Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"93ee0d3b-aaba-48a4-8fef-3c6279cd5bc4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Nemzeti Választási Bizottság november közepén már hitelesítette a népszavazási kezdeményezést, de azt egy magánszemély az utolsó pillanatban megtámadta a Kúrián.","shortLead":"A Nemzeti Választási Bizottság november közepén már hitelesítette a népszavazási kezdeményezést, de azt...","id":"20241129_kuria-szenteste-munkaszunet-nepszavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93ee0d3b-aaba-48a4-8fef-3c6279cd5bc4.jpg","index":0,"item":"d094dbee-f153-4739-9f24-244607279c6b","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_kuria-szenteste-munkaszunet-nepszavazas","timestamp":"2024. november. 29. 13:46","title":"Megtámadták a Kúrián a népszavazást arról, hogy szenteste napja munkaszüneti nap legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19ae3300-800d-4826-a3bf-4bdb34fbc76d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Bob Lambert feladata az volt, hogy épüljön be az állatjogi és anarchista aktivisták közé, miután azonban egyikőjükkel közös gyermeke született, nyomtalanul eltűnt.","shortLead":"Bob Lambert feladata az volt, hogy épüljön be az állatjogi és anarchista aktivisták közé, miután azonban egyikőjükkel...","id":"20241129_anglia-egyesult-kiralysag-rendor-ugynok-megfigyeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19ae3300-800d-4826-a3bf-4bdb34fbc76d.jpg","index":0,"item":"8ddcfaf3-4d00-45f0-a6a7-afd3864edd5d","keywords":null,"link":"/elet/20241129_anglia-egyesult-kiralysag-rendor-ugynok-megfigyeles","timestamp":"2024. november. 29. 22:07","title":"Hátrahagyta feleségét és két éves gyermeküket az angol férfi, arra hivatkozva, hogy a rendőrök elől menekül - 24 évvel később kiderült, hogy beépített rendőr volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2b25248-9e9b-48a4-9662-35ee523b4e7d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ünnepek stílusosan: a NASA közzétett egy 8 órás videót az Artemis 1 indításától, de végtelenítve, csak a rakétákat mutatva. Ha hőt nem is ad a kandalló, de a hangulathoz biztosan hozzátesz.","shortLead":"Ünnepek stílusosan: a NASA közzétett egy 8 órás videót az Artemis 1 indításától, de végtelenítve, csak a rakétákat...","id":"20241129_nasa-kandallo-video-sls-raketak-artemis-1-inditas-karacsony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2b25248-9e9b-48a4-9662-35ee523b4e7d.jpg","index":0,"item":"47382d7c-d110-4451-ab4d-f41ca6e70608","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_nasa-kandallo-video-sls-raketak-artemis-1-inditas-karacsony","timestamp":"2024. november. 29. 11:03","title":"A NASA karácsonyi kandallójában nem fák, hanem indítórakéták adják a hőt – különleges videót adott ki az űrügynökség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf0f9fa5-7b0e-46c4-8846-fd94b44f8372","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rengeteg fiatal találkozik erőszakkal az online platformokon, és úgy tűnik, ez hatással is van rájuk.","shortLead":"Rengeteg fiatal találkozik erőszakkal az online platformokon, és úgy tűnik, ez hatással is van rájuk.","id":"20241129_kozossegi-media-eroszak-felmeres-hatasok-felelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf0f9fa5-7b0e-46c4-8846-fd94b44f8372.jpg","index":0,"item":"f9ae2481-2981-4b75-b016-e2a0914fef58","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_kozossegi-media-eroszak-felmeres-hatasok-felelem","timestamp":"2024. november. 29. 08:03","title":"Megvan a felmérés eredménye: ezért fél sok 13-17 éves kimenni az utcára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9632cc6c-557b-420d-b5ed-71de1c2f4b27","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"Amerikai illetékesek is megerősítették, hogy észak-koreaiak is voltak azok között a katonák között, akik a napokban az oroszországi Kurszk térségében életüket vesztették egy brit manőverező robotgépekkel végrehajtott ukrán támadásban. Közben az is kiderült, hogy a Putyin segítségére vezényelt távol-keleti katonák zsoldja leginkább Kim Dzsong Un diktátort és környezetét gazdagítja.","shortLead":"Amerikai illetékesek is megerősítették, hogy észak-koreaiak is voltak azok között a katonák között, akik a napokban...","id":"20241130_Igy-halnak-meg-Oroszorszagban-a-semmiert-az-eszak-koreai-katonak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9632cc6c-557b-420d-b5ed-71de1c2f4b27.jpg","index":0,"item":"b1f46e41-573e-498b-a4a1-d02f4c207263","keywords":null,"link":"/vilag/20241130_Igy-halnak-meg-Oroszorszagban-a-semmiert-az-eszak-koreai-katonak","timestamp":"2024. november. 