Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fa21bfcc-2b41-43b3-b083-e0fea9201a8f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Még az idén megkezdődhetnek a tervezett építési területen fekvő telkekre vonatkozó állami kisajátítások.","shortLead":"Még az idén megkezdődhetnek a tervezett építési területen fekvő telkekre vonatkozó állami kisajátítások.","id":"20250516_Legkorabban-2027-oszen-indulhat-el-az-M7-es-autopalya-bovitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa21bfcc-2b41-43b3-b083-e0fea9201a8f.jpg","index":0,"item":"0a833086-8f9a-45cf-b576-fc750b58139d","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_Legkorabban-2027-oszen-indulhat-el-az-M7-es-autopalya-bovitese","timestamp":"2025. május. 16. 10:09","title":"Legkorábban 2027 őszén indulhat el az M7-es autópálya bővítése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a412357-caee-4af1-9f21-e5a32121a2fa","c_author":"Imre Réka - Csányi Nikolett - Siteri Nóra ","category":"itthon","description":"Hajnali horgászatot, szalonnasütést és sok beszélgetést tervez útja során Magyar Péter, aki szerda reggel a Bazilikánál feljelentette Orbán Viktort, majd a Tisza Párt szimpatizánsaival gyalog indult el Nagyváradra. Az első napon Pécelig jutottak, mi pedig elkísértük őket. Videóriport. ","shortLead":"Hajnali horgászatot, szalonnasütést és sok beszélgetést tervez útja során Magyar Péter, aki szerda reggel a Bazilikánál...","id":"20250515_magyar-peter-gyaloglas-nagyvarad-pecel-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a412357-caee-4af1-9f21-e5a32121a2fa.jpg","index":0,"item":"6260fcd9-9449-4d9a-85be-d8ba58b10c24","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_magyar-peter-gyaloglas-nagyvarad-pecel-video-ebx","timestamp":"2025. május. 15. 18:35","title":"„Hányinger, amit csinál a kormány, Magyar Péter az egyetlen reményünk”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9790444e-458b-430f-a6e3-3c9480604bcb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Hummer EV mostantól egy minden korábbinál erősebb új változatban is kapható.","shortLead":"A Hummer EV mostantól egy minden korábbinál erősebb új változatban is kapható.","id":"20250516_sportkocsikent-katapultal-a-legujabb-4-tonnas-villany-hummer-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9790444e-458b-430f-a6e3-3c9480604bcb.jpg","index":0,"item":"8ac8ba77-82a3-4989-a194-3fc69fbace1b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250516_sportkocsikent-katapultal-a-legujabb-4-tonnas-villany-hummer-ev","timestamp":"2025. május. 16. 07:21","title":"Sportkocsiként katapultál a legújabb 4 tonnás villany-Hummer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea120e90-5450-43e5-a795-0c06544f5008","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Hogyan befolyásolja a hámozás nehézségét a tojás frissessége vagy éppen a főzővíz hőfoka? Mit kell tenni a vízbe ahhoz, hogy könnyebben lehessen pucolni a tojást, és miért jobb szobahőmérsékleten tárolni, mint a hűtőben?","shortLead":"Hogyan befolyásolja a hámozás nehézségét a tojás frissessége vagy éppen a főzővíz hőfoka? Mit kell tenni a vízbe ahhoz...","id":"20250515_fott-tojas-pucolas-hamozas-tojashej-tojaspucolas-tippek-tojasfozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea120e90-5450-43e5-a795-0c06544f5008.jpg","index":0,"item":"4e37cf39-2282-4b2b-a0b3-8ba6e9453531","keywords":null,"link":"/elet/20250515_fott-tojas-pucolas-hamozas-tojashej-tojaspucolas-tippek-tojasfozes","timestamp":"2025. május. 15. 