Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0bf050e6-5fac-47cd-a1f4-f06fd992d4d1","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Alaptörvény-módosítással oldaná meg a Pride-felvonulás betiltását a kormány. Ezzel csak annyi a probléma, hogy gyülekezést csak nyilvánvaló és közvetlen veszélyre hivatkozva lehet előre betiltani. Ha pedig a kormány a gyerekek védelmére hivatkozik, neki kell bebizonyítani, hogy a Pride a gyerekek testi és lelki egészségét konkrétan veszélyezteti.","shortLead":"Alaptörvény-módosítással oldaná meg a Pride-felvonulás betiltását a kormány. Ezzel csak annyi a probléma...","id":"20250227_pride-betiltasa-jo-alkotmany-jozan-esz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bf050e6-5fac-47cd-a1f4-f06fd992d4d1.jpg","index":0,"item":"db2d7b5f-c9ad-4eba-bd06-ed87605e417f","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_pride-betiltasa-jo-alkotmany-jozan-esz","timestamp":"2025. február. 27. 18:04","title":"A józan ésszel magyarázza a kormány, de alkotmányos nonszensz a Pride betiltása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a696e852-b74f-4edd-95f0-f2b5f121d500","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A cég vezetője szerint az elektromos autók gyártása jelenleg közel sem olyan nyereséges, mint a belső égésű motorral szerelt modelleké.","shortLead":"A cég vezetője szerint az elektromos autók gyártása jelenleg közel sem olyan nyereséges, mint a belső égésű motorral...","id":"20250228_Jol-megy-a-Skodanak-megis-jelentos-leepitest-tervez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a696e852-b74f-4edd-95f0-f2b5f121d500.jpg","index":0,"item":"d4998282-f4a4-4303-8496-17d189fc4335","keywords":null,"link":"/cegauto/20250228_Jol-megy-a-Skodanak-megis-jelentos-leepitest-tervez","timestamp":"2025. február. 28. 16:40","title":"Jól megy a Skodának, mégis jelentős leépítést tervez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed0955e1-8e98-49fa-b06e-116065a6d59a","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Nevet változtatott a közpénzégetés állatorvosi lova, a Fudan Alapítvány, amely új célokat tűzött ki, részben új vezetői gárdával – a jelek szerint az új műsorhoz új férfi kell. Közben a kínai egyetem budapesti kampuszáról szóló megállapodás továbbra is érvényben van.","shortLead":"Nevet változtatott a közpénzégetés állatorvosi lova, a Fudan Alapítvány, amely új célokat tűzött ki, részben új vezetői...","id":"20250227_A-Fudan-Alapitvany-halott-a-kinai-egyetemi-projekt-nem-teljesen-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed0955e1-8e98-49fa-b06e-116065a6d59a.jpg","index":0,"item":"c0f15557-9b17-47ee-b955-2cca1b5dab75","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_A-Fudan-Alapitvany-halott-a-kinai-egyetemi-projekt-nem-teljesen-ebx","timestamp":"2025. február. 27. 11:40","title":"A Fudan Alapítvány halott, a kínai egyetemi projekt nem teljesen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c7bea60-e667-47eb-935a-ac65f1a652bc","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"itthon","description":"A Fidesz EP-képviselője szintet süllyedt, az adófizetők pénzén úgy viselkedik, mint egy tanórán idétlenkedő kamasz gyerek. ","shortLead":"A Fidesz EP-képviselője szintet süllyedt, az adófizetők pénzén úgy viselkedik, mint egy tanórán idétlenkedő kamasz...","id":"20250227_Deutsch-Tamas-Bodis-Kriszta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c7bea60-e667-47eb-935a-ac65f1a652bc.jpg","index":0,"item":"2722e85f-e69c-49b4-9779-d075871e556b","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_Deutsch-Tamas-Bodis-Kriszta","timestamp":"2025. február. 27. 