Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9831b44b-434c-47b6-b793-340a60f47286","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Amerika egyelőre ellenáll, de Trump jobboldala ünnepli Orbán Viktort és módszereit. ","shortLead":"Amerika egyelőre ellenáll, de Trump jobboldala ünnepli Orbán Viktort és módszereit. ","id":"20250604_trump-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9831b44b-434c-47b6-b793-340a60f47286.jpg","index":0,"item":"23a44ae4-b9d5-45ee-b2d5-1f99bfd1d5e6","keywords":null,"link":"/360/20250604_trump-orban-viktor","timestamp":"2025. június. 04. 07:30","title":"Trump Orbántól inspirálódik – de az Egyesült Államokban nincs olyan könnyű dolga, mint magyar kollégájának volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9822c161-5d64-49e3-80f2-85d7ffb1785b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A város egyik kikötőjében több, második világháborús amerikai bombát találtak.","shortLead":"A város egyik kikötőjében több, második világháborús amerikai bombát találtak.","id":"20250604_koln-bomba-masodik-vilaghaboru-kiurites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9822c161-5d64-49e3-80f2-85d7ffb1785b.jpg","index":0,"item":"5ffcd9b1-745b-43f3-820e-8c93d61162c7","keywords":null,"link":"/vilag/20250604_koln-bomba-masodik-vilaghaboru-kiurites","timestamp":"2025. június. 04. 13:10","title":"Húszezer embert kellett evakuálni a kölni városközpontból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"baa4813e-d225-4d6e-afe8-68c4aa1281d4","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"Mi állhat amögött, hogy Mészáros Lőrinc, aki eddig szinte soha nem kommunikált közvetlenül a nyilvánossággal, most saját neve alatt, személyes hangvételű levélben válaszol a kritikákra? A régóta épülő gazdasági birodalom és a látványos vagyonosodás fényében nem csak az a kérdés, miért épp most szólal meg, hanem az is, milyen szerepet szánnak neki a politikai térben. Ezekre kereste a választ a HVG szakértők segítségével. ","shortLead":"Mi állhat amögött, hogy Mészáros Lőrinc, aki eddig szinte soha nem kommunikált közvetlenül a nyilvánossággal, most...","id":"20250604_luxizas-meszaros-orban-tiborcz-bohm-ligeti-korrupcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/baa4813e-d225-4d6e-afe8-68c4aa1281d4.jpg","index":0,"item":"184fa665-9396-4e6c-aac9-8bbeaa4c9b16","keywords":null,"link":"/360/20250604_luxizas-meszaros-orban-tiborcz-bohm-ligeti-korrupcio","timestamp":"2025. június. 04. 09:34","title":"„Az, hogy milliárdos vagyok, az egyszerűen tény” – Orbán kérése ellenére Mészáros büszkén vállalja hivalkodó életmódját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ad4bdd5-4641-4727-8a30-bc221e0fc988","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Meglátták az elemzők, mi okozta az év eleji visszaesést, és még tovább rontották az előrejelzéseiket. Az infláció viszont egy kicsit kisebb lehet, mint amit eddig vártak.","shortLead":"Meglátták az elemzők, mi okozta az év eleji visszaesést, és még tovább rontották az előrejelzéseiket. Az infláció...","id":"20250604_Erste-OTP-gdp-novekedes-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ad4bdd5-4641-4727-8a30-bc221e0fc988.jpg","index":0,"item":"afaed722-e302-453a-83c9-befcc6a64d9e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_Erste-OTP-gdp-novekedes-inflacio","timestamp":"2025. június. 04. 14:06","title":"Erste, OTP: nemhogy repülőrajt nincs, az 1 százalékos GDP-növekedést is bukhatjuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0a2ec3c-9896-4f8a-8299-678b59c43ec2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elmúlt 140 évben csak kétszer esett ennyire kevés eső az országban.","shortLead":"Az elmúlt 140 évben csak kétszer esett ennyire kevés eső az országban.","id":"20250603_Tortenelmi-aszaly-sujtja-Nemetorszagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0a2ec3c-9896-4f8a-8299-678b59c43ec2.jpg","index":0,"item":"2be38788-cd9f-4388-8127-66739e6f0873","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_Tortenelmi-aszaly-sujtja-Nemetorszagot","timestamp":"2025. június. 