Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ae34ca11-b63c-4081-a113-a53194ff6926","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester továbbra is küzd a Mini-Dubaj megépítése ellen, bár több kihívással is szembe kell néznie. ","shortLead":"A főpolgármester továbbra is küzd a Mini-Dubaj megépítése ellen, bár több kihívással is szembe kell néznie. ","id":"20250205_Karacsony-Gergely-Budapest-Fidesz-Mini-Dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae34ca11-b63c-4081-a113-a53194ff6926.jpg","index":0,"item":"65bd3420-33bf-4f67-b26b-6916a8925e50","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Karacsony-Gergely-Budapest-Fidesz-Mini-Dubaj","timestamp":"2025. február. 05. 18:38","title":"Karácsony Gergely: Budapest nem Bindzsisztán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jelenleg forgalomban lévő fájdalomcsillapítók viszonylag erősek, veszélyes mellékhatásaik lehetnek, de a függőség és a túladagolás kockázata is jelentős. Egy új készítmény alapjaiban más, mint az eddigiek.","shortLead":"A jelenleg forgalomban lévő fájdalomcsillapítók viszonylag erősek, veszélyes mellékhatásaik lehetnek, de a függőség és...","id":"20250205_suzetrigine-journavx-uj-fajdalomcsillapito-opioid-mellekhatasok-nelkul-fda-engedely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218.jpg","index":0,"item":"1d8ea55a-d428-4378-9dcc-79e291017c78","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_suzetrigine-journavx-uj-fajdalomcsillapito-opioid-mellekhatasok-nelkul-fda-engedely","timestamp":"2025. február. 05. 08:03","title":"Állítják, hogy nincs függőség és más mellékhatás: Amerikában megjelent a teljesen új fájdalomcsillapító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f129003-c6b0-47c7-9e56-2bc0ed82d8fc","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Jelentősen megdobhatja a havi számlákat, ha egész éjszaka feltekerve hagyjuk a fűtést, de a gazdasági szemponton kívül számos egészségügyi előnye is van, ha hidegebb szobában alszunk.","shortLead":"Jelentősen megdobhatja a havi számlákat, ha egész éjszaka feltekerve hagyjuk a fűtést, de a gazdasági szemponton kívül...","id":"20250206_alvas-hidegben-elonyok-idealis-homerseklet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f129003-c6b0-47c7-9e56-2bc0ed82d8fc.jpg","index":0,"item":"57e02443-9358-406f-a6ae-eb2f894944fa","keywords":null,"link":"/elet/20250206_alvas-hidegben-elonyok-idealis-homerseklet","timestamp":"2025. február. 06. 05:01","title":"Nagyon meg fogja hálálni a szervezete, ha hidegebb szobában alszik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f275a1f8-f5c6-4876-82dc-29f19c433711","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nettó 24 milliárd forintot osztottak ki Rogán Antalék az állami kommunikációra 2024 utolsó három hónapjában.","shortLead":"Nettó 24 milliárd forintot osztottak ki Rogán Antalék az állami kommunikációra 2024 utolsó három hónapjában.","id":"20250205_rogan-kommunikacio-balasy-kampany-plakat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f275a1f8-f5c6-4876-82dc-29f19c433711.jpg","index":0,"item":"d7ccb8af-0d0e-4d7a-a3eb-c746927cdda5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_rogan-kommunikacio-balasy-kampany-plakat","timestamp":"2025. február. 05. 08:22","title":"Újabb milliárdokat szórtak ki a kormány plakátjaira, a Szuverenitásvédelmi Hivatal és a diákhitel kommunikációjára is jutott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cff1b4a1-f1e8-44e0-bbfe-664007a69de3","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Miután a kaszinóváros gyurcsányi terve 15 éve meghiúsult, a velencei-tó-parti Sukorón most újra kiemelt beruházásra készülnek, amelyben egy orosz–magyar oligarcha is érdekelt. A helyiek petícióznak és tüntetni készülnek, de óriási az ellenszél. ","shortLead":"Miután a kaszinóváros gyurcsányi terve 15 éve meghiúsult, a velencei-tó-parti Sukorón most újra kiemelt beruházásra...","id":"20250205_hvg-A-to-nem-tagas-sukoro-ingatlan-fejlesztes-kiemelt-beruhazas-velencei-to-civilek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cff1b4a1-f1e8-44e0-bbfe-664007a69de3.jpg","index":0,"item":"4c74a19e-3a82-4613-8c15-8a4957ab49ad","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-A-to-nem-tagas-sukoro-ingatlan-fejlesztes-kiemelt-beruhazas-velencei-to-civilek","timestamp":"2025. február. 