Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9163546b-f1f1-44e8-ac67-1902f052ee56","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Francia Polinézia Kamaka nevű szigetén az összes patkányt ki kellett irtani, miután az emberek által odahurcolt állat igencsak elszaporodott. A következmény: újra megjelent a területen egy madárfaj, amit egy évszázada nem láttak arrafelé.","shortLead":"Francia Polinézia Kamaka nevű szigetén az összes patkányt ki kellett irtani, miután az emberek által odahurcolt állat...","id":"20250105_termeszetvedelem-kamaka-polineziai-viharfecske-madar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9163546b-f1f1-44e8-ac67-1902f052ee56.jpg","index":0,"item":"95d36b67-3694-4387-8393-177650b7b355","keywords":null,"link":"/tudomany/20250105_termeszetvedelem-kamaka-polineziai-viharfecske-madar","timestamp":"2025. január. 05. 14:03","title":"Óriási természetvédelmi siker: 100 év után visszatértek a kihalás szélén álló viharfecskék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d2a680e-8d07-48db-b7fc-b31beffe09dd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A felfrissített Genesis GV60 műszerfalát egy hatalmas méretű, 27 colos képátlójú kijelző uralja.","shortLead":"A felfrissített Genesis GV60 műszerfalát egy hatalmas méretű, 27 colos képátlójú kijelző uralja.","id":"20250106_megujult-a-hyundai-premium-villanyautoja-genesis-gv60","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d2a680e-8d07-48db-b7fc-b31beffe09dd.jpg","index":0,"item":"d3962ed6-a1eb-48c3-af6c-69f9b55ce347","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_megujult-a-hyundai-premium-villanyautoja-genesis-gv60","timestamp":"2025. január. 06. 07:59","title":"Megújult a Hyundai prémium villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b23185a-b5c0-4521-b409-484ba19c7f9b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A motoros riksa szigorú átvilágításon esett át, mielőtt beleült a miniszterelnök, aki városnézéssel tölti az idejét Indiában, a szállása pedig ötcsillagos hotelben van.","shortLead":"A motoros riksa szigorú átvilágításon esett át, mielőtt beleült a miniszterelnök, aki városnézéssel tölti az idejét...","id":"20250105_Ujabb-reszletek-Orban-rejtelyes-indiai-utjarol-tuktuk-konvoj-vitte-a-luxusszallodaba-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b23185a-b5c0-4521-b409-484ba19c7f9b.jpg","index":0,"item":"c66d5be4-396b-4326-a062-e14c39d0eb92","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Ujabb-reszletek-Orban-rejtelyes-indiai-utjarol-tuktuk-konvoj-vitte-a-luxusszallodaba-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 15:19","title":"Újabb részletek Orbán rejtélyes indiai útjáról: tuktuk-konvoj vitte a luxusszállodájába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60a70436-e7a8-43a8-9a04-7bafb81c9191","c_author":"Németh András","category":"360","description":"A rendszerváltást hozó bársonyos forradalom, majd a közös állam felbomlása óta eltelt idő fő tanulsága, hogy a cseh paternalizmustól megszabadult Szlovákia bebizonyította, annak ellenére képes az önálló létre, hogy Csehország továbbra is stabilabb és fejlettebb állam. A két nép kapcsolata a szakítás óta is szoros, most Robert Fico barátkozása Vlagyimir Putyinnal éket ver közéjük. ","shortLead":"A rendszerváltást hozó bársonyos forradalom, majd a közös állam felbomlása óta eltelt idő fő tanulsága, hogy a cseh...","id":"20250105_hvg-csehszlovakia-csehorszag-szlovakia-populizmus-oroszorszag-ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60a70436-e7a8-43a8-9a04-7bafb81c9191.jpg","index":0,"item":"6159f8eb-0101-404b-b51d-0574077520e2","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-csehszlovakia-csehorszag-szlovakia-populizmus-oroszorszag-ukrajna","timestamp":"2025. január. 05. 11:00","title":"A csehek és a szlovákok nem bánták meg országaik válását, amelyben ritka kivételként mindkét fél jól járt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f19e5855-7474-4f2a-9634-316e5b2ae4f3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az idelátogatók 15 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el nálunk, mint 2023. novemberében. Budapesten kiugró volt a növekedés, de ez szorosan összefügg a hónap elején megrendezett európai csúccsal.","shortLead":"Az idelátogatók 15 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el nálunk, mint 2023. novemberében. Budapesten kiugró volt...","id":"20250106_Porogtek-a-kulfoldi-turistak-Magyarorszagon-novemberben-23-szazalekkal-tobben-jottek-mint-egy-evvel-korabban-KSH-vendegejszakak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f19e5855-7474-4f2a-9634-316e5b2ae4f3.jpg","index":0,"item":"0f0ec3a1-8aa1-4956-98c0-11a9bdfb0d89","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Porogtek-a-kulfoldi-turistak-Magyarorszagon-novemberben-23-szazalekkal-tobben-jottek-mint-egy-evvel-korabban-KSH-vendegejszakak","timestamp":"2025. január. 