03. 08:31","title":"Történelmi aszály sújtja Németországot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b9ca51d-387f-4c18-92e8-230c61adc713","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína 2024 végére már legyártotta a világ legnagyobb szélturbináját, ami évente 100 millió kWh áramot termelhet. A szerkezet egy 185 méter magas monstrum tetejére kerülhet fel.","shortLead":"Kína 2024 végére már legyártotta a világ legnagyobb szélturbináját, ami évente 100 millió kWh áramot termelhet...","id":"20250602_vilag-legnagyobb-szeleromuve-kina-zoldenergia-szelenergia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b9ca51d-387f-4c18-92e8-230c61adc713.jpg","index":0,"item":"d9c5bdd1-53f2-472a-a9a8-cf95323c3fe9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_vilag-legnagyobb-szeleromuve-kina-zoldenergia-szelenergia","timestamp":"2025. június. 02. 15:03","title":"55 000 háztartást láthat el árammal: Kína megépíti a világ legnagyobb szélerőművét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5eff675f-2f0c-47fe-b583-fa0266fdaea6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az Oktatási Hivatallal a magukra „Paprika Csoportként” hivatkozó elkövetők felvették a kapcsolatot, de a Belügyminisztérium jelezte, hogy nem tárgyal zsarolókkal.","shortLead":"Az Oktatási Hivatallal a magukra „Paprika Csoportként” hivatkozó elkövetők felvették a kapcsolatot, de...","id":"20250603_belugyminiszterium-oktatasi-hivatal-erettsegi-informatikai-rendszer-adatbazis-hackertamadas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5eff675f-2f0c-47fe-b583-fa0266fdaea6.jpg","index":0,"item":"db37601e-4315-48e9-b1da-a8313eb6ed8b","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_belugyminiszterium-oktatasi-hivatal-erettsegi-informatikai-rendszer-adatbazis-hackertamadas-ebx","timestamp":"2025. június. 03. 19:49","title":"Hackertámadás érte az Oktatási Hivatalt, több százezer, az érettségivel kapcsolatos adatot másoltak le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7af55020-cc5b-4c72-8f5b-b8db3bb544d2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Közlekedés biztonsága elleni vétség és ittas járművezetés miatt emeltek vádat azzal a sofőrrel szemben, aki ittasan közlekedve nem állt meg a vasúti átjárónál, és összeütközött az arra haladó mozdonnyal. A karambolt könnyebb sérülésekkel, a bírósági eljárást pedig pénzbüntetéssel megúszta.","shortLead":"Közlekedés biztonsága elleni vétség és ittas járművezetés miatt emeltek vádat azzal a sofőrrel szemben, aki ittasan...","id":"20250603_Duplan-meguszta-a-reszeg-sofor-a-vonattal-utkozest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7af55020-cc5b-4c72-8f5b-b8db3bb544d2.jpg","index":0,"item":"4409bbbd-641d-4262-b152-18206f067fe7","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_Duplan-meguszta-a-reszeg-sofor-a-vonattal-utkozest","timestamp":"2025. június. 03. 08:45","title":"Duplán megúszta a részeg sofőr a vonattal ütközést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Volkswagen Golf 1,2 TSI Bluemotion teszt: fogyasztásról szól minden
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Az emberek ritkán fordulnak meg egy Golf után, tesztautóm esetében gyakori volt ez az utcakép.
Az emberek ritkán fordulnak meg egy Golf után, tesztautóm esetében gyakori volt ez az utcakép. Pedig semmiben sem tért el az átlagos hatos Golftól, csak volt rajta pár matrica. Az alacsony fogyasztást hirdette és a benzinárak jelenlegi szintjén ez mindenkit érdekelt.
