Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dcbb8c6c-7187-4b7c-9bec-7fcc3a7ee912","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"V8-as különlegességek kerülnek ki a trollhattani üzemből. ","shortLead":"V8-as különlegességek kerülnek ki a trollhattani üzemből. ","id":"20250227_Saab-svedorszagi-gyar-AC-Cobra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcbb8c6c-7187-4b7c-9bec-7fcc3a7ee912.jpg","index":0,"item":"1f3538ca-5542-4300-a01b-f5e94314aadf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250227_Saab-svedorszagi-gyar-AC-Cobra","timestamp":"2025. február. 27. 12:04","title":"Visszatért az élet a Saab svédországi gyárába, ahol nem akármilyen autók készülnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fc09312-0902-452c-9690-1bdaf519b29b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Árnyalt miniszterelnöki vélemény a Pride-ról.","shortLead":"Árnyalt miniszterelnöki vélemény a Pride-ról.","id":"20250227_Orban-Viktor-Lazar-Janos-Facebook-bejegyzese-alatt-fejtette-ki-mit-gondol-a-Pride-rol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fc09312-0902-452c-9690-1bdaf519b29b.jpg","index":0,"item":"44182316-33fc-47d5-9854-665283b29386","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_Orban-Viktor-Lazar-Janos-Facebook-bejegyzese-alatt-fejtette-ki-mit-gondol-a-Pride-rol","timestamp":"2025. február. 27. 14:38","title":"Orbán Viktor odakommentelte Lázár János Facebook-posztja alá, hogy „Be bizony!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80a4e32d-ff6c-4f8f-997b-3a11b9c2bce3","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"gazdasag","description":"Február váratlanul magas inflációs adattal lökte be az ajtót, ennek megfelelően a kormányzati szereplők is egyre hangosabban fenyegetőznek a hatósági árak újbóli bevezetésével. Na de vajon arra képesek voltak, hogy pusztán ezzel megállítsák a drágulást?","shortLead":"Február váratlanul magas inflációs adattal lökte be az ajtót, ennek megfelelően a kormányzati szereplők is egyre...","id":"20250301_februari-bevasarlokosar-elelmiszerarak-inflacio-vasarnapi-ebed-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80a4e32d-ff6c-4f8f-997b-3a11b9c2bce3.jpg","index":0,"item":"7eb98b87-6de9-4a8a-81a3-f2aff4ed6255","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250301_februari-bevasarlokosar-elelmiszerarak-inflacio-vasarnapi-ebed-ebx","timestamp":"2025. március. 01. 10:30","title":"Szárnyal a csirkemell ára, vajon a kormány fogja megállítani? Ez a HVG februári bevásárlókosara","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98ddd196-9d14-45b3-b67d-c69fb56c5b32","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Az ukrán geológiai szolgálat már ez előző amerikai elnök idején házalni kezdett egy csinos prospektussal, függetlenül attól, hogy az ország valóban tekintélyes ásványkincse mennyire van kitermelhető állapotban.","shortLead":"Az ukrán geológiai szolgálat már ez előző amerikai elnök idején házalni kezdett egy csinos prospektussal, függetlenül...","id":"20250227_Litium-titan-uran-mit-kinal-Ukrajna-Trumpnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98ddd196-9d14-45b3-b67d-c69fb56c5b32.jpg","index":0,"item":"4eb955d9-ff39-4752-be48-732cc17c8e3a","keywords":null,"link":"/360/20250227_Litium-titan-uran-mit-kinal-Ukrajna-Trumpnak","timestamp":"2025. február. 27. 17:30","title":"Lítium, titán, urán és minden más – mit kínál valójában Ukrajna Trumpnak?