10:21","title":"Deutsch Tamás rosszindulatú kreténségben minden várakozást felülmúlt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b6c0362-b940-458c-8ae6-583d33e5af34","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai haditengerészet egy újfajta drónt tesztel, amely 30 órán át képes a levegőben maradni, miközben olyan magasan repül, hogy a legtöbb légvédelmi rendszer nem tud vele mit kezdeni.","shortLead":"Az amerikai haditengerészet egy újfajta drónt tesztel, amely 30 órán át képes a levegőben maradni, miközben olyan...","id":"20250228_seaguardian-dron-repules-amerikai-haditengereszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b6c0362-b940-458c-8ae6-583d33e5af34.jpg","index":0,"item":"0a203830-7c75-40e9-97e8-687c7d4a1e00","keywords":null,"link":"/tudomany/20250228_seaguardian-dron-repules-amerikai-haditengereszet","timestamp":"2025. február. 28. 17:03","title":"Speciális drónt vethet be az amerikai haditengerészet, bárhol megtalálja a tengeralattjárókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3763f1c8-fc9a-48a8-856b-4bfe215bf486","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"Andrzej Duda köztársasági elnök legújabb kinevezése kétségessé teszi az államfőválasztás zavartalanságát, mert az új tisztségviselő egy szélsőségesen konzervatív szervezet tagja. Az Ordo Iuris az abortuszon kívül a fogamzásgátlást, a szexuális nevelést és a válást is szeretné betiltani.","shortLead":"Andrzej Duda köztársasági elnök legújabb kinevezése kétségessé teszi az államfőválasztás zavartalanságát, mert az új...","id":"20250228_lengyelorszag-elnokvalasztas-ervenyesseg-krzysztof-wiak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3763f1c8-fc9a-48a8-856b-4bfe215bf486.jpg","index":0,"item":"7912afb9-b079-44d0-9181-6a4ee67f66c0","keywords":null,"link":"/vilag/20250228_lengyelorszag-elnokvalasztas-ervenyesseg-krzysztof-wiak","timestamp":"2025. február. 28. 16:15","title":"Katolikus fundamentalista főbíró dönthet a lengyel elnökválasztás érvényességéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"734c8303-898e-4fb7-ba32-65948ea0eece","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A szélsőjobboldali elnökjelölt hivatalba lépésének első napján betiltaná az állítólagos Soros-hálózatot.","shortLead":"A szélsőjobboldali elnökjelölt hivatalba lépésének első napján betiltaná az állítólagos Soros-hálózatot.","id":"20250227_georgescu-soros-lista-romaniai-magyarok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/734c8303-898e-4fb7-ba32-65948ea0eece.jpg","index":0,"item":"581d719d-ef51-4c3f-9d48-535c5ba9adc2","keywords":null,"link":"/vilag/20250227_georgescu-soros-lista-romaniai-magyarok","timestamp":"2025. február. 27. 20:26","title":"Romániai magyar értelmiségiek is szerepelnek Georgescu támogatóinak Soros-listáján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"„Nem biztos, hogy tetszik nekem, de rendben van” – mondta Trump Keir Starmer tárgyalási stílusáról.","shortLead":"„Nem biztos, hogy tetszik nekem, de rendben van” – mondta Trump Keir Starmer tárgyalási stílusáról.","id":"20250228_trump-starmer-washington-targyalas-vammentesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8.jpg","index":0,"item":"99a402b5-8da6-44fe-8cc7-5726d6d82c4c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250228_trump-starmer-washington-targyalas-vammentesseg","timestamp":"2025. február. 28. 05:27","title":"Donald Trump kemény tárgyalópartnernek nevezte a brit miniszterelnököt és vámmentességet is kilátásba helyezett Nagy-Britanniának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szép az Astra kupé, egyetlen lemeze, egyetlen domborulata sem egyezik az ötajtós, vagy a kombi alapmodellel. Tervezői azt a feladatot kapták, hogy álmodják meg a legszebb Astrát. Sikerült, ám ettől még nem sportautó az Opel Astra GTC. Kipróbáltuk a legerősebb motorral.
Rikító, Ferrari sárga színben, a legerősebb, 180 lovas 1,6 literes turbómotorral szerelve vittük el az esőtől eláztatott mallorcai szerpentinekre az Opel új üdvöskéjét. Az első meglepetés az autóban ért minket. A motor olyan halk, a szigetelés annyira magának való, hogy kénytelenek voltunk ráindítani – semmit nem lehet hallani az alapjáratból, illetve a külvilág zajából. Gázadásra hallunk valami morgást hátulról, de ez nem az igazi, később is inkább az ESP kerregését és a gumik magatehetetlen csúszásának a zaját jegyezhettük fel számottevő hangélményként. Hang tehát nincs és sajnos kép sem sok. Annyira fontos a panoráma szélvédő, hogy nélküle ne is vegyünk GTC-t. Nem látunk ki ugyanis belőle. A kényelmes, kissé magasra állított üléssel korlátozottá válik a külvilág, a kilátástalanságot fokozzák a méretes A oszlopok.
bcs
A panoráma szélvédővel ezzel szemben kitárulkozik a világ - ezt azért nem adja ingyen az Opel, ára a felszerelési kiviteltől függően 1200 eurótól indul -, újra látunk, minden mozzanat, minden rebbenés, minden részlet tisztán kivehető, a vezetés élménydúsabb és biztonságosabb. Sportos élményeket azonban ne keressünk a GTC volánja mögött. Az esős, vízátfolyásos és sáros mallorcai kanyarokban örültünk, ha sávban tudtuk tartani a kocsit. A 16 mázsás szépség orrnehéz, sokszor nem is a motor, hanem az ESP hajtotta, vagy inkább fékezte a kerekeket. Minden kanyarban kicsúsztunk, kisodródtunk – persze, ez többnyire szándékos volt. Sportos vénája talán szárazon jobban megismerhető, de tény, hogy az Astra kupé inkább egy jó utazóautó, mintsem vérbeli aszfaltszaggató. Igaz, nem is annak szánják, arra ott van a jövőre érkező OPC fenevad. Ebben a kétliteres turbómotor 280 lóerős, a kocsi végsebességét 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika (sosem volt még ilyen gyors az Astra). Az OPC változat megkapta a mechatronikus FlexRide rendszert is, amely lehetőséget ad a vezetőnek, hogy a sport- és az OPC-gombbal még élesebbre állítsa be a csillapítás jellegdiagramját, a gázvételt és a kormányzást. Szűk kanyarból kigyorsításkor differenciálzár javítja az útfogást, megállását nagyteljesítményű Brembo fékberendezés szavatolja.
Az mindenképpen tetszett az Opel Astra GTC-ben, hogy halandók által is megengedhető áron izgalmas autót vezethetünk, olyant, amit nem hogy nem szégyellünk, hanem egyenesen mutogatni fogunk. Felára csupán 300 ezer forint a hasonló motorral épített ötajtóshoz képest. Hazai forgalmazása februárban kezdődik.
Az ötajtós Astrához képest 15 milliméterrel süllyesztették le a karosszériát, a tengelytáv 10 milliméterrel nőtt 2695 milliméterre, a nyomtáv elöl 40, hátul 30 milliméterrel lett szélesebb – így beférnek a látványos 20 hüvelykes kerekek is. Tesztautónkon 19-es kerekek feszültek, a tapadásról és a felügyelt korcsolyázásról Bridgestone Potenza gumik feleltek.
Bővült az új GTC Astra kínálata a hajtóművek terén: ötféle motorral indul a választék: négy benzines az 1.4-től (74 kW/100 LE) az 1.6 turbóig (132 kW/180 LE), illetve a közös nyomócsöves 2.0 CDTI turbódízel (121 kW/165 LE). Minden motortípus társítható hatfokozatú sebességváltóval.
A dízel-palettát 2012-ben két új 1.7 CDTI motor egészíti ki. Teljesítményük 81 kW/110 LE és 96 kW/130 LE, nyomatékuk 280 és 300 Nm. Égésfolyamatukat az Opel teljes egészében saját fejlesztésű motorelektronikája optimalizálja. A sűrítés és az égési csúcsnyomás csökkent, a munkaütemenként maximum öt dózisra osztott befecskendezés munkanyomása 1800 bárig terjed.
A GTC Astra 1.7 CDTI ecoFLEX mindkét teljesítményszintjéhez hatfokozatú sebességváltó és stop-start rendszer tartozik. A sajtóanyag szerint a szép kupé ezzel a motorral 119 gramm szén-dioxidot pöfög ki kilométerenként, átlagfogyasztása 4,5 l/100 km. Hatfokozatú automata 2012 elejétől lesz kapható a GTC Astra 1.4-es turbó benzineséhez és a 2.0 CDTI turbódízeléhez. A benzines csúcsmodell fogyasztását nem tudtuk, de nem is akartuk 10 liter/100 kilométer alá szorítani, vad hegyi vezetéssel végül 12,7 literes átlagot hoztunk ki belőle.