07:01","title":"A könnyen pucolható főtt tojás titka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d895804-1a04-45f8-a93e-3798286f66e2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A házelnök azt mondta, egy ideig lelkiismeret-furdalása volt, azóta viszont úgy látja, nem a „köteles beszéd” miatt vesztett a Fidesz 2002-ben.","shortLead":"A házelnök azt mondta, egy ideig lelkiismeret-furdalása volt, azóta viszont úgy látja, nem a „köteles beszéd” miatt...","id":"20250515_Kover-Laszlo-Megbantam-a-koteles-beszedet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d895804-1a04-45f8-a93e-3798286f66e2.jpg","index":0,"item":"9c711789-aee7-455a-8c18-5999e5e54867","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Kover-Laszlo-Megbantam-a-koteles-beszedet","timestamp":"2025. május. 15. 08:07","title":"Kövér László megbánta a „köteles beszédet”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba950679-216d-4738-bdf6-c74168c851cd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A volt vezérkari főnök szerint beszédes, hogy a Honvédelmi Minisztérium hallgat az újdörögdi gránátbaleset ügyében, „a vizsgálat lefolytatása ugyanis nem lehet ennyire hosszú”.","shortLead":"A volt vezérkari főnök szerint beszédes, hogy a Honvédelmi Minisztérium hallgat az újdörögdi gránátbaleset ügyében, „a...","id":"20250516_ruszin-szendi-romulusz-szalay-bobrovniczky-kristof-honvedelmi-miniszter-ujdorogdi-kezigranat-baleset-vizsgalatot-kovetel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba950679-216d-4738-bdf6-c74168c851cd.jpg","index":0,"item":"bd9ffb25-cc5a-47ff-b3bb-f21d3d7ccfaf","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_ruszin-szendi-romulusz-szalay-bobrovniczky-kristof-honvedelmi-miniszter-ujdorogdi-kezigranat-baleset-vizsgalatot-kovetel","timestamp":"2025. május. 16. 11:08","title":"Ruszin-Szendi üzent a honvédelmi miniszternek: Legyen férfi, álljon ki és nézzen az emberek szemébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f832c62-e164-465d-a662-b2fae5a073b2","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Majoross Gergely csapata ettől függetlenül az elitben maradást érő helyen áll.","shortLead":"Majoross Gergely csapata ettől függetlenül az elitben maradást érő helyen áll.","id":"20250515_ferfi-jegkorong-vilagbajnoksag-magyarorszag-cseh-valogatott-vereseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f832c62-e164-465d-a662-b2fae5a073b2.jpg","index":0,"item":"b8e08e1a-d5d5-468f-94d8-aa332ee301c6","keywords":null,"link":"/sport/20250515_ferfi-jegkorong-vilagbajnoksag-magyarorszag-cseh-valogatott-vereseg","timestamp":"2025. május. 15. 22:54","title":"A címvédőtől is hatot kapott a magyar hokiválogatott a vb-n","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9b14d6d-af0e-48b6-8fa3-2a65b90ba962","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az NMHH értesítette a holland társhatóságot, hogy az HBO Max nem megfelelő korhatárbesorolással látta el a Fehér Lótusz című sorozatnak azt a részét, amelyben Jason Isaacs köntöse kioldódik, és nincs alatta semmi.","shortLead":"Az NMHH értesítette a holland társhatóságot, hogy az HBO Max nem megfelelő korhatárbesorolással látta el a Fehér Lótusz...","id":"20250515_Peniszvillantas-miatt-jelentette-fel-a-Feher-Lotuszt-a-magyar-mediahatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9b14d6d-af0e-48b6-8fa3-2a65b90ba962.jpg","index":0,"item":"412e314b-1546-4e32-9d35-8464c1d0bdb0","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Peniszvillantas-miatt-jelentette-fel-a-Feher-Lotuszt-a-magyar-mediahatosag","timestamp":"2025. május. 15. 13:21","title":"Feljelentette a Fehér Lótuszt a magyar médiahatóság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elhagyjuk az Anthony Noghes-kanyart, a célegyenes végén befordulunk a Saint Devote-nál, majd a Beau Rivage meredek emelkedője és a Massenet után a Kaszinó-téren találjuk magunkat. Ez nem egy Forma-1-es tudósítás a Monacói Nagydíjról, ez egy Volkswagen-menetpróba, a felfrissített Passat CC-é, amely már nem is Passat, csak szimplán CC, s a hercegséghez hasonlóan sportos is, elegáns is.