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04d9171f-1fdf-4f7e-86f8-2a3163e6aab3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A szárnyas logóval ellátott járműcsodából mindössze két működő példány van az országban.","shortLead":"A szárnyas logóval ellátott járműcsodából mindössze két működő példány van az országban.","id":"20250227_72-eves-Ikarus-buszt-mutatott-be-a-Kozeledesi-Muzeum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04d9171f-1fdf-4f7e-86f8-2a3163e6aab3.jpg","index":0,"item":"a98c0ed9-53e8-4654-8e16-8dd8ed6a18e1","keywords":null,"link":"/elet/20250227_72-eves-Ikarus-buszt-mutatott-be-a-Kozeledesi-Muzeum","timestamp":"2025. február. 27. 12:55","title":"72 éves Ikarus buszt mutatott be a Közeledési Múzeum","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eca9ffc3-a6d6-43eb-abee-c5f29af4a4f4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A miniszter azt állította, hogy minden termék vonalkódját ismerik a bolti rendszerek, így könnyű lesz megállapítani, hogy mi után jár majd áfa-visszatérítés a nyugdíjasoknak. Csakhogy a kisboltok online pénztárgépei esetében ez nem igaz.","shortLead":"A miniszter azt állította, hogy minden termék vonalkódját ismerik a bolti rendszerek, így könnyű lesz megállapítani...","id":"20250228_nyugdijas-afa-visszaterites-megoldhatatlan-a-kisboltokban-online-penztargep-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eca9ffc3-a6d6-43eb-abee-c5f29af4a4f4.jpg","index":0,"item":"7036e25d-ed69-4b14-802e-4616514af2bb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250228_nyugdijas-afa-visszaterites-megoldhatatlan-a-kisboltokban-online-penztargep-nagy-marton","timestamp":"2025. február. 28. 09:06","title":"Úgy tűnik, Nagy Mártonnak senki sem szólt, hogy a kisboltokban megoldhatatlan a nyugdíjasok áfa-visszatérítése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94d6b03e-afc8-4779-b499-356f0643b564","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vagyis arról, hogyan próbálták azt megakasztani „a jórészt külföldi támogatásból élő ultraliberális akadémiai szélsőségesek”.","shortLead":"Vagyis arról, hogyan próbálták azt megakasztani „a jórészt külföldi támogatásból élő ultraliberális akadémiai...","id":"20250301_Orban-Balazs-konyvet-ir-doktori-vedese-tanulsagairol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94d6b03e-afc8-4779-b499-356f0643b564.jpg","index":0,"item":"2d68704e-94dc-40d9-a4d8-0f3a54c64be0","keywords":null,"link":"/itthon/20250301_Orban-Balazs-konyvet-ir-doktori-vedese-tanulsagairol","timestamp":"2025. március. 01. 10:13","title":"Orbán Balázs könyvet ír doktori védése tanulságairól és a vele járó politikai dzsihádról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9df459ea-622f-4d9b-8ff8-179d6eee1ef8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Eddig egy ománi politikus, egy volt kolumbiai elnök és egy iraki aktivista részesült az elismerésben. ","shortLead":"Eddig egy ománi politikus, egy volt kolumbiai elnök és egy iraki aktivista részesült az elismerésben. ","id":"20250228_andrzej-duda-nke-tiszteletbeli-polgar-lengyel-elnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9df459ea-622f-4d9b-8ff8-179d6eee1ef8.jpg","index":0,"item":"10b5833f-bcb0-47cc-b8f2-741791272c53","keywords":null,"link":"/itthon/20250228_andrzej-duda-nke-tiszteletbeli-polgar-lengyel-elnok","timestamp":"2025. február. 28. 17:34","title":"Tiszteletbeli polgári címet kapott Andrzej Duda a Nemzeti Közszolgálati Egyetemtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mini hatodik modellje egy dologban különbözik a kabriótól, de abban nagyon: pont fele annyi ülést kínál. Amúgy sem volt leányálom egy Mini kabrió hátsó ülésén utazni, főleg, ha fent volt a tető. A roadster kétüléses, szélvédőjének dőlésszöge 13 fokkal meredekebb, valamint 2 centivel alacsonyabban is ül az úton, mint a kabrió. Kipróbáltuk 184 lóerős motorral és kézi váltóval.
