szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Fiamnak is tetszett a Mazda 6 kombi formája, nála ez nagy szó.

Fiamnak is tetszett a Mazda 6 kombi formája, nála ez nagy szó. Szerinte olyan ez az autó, mint egy kocka, amelyet szétfújt a langyos adriai szél. Én már a felvarrás előtt is szépnek találtam, az új ívek és vonalak csak rátettek egy lapáttal.

Pörgős ez a Mazda 6, a beszoktatás első kilométerei alatt féltem, nehogy nekiugorjon az előttem haladónak. Simogatni kellett a gázpedált, csitítgatni a lovakat, érezte a kocsi rajtam, hogy már egy éve nem mazdáztam. Meséltem neki régi hatosokról, amitől megnyugodott. Elmondtam neki, hogy sokkal jobban tetszik ereje, dinamizmusa, mint a korábban kipróbált tesztautók ritmusa. A hízelgés megtette a hatását, kezes bárányként viselkedett alattam és kedvező fogyasztással hálálta meg barátságomat. A közel 600 kilométeres tesztelés során vegyes üzemben, tempós országúti szakaszokkal, városi araszolással és autópályás előzésekkel a Mazda 180 lóerős kombija 6,7 liter gázoljata fogyasztott 100 kilométerenként.

bcs



24 ezer kilométer volt már a tesztautóban, de ez a kézifék karjának nyugalmi helyzeti lötyögésén kívül nem látszott a kocsin. Kényelmes a Mazda 6, jól tartanak a fűthető ülései (a hátsó ülőlapja rövid), a beltér egyhangúságát vörösen világító műszerek dobják fel. A kormány multifunkciós, sok a gomb rajta, de meg lehet tanulni a kezelését. Az ajtók érintésre nyílnak, gombnyomásra indul a kocsi, igaz, meghagyták a zár kialakítását a kormány alatt. A xenon fényszórók kanyarkövető funkciója kikapcsolható, akárcsak a Volvókban. Emelkedőn dombsegéd könnyíti meg az elindulást. A GTA felszereltség szinte tökéletes business csomag. Két dolgot hiányoltam csupán: napfénytetőt és navigációt.

Tesztautónkban holttérfigyelő rendszer is működött: ha az autó holtterében feltűnik egy autó, sárga LED jelzi a megfelelő oldali visszapillantó házában. Ha veszélytelen a sávváltás, nem történik semmi, de ha veszélyes, villogással és hangjelzéssel figyelmeztet a Mazda. A technikai vívmányok közül leginkább a start-stop rendszert hiányoltam. A dugóban araszolásnál hasznos és környezetkímélő megoldás.

bcs

 

A Mazdánál túlléphetnének már végre a párbeszédes Bluetooth-kapcsolódáson. Négy-öt perces üvöltözés és kölcsönös meg nem értés után ezúttal is sikerült összeköttetést varázsolni telefonom és az autó között, sőt a telefonom zenéit is a kocsi hangszóróin élvezhettem.

A hangrendszer és a klíma kialakítása a facelift előtti, a Bose hifi kiválóan szól, erősítőjét a pótkerék helyén találjuk – csak defektünk ne legyen… A 400 newtonméteres nyomatékú motor király, jól húz, de hangos. Versenytársaitól emiatt marad el.

A kormány pontos, a váltó rövid úton jár és precíz, futóműve könnyedén javítja az úthibákat (a tököli reptér körüli kátyús úton más autóval 40-50-nel közlekedem, a Mazdával még a 70 sem tűnt soknak), parádésan kanyarodik, szereti, ha sportosan közlekedünk vele. Nehéz kimondani, de örömautó. Az ESP-vel meglehetősen gyakran találkozunk, egy-egy erőteljesebb kigyorsításnál, kikanyarodásnál villog.

bcs

 

Hatodik sebességfokozata hosszú, 100 kilométer/órás sebességnél 1800-at forog a főtengely, 120-nál 2000-et, 130-nál is csak 2200-at. Nem kell túráztatni, ahhoz, hogy erőt csiholjunk ki belőle. Autópályán van tartalék, 140-ről rugalmasan ugrik 160-ra, de még ekkor is csak 3000-et fordul percenként a főtengely.

 

[[ Oldaltörés (Csomagtartóban erős) ]]

 

 

Egy kombinál a csomagtartó a legfontosabb, a Mazda 6 űrtartalma sajnos nem nőtt, ám javára legyen mondva, hogy elég széles ahhoz, hogy jól megpakolhassuk. A kalaptartó az ajtóval együtt mozog, de erősen mozognak a behelyezett tárgyak is, mert nincs semmilyen rögzítőelem, ami megfogná. Alaphelyzeti űrtartalomban elmarad a versenytársaktól, a Passatnak 603, az 508-as Peugeot-nak 560 literes a csomagtere, de döntött ülésekkel megveri mindkettőt, a maga 1751 literes értékével. A rés 740 milliméter magas, 1030 milliméter széles, mélysége 1100 milliméter álló ülésekkel, 1980 milliméter döntött ülésekkel.

Biró Csongor

További képek a galériában
bcs

 

Műszaki adatok

Mazda6 CD180 Sportkombi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)2183
Környezetvédelmi besorolásEURO 5
Max. teljesítmény lóerő180 lóerő 3500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm400 Nm 1800-3000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2725
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4785/1795/1490
Csomagtér519-1751 liter
Tömege (kg)1575
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)216
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)8,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi6,9
Országúti4,5
Vegyes5,4
Tesztfogyasztás6,7
CO2 kibocsátás (g/Km)143
ÁRA 8,559 millió forint

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mazda 6 kombi teszt

Néhány hete teszteltük az új hatos benzines csúcsváltozatát és a dízelt is faggattuk, így most csupán a kombilét...

automenedzser.hu Autó

Mazda3 teszt: nem veti meg a benzint

Ideális minőségi cégautó a Mazda3, de amióta 1,6 liternél húzták meg a határt, jobban járnak a cégek, ha a kisebb...

automenedzser.hu Autó

Mazda3 MPS teszt: le a vagyonadóval!

A fedélzeti számítógép zoom-zom felirattal fogad, bejelentkezik a Bose hifi, azt gyorsan lehalkítom, majd hallgatom a...