05. 15:00","title":"Sukoró kettő, NER-módra: szinte bármit építhet a tó partjára egy orosz–magyar oligarcha érdekeltsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c49cb32-26f1-4dc9-a6f2-77a307db49cd","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Három nap alatt több mint 10 forinttal csökkent a dollár-forint árfolyam.","shortLead":"Három nap alatt több mint 10 forinttal csökkent a dollár-forint árfolyam.","id":"20250205_forint-dollar-arfolyam-vam-euro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c49cb32-26f1-4dc9-a6f2-77a307db49cd.jpg","index":0,"item":"c7851c2a-353f-4abb-a093-a45970d8362a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_forint-dollar-arfolyam-vam-euro","timestamp":"2025. február. 05. 11:41","title":"Erős napja van a forintnak, már kevesebb mint 390 egy dollár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e.jpg","index":0,"item":"c6efb608-c72e-4694-ab3d-6e5691e0e500","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","timestamp":"2025. február. 05. 07:21","title":"Alig 255 kilométerrel vár új gazdára ez a 42 éves Mazda 626","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7be8c3b-537e-4ba0-bd85-f05864664b04","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az orosz pénzintézet úttörőnek számít Oroszországban, Gigachat néven még chatbotot is kiadtak 2023-ban.","shortLead":"Az orosz pénzintézet úttörőnek számít Oroszországban, Gigachat néven még chatbotot is kiadtak 2023-ban.","id":"20250206_Putyin-sberbank-kina-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7be8c3b-537e-4ba0-bd85-f05864664b04.jpg","index":0,"item":"19a77d40-4d9a-486c-99eb-7e017b8ea3df","keywords":null,"link":"/kkv/20250206_Putyin-sberbank-kina-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 06. 11:37","title":"Putyin kiadta az ukázt a Sberbanknak, hogy működjön együtt Kínával a mesterséges intelligencia területén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Húsz centivel és közel ötmillió forinttal rövidebb a megújult X3-as a böhöm X5-ösnél. Igaz, utóbbi akár hétszemélyes is lehet és alapmotorja hathengeres háromezres. Első ránézésre hatalmas a különbség a két autó között, ám tesztelve az X3-ast, nem valószínű, hogy a nagyobbik testvér mellett döntenék.
Az új BMW X3-as a legjobb családi BMW: négy személynek, sok csomagnak hosszú kirándulásokon is kényelmes szállítója. Elődjénél morcosabb formája tetszetős, dinamikus motorjai – a kis dízelt is beleértve – sportos vezetési élményt nyújtanak, takarékossága példás, vonóereje, kifinomult kényelme, csomagtere és fejlett technikája veri a konkurenciát. Csak az ára, ami kiüti a szemünket. A jelenlegi csúcsmotorral szerelt változata csak 800 ezer forinttal olcsóbb, mint a hasonló motorral szerelt X5 xDrive35i. Ha közülük kellene választani, persze, hogy kölcsönkérnék, és a nagyobbat vinném. Dízelfronton azonban fordított a helyzet, az ötmilliós differencia az X3-asnak kedvez. A 4648 milliméteres X3-as 83 milliméterrel hosszabb, 28 milliméterrel szélesebb és 12 milliméterrel magasabb elődjénél, tengelytávja 15 milliméterrel nőtt, így közel akkora, mint az előző generációs X5-ös. Az amerikai Spartanburgban gyártott terepes csomagtartója is sokat nőtt, immár 550 literes – az üléseket ledöntve 1600 liter (a döntés felára 58 400 forint).
