Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b7135437-f63c-4b4c-b301-c7bf0f2ec8c3","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az külön paradox, hogy az elnök nagy változások végrehajtója kíván lenni az Egyesült Államokban, de közben ő a fő kleptokrata.","shortLead":"Az külön paradox, hogy az elnök nagy változások végrehajtója kíván lenni az Egyesült Államokban, de közben ő a fő...","id":"20250314_ian-bremmer-donald-trump-egyesult-allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7135437-f63c-4b4c-b301-c7bf0f2ec8c3.jpg","index":0,"item":"c504f543-b07d-4aa8-a3e0-afb57d6f9e13","keywords":null,"link":"/360/20250314_ian-bremmer-donald-trump-egyesult-allamok","timestamp":"2025. március. 14. 15:45","title":"Ian Bremmer: Trump tudja, már nincs sok ideje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2565afc-f258-4dc8-a56b-24eb6cce3f26","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Egyre komolyabb problémát jelent a világban az antibiotikum-rezisztencia, és nem is könnyű az ez ellen küzdő készítmények fejlesztése. Ez azonban a jövőben megváltozhat.","shortLead":"Egyre komolyabb problémát jelent a világban az antibiotikum-rezisztencia, és nem is könnyű az ez ellen küzdő...","id":"20250313_Az-antibiotikum-rezisztencia-kialakulasaval-szemben-keresnek-uj-megoldast-szegedi-kutatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2565afc-f258-4dc8-a56b-24eb6cce3f26.jpg","index":0,"item":"9ebec78f-18bd-4b78-9e84-402b8a22933d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_Az-antibiotikum-rezisztencia-kialakulasaval-szemben-keresnek-uj-megoldast-szegedi-kutatok","timestamp":"2025. március. 13. 17:03","title":"Áttörés jöhet a „csendes világjárvány” elleni küzdelemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fc09312-0902-452c-9690-1bdaf519b29b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tiltást egyébként is csak gumicsontnak látják sokan.","shortLead":"A tiltást egyébként is csak gumicsontnak látják sokan.","id":"20250313_Publicus-a-magyarok-fele-a-Pride-betiltasa-ellen-van","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fc09312-0902-452c-9690-1bdaf519b29b.jpg","index":0,"item":"f25a413b-e28f-43bc-8182-79d5e4fcd761","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Publicus-a-magyarok-fele-a-Pride-betiltasa-ellen-van","timestamp":"2025. március. 13. 07:25","title":"Publicus: a magyarok fele a Pride betiltása ellen van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f9d31ed-02cc-4b7d-9a39-3ce4150d1887","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bejelentette a Meta, hogy március 18-án megkezdi az újfajta tényellenőrzés tesztelését a közösségi oldalain. A vállalat több részletet is elárult a Közösségi Megjegyzések működéséről.","shortLead":"Bejelentette a Meta, hogy március 18-án megkezdi az újfajta tényellenőrzés tesztelését a közösségi oldalain. A vállalat...","id":"20250314_facebook-instagram-threads-tenyellenorzes-community-notes-kozossegi-megjegyzesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f9d31ed-02cc-4b7d-9a39-3ce4150d1887.jpg","index":0,"item":"c2d5e082-a9f2-41e4-bbe7-b1af223e10ac","keywords":null,"link":"/tudomany/20250314_facebook-instagram-threads-tenyellenorzes-community-notes-kozossegi-megjegyzesek","timestamp":"2025. március. 14. 11:03","title":"Napokon belül jön a tényellenőrzés utódja a Facebookra és az Instagramra is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"537feff2-3cff-4296-a894-789345bdd2cc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Károlin és a Pázmányon is indultak akkreditáció nélküli képzések.","shortLead":"A Károlin és a Pázmányon is indultak akkreditáció nélküli képzések.","id":"20250313_A-Karolin-es-a-Pazmanyon-is-indultak-akkreditacio-nelkuli-kepzesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/537feff2-3cff-4296-a894-789345bdd2cc.jpg","index":0,"item":"1f235cd8-4539-4247-9cd1-fcefef2ff2d5","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_A-Karolin-es-a-Pazmanyon-is-indultak-akkreditacio-nelkuli-kepzesek","timestamp":"2025. március. 