A kormány-rásegítés sebességfüggő. A jobb visszajelzés érdekében a villanymotort közvetlenül a fogaslécnél helyezik el, a kormányoszlop végénél. Az elektromos szervokormány közismert nagy előnye még, hogy nincs energia-felvevő hidraulika-szivattyúja, és csak a szükséges mértékben dolgozik, ezáltal üzemanyagot takarít meg.
Dinamikus vezethetőségéről az úgynevezett HiPerStrut nagyteljesítményű első futóműve gondoskodik. Az Astra standard MacPherson felfüggesztésével összehasonlítva ez csökkenti a függőcsapszeg dőlését és eltolását, illetve rövidebb irányzókart eredményez. Hatására javul a kerékvezetés és az útfogás, csökkennek a kormányra visszaható reakciók, és a fokozott kanyarvételi képességek éppen azt a precíz kormányérzést és visszajelzést adják, amelyet elvárnak a GTC Astra vásárlói. A hátsó futómű maradt Watt-lengőkaros. Előnye a többlengőkarossal szemben, hogy kisebb helyigényű, kisebb kerékdőlés-változást enged meg és csekélyebb a súrlódása. A Watt rúd mindenkor megőrzi a harántstabilitást. Egy kis kereszttartóhoz csatlakozik a kocsi alatt, közvetlenül a hátsó kerék tengelyvonala alatt. Rövid, elforduló középrészétől gömbcsuklós lengőkarok vezetnek a kerekekhez. A rudazat veszi fel a hátsó futómű harántterhelésének 80 százalékát. Mivel Watt rudazat áll ellen az erőhatásoknak, a futómű gumiperselyeit lágyabbra lehet készíteni, ami a komfort szempontjából előnyös.
A törésteszteken ötcsillagos GTC Astra futóműve integrálja az adaptív FlexRide rendszert is. Ez önműködően alkalmazkodik az útviszonyokhoz, a kanyarsebességhez, a jármű mozgásaihoz és a vezetési stílushoz. Háromféle beállítás közül lehet választani gombnyomással: ezek a kiegyenlített standard, a komfortos tour és a dinamikus sport mód.
Az Opel Astra GTC megkapta az Opel frontkamerájának második generációján alapuló új vezetőtámogató rendszerek, és a továbbfejlesztett AFL+ adaptív világítást. Az előbbi az eddiginél több útjelző táblát ismer fel, és az információt támogatja a navigációs rendszer is. A megszokott sávelhagyási figyelmeztetés mellett megjelent a követési távolság kijelzés is. Az AFL+ kilenc funkcióját kiegészítve - amelyben megvolt a távfényt más járművek jelenlététől függően fel- és lekapcsoló funkció - kiegészítheti az intelligent light ranging rendszerrel: az Opel Eye méri az előttünk haladó jármű távolságát, és kapcsol át tompított fényre. Így mindig optimális az út megvilágítása, vakítás nélkül.
A GTC Astra nem áldozza fel a célszerűséget. Öt személyt vehet fedélzetére – bár hátul csak nyomorogni lehet-, variálható csomagtartója 380-1165 literes. Az utastéri tárolók térfogata 50 százalékkal haladja meg a típuselődét, többek között a középkonzolon helyet felszabadító elektromos rögzítőfék jóvoltából.
Míg Nyugat-Európában már az utcakép része az új Opel Astra kombi, addig nálunk még elvétve sem látni az utakon. A korábbi magyar nép- és cégautó vásárlói eltűntek egy időre, de talán idén újra előbújnak. Hosszú teszten tettük próbára az Opel Astra Sports Tourert.
A tesztautónk 20 ezer kilométert futott, így szinte használtautós tesztnek is felfoghatjuk a próbát. Az igazsághoz tartozik, hogy ennek semmi nyomát nem éreztem az autó működésében, minden a helyén volt, nem zörgött semmi és műszakilag is kifogástalannak tűnt az Astra.
Nemcsak, hogy sikertelenül zárult a Trump-Zelenszkij csúcstalálkozó Washingtonban, hanem olyan jeleneteket hoztak össze a vezetők, amelyek egészen példátlanok a diplomáciában.