Tesztautónkat minden finomsággal felszerelték: váltója nyolcfokozatú automata (672 ezer forintért); komfortos és fűthető bőrülései memóriásak (összesen 1 millió forintos felárért), 3D-s navigációja 8,8 hüvelykes nagyfelbontású képernyőn irányít (688 ezer forintért); a Bluetooth-os telefonkapcsolat megbízható, telefonunkról a napi teendőket, naptárunkat, feljegyzéseinket i beolvassa; futóműve állítható (USB-kapcsolattal együtt 200 ezer forint), lengéscsillapítóit elektronika vezérli (másodpercenként 400-szor kap jelet az elektronika az útviszonyokról)(321 ezer forint), lejtőkön lejtmenetvezérlő segíti; fűthető kormánya (55 500 forintért) elektronikus szervóval működik és kifejezetten sportos; xenonfényszórói kanyarkövetőek, hátsó és első lámpái LED-esek (összesen 350 ezer forintért). Alapból jár a start-stop rendszer és a fékenergia-isszanyerés. Előbbire sokat kellett várnom, mert a nyolc napos teszt alatt hat napon fagyott, a rendszer pedig csak 3 fok felett működik. Már azt hittem, sose hallom, aztán egyik reggel, lámpánál elhallgatott, majd a fékpedál felengedésével újra beröffent a motor. További technikai részleteket az X3-as nemzetközi bemutatójáról beszámoló cikkünkben olvashatnak.
bcs
A sportkormányzás (kis kormánymozdulattal nagyobbat fordul a kormány, felára 130 ezer forint), az intelligens váltó és az állítható futómű révén – sport, vagy sport plusz fokozatban – az autó 184 lóerejének minden kilowattját érezzük, ha nem ilyen magasan trónolnánk, azt hinnénk, sportkocsit vezetünk. Felejtsük el a korábbi X3-as keménységét, futóműve finoman csillapít, nincs olyan úthiba, amellyel ne birkózna meg. Fantasztikusan kanyarodik, a váltó érti a célzást, ha előzünk, vagy nagyobb tempót diktálunk, szépen morog a kétliteres dízel, a futómű stabilan tapad, kimozdítani nyugalmi helyzetéből szinte lehetetlen száraz úton. Az ESP-nek alig volt dolga, aszfalton talán egyszer kapcsolódott be a mókába, havon és terepen annál többször. Hogy ne fáradjon el túlságosan, ott ki is kapcsoltam. Ilyenkor is uralható, megfelelően irányítható az autó, meglepett bátor gázlómélysége, ami kereken fél méter. Bár inkább én voltam bátor, hogy bevállaltam egy méretes (bel)vízátfolyást, de úgy éreztem, a 212 milliméteres hasmagasság és a 19,4 fokos átlépőszög könnyű terepen feljogosít erre. A kiváló havas menettulajdonságaiban 17 hüvelykes, defekttűrő Pirelli Sottozero Winter 210 gumik segítették.
Belső tere az új ötöshöz hasonlatos, nem érezni az amerikai gyártás hátrányát, tágas, szellős, kényelmes autó az X3-as. Négy felnőttnek is tökéletes. Az iDrive kezelése könnyed, gyorsan megtanulható. Már az új ötösben is feltűnt, hogy a rádióállomás választó gombok a középkonzolon testre szabhatóak. Nem csupán nyolc rádióadó, vagy CD programozható rájuk, hanem különböző funkciók, például navigációs célpontok is. Érzéki megoldás, hogy elég csak hozzájuk érni, máris megjelenik a kijelzőn a beprogramozott parancs, ha ezek után megnyomjuk, teljesíti kérésünket. A fabetét (134 ezer forint) ízléses, de kihagynám.
400 newtonméteres motorja ugrasztja lámpánál az X3-ast, a nulláról 100 kilométer/órás gyorsulást 8,5 másodperc alatt teljesíti, és méréseink szerint pontosan ennyit fogyaszt literben száz kilométerenként. A 700 kilométeres tesztelés során vezettem autópályán, autóúton, országúton, városban, dugóban és mezőn az autót, állandó klímával és ülésfűtéssel. Az extralista kimeríthetetlen, a tesztautó végső ára a 17,2 millió forintot is meghaladta (korábban fel nem sorolt tételek: elektromos vonóhorog 350 ezerért, panoráma üvegtető 440 ezerért, tolatókamera 122 ezerért, automatikusan elsötétedő tükrök 200 ezerért stb.).