A Mini Cooper S Roadster formailag azonos a kupéval, csak a keménytetőt cserélték kézzel mozgatható vászonszerkezetre. A Cooper S és John Cooper Works változatok aerodinamikusabb kiegészítőket és látványosabb felniket kaptak. A kocsi további matricákkal tehető még egyedibbé.
A tetőt a kabrióhoz hasonlóan a belső visszapillantónál található szerkezettel nyithatjuk és zárhatjuk. Azt gondolnánk, fölösleges az elektromos rásegítés, csak lassítja a szabadulás folyamatát és szaporítja a tömeget, illetve a könnyen elromló alkatrészek sorát. De nem így van, a vászontetőt szeretjük, ám a Minié nem könnyed szerkezet. Azaz mégis, ha előtte rágyúrunk a karizmainkra. Vagy erő, vagy egy különleges technika elsajátítása kell ahhoz, hogy a mozdulat laza és természetes legyen. Hamarosan rendelhető lesz nálunk is a félautomatikus tetőmozgatás (kézzel kell kioldani és rázárni, a mozgatást motor végzi), Németországban 790 euró a felára. Vannak országok, például Nagy-Britannia, ahol széria az elektromos mozgatás.
bcs
Hiába mondtunk le a két ülésről, a 3,734 méter hosszú, 1,683 méter széles és 1,39 méter magas Mini Roadster (tengelytávja 2467 milliméter) csomagtere 240 literes, egy kis nyílásnak köszönhetően az utastérből is elérhető. A csomagtartó a tető helyzetétől függetlenül teljes méretében elérhető, két kézipoggyászként repülőre felvihető táska kényelmesen befért, de az ülések mögött is van hely apróságoknak, kabátoknak.
A Mini Roadster ülései kényelmesek, az állításuk nehézkes, mert szűk a hely, a kilátás korlátozott, 180 centi fölött egyenesen problémás a döntött szélvédőkeret és az alacsony szélvédő miatt. A kapcsolók a Minihez megszokottan inkább dizájnosak, mint ergonomikusak, a nagy méretű sebességmutató helyett a kormány küllői között a kis kijelzőn követjük a sebesség alakulását.
A többi Minihez hasonlóan elsőkerék-hajtású roadster motorválasztéka széles: 122, 143, 184 és 211 lóerős motorokkal (három 1,6 literes benzines mellett kétliteres BMW-től származó dízellel) választhatjuk és már az árlistája is nyilvános: a Cooper Roadster alapára 5,815 millió forint, a Cooper S Roadster alapára 6,794 millió, John Cooper Works Roadster 8,098 millió, a Cooper SD Roadster 7 millió forint.
A csúcsmodell John Cooper Works Roadsterben (JCW) az 1,6 literes kettős leömlésű turbóval szerelt benzinmotor 211 lóerőt (155 kW) és 260 Nm-t teljesít, így 6,5 másodpercig tart a százas sprint, a kicsi kocsi végsebessége 237 kilométer/óra. A JCW-hez elektronikus fékdifferenciál, feszesebb futómű és erősebb fékek is járnak.
A 184 lóerős (135 kW) és 240 Nm-es Cooper S Roadster 7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 227 km/h. Mivel One alapváltozat nincs, a belépő 1,6-os Cooper 122 lóerős (90 kW) és 160 Nm-es, gyorsulása nulláról 100 km/h-ra 9,2 másodperc, végsebessége 200 km/h.
A gyári sajtóközlemény szerint a Mini Cooper Roadster fogyasztása 5,7 liter, a Cooper S-é 6 liter, míg a JWC változaté 7,3 liter 100 kilométerenként. A valós tesztek alatt természetesen nem ezt tapasztaltuk: a menetpróbán rendelkezésünkre álló egyetlen modell a Cooper S volt, amely a 200 kilométeres tesztelés során 9 litert fogyasztott átlagban 100 kilométerenként, igaz meg is hajtottuk rendesen (a sport gombot indulásnál be-, a start-stop gombot pedig kikapcsoltuk). Hangja vérpezsdítő, a sportosra hangolt kipufogó néha durrog is mögöttünk, ha túl sok benzint kap - mi pedig adtunk neki rendesen a Portugáliában 1,6 euróért kapható 95-ös oktánszámú benzinből.
