szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Kisautójának, a Fiat 500-asnak villanymotorral meghajtott változatát először az Egyesült Államokban fogja piacra dobni az olasz Fiat konszern - írta kedden a Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Mint a torinói cég szóvivője a német újság megkeresésére elmondta, az 500-as modell - amelyet az 50-es években aratott európai sikerei után nemrég felújított változatban ismét gyártani kezdtek Torinóban - elektromos meghajtású változata várhatóan 2012-ben jelenik meg az amerikai Fiat-kereskedőknél. 

Az Egyesült Államok preferálásának két oka, hogy az amerikai kormány jelentős pénzügyi támogatást fizet azoknak, akik villanymeghajtású gépkocsit vásárolnak, illetve hogy az amerikai-olasz cégszövetségben belül (a Fiat 20 százalékos részesedéssel bír a Chrysler konszernben) az amerikai partner profiljába tartoznak a nagy lökettérfogatú robbanómotorok és az elektromos aggregátok. Ennek megfelelően az Egyesült Államok piacára szánt Cinquecentókat a mexikói Tolucában lévő Chrysler-üzem fogja gyártani. 

A villanymeghajtású Fiat-modell erőforrását képező lítium-ion akkumulátorokat az SB Limotive cég szállítja. A német Bosch és a dél-koreai Samsung SDI közös vállalata számára ez az első lépés az elektromos autók amerikai piacán. Az akkumulátorokat az SB Limotive Orionban (Michigan állam) lévő üzemében fejlesztik ki. Az egyes akkucellák gyártását a vállalat dél-koreai telepe végzi, az összeszerelés az Ohio állambeli Springboróban történik majd.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Vezettük a Fiat 500 kabriót

A Fiat 500C vászontetejével egyértelműen az eredeti 1957-es Fiat 500 stílusa előtt tiszteleg. Ugyanakkor az új modell már a legújabb megoldásokat vonultatja fel mind a gyártás, mind a motorok és az utaskomfort terén. Esőben, Debrecenben próbálhattuk ki.

Biró Csongor Autó

Fiat 500 TwinAir teszt: Kispolszki újratöltve

A július a Fiatnál a cinquecento éve, 2007-ben született újjá az ötszázas, 2008-ban jött az Abarth változat, 2009-ben kinyílt a világ az 500C-ben, idén pedig forradalmi megoldású kéthengeres turbómotorral vezethettük az aranyos miniautót. Eddig 550 ezret adtak el a modellből, 30 ezer kabriót, 7 ezer dízelt. Az igazi virágzás csak most kezdődik, a varázsszó neve: TwinAir.