30. 12:30","title":"Így halnak meg Oroszországban a semmiért az észak-koreai katonák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4dedf293-c324-4742-b326-224d7a7fb191","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Orbán Viktor bejelentette, amit mindenki tudott, a forint árfolyama azért erősödött kicsit.","shortLead":"Orbán Viktor bejelentette, amit mindenki tudott, a forint árfolyama azért erősödött kicsit.","id":"20241129_varga-mihaly-bejelentes-forint-erosodes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4dedf293-c324-4742-b326-224d7a7fb191.jpg","index":0,"item":"04f4397e-482a-4bcc-bd58-142e91432832","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_varga-mihaly-bejelentes-forint-erosodes","timestamp":"2024. november. 29. 09:41","title":"A forint erősödéssel üdvözölte Varga Mihályt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6551d1c9-c08a-4eec-be1e-9ec3ef60b493","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Az 1874. november 30-án született, jeles ősökkel dicsekvő angol arisztokratát halálakor a Népszabadság „a huszadik század első felének legjelentősebb és legkövetkezetesebb imperialista” politikusaként búcsúztatta. Ez igaz is. Liberális, konzervatív, imperialista, antifasiszta és antikommunista politikus volt. Az antiszemitizmust elítélő antiszemita. A bolsevik birodalom antibolsevista szövetségese. Hosszú katonai és politikai pályája során egy sor magas pozícióban, a világ számos pontján, sokféle ügyben vitt vezető szerepet. Mindenek fölött a náci birodalom legyűrésében. Küldetésének tudta megmenteni a világot a nácizmustól és a kommunizmustól és megóvni az angol gyarmatbirodalmat a széteséstől. Volt még újságíró, szépíró, történész, festő, szeszkazán és ötgyerekes családapa. ","shortLead":"Az 1874. november 30-án született, jeles ősökkel dicsekvő angol arisztokratát halálakor a Népszabadság „a huszadik...","id":"20241130_A-Nyugat-szentje-es-ordoge-150-eve-szuletett-Winston-Churchill","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6551d1c9-c08a-4eec-be1e-9ec3ef60b493.jpg","index":0,"item":"8aeef466-365f-4b8f-8718-0c986c9dbd63","keywords":null,"link":"/360/20241130_A-Nyugat-szentje-es-ordoge-150-eve-szuletett-Winston-Churchill","timestamp":"2024. november. 30. 17:30","title":"A Nyugat szentje és ördöge – 150 éve született Winston Churchill","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d891ee36-454e-47fb-911a-06bf721f7a27","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"Az Alpok rejtekében, a Dachstein-masszívum és a Schladminger-Tauern hegyláncai között húzódik az idilli Schladming-Dachstein régió. A szikrázó alpesi hegycsúcsok, a gondosan karbantartott sípályák és a legendás vendéglátás együttesen teszik ezt a helyet az egyik legkedveltebb téli úti céllá. Schladming-Dachstein hóbiztos síelési lehetőségeket kínál, legyen szó kezdőkről, haladókról vagy profikról, de a térség nemcsak a síelők kedvence: akárhányan is vágtok útnak, itt az egész család megtalálja a tökéletes téli kikapcsolódást!","shortLead":"Az Alpok rejtekében, a Dachstein-masszívum és a Schladminger-Tauern hegyláncai között húzódik az idilli...","id":"20241024_feelaustria-A-tel-tobb-mint-sieles-ezek-varnak-rank-Schladming-Dachsteinben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d891ee36-454e-47fb-911a-06bf721f7a27.jpg","index":0,"item":"29b078db-aeee-4f7c-9a02-c4553f7b8ac7","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241024_feelaustria-A-tel-tobb-mint-sieles-ezek-varnak-rank-Schladming-Dachsteinben","timestamp":"2024. november. 29. 11:40","title":"Sting, Bryan Adams és a Simply Red sem véletlenül lép fel ezen a helyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""}]
Sírjunk vagy nevessünk, amikor a Peugeot 407 és a 607 életének záróakkordjaként megszületett a Peugeot 508?