06. 08:45","title":"Pörögtek a külföldi turisták Magyarországon novemberben, 23 százalékkal többen jöttek, mint egy évvel korábban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bbad3cd-caf0-46b4-b857-eddee8f071c6","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A spanyol szövetség és liga nem hosszabbította meg az idény további részére az FC Barcelona labdarúgócsapatának a tavaly nyáron megszerzett két játékosának, Dani Olmónak és Pau Victornak a regisztrációját. A pénzügyi gondokkal küzdő katalán klub még a sportdöntőbírósághoz fellebbezhet, de ha jogerőssé válik a mostani határozat, akkor mindkét futballista szabadon igazolhatóvá válik.","shortLead":"A spanyol szövetség és liga nem hosszabbította meg az idény további részére az FC Barcelona labdarúgócsapatának...","id":"20250104_Dani-Olmo-nem-lephet-palyara-a-Barcelona-szineiben-az-ideny-hatralevo-reszeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bbad3cd-caf0-46b4-b857-eddee8f071c6.jpg","index":0,"item":"66348d26-abe4-4989-9af4-0e7687b94380","keywords":null,"link":"/sport/20250104_Dani-Olmo-nem-lephet-palyara-a-Barcelona-szineiben-az-ideny-hatralevo-reszeben","timestamp":"2025. január. 04. 15:22","title":"Dani Olmo nem léphet pályára a Barcelona színeiben az idény hátralévő részében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590.jpg","index":0,"item":"5137d34f-f232-4803-8b0d-b0ee18bdb97d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","timestamp":"2025. január. 05. 12:00","title":"Ez történt: Megváltoztak a dolgok, ez vár a Vodafone és a Digi ügyfeleire One név alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7314e504-357c-4fda-8cc1-0f296fd92ce1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A vasúttársaság úgy eltüntette a menetrendből, mintha nem is lett volna.","shortLead":"A vasúttársaság úgy eltüntette a menetrendből, mintha nem is lett volna.","id":"20250106_feny-vonat-adventi-jarat-mav","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7314e504-357c-4fda-8cc1-0f296fd92ce1.jpg","index":0,"item":"fecc056a-b26e-44e2-ba02-807770bb120f","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_feny-vonat-adventi-jarat-mav","timestamp":"2025. január. 06. 09:45","title":"Hétfőig közlekedett volna a MÁV fénymozdonya, de szombaton elromlott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy olyan ikont, mint a Jeep Grand Cherokee, komoly elvárásokkal viszünk el sarazni. Mi magunk félve vállalkoznánk egy 20 milliós terepjáró siratófalas vallatására, de ha ezt helyettünk megszervezik, egye-fene, nyomassuk.
Olyan keveset vezettem eddig a "nagycsirkét", hogy nem sikerült megértenem, miért vannak odáig és vissza tőle a népek. Az elődmodell kiöregedésével az újgazdagok az utóbbi időben már alig vették (az újból már 25-öt eladtak az első pár hét alatt), de markáns megjelenésére mégis összefut a nyál a számban. Most adott volt a lehetőség, hogy legalább egy-két órát eltöltsek egy piliscsévi játszótéren ezekkel a sportos mamutokkal. Kedvemre való volt a parti. Túlzásba nem vittem, de a megelégedettséghez elég élményt gyűjtöttem, már kezdem kapisgálni a túlfűtött dzsipes rajongást.
bcs
A 2011-es Jeep Grand Cherokee-n megmaradt a jellegzetes, hetes osztású hűtőmaszk, a kerek fényszóró és a trapéz alakú kerékív. A Grand Cherokee kétféle 4x4-es rendszerrel rendelhető. A 3,0 literes CRD dízelmotorral szerelt Cherokee modellekhez alapfelszerelés a Quadra-Trac II 4WD rendszer, a választható (Overland felszereltséggel alapára) fejlettebb Quadra-Drive II 4WD elektronikus, részleges önzáró hátsó differenciálművével lenyűgöző erőátvitelre képes.
Az elöl-hátul független kerékfelfüggesztésnek és az opciós, terepviszonyokhoz alkalmazkodó erőátvitel-szabályozó rendszernek (öt üzemmód automata, homok/sár, sport, hó és szikla kapcsolható) köszönhetően nincs akadály, a tesztelésre épített pálya laza homokja a hobbiterepjárókon kifogna.
A légrugózás ötféle beállítást (parkolás, aero, normál hasmagasság, terep 1 és terep 2) kínál. Ha kell, akár 10,2 centiméternyit emel a kocsin. A maximális szabad hasmagasság 25,9 centiméter lehet. Az összes keréknél alkalmazott légrugók minden egyenetlenséget kisimítanak. Az izgalmas tereppályán légrugós kocsival zsonglőrködtem, úgy haladtam át a domborzaton, mint kés a vajon. Nem kellett trükközni, ott is átléptem a bakháton, ahol a Jeep Wranglerrel kanyarogni kellett. A hepehupás, komoly dőlésszögekkel nehezített pályát felezővel teljesítettük. A dőlésszög-érzékelővel felszerelt ereszkedés-szabályozó finoman, kevés zajjal hoz le a hegy tetejéről. A rendszer önműködően, külön-külön fékezi az egyes kerekeket, amennyiben úgy érzékeli, hogy a meredek lejtőn haladva kisebb sebességre van szükség. A visszagurulás-gátló akkor segít a vezetőnek, ha meredek emelkedőn kell elindulnia: ilyenkor a fékpedál felengedése után rövid ideig még fenntartja a fékrendszerben a nyomást.
A Grand Cherokee háromféle motorral rendelhető. A 3,0 literes V6 CRD motor erősebb változata változó geometriájú turbófeltöltőjével 241 lóerő teljesítményt és 550 Nm forgatónyomatékot ad le, a 3,6 literes Pentastar V6-os benzinmotor teljesítménye 286 lóerő, nyomatéka 347 Nm, míg a felfrissített 5,7 literes V8-as benzinmotor 352 lóerős teljesítményt és 520 Nm forgatónyomatékot biztosít ötfokozatú automatikus váltó útján.
Passzív és aktív biztonsági rendszerei között megtalálható a többfázisú, vezető- és utasoldali légzsák, a menetstabilizáló elektronika, valamint a terepfelismerő funkcióval felvértezett, négy kerékre ható ABS fékrendszer. A 2011-es modellév újdonsága a vezető és az első utas ülésébe beépített, csípőt és testet védő légzsák, amely a Grand Cherokee minden kivitelén alapfelszerelés. Az oldallégzsákok fokozott védelmet nyújtanak a felsőtestnek, és a függönylégzsákokkal együtt hatékony védelmet nyújtanak a vezetőnek és első utasának oldalirányú ütközés, vagy borulás esetén. A légzsákok nyitását egyesével vezérli a rendszer, így balról érkező ütközés esetén csak a bal oldali légzsák, jobbról érkező ütésnél a jobboldali légzsák nyílik ki.
A Grand Cherokee balesetmegelőző funkciói között megtalálható a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, az adaptív sebességtartó automatika, a holttérfigyelő. A négy tárcsafékkel szerelt, blokkolásgátlós fékrendszer terepfelismeréssel, vészfékrásegítéssel és minden sebességtartományban működő kipörgésgátlóval rendelkezik, és a kerekek blokkolását megelőzve intenzív lassítás közben, illetve csúszós úton is megőrzi a jármű irányíthatóságát. A Grand Cherokee-hez kínált összes 4x4 rendszer automatikusan reagál a kerekek megcsúszásakor, ezzel segítve a jármű stabilizálását. A Grand Cherokee akár 3357 kiló vontatására képes (megfelelően felszerelve). Az utánfutó-stabilizáló rendszer érzékeli, ha kileng a vontatmány, és automatikusan kellő mértékű fékezést alkalmazva segít helyreállítani az egyensúlyt.
Különböző üléselrendezéseivel a családnak és a csomagoknak egyaránt helyet ad. Ledöntött hátsó üléssorral bőséges, 1,93 köbméteres csomagtartó áll rendelkezésre, de az üléseket visszaállítva is 1030 liternyi hellyel gazdálkodhatunk.
A V8-as, illetve háromliteres dízel modelleken 8,9 centi átmérőjű, krómozott, dupla csőben végződik a kipufogórendszer. A padló alatt elhelyezett hangtompítót és a kettős rezonátort csendes üzemre hangolták, ám ha a vezető teljes gázt ad, teli torokból harsogva ébred a kipufogó – ez inkább a Hemi motorokra igaz, a többiek halványan keltik csak a zavart.
13,99 millióért kapjuk a legolcsóbb Grand Cherokeet (190 lovas dízellel), a 241 lovas erősebbért két millióval kérnek többet, igaz, mellé Limited felszereltséget kapunk (egyebek mellett bőrüléseket kapunk ülésfűtéssel, parkoló radarokat, elektromosan állítható kormáynoszlopot, tolatókamerát, mélynyomós hifit). Az 5,7-es csúcsmodell Overland felszereltséggel (fejlettebb összkerékhajtás, légrugózás, navigáció, dupla napfénytető, holttérfigyelő, adaptív tempomat, ráfutásra figyelmeztető, nappa bőr, sport futómű, ülésszellőztetés, fűthető kormány, elektromosan nyíló csomagtér) 22,23 millió forintba kerül.
Képek a bemutatóról az Autómenedzser.hu autós portálon.
Európának készült, európai motorral, mégis vérbeli Jeep a Patriot. Masszív hummeres tekintete tökéletesen passzol a hét hűtőlyukú Jeep-családba. Commander jelmezbe bújt Compass.
Life is simple: eat, sleep, Jeep. Ezzel a jelmondattal lehetne összefoglalni azt a menetpróbát, amely a Szigetközben, egy elmosott pályán terepjárókkal, quaddal, traktorral és szabadidő-autókkal zajlott.