13. 13:00","title":"Eduline: Ezek az egyetemi szakok nem kaptak szakmai jóváhagyást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71209fd5-1129-4636-857c-97583fd2b743","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Alig több mint száz autót adtak el februárban. ","shortLead":"Alig több mint száz autót adtak el februárban. ","id":"20250314_Magyarorszagon-is-bezuhantak-a-Tesla-eladasai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71209fd5-1129-4636-857c-97583fd2b743.jpg","index":0,"item":"b001bdae-a22d-4d5f-9d73-de3c0aced501","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_Magyarorszagon-is-bezuhantak-a-Tesla-eladasai","timestamp":"2025. március. 14. 08:36","title":"Magyarországon is bezuhantak a Tesla eladásai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"944f3a19-abaa-4944-b6d6-6604047e4c86","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mi mindent jelent Vlagyimir Putyin óvatos csütörtöki nyilatkozata? Mekkora az esély a békére? Elemzés a washingtoni Külkapcsolati Tanács vezető biztonságpolitikai szakértőjétől.","shortLead":"Mi mindent jelent Vlagyimir Putyin óvatos csütörtöki nyilatkozata? Mekkora az esély a békére? Elemzés a washingtoni...","id":"20250314_putyin-gyozni-akar-tuzszunet-elutasitas-elemzes-washington-post-lapszemle-max-boot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/944f3a19-abaa-4944-b6d6-6604047e4c86.jpg","index":0,"item":"5da529f5-9308-4a79-9728-5bec6033819e","keywords":null,"link":"/360/20250314_putyin-gyozni-akar-tuzszunet-elutasitas-elemzes-washington-post-lapszemle-max-boot","timestamp":"2025. március. 14. 07:30","title":"Max Boot: Oroszország nem akar tűzszünetet, célja, hogy nyerjen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab2d401b-059a-4246-8236-a68f6e0f62c7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nemcsak a mondanivaló maga, hanem a közlő személye is fontos.","shortLead":"Nemcsak a mondanivaló maga, hanem a közlő személye is fontos.","id":"20250314_Nem-mindegy-ki-mondja-Median-Orban-Magyar-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab2d401b-059a-4246-8236-a68f6e0f62c7.jpg","index":0,"item":"649691a1-5ace-4e14-bb94-d5004bb19736","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Nem-mindegy-ki-mondja-Median-Orban-Magyar-ebx","timestamp":"2025. március. 14. 18:50","title":"Medián-kutatás Orbánról és Magyarról: Nem mindegy, ki mondja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szép az Astra kupé, egyetlen lemeze, egyetlen domborulata sem egyezik az ötajtós, vagy a kombi alapmodellel. Tervezői azt a feladatot kapták, hogy álmodják meg a legszebb Astrát. Sikerült, ám ettől még nem sportautó az Opel Astra GTC. Kipróbáltuk a legerősebb motorral.
Rikító, Ferrari sárga színben, a legerősebb, 180 lovas 1,6 literes turbómotorral szerelve vittük el az esőtől eláztatott mallorcai szerpentinekre az Opel új üdvöskéjét. Az első meglepetés az autóban ért minket. A motor olyan halk, a szigetelés annyira magának való, hogy kénytelenek voltunk ráindítani – semmit nem lehet hallani az alapjáratból, illetve a külvilág zajából. Gázadásra hallunk valami morgást hátulról, de ez nem az igazi, később is inkább az ESP kerregését és a gumik magatehetetlen csúszásának a zaját jegyezhettük fel számottevő hangélményként. Hang tehát nincs és sajnos kép sem sok. Annyira fontos a panoráma szélvédő, hogy nélküle ne is vegyünk GTC-t. Nem látunk ki ugyanis belőle. A kényelmes, kissé magasra állított üléssel korlátozottá válik a külvilág, a kilátástalanságot fokozzák a méretes A oszlopok.
