Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"02e7dd84-95e8-4cde-bc11-0d175472d3c5","c_author":"Németh András","category":"elet","description":"Pápaként kitűzött céljairól beszélve az új pápa, XIV. Leó az emberi méltóságra, a munkahelyekre és az igazságosságra leselkedő lehetséges veszélyként szólt a mesterséges intelligenciáról.","shortLead":"Pápaként kitűzött céljairól beszélve az új pápa, XIV. Leó az emberi méltóságra, a munkahelyekre és az igazságosságra...","id":"20250510_A-mesterseges-intelligencia-veszelyeire-figyelmeztetett-a-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02e7dd84-95e8-4cde-bc11-0d175472d3c5.jpg","index":0,"item":"e567eacd-b17a-4c83-8ed9-369eba1d5bf4","keywords":null,"link":"/elet/20250510_A-mesterseges-intelligencia-veszelyeire-figyelmeztetett-a-papa","timestamp":"2025. május. 10. 16:49","title":"A mesterséges intelligencia veszélyeire figyelmeztetett a pápa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5858ca2-afc2-4052-b70f-1425849742a9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Amerika meglepően hamar jutott el odáig, hogy aki megszólal nyilvánosan, arra rendőrségi vizsgálat, per és más megtorlás vár – írják neves amerikai professzorok.","shortLead":"Amerika meglepően hamar jutott el odáig, hogy aki megszólal nyilvánosan, arra rendőrségi vizsgálat, per és más...","id":"20250510_A-Trump-kormanyzat-nem-kepes-mindenkit-egyszerre-lerohanni-latszanak-az-ebredes-jelei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5858ca2-afc2-4052-b70f-1425849742a9.jpg","index":0,"item":"51da9fef-c77f-4c1a-9f31-53daa7b53072","keywords":null,"link":"/360/20250510_A-Trump-kormanyzat-nem-kepes-mindenkit-egyszerre-lerohanni-latszanak-az-ebredes-jelei","timestamp":"2025. május. 10. 08:20","title":"A Trump-kormányzat nem képes mindenkit egyszerre lerohanni, látszanak az ébredés jelei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b1a5d3c-ada6-4ec8-8f74-0edd0becfd40","c_author":"Németh András","category":"itthon","description":"Kelemen Hunor, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) elnöke azt kérte az erdélyi magyaroktól, hogy a romániai elnökválasztás második fordulójában Nicusor Danra, Bukarest polgármesterre szavazzanak. Szerinte az első kör győztese, George Simion sohasem lesz a magyarok barátja, ezért a döntő forduló az erdélyi magyarság jövőjéről is szól. Egy Maros megyei RMDSZ-tanácsnok pedig név szerint is bírálta a magyar miniszterelnököt.","shortLead":"Kelemen Hunor, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) elnöke azt kérte az erdélyi magyaroktól, hogy a romániai...","id":"20250510_Az-RMDSZ-nek-nagyon-nem-tetszik-hogy-Orban-kiallt-a-magyarellenes-romaniai-elnokjelolt-George-Simion-mellett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b1a5d3c-ada6-4ec8-8f74-0edd0becfd40.jpg","index":0,"item":"cc6c352d-eda0-4222-a215-969778770aa6","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Az-RMDSZ-nek-nagyon-nem-tetszik-hogy-Orban-kiallt-a-magyarellenes-romaniai-elnokjelolt-George-Simion-mellett","timestamp":"2025. május. 10. 17:51","title":"Az RMDSZ-nek nagyon nem tetszik, hogy Orbán kiállt a magyarellenes romániai elnökjelölt, George Simion mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc7c4931-9edf-40e9-a8ca-17cf069d4c70","c_author":"Szentirmai Áron","category":"360","description":"Az elmúlt években drasztikusan visszaszorult a sportolás közben bekövetkező szívhalál, miközben évtizedek óta stagnál a hirtelen szívleállás gyakorisága. Minek köszönhető ez a fordulat? Mekkora terhelést jelent a sportolás a szívnek, edzhetjük-e a vért pumpáló szervet, és miért gyakoribb a hirtelen szívleállás az amatőr sportolók körében? Hogyan sportoljunk, ha szívproblémáink vannak, kockázatos-e kávét inni edzés előtt? Három kardiológussal beszélgettünk.","shortLead":"Az elmúlt években drasztikusan visszaszorult a sportolás közben bekövetkező szívhalál, miközben évtizedek óta stagnál...","id":"20250510_Sport-terheles-hirtelen-szivhalal-szivproblemak-sportsziv-tomegsport-maraton-futas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc7c4931-9edf-40e9-a8ca-17cf069d4c70.jpg","index":0,"item":"f70fbb22-89a4-4989-8e9f-cf99fc6699db","keywords":null,"link":"/360/20250510_Sport-terheles-hirtelen-szivhalal-szivproblemak-sportsziv-tomegsport-maraton-futas","timestamp":"2025. május. 10. 