Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0dfaaa15-398a-4122-8863-8e62b92fb453","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"James Gunn nyáron érkező filmjében a szuperhőst arról faggatja az újságíró Lois Lane, konzultált-e az amerikai elnökkel, mielőtt beavatkozott az Egyesült Államok külpolitikájába. De azért egy cuki kutya is felbukkan.","shortLead":"James Gunn nyáron érkező filmjében a szuperhőst arról faggatja az újságíró Lois Lane, konzultált-e az amerikai...","id":"20250515_Lehet-hogy-Superman-hazaarulo-Itt-az-uj-film-hosszu-elozetese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0dfaaa15-398a-4122-8863-8e62b92fb453.jpg","index":0,"item":"49f8366a-82bd-4f4b-8bb5-1b985f9b79ac","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Lehet-hogy-Superman-hazaarulo-Itt-az-uj-film-hosszu-elozetese","timestamp":"2025. május. 15. 09:00","title":"Lehet, hogy Superman hazaáruló? Itt az új film hosszú előzetese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9eb85f0-2f0c-4e38-adbb-7d019a80a69d","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Több mint másfél év után lett újra teljes jogú vezetője az intézménynek.","shortLead":"Több mint másfél év után lett újra teljes jogú vezetője az intézménynek.","id":"20250515_Farkas-Gabort-kineveztek-a-Zeneakademia-rektorava","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9eb85f0-2f0c-4e38-adbb-7d019a80a69d.jpg","index":0,"item":"7599d1b8-0002-406f-a938-df2a5873430b","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Farkas-Gabort-kineveztek-a-Zeneakademia-rektorava","timestamp":"2025. május. 15. 10:09","title":"Farkas Gábort kinevezték a Zeneakadémia rektorává","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e6b04b8-66db-4139-b389-d47eeb9cc1ad","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Hiába mérnek naponta sok milliárd élettani értéket a viselhető okoseszközök, ezeket továbbra sem lehet készpénznek venni, és főleg nem egymással összehasonlítani. A kutatók több évvel lemaradva kullognak az évente újdonságokkal előrukkoló gyártók mögött.","shortLead":"Hiába mérnek naponta sok milliárd élettani értéket a viselhető okoseszközök, ezeket továbbra sem lehet készpénznek...","id":"20250516_hvg-okosora-egezsegugyi-ertekek-tudomanyos-kutatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e6b04b8-66db-4139-b389-d47eeb9cc1ad.jpg","index":0,"item":"3d00ee02-8ed0-4b6c-b23f-8db54ffdf9b9","keywords":null,"link":"/360/20250516_hvg-okosora-egezsegugyi-ertekek-tudomanyos-kutatasok","timestamp":"2025. május. 16. 20:00","title":"Eleget aludtam? Stresszes vagyok? Hogyan (nem) szabad értelmezni az okosóránk által mutatott adatokat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58c77292-b45a-4558-96cf-977107894890","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A demonstráción nagyjából annyian voltak, mint Hadházy Ákos szokásos keddi tüntetésein.","shortLead":"A demonstráción nagyjából annyian voltak, mint Hadházy Ákos szokásos keddi tüntetésein.","id":"20250516_momentum-tuntetes-sajtoszabadsag-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58c77292-b45a-4558-96cf-977107894890.jpg","index":0,"item":"056cbba9-2b65-4ae5-a445-b62f4f3b7655","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_momentum-tuntetes-sajtoszabadsag-video","timestamp":"2025. május. 16. 