Tesztautónk bizonyítja, hogy egy puritán cégautó is kellemes társ a munkában, a Golfban nincs semmi kivetnivaló, csak a csomagtér mérete miatt szégyenkezhet. Bármennyire is szegényesnek tűnhet elsőre beltér, felszereltsége bőséges: dupla automatikus klíma (53 ezer forint) tesz a megfelelő hőmérsékletről, autópályán tempomatot kapcsolhatunk (55 000 forint), kanyarodásban kanyarfény segíti a biztonságos közlekedést, a stabil útfekvésről kiváló futómű, a kipördülés megelőzéséről elektronikus menetstabilizáló gondoskodik. A kompakt kategória etalonja kényelmes autó, sem elöl sem hátul nem panaszkodhatunk a helyszűkére. Alapára 5,171 millió forint, a tesztautónk 5,5 millió forintos listaára 1 millióval elmarad a hasonló teljesítményű, azonos felszereltségű 1,6-os dízel Bluemotion listaárától.
További képek a galériában. Kattintson a képre!
bcs
Egyedül használva az autót kifejezetten dinamikusnak tűnik, de nagyon nem hajtottam meg, hisz ez egy takarékos modell. Megpakolva veszít a lendületből, az 1,6-os korábbi szívómotor teljesítményét hozza. Előzéskor érezzük, hogy kell a padlógáz, olyankor felsikít a kis turbó és belead mindent a siker érdekében.
A TSI motorok lényege a közvetlen befecskendezés és az intelligens feltöltés technikája: nagy teljesítmény, magas fordulatszám és alacsony fogyasztás. Korábban nem hittem a TSI motorokban, a kettős feltöltésű változatok igen szomjasnak bizonyultak. A két éve kipróbált 1,4 TSI Golf a maga 122 lóerejével 7,3 literrel beérte 100 kilométerenként, a tavaly tesztelt 1,2 TSI Golf is rácáfolt előítéletemre az 5,7 literes átlagfogyasztásával. A Bluemotion változatban pár trükköt is bevetettek a wolfsburgiak: speciális védőborítással látták el a kocsi alját, ami csökkenti a légellenállást. A hűtőrács szinte teljesen zárt, a futómű süllyesztett, a sebességváltó magasabb fokozatait olyannyira elnyújtották, hogy alig érünk a végére. Átdolgozták a motorelektronikát is, módosították a töltőnyomást, a kipufogógáz-visszavezetést és a befecskendezési időt. A multifunkciós kijelzőn a rendszer megjeleníti az optimális sebességfokozatot.
Az aerodinamikáról apró sportos kiegészítők gondoskodnak, a start-stop rendszert energia-visszanyelő megoldás (fékezéskor és motorféküzemben felszabaduló energiát elektromos árammá alakítja és visszatáplálja az akkumulátorba) egészíti ki, a takarékosságot alacsony gördülési ellenállású abroncsok segítik – már ha vannak az autón. A tesztautó téli gumija Semperit volt, hangosan gördült és csúszott.
bcs
A start-stop rendszer megbízhatóan működik. Ha a motor üzem meleg, a fűtés és szellőzés nincs a szélvédőre irányítva, akkor mínusz két fokon is leállítja megálláskor az erőforrást. Az újraindulás gyors, nem éreztem, hogy hátrányban lennék, igaz, mindig nagy gázzal indultam, hogy még véletlenül se akadályozzam a forgalmat. A hosszú áttételek révén hatodikban ötvennél ezret forog a főtengely, ilyenkor 4 liter benzin alatt beérni száz kilométerenként. A teszt során a legnagyobb hatótáv, amelyet a fedélzeti számítógép előrejelzéséből és a megtett útból kiszámítottam, 975 kilométer volt, tehát nagy odafigyeléssel az ezer kilométeres hatótáv nem lehetetlen.
Tankolásnál kellemes meglepetés ért, többszöri számításra sem jött ki a fedélzeti számítógép által kijelzett érték. Ezt normálisnak is vehetjük, hisz a gyártók kísérleti számokkal játszadoznak a fogyasztási adatok közlésekor. A Golf Bluemotion esetében másról volt szó, a valós fogyasztás jelentősen eltért az autó által közölt adattól: a kiírt 5,9 helyett ténylegesen 5,3 litert fogyasztott 100 kilométerenként átlagban, téli üzemben és többnyire elővárosban használva.
Milyen hatása van a magánynak a hosszú távú egészségünkre? Mit tehetünk, hogy megőrizzük emberi kapcsolatainkat? Erről is beszélgettünk a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában.