Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"da8cdc94-230e-463a-b1ab-133467da2d22","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznek nagy fájdalmai vannak.","shortLead":"A színésznek nagy fájdalmai vannak.","id":"20250508_Kerekesszekbe-kerult-David-Hasselhof","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da8cdc94-230e-463a-b1ab-133467da2d22.jpg","index":0,"item":"1a856cd1-dcec-4513-8404-b66da67f5774","keywords":null,"link":"/elet/20250508_Kerekesszekbe-kerult-David-Hasselhof","timestamp":"2025. május. 08. 08:07","title":"Kerekesszékbe került David Hasselhoff","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9d5358b-16be-4941-94ad-a576d58535ce","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Mit fognak elnevezni a magyar burzsoáziáról? Börtönszárnyat, esetleg. Nehéz szabadulni a gondolattól, hogy az egyre hevesebb rongyrázás a végjáték. Hogy az utolsó évüket akarják kiélvezni. És most már mindegy, mit csinálnak, mert túl vannak minden büntetési tételen. Vélemény.","shortLead":"Mit fognak elnevezni a magyar burzsoáziáról? Börtönszárnyat, esetleg. Nehéz szabadulni a gondolattól, hogy az egyre...","id":"20250508_hvg-Tota-W-Arpad-Szodoma-szazhusz-Ferrarija","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9d5358b-16be-4941-94ad-a576d58535ce.jpg","index":0,"item":"afeb357e-ce16-4959-8a9f-3adaa5c17356","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-Tota-W-Arpad-Szodoma-szazhusz-Ferrarija","timestamp":"2025. május. 08. 08:30","title":"Tóta W. Árpád: Szodoma százhúsz Ferrarija","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke csütörtökön reggel tett közzé egy hangfelvételt, amelyen állítása szerint Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter arról beszél: szakítanak a békementalitással és készülnek a háború felé vezető út nulladik fázisára. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint ez az ügy „egy lepkefing”, nevetséges ezzel foglalkozni, mondta a kormányinfón. Úgy véli, az áram és a gáz ára két-két és félszeresére emelkedne, ha megvalósulnának az Európai Bizottság tervei, ezért Magyarország mindent meg fog tenni, hogy ezt megakadályozza, ehhez szövetségeseket keres az unióban. A miniszter szerint nálunk nem fordulhat elő, ami Romániában, így Magyar Péter is elindulhat a választáson. A drogériákban is bevezetik az árrésstopot.","shortLead":"Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke csütörtökön reggel tett közzé egy hangfelvételt, amelyen állítása szerint...","id":"20250508_Gulyas-Gergely-reagal-a-kiszivargott-hangfelvetelre-amelyen-a-bekementalitas-vegerol-beszel-a-honvedelmi-miniszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64.jpg","index":0,"item":"5c611c48-a941-41ea-b6c8-5bdce5f5de44","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Gulyas-Gergely-reagal-a-kiszivargott-hangfelvetelre-amelyen-a-bekementalitas-vegerol-beszel-a-honvedelmi-miniszter","timestamp":"2025. május. 08. 10:05","title":"„Ez egy lepkefing” – mondta Gulyás Gergely a hangfelvételre, amelyen a békementalitás végéről beszél a honvédelmi miniszter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a4f07f6-ac02-4e80-845f-11649f69cab2","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"360","description":"Fejenként 25 millió forintot is felszámíthatnak költségként azok a cégek, amelyek közvetítőként segítik a harmadik országból érkező állampolgárokat a tartózkodási engedély megszerzésében az állami aranyvízumprogramban. Az érintettek szerint ezért hatalmas munkát kell végezni, és sok a költség is.","shortLead":"Fejenként 25 millió forintot is felszámíthatnak költségként azok a cégek, amelyek közvetítőként segítik a harmadik...","id":"20250508_hvg-tartozkodasi-engedely-kozvetitocegek-aranyvizum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a4f07f6-ac02-4e80-845f-11649f69cab2.jpg","index":0,"item":"7628e946-5b2d-49a9-af7d-1facf1b5dec8","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-tartozkodasi-engedely-kozvetitocegek-aranyvizum","timestamp":"2025. május. 08. 