10:00","title":"Lesből támadó halál – megedzhetjük-e a szívünket, amikor sportolunk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. május. 11. 11:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar? Májusban választ kaphat rá!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eadc3352-5af7-4345-b491-159f03f08a77","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kommandósok és rendőrök szállták meg a környéket, majd egy fehér autóból elvittek egy volt ukrán diplomatát, akit még éjjel kiutasítottak az országból.","shortLead":"Kommandósok és rendőrök szállták meg a környéket, majd egy fehér autóból elvittek egy volt ukrán diplomatát, akit még...","id":"20250510_ferenciek-tere-rendori-akcio-ukran-kembotrany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eadc3352-5af7-4345-b491-159f03f08a77.jpg","index":0,"item":"d2eb4d37-e00a-4f39-9f62-25cad35e9666","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_ferenciek-tere-rendori-akcio-ukran-kembotrany","timestamp":"2025. május. 10. 12:01","title":"Telex: Köze lehet a Ferenciek terénél pénteken történt rendőri akciónak az ukrajnai kémbotrányhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"233c730c-3f29-4228-86c4-ca3acc253456","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Úgy ítélte meg, hogy “az elmúlt napok eseményei a magyar-ukrán kapcsolatokban nem teszik lehetővé a jóhiszemű, konstruktív egyeztetést olyan fontos és érzékeny tárgyban, mint a kisebbségi jogok”.","shortLead":"Úgy ítélte meg, hogy “az elmúlt napok eseményei a magyar-ukrán kapcsolatokban nem teszik lehetővé a jóhiszemű...","id":"20250511_Magyar-Levente-kulugyi-allamtitkar-lemondta-a-hetfoi-magyar-ukran-targyalast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/233c730c-3f29-4228-86c4-ca3acc253456.jpg","index":0,"item":"2ff50b71-8029-49d3-98fe-2c3dfd142fc0","keywords":null,"link":"/itthon/20250511_Magyar-Levente-kulugyi-allamtitkar-lemondta-a-hetfoi-magyar-ukran-targyalast","timestamp":"2025. május. 11. 16:02","title":"Magyar Levente külügyi államtitkár lemondta a hétfői magyar-ukrán tárgyalást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0002010d-d985-4aad-a93c-2852bc6c1874","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A papírforma érvényesült a jégkorong-világbajnokság első fordulójában, a Németország-Magyarország összecsapáson. ","shortLead":"A papírforma érvényesült a jégkorong-világbajnokság első fordulójában, a Németország-Magyarország összecsapáson. ","id":"20250510_Gyozott-Nemetorszag-a-magyar-jegkorong-valogatott-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0002010d-d985-4aad-a93c-2852bc6c1874.jpg","index":0,"item":"2761bae8-a3bd-47bd-b999-7a50e3abd11f","keywords":null,"link":"/sport/20250510_Gyozott-Nemetorszag-a-magyar-jegkorong-valogatott-ellen","timestamp":"2025. május. 10. 19:05","title":"Győzött Németország a magyar jégkorong-válogatott ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár csak 150 ezer forint a felára, mégsem erőlteti az E85-ös (alkohol és benzin 85, illetve 15 százalékos keveréke)...
Bár csak 150 ezer forint a felára, mégsem erőlteti az E85-ös (alkohol és benzin 85, illetve 15 százalékos keveréke) Insigniát az Opel. A márka nem bízik a bioetanol jövőjében, ezért nem is találunk a kínálatban más átalakított modellt. A CNG (sűrített földgáz) a jelenleg kedvelt alternatív hajtás az Opelnél (jövőre jön az elektromos Ampera), de mivel nálunk csak két ilyen kút van, a gázos autózást sem nekünk találták ki. Alkoholt viszont immár 400 kúton tankolhatunk, ami igen dicséretes. Amikor egy üzlet beindul, jönnek az irigyek, jön a Mol és megfúrja a kedvezményes áron kapható E85-öt, a Parlament által hamarosan elfogadott módosítás megdrágítja a bioetanol jövedéki adóját, így az alkohol már nem lesz olyan vonzó az autósok számára, akik még annyira sem vesznek környezetkímélő autókat, mint eddig. Így múlik el a világ dicsősége.
bcs
Több mint 500 autót teszteltem már, köztük voltak valódi autócsodák, mégis meglepett, hogy az Insignia milyen népszerű a magyar autósok szemében. Teljesen padlóra küldött az a sofőr, aki egy furgonból az Árpád fejedelem útján felfele mutató hüvelykujjal fejezte ki, mennyire tetszik neki ez a tűzpiros Opel Insignia. Valamit tud ez az autó, és a márkaépítés is jó úton jár Magyarországon (elég csak a felejthetetlen Tankcsapda koncertre gondolni, amelyet májusban tartottak a márka 20 éves itthoni évfordulóján a Hungaroring 13-as kanyarjában).