Összeegyeztethető a hátsókerékhajtás, az izmos és nyomatékos motor, a széles kerekek, az angyalszem, az ültetett karosszéria és a takarékosság fogalma? Igen, amennyiben egy BMW 320d EfficientDynamics Edition autóról van szó. És vajon mi lett a vezetési élménnyel?
Igaza volt a BMW igazgatójának, ez nem egy autó, ez egy lebegő szalon. Új műfajt teremtettek márkán belül a bajorok: Gran Tourismo. A GT az egyik legjobb utazóautó, amiben valaha ültem. Méregdrága, felejthetetlen, gyors, kényelmes és nem fogyaszt sokat.
Nehéz dolga van az új BMW X3-asnak. Elődje igazi bestseller volt, 650 ezer tulajdonossal büszkélkedhet. Hét éve jelent meg a piacon, de még mai is frissnek mondható megbízhatósága, strapabíró képessége, menetdinamikája és takarékos motorjai révén. Az új X3-as ezeket a tulajdonságokat tovább erősíti: motorjai izmosak és takarékosak, vezetése élményszerű. Nagyobb, de elődjénél puhább autó az X3. Hozza az elvárhatót, de azért nem esünk hasra előtte.
Hozzám nőtt a megtett 1600 kilométer során a legkisebb motorral szerelt ötös BMW. A könnyes érzelmeken túl a racionalitás is azt mondatja velem, hogy nem kell ennél különb autó. Kényelmes, impozáns, erős, takarékos, látványosan szép, technikája kifinomult, vezetése magabiztos és élvezetes. Az ára túlzottan magas, de ezt a prémium kategóriában szánalmas szóvá tenni. Aki jó autót akar, fizessen.
Lehet egy kombi luxusautó? Érezheti magát versenyzőnek egy kombiban a sofőr? Van tökéletes BMW? Kérdések csak addig szikráznak a levegőben, amíg ki nem próbáljuk az ötös kombit. Gazdag felszereltsége, erős és takarékos hathengeres dízelmotorja mindenre válaszol. Csak azt nem tudjuk meg soha, honnan a 25,5 millió forint. Ennyiért vesztegetik az álomkombit.
Innovációs napon mutatta be legújabb modelljeit Magyarországon a BMW. A gyártó első sorozatgyártású hibrid meghajtású járművei, az új BMW ActiveHybrid 7-es és ActiveHybrid X6 mellett a minden eddiginél takarékosabb 320d EfficientDynamics Edition és a Z4 legerősebb változata, az sDrive35is is bemutatkozott a magyar közönségnek. A hetes kivételével mindegyiket vezettük.
Kényelmes vagy dinamikus? Luxusautó vagy sportkocsi? Nehéz kérdések. Leginkább kényelmes sportkocsi, dinamikus luxusautó a legillendőbb meghatározása a tesztelt 320d Coupé gazdagon felszerelt változatának. Olyan autó, amelyért a nyálunkat csorgatjuk, megvenni azonban soha nem tudjuk.
Különleges, a maga nemében páratlan autót dobott piacra a BMW. Az X3-as és az 1-es sorozat keresztezéséből szokatlan BMW-öszvér született. Azt nem tudtam végérvényesen eldönteni, hogy fiúknak vagy lányoknak való ez a drága szerszám, de az biztos, úgy megy, mint egy igazi BMW.
A BMW Z4 ünnepi ékszer. Nem alkalmas viselet a mindennapokon, de az ünnepeket szebbé varázsolja. Gyönyörű és feltűnő, egyedi és utánozhatatlan. Hogy a látvány ne legyen múló öröm, arról a klasszikus BMW vezetési élmény gondoskodott. 204 lóerő pont elég egy roadsterben.