Sírjunk vagy nevessünk, amikor a Peugeot 407 és a 607 életének záróakkordjaként megszületett a Peugeot 508? Én szerettem a 407-est, főleg a kombi tett a kedvemre, a 607-es búcsúja megkönnyeztetne, ha nem tudtam volna meg a nemzetközi bemutatón, hogy lesz még nagy Peugeot ebben az évtizedben. A 607-es utódjaként az 508-as hosszított tengelytávú limuzinja érkezik majd, legkorábban a frankfurti szalonon láthatjuk.
Az 508-asból egyből két variánst dobnak a piacra, a kombi egy pár hét késéssel március elején követi a szedánt itthon is. De az igazi kétarcúsága az új 508-asnak nem a karosszéria variánsokban rejtőzik. Van a normál 508-as és van az 508 GT. Két világ. Ha választani kell közülük, egyértelműen a GT viszi a pálmát, bár ezért minden bizonnyal sokat kell majd fizetni.
További képek a galériában
bcs
A Peugeot 508 orra a márka legfrissebb stíluselemeit hordozza, amelyek az SR1 koncepcióautón jelentek meg, egyrészes, lebegő hűtőmaszkkal, és a fényszórók éjjel-nappal látható fénydiódás elemeinek ékszerszerű hatásával. Hasonló szemeket korábban az Audi S8-ason láttunk. A tesztautók között találtunk hagyományos halogén lámpás változatot is (a vetítőlencsék a macska szemére emlékeztetnek) - ezzel a fapados arccal gyakrabban találkozunk majd a magyar utakon. Régi Peugeot-kat idéz, hogy az oroszlán embléma alatt újra ott díszeleg a márkanév az autó orrán. Míg az autó elejével könnyen megbarátkoztam, addig a négyajtós farával egyáltalán nem. Elnagyoltnak tűnik, a három fénydióda-sor sem dobja fel, ellenben a kombi hátulról nem csúnya. A kombi összetettebb hatást keltő fényforrást kapott, vörösen kigyulladó fénycsíkkal.
A műszerfal egyszerű és elegáns, finomak a felhasznált anyagok, a műszaki tartalom mind ismerős más Peugeot modellekből. A színes szélvédő elé vetített kijelzést az 5008-asban jobban megoldották, a négyzónás légkondicionáló, a parkolóhely bemérés, a kulcsnélküli ajtónyitás és a motorindítás hasznos extrák, de az 508-ból hiányoznak az olyan vezetéstámogató felszerelések, mint a sávtartó asszisztens, a holttérfigyelő, a távtartó tempomat, vagy a tolatókamera. Igazi újdonság a Peugeot-nál viszont az automatikus távolsági fény, amely megbízhatóan és másokat nem zavarva működik.
Az 508 színes vetített kijelzője a műszerfal hátsó részéről egy tükrözésmentes, átlátszó, füstszínű polikarbonát lemezre vetíti a vezetés szempontjából lényeges információkat. Mutatja a menetsebességet, a sebességrögzítő és a sebességhatároló beállítását, valamint a műholdas navigátor útmutatásait. A vetítőpanel dőlésszögét és a vetített információk fényerejét állítani lehet a műszerfal bal oldalából elővarázsolható rejtett gombokkal. Ugyanezekkel a gombokkal a panel el is süllyeszthető.
bcs
A benne utazók és az egyéb közlekedők biztonsága érdekében az 508-at felszerelték adaptív távfény-rendszerrel, amely a belső tükör házában elhelyezett intelligens kamerával folytonosan elemzi a közlekedési viszonyokat (szembe jövő, illetve velünk egy irányban haladó járművek, jól kivilágított városi területek stb.), és ennek megfelelően automatikusan, gyorsan kapcsolgat át tompítottról távfényre s viszont. Ez a felszerelés az irányított fényű bixenon fényszóróhoz kapcsolódik.
A xenonlámpa kékesfehér fénye háromszor erősebb a standard lámpáénál, ezáltal jelentősen javítja az éjszakai látást. Tükörházában mozgó blende biztosítja a tompított-, illetve távfényt. A lámpa irányított fénysugara éjszaka is biztonságossá és kellemessé teszi a kanyarvételt. A funkció sebességfüggő, és önműködően alkalmazkodik a menetviszonyokhoz 5 és 160 kilométer/óra között. Az 508-on ez a fényszóró együtt jár az éjszaka és nappal egyaránt jellegzetes menetfényt sugárzó LED-ekkel.