A Cooper SD Roadster kétliteres dízelmotorja 143 lóerős (105 kW), maximális nyomatéka pedig 305 Nm. A százas sprintet 8,1 másodperc alatt teljesíti, fogyasztását 4,5 liter/100 kilométerre ígéri a gyártó.
A hatsebességes kézi váltó mellett szintén hatsebességes automatikus váltómű is elérhető lesz a Roadsterhez, ám vélhetően az elvesz majd a dögös kis kocsi dinamikájából.
Az elektromos szervokormány, a kipörgésgátló és a menetstabilizáló széria, az elektronikus differenciálzár a JCW-n kívül (széria) mindegyik változathoz rendelhető.
Bukáskor jól jöhetnek a merev, rozsdamentes acél bukócsövek amelyek az ülések mögött vigyáznak. 80 kilométer/órás sebesség fölött az autó stabilitása és jobb aerodinamikája miatt önműködően kinyílik a hátsó spoiler.
Cooper S-től felfelé széria a klíma, az elektromosan állítható külső tükör, a tolatóradar, a magasságban állítható ülés, és az mp3-as, aux-csatlakozóval szerelt cédés rádió. Az opciós lista bőséges: kanyarodó xenonfény, sötétített házú hátsó lámpák, kulcsnélküli nyitás, iPod- és iPhone-kapcsolódás (teljesítmény kijelzővel, haránt- és hosszirányú gyorsulásmérővel), navigációs berendezés, Harman Kardon hifi, webrádió, Google-, Facebook- és Twitter alkalmazások, RSS hírolvasó.
A Mini Roadster megmarad britnek, már ami a gyártósort illeti, a Genfben premierjét ünneplő autó Oxfordban készül.
Az autóválasztás sok esetben érzelmi alapú. Egy Minibe könnyen bele lehet szeretni, ha egy igazán használható Countrymanről van szó, pláne. A szerelemnek ára van, a tesztelt Cooper S összkerékhajtással 8,46 milliót nyomott a mérlegen, a 3 milliós extracsomag csak ráadás. Nehéz józanul azt mondani, megéri, de a szerelem sokszor vak.
Féltem a Minitől, féltem attól, hogy egy év után is tetszeni fogunk-e egymásnak. Legutóbb a legerősebb, 211 lovas változatba szerettem bele, mit fogok kezdeni én egy dízellel? Ráadásul télen. Aztán megláttam, beindítottam, behangoltam és belezúgtam. A Mini már csak ilyen, legyen benzines, legyen dízel.
Négy megyén át teszteltük a nagyra nőtt Minit, vezettük gyenge és erős motorral, elsőkerekes és összkerekes változatban, kézi váltóval és automatával. Teszteltük porban, vizes árokban, sárban, füvön, közúton és autópályán. A nap végére csak beleszerettem.
Zéró liter benzin, zéró kibocsátás, zéró zaj, zéró kényelem. A Mitsubishivel közösen kifejlesztett, 2010 végén forgalomba kerülő Citroen C-Zéro, a Venturival közösen kifejlesztett Berlingo First Electrique mellett a Citroen második elektromos autója. Magyarországon a Citroën C-Zérót 2010 végétől forgalmazzák. Várható nettó ára 7 850 000 forint. Ha nálunk nem, Nyugat-Európában szép számban látunk majd elektromos miniket, hisz van ahol jelentős támogatást kapnak a vásárlók, Franciaországban például 5000 eurót.
„Egyesek szerint ez a világ legjobb autója” – ez a gondolat motoszkált a fejemben, amíg a Mini legerősebb utcai autóját, a Cooper S John Cooper Works házi tuningcsodát teszteltem. Csak rövid idő volt. Nem voltam beszámítható, elvette az eszemet ez a kis mocsok.