17:16","title":"A sajtó szabadságáért tüntetett a Momentum – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8451df9a-96e4-44db-ba1a-ee47b1007fb0","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Még csak harmadik filmje, az Árva utómunkáján dolgozik, de Cannes-ban kiderült, miről szól, és kik játszanak majd Nemes Jeles László negyedik filmjében.","shortLead":"Még csak harmadik filmje, az Árva utómunkáján dolgozik, de Cannes-ban kiderült, miről szól, és kik játszanak majd Nemes...","id":"20250515_Francia-filmet-rendez-a-magyar-Oscar-dijas-rendezo-Nemes-Jeles-Laszlo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8451df9a-96e4-44db-ba1a-ee47b1007fb0.jpg","index":0,"item":"435d863e-f4e0-4548-adf0-4295dd78a9e3","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Francia-filmet-rendez-a-magyar-Oscar-dijas-rendezo-Nemes-Jeles-Laszlo","timestamp":"2025. május. 15. 15:59","title":"Francia filmet rendez a magyar Oscar-díjas rendező, Nemes Jeles László","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4d9e094-4bab-4479-a05a-5b916718ab46","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Végül futva próbált meglógni. ","shortLead":"Végül futva próbált meglógni. ","id":"20250515_Defektes-kerekkel-menekult-a-rendorok-elol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4d9e094-4bab-4479-a05a-5b916718ab46.jpg","index":0,"item":"6d12bc7f-7b52-4913-b7af-35edb65b1d83","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Defektes-kerekkel-menekult-a-rendorok-elol","timestamp":"2025. május. 15. 11:56","title":"Leszakadt az abroncs a felniről, de akkor sem adta fel a menekülést egy autós Gödöllőnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec4848ba-7ad9-4c76-b595-5a300e067b46","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Arról egyelőre nincs szó, hogy a két ország közé ékelődött Magyarországon is étteremláncot indítanának.","shortLead":"Arról egyelőre nincs szó, hogy a két ország közé ékelődött Magyarországon is étteremláncot indítanának.","id":"20250515_Romania-utan-Horvatorszagba-is-belep-a-Taco-Bell","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec4848ba-7ad9-4c76-b595-5a300e067b46.jpg","index":0,"item":"1be2614f-81f1-4dd1-86ba-157045c6d5ff","keywords":null,"link":"/kkv/20250515_Romania-utan-Horvatorszagba-is-belep-a-Taco-Bell","timestamp":"2025. május. 15. 13:49","title":"Románia után Horvátországba is belép a Taco Bell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5750bec-a70b-4c82-9c2c-d6b3fb5c2caf","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Tényleg a szex a fő témája a Mindhalálig szex című minisorozatnak, és tényleg kifejezetten bevállalósan beszél a szexualitásról, mégis sokkal több és sokkal súlyosabb kacagtató szexkomédiánál. Kritika.","shortLead":"Tényleg a szex a fő témája a Mindhalálig szex című minisorozatnak, és tényleg kifejezetten bevállalósan beszél...","id":"20250516_dying-for-sex-kritika-mindhalalig-szex-michelle-williams-hulu-sorozat-streaming-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5750bec-a70b-4c82-9c2c-d6b3fb5c2caf.jpg","index":0,"item":"4b552688-cbef-4ed1-ab0c-60de9379cbfe","keywords":null,"link":"/kultura/20250516_dying-for-sex-kritika-mindhalalig-szex-michelle-williams-hulu-sorozat-streaming-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 17:07","title":"Pajzán és perverz, de a szexnél sokkal többről szól ez a kiváló sorozat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elhagyjuk az Anthony Noghes-kanyart, a célegyenes végén befordulunk a Saint Devote-nál, majd a Beau Rivage meredek emelkedője és a Massenet után a Kaszinó-téren találjuk magunkat. Ez nem egy Forma-1-es tudósítás a Monacói Nagydíjról, ez egy Volkswagen-menetpróba, a felfrissített Passat CC-é, amely már nem is Passat, csak szimplán CC, s a hercegséghez hasonlóan sportos is, elegáns is.
Furcsa fintora a sorsnak, hogy egy Volkswagennel cirkálhattunk a száguldó cirkusz ékkövének számító helyszínen. Wolfgang Dürheimer, a konszern sportért felelős igazgatója talán épp aznap árulta egy német lapnak, hogy a gyártó az Audi Le Mans-i sikerei és a VW WRC-hadjárata mellett a közeljövőben valószínűleg a Forma-1-ben is megpróbál bizonyítani.