A statikus irányfény standard valamennyi xenon- és halogén-fényszórós 508-on, kis (40 kilométer/óra alatti) sebességnél, városi környezetben, útkereszteződésekben, parkolási manőverezés közben és kanyargós úton teszi szélesebbé a látóteret. A két ködlámpa egyike világítja meg az utat a megfelelő oldalon, a kormánykerék elfordításának vagy az irányjelző bekapcsolásának megfelelően.
A felszereltségi szinttől függően az 508 utastere, lábtere, első és hátsó ajtaja lágy fényben fürdik. Amikor beszállunk az autóba, akkor pedig kigyulladnak a fénydiódás szpotlámpák a külső tükörházakban, és megvilágítás kapnak a küszöbök is.
Mindegyik 508-ban, a hajtóműtől függetlenül, benne van a dombasszisztens, amely körülbelül két másodpercig befékezve tartja az emelkedőn megállított járművet, miután a vezető felengedte a fékpedált. Így nem gurul el a jármű, míg az autós átlép a gázra. Ez a manővereket jelentősen megkönnyítő funkció mind előremenetben (elindulás emelkedőn), mind hátramenetben (például kiállás parkolóhelyről) működik, ha a lejtő meredeksége meghaladja a 3 százalékot.
[[ Oldaltörés (Két külön világ) ]]
Kétféle futóművel készül az autó: a modellcsalád legtöbb tagja a komfortot jó útfogással ötvöző új MacPherson első felfüggesztést kap (12 kilóval csökkent a súlya a 407-hez képest), míg a GT dinamikus vezetéshez való kettős keresztlengőkart, amely nagyszerűen illik a 2,2 literes HDi FAP motor 204 lóerejéhez. A rugózási és kormányzási funkciók szétválasztása nagyon precíz irányíthatóságot eredményezett. Hátul a teljes modellcsaládban többlengőkaros futóművet építenek be. A fogasléces kormánygép elektrohidraulikus rásegítése folyamatosan változik az igénynek megfelelően, megkönnyítve a kissebességű manőverezést. A fék illik az 508 különböző változatainak képességeihez: az első tárcsa mérete 283 x 26 mm, 340 x 28 mm (az 508 1.6 VTi, az 1.6 HDi és a 2.0 HDi 103 kW/140 LE modelleken), illetve 304 x 30 mm a GT változatban. Hátul egységesen 290 x 12 mm-es a tárcsa.
Standard a legújabb generációs ESP, amelynek része a CDS (menetstabilizáló), az AFU (vészfék-asszisztens) és a REF (elektronikus fékerő-elosztás). Emelkedőn elinduláskor a dombasszisztens segít, síkos úton pedig az első kerekek kontrollált túlforgása (intelligens kipörgésgátló) lehet előnyös.
bcs
A GT változatot kétoldalt elhelyezett kipufogóiról és az autó orrán megbúvó feliratról ismerjük fel, ám ha ezeket nem látjuk, akkor is biztosan megmondjuk, hogy a normál vagy a fejlettebb futóművel vezetjük az autót. Nem a futómű és a kormányzás azonban a GT egyedüli erőssége, hanem a 2,2 literes dízelmotor, amelynek 204 lóereje páratlanul halk üzemmel társul. Én még dízel autót ilyen nyugodtnak, csendesnek és kiegyensúlyozottnak nem éreztem. A hatsebességes automatikus váltó tökéletesen illik a motorhoz, ennél a kombinációnál kedvezőbbet el sem tudnék képzelni egy vezető cégautóban sem.
