Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bb652f66-90f7-411b-9c80-57e490e20746","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"Pont egy éve tűnt fel a Partizán műsorában Varga Judit volt igazságügyi miniszter és volt fideszes EP-listavezető exférje, Magyar Péter. Magyar elég látványosan, egy Facebook poszttal, majd a Gulyás Mártonnak adott interjújával csekkolt ki a NER-ből. Egy évvel később a Fideszen kívüli világ vezető politikusaként tért vissza, ismét interjút adni.","shortLead":"Pont egy éve tűnt fel a Partizán műsorában Varga Judit volt igazságügyi miniszter és volt fideszes EP-listavezető...","id":"20250211_magyar-peter-partizan-eloben-tisza-fidesz-orban-viktor-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb652f66-90f7-411b-9c80-57e490e20746.jpg","index":0,"item":"2528cedd-d5b8-4287-ab6d-5b4255169bfb","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_magyar-peter-partizan-eloben-tisza-fidesz-orban-viktor-ebx","timestamp":"2025. február. 11. 17:57","title":"Most felcsúti maharadzsánk van Magyar Péter szerint, de ő nem Fidesz 2-t, és nem Orbán Viktor light-ot szeretne Magyarországon - ez volt a Partizán-interjú","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e3c669f-cc5c-47e0-ae1d-10946ae1202a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Nemzetgazdaság Minisztérium szerint sokkal többen dolgoznak az egyszerűsített foglalkoztatás keretei között, mint a kormány akarja, de a mezőgazdaságban némi enyhítés jöhet.","shortLead":"A Nemzetgazdaság Minisztérium szerint sokkal többen dolgoznak az egyszerűsített foglalkoztatás keretei között, mint...","id":"20250212_efo-idenymunka-enyhites-ngm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e3c669f-cc5c-47e0-ae1d-10946ae1202a.jpg","index":0,"item":"98f1ccff-0753-4ab8-9772-2b4a0932690c","keywords":null,"link":"/kkv/20250212_efo-idenymunka-enyhites-ngm","timestamp":"2025. február. 12. 09:19","title":"Könnyítésről döntött a kormány, több mint 300 ezer magyar lélegezhet fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18087d61-e5f1-4a34-9c58-f185e1b9020f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Kárpátok karavánja. ","shortLead":"A Kárpátok karavánja. ","id":"20250211_Ilyen-lehetne-egy-Dacia-lakoauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18087d61-e5f1-4a34-9c58-f185e1b9020f.jpg","index":0,"item":"b69d61c4-25c3-49b3-9ddd-9a93022c785f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250211_Ilyen-lehetne-egy-Dacia-lakoauto","timestamp":"2025. február. 11. 08:45","title":"Ilyen lehetne egy Dacia lakóautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc3358ef-4205-4786-a0dc-a46efcf75c00","c_author":"HVG","category":"360","description":"Boldog Dalma azt kutatta, hogyan vizsgázott a magyar média a hatalom által elhallgatni próbált baleset idején.","shortLead":"Boldog Dalma azt kutatta, hogyan vizsgázott a magyar média a hatalom által elhallgatni próbált baleset idején.","id":"20250211_Boldog-Dalma-Csernobil-es-a-magyar-media","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc3358ef-4205-4786-a0dc-a46efcf75c00.jpg","index":0,"item":"e5536182-f4c2-4f1b-bfae-32a8811d00bc","keywords":null,"link":"/360/20250211_Boldog-Dalma-Csernobil-es-a-magyar-media","timestamp":"2025. február. 11. 