jelentőset lépett előre a rangsorban a hét évre vagy 150 ezer kilométerre szóló garanciát nyújtó Kia cee’d és a hasonlóan kiemelkedő jótállású, öt év korlátozásmentes garanciával kínált Hyundai i30. Jelentősen lecsúszott a listán a Volkswagen Jetta, a Fiat Bravo és a Toyota Auris. Ez utóbbi 2010 elején felfrissült, ami újabb lendületet adhat a céges eladásoknak.

Autó

Melyik a legnépszerűbb céges nagyautó?

Zömében cégvezetők, sokszor saját használatra vásárolnak nagyautót, ezért itt is érezhető az árpreferencia. Első helyen a még frissnek számító, szinte középkategóriás áron kapható Skoda Superb áll, a kategória többi modelljét leginkább prémiumgyártók adják - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.

Autó

Hogyan készítsük fel a cégautót a télre?

A LeasePlan Hungária minden évben figyelmezteti ügyfeleit a tél közeledtével szükségessé váló teendőkre. Ezeket a tanácsokat azonban nem csak a céges kocsit vezetőknek érdemes megfogadni, hiszen egy kis elővigyázatossággal és odafigyeléssel minden autós megelőzheti a fagyásból származó költséges alkatrészcseréket, és csökkentheti a balesetek kockázatát.

Autó

Melyik a legnépszerűbb középkategóriás cégautó?

Leginkább juttatásautónak vásárolnak a cégek a középkategóriából, kakukktojásnak számít a méreteivel ide illő, de Golf-padlólemezével inkább alacsonyabb kategóriába kívánkozó, mégis az élen álló Skoda Octavia. Csaknem ilyen népszerű a Ford Mondeo, követői mind felső-középkategóriások. A vásárlók a márkához kötődő presztízs mellett itt még erősen figyelnek a költségszempontokra. A dobogósok a tavalyiak, azaz harmadik a Volkswagen Passat. Bár nagy lenülettel indult, jelentős az Opel Insignia lemaradása. A top 10-be három prémium is bekerült: az Audi, szerényebb darabszámmal pedig a BMW és a Saab.

Autó

Melyik a legnépszerűbb céges terepjáró?

A kategóriát a kisebb méretű szabadidő-autók vezetik, az élen a Nissan Qashqai áll. Ebben a szegmensben tavaly több drágább modell is túllépte 2008-as eladásait, de a prémium márkák túlsúlya még nem jellemző itt. A piac főként utcai használatra alkalmas, biztonságosan magas felépítésű modelleket preferál, a valódi terepjárók iránti igény egyre szerényebb - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.

Autó

A tíz legnépszerűbb céges egyterű

Nem tipikus cégautó-kategória az egyterűek osztálya, juttatásként mégis sok cég ad ilyet. A listát alsó-középkategóriás méretű modellek, a Ford C-Max, az Opel Zafira és a Renault Scenic vezetik, míg a negyedik egy nagyobb méretű jármű lett, az itthon osztályában legnépszerűbb Ford S-Max. A mérettel együtt egyébként a céges vásárlók aránya is nő.

Autó

Top 20 cégautó Magyarországon - lista

A 2009-ben forgalomba helyezett új cégautók modellrangsorát a márkák listáján is dobogós helyeken szereplő két márka alsó-középkategóriása, vagyis a Ford Focus és az Opel Astra vezeti (a Ford Focus első helyezéséhez hozzájárult, hogy a rendőrség 2009-ben 700-at vett át belőle). A sorban három Suzuki-modell következik, s mind az ötre igaz, hogy a vásárlások legfeljebb egyötöde céges. Ezzel szemben például az Opel Insigniák háromnegyedét cégnek adták el - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.

Autó

Hogyan spórolhatnak az üzemanyagon?

A növekvő benzin- és gázolajárak takarékoskodásra ösztözik mind a magán, mind a céges gépjármű tulajdonosokat. A megtett kilométerek száma sok esetben nem csökkenthető, ugyanakkor van lehetőség a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére.

Autó

Melyik a legnépszerűbb luxus cégautó Magyarországon?

Csaknem kizárólag céges piac ez, mondhatni, kifejezetten vezérigazgató-kategória. 2009-ben a friss BMW 7-es sorozat számított kedvencnek, de még ebből is kevesebbet adtak el, mint az előző évben. A válság ezek szerint a luxuskategóriára is hatott. Az előző évekhez mérten jelentős a Mercedes Benz S osztály lemaradása. Dobogós a Lexus hibridhajtású limuzinja, az LS600h is, idén jobb eredményekre számíthat a tavaly negyedik helyezett, de év végén új generációba lépett Audi A8.

Autó

Mikor cseréljük le a cégautót?

A válság hatására kis mértékben a céges flottáknál is nő az autók átlagéletkora. A korábban jellemző hároméves futamidő ma már a négy év. A céges autók átlagéletkora azonban meg sem közelíti a magántulajdonban lévőkét, és ennek elsősorban nem presztízsokai vannak, hanem gazdasági megfontolások késztetik a cégeket a gyakoribb autóváltásra. A KBC Autolease számításai szerint 120 000 megtett kilométer után vagy 4 év életkor felett az éves szervizdíj 25-30 százalékkal nő meg.

Autó

Melyik a legnépszerűbb céges kisautó?

Kisautót csakis munkaautónak vásárolnak a cégek - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból. A választáskor meghatározó az ár–érték arány, a szervizháttér, valamint a garancia. A listavezető Suzuki Swifthez 3 év/100 ezer kilométer, a második Skoda Fabiához 3 év/150 ezer kilométer általános garancia jár, de a többi modell zöméhez, így a harmadik Ford Fiestához is kérhető hosszabbított garancia. Megemlítendő a tavaly friss generációjával érkezett – 3 év/150 ezer kilométer általános garanciát adó – Volkswagen Polo nagy ugrása: a 2008-ban még tizedik modell tavaly már az ötödik volt a listán. A cégek leginkább a Suzuki Swiftet kedvelik, kevesen vesznek Dacia Sanderót, Renault Thaliát vagy Kia Riót.