06:30","title":"Nagy kaszálásra készülnek a hazai közvetítők, és Tiborczék sem maradnak ki az aranyvízumbizniszből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c944093b-dfa2-4bfb-88a2-cb6dcb738a45","c_author":"SPAR","category":"brandchannel","description":"Bár manapság már a szélesebb nyilvánosság előtt is ismert a felelős állattartás fogalma, sokan sajnos mégsem tartják be annak szabályait a gyakorlatban. Mit jelent a felelősség? Mi az, hogy társállat vagy családi kutya? Mi a megfelelő és egészséges táplálás? Mennyi az annyi, ha mozgásról vagy fárasztásról, játékról van szó? Cikkünkben a legfontosabbakat vesszük sorra.","shortLead":"Bár manapság már a szélesebb nyilvánosság előtt is ismert a felelős állattartás fogalma, sokan sajnos mégsem tartják be...","id":"20250508_SPAR-orszagos-allatvedorseg-allateledel-gyujtes-felelos-allattartas-kutya-macska-menhely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c944093b-dfa2-4bfb-88a2-cb6dcb738a45.jpg","index":0,"item":"3a0a2105-15fc-4e57-b29d-5d197433320c","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250508_SPAR-orszagos-allatvedorseg-allateledel-gyujtes-felelos-allattartas-kutya-macska-menhely","timestamp":"2025. május. 08. 11:30","title":"Már jobb a helyzet, de még rengeteget kell tanulnunk: így lehetünk felelős állattartók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"SPAR Magyarország","c_partnerlogo":"9615d6e6-8d73-4e29-a76b-e36e534d9f8a","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"1c4e3cd1-a4f7-4db5-af6e-7f4c2bb9b3af","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Volvo szerint a tolatókamera problémája az összes modelljét érinti.","shortLead":"A Volvo szerint a tolatókamera problémája az összes modelljét érinti.","id":"20250508_400-ezer-autot-hiv-vissza-Volvo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c4e3cd1-a4f7-4db5-af6e-7f4c2bb9b3af.jpg","index":0,"item":"d17b8367-4c51-4252-8af8-86995d7ee6ec","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_400-ezer-autot-hiv-vissza-Volvo","timestamp":"2025. május. 08. 08:18","title":"Vakon tolathatnak a Volvók, visszahívnak több mint 400 ezer autót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d82e94d-e342-43b1-a297-c6574788af25","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"J. D. Vance reméli, hogy nem alakul ki regionális háború vagy nukleáris konfliktus.","shortLead":"J. D. Vance reméli, hogy nem alakul ki regionális háború vagy nukleáris konfliktus.","id":"20250509_jd-vance-india-pakisztan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d82e94d-e342-43b1-a297-c6574788af25.jpg","index":0,"item":"8d4a8f8a-b1cc-483e-bff6-7b0287236d80","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_jd-vance-india-pakisztan","timestamp":"2025. május. 09. 05:25","title":"Amerikai alelnök: Semmi közünk India és Pakisztán konfliktusához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Donald Trump szerint csütörtökön jelentik be a részleteket, a megállapodás ugyanakkor szűk körű lesz, és csak az autó- és acélipart fogja érinteni.","shortLead":"Donald Trump szerint csütörtökön jelentik be a részleteket, a megállapodás ugyanakkor szűk körű lesz, és csak az autó...","id":"20250508_A-britek-egyezhetnek-meg-eloszor-Trumppal-a-vamok-csokkenteserol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8.jpg","index":0,"item":"7423d6b8-a521-42aa-ae35-b665d08e229c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250508_A-britek-egyezhetnek-meg-eloszor-Trumppal-a-vamok-csokkenteserol","timestamp":"2025. május. 08. 13:22","title":"A britek egyezhetnek meg először Trumppal a vámok csökkentéséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár csak 150 ezer forint a felára, mégsem erőlteti az E85-ös (alkohol és benzin 85, illetve 15 százalékos keveréke)...
Bár csak 150 ezer forint a felára, mégsem erőlteti az E85-ös (alkohol és benzin 85, illetve 15 százalékos keveréke) Insigniát az Opel. A márka nem bízik a bioetanol jövőjében, ezért nem is találunk a kínálatban más átalakított modellt. A CNG (sűrített földgáz) a jelenleg kedvelt alternatív hajtás az Opelnél (jövőre jön az elektromos Ampera), de mivel nálunk csak két ilyen kút van, a gázos autózást sem nekünk találták ki. Alkoholt viszont immár 400 kúton tankolhatunk, ami igen dicséretes. Amikor egy üzlet beindul, jönnek az irigyek, jön a Mol és megfúrja a kedvezményes áron kapható E85-öt, a Parlament által hamarosan elfogadott módosítás megdrágítja a bioetanol jövedéki adóját, így az alkohol már nem lesz olyan vonzó az autósok számára, akik még annyira sem vesznek környezetkímélő autókat, mint eddig. Így múlik el a világ dicsősége.
bcs
Több mint 500 autót teszteltem már, köztük voltak valódi autócsodák, mégis meglepett, hogy az Insignia milyen népszerű a magyar autósok szemében. Teljesen padlóra küldött az a sofőr, aki egy furgonból az Árpád fejedelem útján felfele mutató hüvelykujjal fejezte ki, mennyire tetszik neki ez a tűzpiros Opel Insignia. Valamit tud ez az autó, és a márkaépítés is jó úton jár Magyarországon (elég csak a felejthetetlen Tankcsapda koncertre gondolni, amelyet májusban tartottak a márka 20 éves itthoni évfordulóján a Hungaroring 13-as kanyarjában).