bcs
A panoráma szélvédővel ezzel szemben kitárulkozik a világ - ezt azért nem adja ingyen az Opel, ára a felszerelési kiviteltől függően 1200 eurótól indul -, újra látunk, minden mozzanat, minden rebbenés, minden részlet tisztán kivehető, a vezetés élménydúsabb és biztonságosabb. Sportos élményeket azonban ne keressünk a GTC volánja mögött. Az esős, vízátfolyásos és sáros mallorcai kanyarokban örültünk, ha sávban tudtuk tartani a kocsit. A 16 mázsás szépség orrnehéz, sokszor nem is a motor, hanem az ESP hajtotta, vagy inkább fékezte a kerekeket. Minden kanyarban kicsúsztunk, kisodródtunk – persze, ez többnyire szándékos volt. Sportos vénája talán szárazon jobban megismerhető, de tény, hogy az Astra kupé inkább egy jó utazóautó, mintsem vérbeli aszfaltszaggató. Igaz, nem is annak szánják, arra ott van a jövőre érkező OPC fenevad. Ebben a kétliteres turbómotor 280 lóerős, a kocsi végsebességét 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika (sosem volt még ilyen gyors az Astra). Az OPC változat megkapta a mechatronikus FlexRide rendszert is, amely lehetőséget ad a vezetőnek, hogy a sport- és az OPC-gombbal még élesebbre állítsa be a csillapítás jellegdiagramját, a gázvételt és a kormányzást. Szűk kanyarból kigyorsításkor differenciálzár javítja az útfogást, megállását nagyteljesítményű Brembo fékberendezés szavatolja.
Az mindenképpen tetszett az Opel Astra GTC-ben, hogy halandók által is megengedhető áron izgalmas autót vezethetünk, olyant, amit nem hogy nem szégyellünk, hanem egyenesen mutogatni fogunk. Felára csupán 300 ezer forint a hasonló motorral épített ötajtóshoz képest. Hazai forgalmazása februárban kezdődik.
Az ötajtós Astrához képest 15 milliméterrel süllyesztették le a karosszériát, a tengelytáv 10 milliméterrel nőtt 2695 milliméterre, a nyomtáv elöl 40, hátul 30 milliméterrel lett szélesebb – így beférnek a látványos 20 hüvelykes kerekek is. Tesztautónkon 19-es kerekek feszültek, a tapadásról és a felügyelt korcsolyázásról Bridgestone Potenza gumik feleltek.
Bővült az új GTC Astra kínálata a hajtóművek terén: ötféle motorral indul a választék: négy benzines az 1.4-től (74 kW/100 LE) az 1.6 turbóig (132 kW/180 LE), illetve a közös nyomócsöves 2.0 CDTI turbódízel (121 kW/165 LE). Minden motortípus társítható hatfokozatú sebességváltóval.
A dízel-palettát 2012-ben két új 1.7 CDTI motor egészíti ki. Teljesítményük 81 kW/110 LE és 96 kW/130 LE, nyomatékuk 280 és 300 Nm. Égésfolyamatukat az Opel teljes egészében saját fejlesztésű motorelektronikája optimalizálja. A sűrítés és az égési csúcsnyomás csökkent, a munkaütemenként maximum öt dózisra osztott befecskendezés munkanyomása 1800 bárig terjed.
A GTC Astra 1.7 CDTI ecoFLEX mindkét teljesítményszintjéhez hatfokozatú sebességváltó és stop-start rendszer tartozik. A sajtóanyag szerint a szép kupé ezzel a motorral 119 gramm szén-dioxidot pöfög ki kilométerenként, átlagfogyasztása 4,5 l/100 km. Hatfokozatú automata 2012 elejétől lesz kapható a GTC Astra 1.4-es turbó benzineséhez és a 2.0 CDTI turbódízeléhez. A benzines csúcsmodell fogyasztását nem tudtuk, de nem is akartuk 10 liter/100 kilométer alá szorítani, vad hegyi vezetéssel végül 12,7 literes átlagot hoztunk ki belőle.