Furcsa fintora a sorsnak, hogy egy Volkswagennel cirkálhattunk a száguldó cirkusz ékkövének számító helyszínen. Wolfgang Dürheimer, a konszern sportért felelős igazgatója talán épp aznap árulta egy német lapnak, hogy a gyártó az Audi Le Mans-i sikerei és a VW WRC-hadjárata mellett a közeljövőben valószínűleg a Forma-1-ben is megpróbál bizonyítani.
Néhány év még biztosan kell ahhoz, hogy Volkswagen-érdekeltségű versenygép álljon a Grimaldi-birodalom rajtrácsán. Ott, ahol átlag hétköznapokon is hemzsegnek az autókülönlegességek, s ahol a CC-nek is sikerült bezsebelnie néhány érdeklődő pillantást. Ez máris bíztató visszajelzés a felfrissített négyajtós kupéra nézve. Elődje, az akkori Passat CC négy éve vetélytárs nélkül érkezett a prémium alatti szegmensbe, ahol magányosan aratott: a konzervatív Passathoz képest felsportosított, extrákkal megspékelt limuzin beváltotta az előzetes várakozásokat és a magyar piacon is elég jól fogyott.
Autómenedzser.hu
A wolfsburgi gyártónál most látták elérkezettnek az időt arra, hogy felfrissítsék a CC-t: az exkluzivitásra való törekvés első lépéseként a névből elhagyták a Passatot, így a normál változattól több mint 1 millió forinttal drágább autó szimplán CC-ként fut. Bár a sajtótájékoztatón Klaus Bischoff főtervező odáig merészkedett, hogy párhuzamot vont például az Apple-termékek formavilága, a Schaffhausen-karórák precizitása és az új CC között, hamar elnevette magát, hiszen már első pillantásra is jól látható, hogy az első- és hátsó lámpák, valamint az új hűtőrács jelentik az érdemi külső változásokat.
Míg korábban a hátsó lámpák leginkább két egybeolvadó pacára emlékeztettek, addig helyüket immáron keskeny, szögletes, LED-csíkokkal működő világítótestek váltották fel, amelyek jóval tetszetősebbek. Elől szériafelszereltség a bi-xenon fényszóró, amelyet dinamikus kanyarfényszóró rendelése esetén LED-sorral spékelnek meg. A legszembetűnőbb újdonság egyértelműen a krómozott hűtőrács, amely az előzőnél sűrűbb, ugyanis egyel több lécet foglal magában. Ez megosztotta a hazai autós tollforgatók véleményét: elegánsnak mindenképpen elegáns a reszelőnek csúfolt megoldás, de már az ismerkedés pillanataiban is többen megjegyezték, hogy a CC ezzel beáll a VW-k sorába, elveszíti valódi egyéniségét.
Kinyitva a keret nélküli ablakkal szerelt ajtót, nincs túl sok változás az utastérben sem: a VW nem tervezett új műszerfalat, inkább némi krómmal, új színekkel, minőségi kárpittal és fabetétekkel szebbé varázsolták azt. Újdonságként a szériafelszereltségbe tartozó érintőkijelzőt, a középkonzol felett megjelent analóg órát, valamint az ajtókon végigfutó hangulatvilágítás-csíkot lehet megemlíteni.
Az utastér tágas, a hurkás sportülések a szériafelszereltség részét képezik, igaz, ehhez extrákat – masszázst és szellőztetést - csak a vezető felőli oldalra lehet igényelni. Hátul két ülést alakítottak ki, s bár a tető alacsony, az alacsonyra helyezett üléspozíciónak köszönhetően két átlagos magasságú ember simán elfér. Rendelhető három ülőhely is hátulra, de ez nem plusz középső ülést jelent, hanem azt, hogy a púphoz is szerelnek egy fejtámlát és biztonsági övet.
A csomagtér 532 literes, ajtaja focista-módszerrel nyitható: ha a kulcs a kezünkben vagy a zsebünkben lapul, elég egy láblengetés hátul az autó alatt és az ajtó felnyílik. Az űrtartalom a hátsó ülések előredöntésével tovább növelhető és pozitívum, hogy ez a művelet kis karok segítségével már az autó mögött állva is elvégezhető.