bcs
Az Insignia ötajtós változata praktikus, hatalmas csomagtartója jól pakolható. Tesztautónk OPC line felszereltséget kapott, a vaskos sportkormány alul vágott, sportülései jól tartanak, és hátul is kényelmesek. Technikája okos: a tiltótáblákat felismeri és kiírja a központi kijelzőre, ha index nélkül hagyjuk el a sávunkat, hang- és képi jelzés figyelmeztet. A futómű keménysége, a kormány merevsége és a gázpedál reakciója állítható a FlexRide futómű vezérlésével. A navigáció fejlett, nagyképernyős, a telefonálást Bluetooth-kihangosítón teszi biztonságossá, ülésfűtés kényeztet, a klíma automatikus, igaz ez utóbbit inkább kézzel vezéreltem, mert automatikus állásban nem fújt elég hideget. Ez is, mint az autó szinte minden kényelmi funkciója a fedélzeti számítógép magyar menüjében testre szabható.
bcs
Az ízléses és szép belsőépítészet egyetlen hátránya a túlzsúfolt középkonzol, amelynek alsó fertályában, a váltó mögött elhelyezett vezérlőegységét vezetés közben véletlenül könnyedén megbökhetjük, ezzel elállítva például a navigációt. A középkonzol felső részén található központi irányító gyűrű kezelése is nehézkes, igaz, mindez megszokás kérdése.
[[ Oldaltörés (Sokat fogyaszt) ]]
Baromi erős a kétliteres turbómotor, ám érdekes, hogy az jobb oktánszámű (105) bietanol ellenére sem lesz sportautó az Insignia. Izmos limuzin (ötajtós), büszke cégautó és gyors családi kocsi, de nem vág hátba a gyorsulás, nem sportautó – lámpánál még egy 1,3 literes Swiftnek is van esélye. Persze nem is akar az lenni, tömege miatt még a 325 lovas OPC változat sem az. Hideg indításkor szépen gurguláznak a dupla kipufogók, menet közben azonban halk, túlságosan halk az Insignia, csak erős kigyorsításnál halljuk magas hangját, illetve a turbó sutyorgását. Az erőfölényt autópályán, akár 200-as tempó fölött is éreztethetjük, az Insignia Turbo igazi utazóautó.
bcs
A kézi sebességváltó szépen és pontosan tette a dolgát, öröm volt vele vezetni az Insigniát. A kormány precíz, sport fokozatban közvetlen, a futómű pedig a 18 hüvelykes kerekek ellenére nem büntet, sőt, nagyon meg voltam vele elégedve. Érdekes, hogy néhány héttel ezelőtt ugyanezt nem mondhattam el a kombi Insignia futóművéről. A kocsi bírja a száguldást, éles kanyarokban is tapad, a menetstabilizálónak nem kellett beavatkoznia, miközben próbáltam a kocsi határain autózni.
A váltó áttételei jó hosszúak, 40-nél hatodikban ezres fordulat környékén forog a motor, ilyenkor persze nulla a nyomaték, de nem fulladunk le. Finom gázadással felkúszik a mutató az 1500-2000-es tartományba. 2200-as fordulat fölött lesz állat az autóból, persze a rendszer ezt nem szereti és mindent megtesz a váltásesedékesség-jelző révén, hogy még a turbó felpörgése előtt felváltsunk.
bcs
Aki anyagi megfontolásból dönt az alkoholos autók mellett, nem jár rosszul, ám nem javallott olcsósága miatt olyan autóba tankolni, ahol a gyártó ezt kifejezetten nem javasolja. Az alkohollal érintkező gumitömítések ugyanis jelentős mértékben kitágulnak. Megtámadja az alumínium és magnézium alkatrészeket is, de a lemezből készült üzemanyagtartályok is hamar átrozsdásodnak. Rosszak a hidegindítási tulajdonságok, a fúvókák és az üzemanyagpumpa is speciális kenést igényel. A bioetanolnak harmadával alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma, tehát változatlan körülmények között a fogyasztás valamivel több, egyes vélemények szerint éppen harmadával.
Az alkoholos Insignia fogyasztása nagyon magas, az 500 kilométeres teszt során 13 literes átlagot mértünk, ami 280 forintos E85-össel számolva azt jelenti, 100 kilométert 3640 forintból járunk meg. Ugyanezzel a motorral vezettem pár éve az Insigniát, igaz összkerékhajtással. Az 12 litert zabált száz kilométerenként. Ha ebből két litert a 4x4 terhére írunk, 10 literes átlaggal és 380 forintos benzinárral számolva 3800 forintból jön ki a 100 kilométer. A különbség nem nagy, 160 forint 100 kilométerenként. Az árkülönbözet viszont csak 93750 kilométer után térül meg, ami önmagában nem túl csábító (ha elhisszük az Opel által közölt 8,5 literes gyári átlagfogyasztást, akkor drágábban autózunk etanollal), ám tudnunk kell, hogy az E85-ös üzemanyag átlagosan 60 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással jár, attól függően mennyi szén-dioxid-emisszióval járó műveléssel előállított bioetanol hajtja az autót (ez akár 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás csökkenést is jelenthet). Összességében tisztább gázokkal és tisztább lelkiismerettel autózhatunk az alkoholos Insigniával.