A kormány-rásegítés sebességfüggő. A jobb visszajelzés érdekében a villanymotort közvetlenül a fogaslécnél helyezik el, a kormányoszlop végénél. Az elektromos szervokormány közismert nagy előnye még, hogy nincs energia-felvevő hidraulika-szivattyúja, és csak a szükséges mértékben dolgozik, ezáltal üzemanyagot takarít meg.
Dinamikus vezethetőségéről az úgynevezett HiPerStrut nagyteljesítményű első futóműve gondoskodik. Az Astra standard MacPherson felfüggesztésével összehasonlítva ez csökkenti a függőcsapszeg dőlését és eltolását, illetve rövidebb irányzókart eredményez. Hatására javul a kerékvezetés és az útfogás, csökkennek a kormányra visszaható reakciók, és a fokozott kanyarvételi képességek éppen azt a precíz kormányérzést és visszajelzést adják, amelyet elvárnak a GTC Astra vásárlói. A hátsó futómű maradt Watt-lengőkaros. Előnye a többlengőkarossal szemben, hogy kisebb helyigényű, kisebb kerékdőlés-változást enged meg és csekélyebb a súrlódása. A Watt rúd mindenkor megőrzi a harántstabilitást. Egy kis kereszttartóhoz csatlakozik a kocsi alatt, közvetlenül a hátsó kerék tengelyvonala alatt. Rövid, elforduló középrészétől gömbcsuklós lengőkarok vezetnek a kerekekhez. A rudazat veszi fel a hátsó futómű harántterhelésének 80 százalékát. Mivel Watt rudazat áll ellen az erőhatásoknak, a futómű gumiperselyeit lágyabbra lehet készíteni, ami a komfort szempontjából előnyös.
A törésteszteken ötcsillagos GTC Astra futóműve integrálja az adaptív FlexRide rendszert is. Ez önműködően alkalmazkodik az útviszonyokhoz, a kanyarsebességhez, a jármű mozgásaihoz és a vezetési stílushoz. Háromféle beállítás közül lehet választani gombnyomással: ezek a kiegyenlített standard, a komfortos tour és a dinamikus sport mód.
Az Opel Astra GTC megkapta az Opel frontkamerájának második generációján alapuló új vezetőtámogató rendszerek, és a továbbfejlesztett AFL+ adaptív világítást. Az előbbi az eddiginél több útjelző táblát ismer fel, és az információt támogatja a navigációs rendszer is. A megszokott sávelhagyási figyelmeztetés mellett megjelent a követési távolság kijelzés is. Az AFL+ kilenc funkcióját kiegészítve - amelyben megvolt a távfényt más járművek jelenlététől függően fel- és lekapcsoló funkció - kiegészítheti az intelligent light ranging rendszerrel: az Opel Eye méri az előttünk haladó jármű távolságát, és kapcsol át tompított fényre. Így mindig optimális az út megvilágítása, vakítás nélkül.
A GTC Astra nem áldozza fel a célszerűséget. Öt személyt vehet fedélzetére – bár hátul csak nyomorogni lehet-, variálható csomagtartója 380-1165 literes. Az utastéri tárolók térfogata 50 százalékkal haladja meg a típuselődét, többek között a középkonzolon helyet felszabadító elektromos rögzítőfék jóvoltából.
Míg Nyugat-Európában már az utcakép része az új Opel Astra kombi, addig nálunk még elvétve sem látni az utakon. A korábbi magyar nép- és cégautó vásárlói eltűntek egy időre, de talán idén újra előbújnak. Hosszú teszten tettük próbára az Opel Astra Sports Tourert.
A tesztautónk 20 ezer kilométert futott, így szinte használtautós tesztnek is felfoghatjuk a próbát. Az igazsághoz tartozik, hogy ennek semmi nyomát nem éreztem az autó működésében, minden a helyén volt, nem zörgött semmi és műszakilag is kifogástalannak tűnt az Astra.