Alapfelszerelés az akusztikus (a külső zajokat nem beengedő) szélvédő, és az aktív csillapítás a 2,2 literes HDi 150 kW-os változatán (ez a motor rezgéseit nyeli el). E hajtómű teljesítményszintje felülmúlja a 407 korábbi 2.7 literes HDi V6-osáét, jóval élénkebb, ugyanakkor nagymértékben, 33 százalékkal csökkent a fogyasztás és a szén-dioxid-emisszió, amely 150 gramm/kilométer, szemben a 407 V6 HDi 223 grammjával. A négyhengeres, 2179 köbcenti lökettérfogatú gép a 170 lovas 2,2 literes HDi továbbfejlesztése, négyszelepes hengerfejjel és két felülfekvő vezértengellyel. Csúcsteljesítménye 25 kW-tal (34 LE) nőtt, 2000/percnél leadott, és 2750-ig nem változó nyomatéka pedig 450 Nm. Fokozott teljesítménye ellenére, az új automatikus váltóművel (gyártója az Aisin AW) társítva, közel 20 százalékkal javult a kombinált ciklus szerinti fogyasztása. Piezo elektromos befecskendező fúvókái nyolcfuratosak (eddig 7 volt), a jó égésnek kedvező finom porlasztással, amit az 1800 bar nyomás is segít. A motort új, nagyteljesítményű mikroprocesszor (ECU) felügyeli. Új generációs, kemény bevonatú dugattyúcsapszegek és dugattyúgyűrűk csökkentik a súrlódást, egyedül ez 5 g/km szén-dioxidnak megfelelő fogyasztási előnyt eredményez. A 150 kilométeres hegyi szakaszokat magába foglaló tesztelés során 9,5 literes átlagot mértünk, nagyjából annyit, mint a kétliteres dízellel városban.
További fontos újítás, hogy a változó geometriájú turbófeltöltő járókereke titánból készül, ebből a rendkívül könnyű anyagból, amely csökkenti a forgórész tehetetlenségét, és ugrósabbá teszi a motort, különösen a közepes fordulatszám-tartományokban. Különleges figyelmet szenteltek az autó korábban megdicsért akusztikájának. Az ellenirányban forgó két kiegyensúlyozó tengely mellett hozzájárul a működés csendességéhez a befecskendező rendszer konstrukciója és elektronikus vezérlése is. A fogyasztás csökkentését szolgálja a voltcontrol rendszer, amely gyorsításkor lekapcsolja az akkutöltést, lassításkor viszont munkára fogja a generátort. Ez is 5 gramm/kilométerrel viszi lejjebb az emissziót. A mindennapi használatban az sem elhanyagolható, hogy 820/percről 700-ra vitték le az alapjárati fordulatszámot. Közel 5 kilogrammal csökkentették a motor összsúlyát.
bcs
Az élénk gyorsulás érdekében optimalizálták a fokozatváltási időket. Ezt szolgálja a közvetlen vezérlésű hidraulikus blokk és visszakapcsoláskor egyes fokozatok átugrása. sport módban további 200 ezredmásodperccel gyorsabbak a váltások a normál módhoz képest. Az 508 valamennyi automatikus váltóművéhez manuális beavatkozást lehetővé tevő volánbillentyűk tartoznak. Ezekkel bármikor lehet váltani, D állásban is. Ugyanezt a hatást elérhetjük a választókar "-" vagy "+" irányú elmozdításával is.
2012-től megjelenik a HYbrid4 technika is az 508-ban. A HDi dízel és a hátul elhelyezett villanymotor összesített teljesítménye 147 kW (200 LE), a jármű így összkerékhajtású, és mérföldkőnek számít a fogyasztás az emisszió csökkentésében. Cél a 99 gramm/kilométer, a vezetés élvezetének csorbítatlan megőrzésével.
A 140 lovas kétliteres dízel sem hangos, de jellegzetes dízeles morgása, nyomatéka bőségesen mozgatja meredek emelkedőkön is a kombit, hatsebességes kézi váltója pontosan kapcsolható. A legjobb kézi váltót az 1,6 literes BMW-PSA közös fejlesztésű turbós benzinmotorral társították a franciák, rövid úton pontosan jár, korábban nem tapasztaltunk ilyent a Peugeot-nál (kivéve az RCZ-t, amelynek különösen jó a váltója). Ezzel a motorral is jó választás az 508, szedán változatát szinte röpítette a turbós egység, amelynek szép hangja gyönyörködteti a vezetőt. Ugyanakkor az étvágyára nem lehet panasz, a 100 kilométeres tesztelés során kereken 7 litert fogyasztott vele az autó.
A legrosszabb váltó a kínálatban a robotizált hatfokozatú egység, amelytől nem szabadulunk meg, ha a legtakarékosabb e-HDi változatot választjuk. A fordított generátorral és villany indítómotorral kiegészített dízel mikro hibrid keveset fogyaszt, ám váltója bólogatós bábjátékká teszi a vezetést, túl nagy falat az 508-as teste ehhez a motorhoz, a start-stop rendszer is irreálisan sokszor leállítja a motort. De hatékony, a lámpánál eltöltött perceket számolja, így a nap végén kiszámíthatjuk, hogy mennyit spóroltunk. A típus bevezetésének pillanatától kezdve kapható változat kombinált fogyasztása 4,4 liter/100 km, emissziója 114 gramm/kilométer, de még 2011 folyamán ezek az adatok is tovább javulnak, 110 gramm/kilométerre, illetve 4,2 liter/100 kilométer, az elektronikusan szabályozott légelnyelés hatására.