Noha a navigáció nehezen boldogult az egyébként sokszor össze-vissza táblázott, egymás hegyén-hátán található dél-franciaországi körforgalmakkal, a vezetést segítő elektronikai rendszerek a CC fő erősségének számítanak. A mondás szerint a sorsot kísérteni nem érdemes, de talán kijelenthető, a CC-vel balesetet szenvedni művészet: a koccanásgátlótól kezdve a radaros tempomaton át a holttérfigyelőig, a táblafelismerőtől a fáradtságfigyelőn át a dinamikus fényszóró-vezérlőig mindent lehet rendelni. Nincs gond a parkolással sem: a kormányforgatós parkolóasszisztens besegít a helykeresésben, párhuzamos és merőleges parkolásban is segít, koccanás-veszély esetén automatikusan lefékez.
Fontos újdonsága a CC-nek a szélvédő-kamera, amelynek a táblafelismerő rendszer mellett a sávtartó asszisztens működésében van jelentős szerepe. A rendszer érzékeli az irányjelzés nélküli sávváltást, amelyre három ellenkormányzással reagál, s amennyiben ez nem lenne elég, hangjelzéssel riasztja a sofőrt. A rendszerek zömét – kivétel a parkolórendszer, amelynek gombjai a középkonzolra kerültek – a kormány aprócska gombjaival lehet vezérelni, ami nem feltétlenül előnyös.
Lapunk a slágergyanús 2 literes, manuális váltós, 170 lóerős TDI, valamint a 2 literes, DSG-váltós, 210 lóerős TSI-változatokat próbálta ki Nizza környékén és Monacóban. Mindkét verzió meggyőző volt, ugyanakkor elképesztően csendes is, ami nem csoda: a VW mérnökei minden követ megmozgattak az utastér csendesítése érdekében, számos területen megerősítették a hangszigetelést, míg az üvegeket akusztik-fóliával vonták be.
Azoknak a szerencsés kollégáknak, akiknek sikerült elkötni egy menetre a 3,6 literes, V6-os, 300 lóerős csúcsmodellt, általános megdöbbenésükre szintén zajmentes száguldásban volt részük. Ez a tulajdonság a kényelmet mindenképpen javítja, az élményt viszont – legalábbis a csúcsragadozó esetében – legalább ilyen mértékben rontja. A csendesség félreérthetetlen jele annak, hogy üzletembereknek, menedzsereknek szánják a CC-t.
A menetpróba során – jórészt a zsúfolt a dél-franciaországi utaknak köszönhetően – nem derült fény rá, hogy mire képes a kipróbált modellekhez, valamint a csúcskategóriás CC-hez szériában tartozó, a többihez választható opcióként rendelhető XDS elektronikus differenciálzár, amely az ív belső részén helyezkedő kerék fékezésével mérsékli az alulkormányzottságot, javítva ezzel a kigyorsításokat. 170 lóerő felett szériában jár az állítható keménységű lengéscsillapító is.
A CC 160, 210 és 300 lóerős benzines erőforrásokkal, valamint 140 és 170 lóerős dízelekkel lesz elérhető. A harmadik dízelváltozat, a BlueTDI 140 lóerőt teljesít, s mint a gyári sajtóanyag kiemelve hangsúlyozza, „egyike annak a néhány motornak a világon, amelyek már most megfelelnek a 2014-ben életbe lépő Euro-6-os szabályozásnak”. Míg a dízelek a Start/Stop funkciót és a fékezések közben keletkező energiát újrahasznosító rendszert is megkapták, addig a benzinesek esetében csak az utóbbi érhető el.
Az első példányok Németország és Luxemburg útjain jelennek majd meg, február elején, míg a hónap végére Európa más országaiban is elérhető lesz a CC, amelyre a világ többi táján tavaszig kell várnia a vásárló-jelölteknek. A beugró modell a kétliteres, 140 lóerős TDI, amelyért idehaza 9,2 millió forintot kérnek majd, míg a 3,6-os, V6-os, 300 lóerős csúcsgépért 12,5 milliót kell majd leszurkolni.
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.
Felfelé bővíti kínálatát a Volkswagen. A korábban a Passat négyajtós kupéjaként sikert-sikerre halmozó CC önálló életre kel. Míg a Passat marad jól bevált flottaautó, addig a VW CC-t a tehetősebb magánvásárlóknak szánják.
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.