18:30","title":"Mit lehetett megtudni 1986-ban a csernobili katasztrófáról a magyar sajtóból? Ez a könyv erről mesél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c974d5e-e0d6-4abc-820d-868eef2ced58","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Spanyol kutatók bebizonyították, a vélekedéssel ellentétben a mikrohullámú sütők nem pusztítják el a betegséget okozó baktériumokat. Sőt, olyanokat is találtak a készülékekben, amik kifejezetten jól érzik magukat az extrém környezetben.","shortLead":"Spanyol kutatók bebizonyították, a vélekedéssel ellentétben a mikrohullámú sütők nem pusztítják el a betegséget okozó...","id":"20250213_mikrohullamu-suto-tevhit-bakterium-extremofil","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c974d5e-e0d6-4abc-820d-868eef2ced58.jpg","index":0,"item":"31b654f0-48a7-4492-ac4c-6fb3861efebd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250213_mikrohullamu-suto-tevhit-bakterium-extremofil","timestamp":"2025. február. 13. 08:03","title":"Megdőlt egy nagy tévhit a mikrohullámú sütőkkel kapcsolatban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7bcaf707-ccc5-45a2-b4d3-f2d6b0fad6e0","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"360","description":"Irán mindent elkövetett, hogy megakadályozza külföldön a bemutatását, mégis kijutott a tavalyi cannes-i filmfesztiválra, majd a zsűri különdíját elnyerte, és most a legjobb nem angol nyelvű film kategóriájában az Oscar-díjért versenyez A szent füge magja. A rendező, Mohammad Raszulof megszökött hazájából még azelőtt, hogy filmje miatt börtönbe került volna.","shortLead":"Irán mindent elkövetett, hogy megakadályozza külföldön a bemutatását, mégis kijutott a tavalyi cannes-i...","id":"20250211_Mohammad-Raszulof-irani-filmrendezo-A-szent-fuge-magja-cenzura-Cannes-i-Filmfesztival-kulondij-Oscar-jeloltseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7bcaf707-ccc5-45a2-b4d3-f2d6b0fad6e0.jpg","index":0,"item":"1a529719-497e-4101-886d-23cef11777a1","keywords":null,"link":"/360/20250211_Mohammad-Raszulof-irani-filmrendezo-A-szent-fuge-magja-cenzura-Cannes-i-Filmfesztival-kulondij-Oscar-jeloltseg","timestamp":"2025. február. 11. 18:06","title":"Lángoló hidzsábok, cenzúrázott művészek – az Oscar-jelölt A szent füge magjáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1dd00777-1eca-4d85-9ce9-e9b0607b9cb3","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A házigazda azzal védekezett, hogy a kutyáját lelőtték a rendőrök, ezért nem volt ideje takarítani. ","shortLead":"A házigazda azzal védekezett, hogy a kutyáját lelőtték a rendőrök, ezért nem volt ideje takarítani. ","id":"20250211_horror-berlemeny-csaladi-vakacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1dd00777-1eca-4d85-9ce9-e9b0607b9cb3.jpg","index":0,"item":"4dd8fd9e-12ce-4e72-873b-c422a0f28822","keywords":null,"link":"/vilag/20250211_horror-berlemeny-csaladi-vakacio","timestamp":"2025. február. 11. 13:39","title":"Szexjátékok és véres matracok várták a négygyermekes családot a vakációra kibérelt házban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70436fc1-c9f8-44af-8f5f-f9682a9ff1fa","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Tagadta azt is, hogy megette volna egy állat teljes szívét. A nemi erőszakkal vádolt színész egy interjúban utasított vissza minden őt ért vádat.","shortLead":"Tagadta azt is, hogy megette volna egy állat teljes szívét. A nemi erőszakkal vádolt színész egy interjúban utasított...","id":"20250211_armie-hammer-podcast-kannibal-nemi-eroszak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70436fc1-c9f8-44af-8f5f-f9682a9ff1fa.jpg","index":0,"item":"7ac71c73-1a46-4db0-a4a7-e5a03e0feab2","keywords":null,"link":"/kultura/20250211_armie-hammer-podcast-kannibal-nemi-eroszak","timestamp":"2025. február. 11. 12:30","title":"„Nem vagyok kannibál” – bizonygatja Armie Hammer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Micra kisautók között jó pozíciót képviselt a megfizethető, minőségi és megbízható kocsi mintaképe.