[[ Oldaltörés (Nagy és praktikus) ]]
A belső méretek a 607-éhez hasonlók, tehát nagyot nőttek a 407-hez képest (5,3 centivel nagyobb hely a hátsó utas térde és az első üléstámla között). Így aztán két magas, bőven 180 centi fölötti személy foglalhat helyet kényelmesen egymás mögött.
Optimalizálták az autó aerodinamikáját (alaktényező: 0,25), tömegét leszorították a 407-hez képest 25-45 kilóval, noha nőtt a méret (9,7, illetve 10,1 centivel hosszabb, mint a 407-es) és gazdagabb lett a felszerelés. A kombiban (SW) a komfortot nagy panoráma üvegtető (1,62 négyzetméteres üvegfelület) javítja, ha túlzó a napfény melege, elektronikusan lehet vezérelni az árnyékolót.
A szedán csomagtartója egy műszerfali gomb vagy az 508 típusjelzés nullájának megnyomására nyílik, az SW csomagtér ajtaját viszont elektromos működtetéssel is meg lehet rendelni. A praktikus (szolid rögzítő gyűrűkkel, poggyászhálóval, háromszög-tartóval ellátott) poggyásztartó szögletes alakú és tágas: folyadék-térfogata a limuzin esetében 545 literes (VDA: 515 liter), az SW-ben pedig 660, illetve 560 liter. Ha egyetlen könnyű mozdulattal lehajtjuk a hátsó üléstámlát, sík padlót kapunk, az űrtartalom pedig 1581 (1381) illetve 1,865 (1,598) literre nő. Ehhez járul a poggyásztér padlója alatti, a felső részhez hasonló kialakítású, 48 literes (VDA: 42 liter) rekesz. E tárolóhelyek folyadék-térfogata 29 literre (VDA: 26 liter) csökken a GT változatban (a kettős kipufogóvég miatt), illetve egyáltalán nem áll rendelkezésre, ha megrendelik az autóhoz az opcionális pótkereket (Magyarországon széria).
bcs
Az SW kemény szőnyege felhajtható, hogy ügyes válaszfalként szolgáljon a holmi rendezésére. Hasonlóan könnyű használni a poggyászrolót is, hiszen elegendő megnyomni a közepén elhelyezett gombot, hogy önműködően felcsavarodjék. Az SW részére opcióként kapható a poggyásztér-leválasztó védőháló, amellyel terjedelmes tárgyakat lehet teljes biztonságban szállítani. Beakasztható az első és a második üléssor mögé is.
Az 508, felszereltségi szinttől függően, 22 litert elérő rakodóhelyeket kínálhat. A nagy első ajtózsebek térfogata egyenként 4 liter (1,5 literes palack elhelyezésére ad lehetőséget), a hátsó ajtózsebekbe félliteres palackot lehet rakni, a kesztyűtartó 9 literes, 2 liternyi az első ülések közötti kartámasz rekesze, és az egyes kivitelek még több rejtekhelyet kínálnak (fedeles polc a kormánykerék alatt és a középkonzolban stb.).
A fapados változatban mechanikus, a jobban felszereltekben elektromos a rögzítőfék, az extralistán elektromos derékmasszírozó, WIP Nav Plus telematikai rendszer és JBL hangrendszer is szerepel. Ez utóbbi 10 hangszórós, 10 csatornás, 500 wattos surround erősítőt tartalmaz. Állítható hosszúságú üléspárna fokozza a magas emberek komfortját, a kormánykerék multifunkciós, a sebességhatároló és sebességrögzítő funkcióhoz ötféle sebesség tárolható, a műszermátrix színe állítható, a figyelmeztető hangjelzések testre szabhatóak. Tartozékként fedélzeti wifi, 230V/USB csatlakozó; univerzális multimédia rendszer az első fejtámlák hátoldalában, manuálisan behajtható vonóhorog, poggyásztér-rendező, 18 hüvelykes könnyűfém kerék is rendelhető. Az 508-as ára ma még titok, az importőr ígérete szerint február 10-én lehull erről is a titok.