bcs
Az Insignia ötajtós változata praktikus, hatalmas csomagtartója jól pakolható. Tesztautónk OPC line felszereltséget kapott, a vaskos sportkormány alul vágott, sportülései jól tartanak, és hátul is kényelmesek. Technikája okos: a tiltótáblákat felismeri és kiírja a központi kijelzőre, ha index nélkül hagyjuk el a sávunkat, hang- és képi jelzés figyelmeztet. A futómű keménysége, a kormány merevsége és a gázpedál reakciója állítható a FlexRide futómű vezérlésével. A navigáció fejlett, nagyképernyős, a telefonálást Bluetooth-kihangosítón teszi biztonságossá, ülésfűtés kényeztet, a klíma automatikus, igaz ez utóbbit inkább kézzel vezéreltem, mert automatikus állásban nem fújt elég hideget. Ez is, mint az autó szinte minden kényelmi funkciója a fedélzeti számítógép magyar menüjében testre szabható.
bcs
Az ízléses és szép belsőépítészet egyetlen hátránya a túlzsúfolt középkonzol, amelynek alsó fertályában, a váltó mögött elhelyezett vezérlőegységét vezetés közben véletlenül könnyedén megbökhetjük, ezzel elállítva például a navigációt. A középkonzol felső részén található központi irányító gyűrű kezelése is nehézkes, igaz, mindez megszokás kérdése.
[[ Oldaltörés (Sokat fogyaszt) ]]
Baromi erős a kétliteres turbómotor, ám érdekes, hogy az jobb oktánszámű (105) bietanol ellenére sem lesz sportautó az Insignia. Izmos limuzin (ötajtós), büszke cégautó és gyors családi kocsi, de nem vág hátba a gyorsulás, nem sportautó – lámpánál még egy 1,3 literes Swiftnek is van esélye. Persze nem is akar az lenni, tömege miatt még a 325 lovas OPC változat sem az. Hideg indításkor szépen gurguláznak a dupla kipufogók, menet közben azonban halk, túlságosan halk az Insignia, csak erős kigyorsításnál halljuk magas hangját, illetve a turbó sutyorgását. Az erőfölényt autópályán, akár 200-as tempó fölött is éreztethetjük, az Insignia Turbo igazi utazóautó.
bcs
A kézi sebességváltó szépen és pontosan tette a dolgát, öröm volt vele vezetni az Insigniát. A kormány precíz, sport fokozatban közvetlen, a futómű pedig a 18 hüvelykes kerekek ellenére nem büntet, sőt, nagyon meg voltam vele elégedve. Érdekes, hogy néhány héttel ezelőtt ugyanezt nem mondhattam el a kombi Insignia futóművéről. A kocsi bírja a száguldást, éles kanyarokban is tapad, a menetstabilizálónak nem kellett beavatkoznia, miközben próbáltam a kocsi határain autózni.
A váltó áttételei jó hosszúak, 40-nél hatodikban ezres fordulat környékén forog a motor, ilyenkor persze nulla a nyomaték, de nem fulladunk le. Finom gázadással felkúszik a mutató az 1500-2000-es tartományba. 2200-as fordulat fölött lesz állat az autóból, persze a rendszer ezt nem szereti és mindent megtesz a váltásesedékesség-jelző révén, hogy még a turbó felpörgése előtt felváltsunk.
bcs
Aki anyagi megfontolásból dönt az alkoholos autók mellett, nem jár rosszul, ám nem javallott olcsósága miatt olyan autóba tankolni, ahol a gyártó ezt kifejezetten nem javasolja. Az alkohollal érintkező gumitömítések ugyanis jelentős mértékben kitágulnak. Megtámadja az alumínium és magnézium alkatrészeket is, de a lemezből készült üzemanyagtartályok is hamar átrozsdásodnak. Rosszak a hidegindítási tulajdonságok, a fúvókák és az üzemanyagpumpa is speciális kenést igényel. A bioetanolnak harmadával alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma, tehát változatlan körülmények között a fogyasztás valamivel több, egyes vélemények szerint éppen harmadával.
Az alkoholos Insignia fogyasztása nagyon magas, az 500 kilométeres teszt során 13 literes átlagot mértünk, ami 280 forintos E85-össel számolva azt jelenti, 100 kilométert 3640 forintból járunk meg. Ugyanezzel a motorral vezettem pár éve az Insigniát, igaz összkerékhajtással. Az 12 litert zabált száz kilométerenként. Ha ebből két litert a 4x4 terhére írunk, 10 literes átlaggal és 380 forintos benzinárral számolva 3800 forintból jön ki a 100 kilométer. A különbség nem nagy, 160 forint 100 kilométerenként. Az árkülönbözet viszont csak 93750 kilométer után térül meg, ami önmagában nem túl csábító (ha elhisszük az Opel által közölt 8,5 literes gyári átlagfogyasztást, akkor drágábban autózunk etanollal), ám tudnunk kell, hogy az E85-ös üzemanyag átlagosan 60 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással jár, attól függően mennyi szén-dioxid-emisszióval járó műveléssel előállított bioetanol hajtja az autót (ez akár 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás csökkenést is jelenthet). Összességében tisztább gázokkal és tisztább lelkiismerettel autózhatunk az alkoholos Insigniával.