A Micra kisautók között jó pozíciót képviselt a megfizethető, minőségi és megbízható kocsi mintaképe. De nem volt semmiben különleges. A DIG-S motor világpremierjével 2000 eurós felárért (ebbe az ESP és a klíma is benne van) új lendületet adtak a fejlesztők a hozzánk Indiából érkező ötajtósnak. Károsanyag-kibocsátása csupán 95 gramm/kilométerenként (papíron átlagfogyasztása 4,1 liter), 98 lóerős, háromhengeres – városi használatra ideális. A Micra tervezői a dízelautók közé lőtték be, a Yaris dízel alatt találjuk majd a hazai árat, ami várhatóan 3 millió körül alakul. Dízelmotor kisautóban amúgy sem túl elegáns megoldás, általában annyival drágább az öngyulladós, hogy nem feltétlenül éri meg a kis fogyasztás a többletet. A Micra új motorjával a benzinesek fürgeségét, halk üzemét társítja a takarékossággal.
A Potsdam környéki több, mint 100 kilométeres teszt során végletekig is hajszolva az autót, 5,6 literes átlagot értünk el. A Nissan szerint a Mira DIG-S a kéthengeres Fiat 500 (4 literes átlagfogyasztás) után a világ második legtisztább benzines autója. Ahogy persze valós teszten a Fiat sem fogyaszt 4 litert (nálunk 6 litert evett), úgy a Micra sem éri be 4,1 literrel átlagban száz kilométerenként
További képek a galériában
bcs
Az új motorral szerelt Micra start-stop rendszert is kapott, sőt az alacsonyabb fogyasztás érdekében aerodinamikai csomaggal csökkentették a légellenállást, az együttható 0,33-ről 0,29-re csökkent. Ehhez új levegőbeömlőt, módosított lökhárítót és hátsó szárnyat kapott a Nissan Micra.
bcs
Bár a 180 kilométer/órás végsebességgel az Autobahnra is kimerészkedünk, a Micra igazi terepe a város marad, főfelhasználója pedig nő lesz. A kompresszoros egység nem teszi sportossá, de egy kis pluszt, magabiztosságot ad, ami főleg előzéskor jön jól. Ami azonban mellette szól, az az alacsonyabb fogyasztás és a normál 1,2-esnél alacsonyabb kibocsátás. Ez utóbbi a magyar fülekben nem talál utat, de például a Micra DIG-S francia vásárlója 400 eurós kedvezményt kap, mivel 110 gramm/kilométer alatti a szén-dioxid-emissziója, míg holland társa 1000 euróval jár jobban. (További megtakarításokra van lehetőség Skandináviában, pl. adókedvezmény Norvégiában, Finnországban és Dániában a 100 g/km alatti kibocsátású járművekre.)
bcs
Az ok, amiért az új Micra csak benzines erőforrással készült az, hogy a mérnökök erőfeszítései eredményeképpen dízelszerű gazdaságosság mellett jelentkeznek a benzinmotor előnyös és kifinomult tulajdonságai. Ugyanakkor egyszerű lesz megvalósítani az Euro-6 emissziós követelményeknek való megfelelést is. Egy dízelmotor esetében jóval nagyobb változtatásokra - például költséges részecskeszűrőre - lenne szükség ahhoz, hogy megfeleljen az új szabályozásnak, amelyek ráadásul nem kompatibilisek egy városi autó szerkezetével.
Az alapkivitelben ötfokozatú, kézi váltón keresztül kapnak hajtást az első kerekek, míg opcionálisan rendelkezésre áll fokozat nélküli automata (CVT) váltó (ez a világ első CVT-je, melyben egy al-bolygóműves váltóművet helyeztek el az egyenletes nyomatékleadás és a hatékonyság érdekében).
[[ Oldaltörés (Miért fogyaszt kevesebbet? ) ]]
A technikailag korszerűsített, kompresszorral feltöltött, közvetlen benzinbefecskendezésű benzinmotor egy 1,5 literes motortól elvárható teljesítményt produkál, az egyliteres motorokra jellemző takarékossággal.
A kulcsfontosságú technológiák közé tartozik a közvetlen benzinbefecskendezés és a kompresszoros feltöltés (ebből ered a DIG-S elnevezés - direct gasoline injection and supercharger). Ez a fajta feltöltési mód több levegőt juttat a motorba a nagyobb hatékonyság és a nagyobb teljesítmény érdekében. Sikerült kiküszöbölni a háromhengeres motorok kiegyensúlyozatlanságait: a dugattyú mozgásából eredő rendellenes rezonanciát például egy ovális pályán mozgó ellensúly beépítésével egyenlítették ki. Ennek eredményeként a motor zaj- és vibráció szintje a négyhengeres motoroktól elvártaknak megfelelő.
bcs
Amellett, hogy csökkent a blokk tömege, a kevesebb mozgó alkatrésznek köszönhetően a háromhengeres egységnek kisebb a belső súrlódása, ezáltal a javul a termikus hatásfok. A csökkentett súrlódási technológia magába foglalja a nano-kezelt vezérműtengelyt és a (hidrogén-mentes) gyémánt-szerű karbon (DLC) bevonattal ellátott dugattyú-gyűrűket és szelepemelőket. Továbbá változó teljesítményű olajszivattyú és az alacsony viszkozitású kenőolaj használata is a technológia része. A felsorolt elemek segítségével a súrlódás akár 30 százalékkal is csökkenthető, egy hagyományos négyhengeres, hasonló teljesítményű motorhoz képest.
További hatékonyságfokozó technológiákat vetettek be a mérnökök, ilyenek: változó szelepvezérlés (VTC), eco-mode, kipufogógáz-visszavezetés (az égés tökéletesítése céljából), alacsony súrlódási együtthatójú olajszivattyúk, magas örvénykamrás dugattyúk, és a magas kompressziós viszony (13:1), a Miller ciklus és egy jó hatásfokú feltöltő együttes alkalmazása. Késleltetve a szívószelep nyitva tartásának időtartamát, a Miller-ciklusú erőforrás munkaüteme megnövekedett a sűrítési ütemhez képest, aminek következtében az üzemanyag égéséből származó hőenergia jóval nagyobb hatásfokkal alakul át tengelyteljesítménnyé, mint a hagyományos négyütemű motoroknál. Emellett a szívócsőben uralkodó depresszió és végső soron a munkaciklus szívási vesztesége is csökken.
A feltöltőt egy automatikus működtetésű tengelykapcsolóval szerelték fel, amelynek alkalmazása egyidejűleg teszi lehetővé a nagy motorteljesítmény és a kedvező üzemanyag fogyasztás megvalósítását oly módon, hogy kis sebességnél - például városi üzem folyamán - lekapcsolja a feltöltőt.
bcs
Átdolgozták a Micra generátorát is. A hagyományos változatban az akkumulátor újratöltéséről a generátor egy az erőforrás főtengelye által hajtott direkt szíjhajtás segítségével gondoskodik. Ez az áramtermelési eljárás azonban üzemanyagot emészt fel. Az új generátor viszont egy intelligens szabályzórendszerrel rendelkezik, amely az akkumulátor töltését olyan üzemmódokra korlátozza, melyek során az erőforrás teljesítményére nincs szükség - például fékezéskor. A generátor akkor is szünetelteti az akkumulátor töltését, amikor a gépjármű gyorsít. Az elektromos fogyasztók áramigényét folyamatosan figyeli a rendszer, és automatikusan megkezdi az akkumulátor töltését ha az szükséges, biztosítva annak folyamatosan magas feltöltöttségi szintjét.
A legkisebb névértékű érme megszüntetése időről időre napirendre kerül. A bevonása rendkívül költséges lenne, az alapanyagot pedig csak töredékáron lehetne értékesíteni.