Néhány év még biztosan kell ahhoz, hogy Volkswagen-érdekeltségű versenygép álljon a Grimaldi-birodalom rajtrácsán. Ott, ahol átlag hétköznapokon is hemzsegnek az autókülönlegességek, s ahol a CC-nek is sikerült bezsebelnie néhány érdeklődő pillantást. Ez máris bíztató visszajelzés a felfrissített négyajtós kupéra nézve. Elődje, az akkori Passat CC négy éve vetélytárs nélkül érkezett a prémium alatti szegmensbe, ahol magányosan aratott: a konzervatív Passathoz képest felsportosított, extrákkal megspékelt limuzin beváltotta az előzetes várakozásokat és a magyar piacon is elég jól fogyott.
Autómenedzser.hu
A wolfsburgi gyártónál most látták elérkezettnek az időt arra, hogy felfrissítsék a CC-t: az exkluzivitásra való törekvés első lépéseként a névből elhagyták a Passatot, így a normál változattól több mint 1 millió forinttal drágább autó szimplán CC-ként fut. Bár a sajtótájékoztatón Klaus Bischoff főtervező odáig merészkedett, hogy párhuzamot vont például az Apple-termékek formavilága, a Schaffhausen-karórák precizitása és az új CC között, hamar elnevette magát, hiszen már első pillantásra is jól látható, hogy az első- és hátsó lámpák, valamint az új hűtőrács jelentik az érdemi külső változásokat.
Míg korábban a hátsó lámpák leginkább két egybeolvadó pacára emlékeztettek, addig helyüket immáron keskeny, szögletes, LED-csíkokkal működő világítótestek váltották fel, amelyek jóval tetszetősebbek. Elől szériafelszereltség a bi-xenon fényszóró, amelyet dinamikus kanyarfényszóró rendelése esetén LED-sorral spékelnek meg. A legszembetűnőbb újdonság egyértelműen a krómozott hűtőrács, amely az előzőnél sűrűbb, ugyanis egyel több lécet foglal magában. Ez megosztotta a hazai autós tollforgatók véleményét: elegánsnak mindenképpen elegáns a reszelőnek csúfolt megoldás, de már az ismerkedés pillanataiban is többen megjegyezték, hogy a CC ezzel beáll a VW-k sorába, elveszíti valódi egyéniségét.
Kinyitva a keret nélküli ablakkal szerelt ajtót, nincs túl sok változás az utastérben sem: a VW nem tervezett új műszerfalat, inkább némi krómmal, új színekkel, minőségi kárpittal és fabetétekkel szebbé varázsolták azt. Újdonságként a szériafelszereltségbe tartozó érintőkijelzőt, a középkonzol felett megjelent analóg órát, valamint az ajtókon végigfutó hangulatvilágítás-csíkot lehet megemlíteni.
Az utastér tágas, a hurkás sportülések a szériafelszereltség részét képezik, igaz, ehhez extrákat – masszázst és szellőztetést - csak a vezető felőli oldalra lehet igényelni. Hátul két ülést alakítottak ki, s bár a tető alacsony, az alacsonyra helyezett üléspozíciónak köszönhetően két átlagos magasságú ember simán elfér. Rendelhető három ülőhely is hátulra, de ez nem plusz középső ülést jelent, hanem azt, hogy a púphoz is szerelnek egy fejtámlát és biztonsági övet.
A csomagtér 532 literes, ajtaja focista-módszerrel nyitható: ha a kulcs a kezünkben vagy a zsebünkben lapul, elég egy láblengetés hátul az autó alatt és az ajtó felnyílik. Az űrtartalom a hátsó ülések előredöntésével tovább növelhető és pozitívum, hogy ez a művelet kis karok segítségével már az autó mögött állva is elvégezhető.
Noha a navigáció nehezen boldogult az egyébként sokszor össze-vissza táblázott, egymás hegyén-hátán található dél-franciaországi körforgalmakkal, a vezetést segítő elektronikai rendszerek a CC fő erősségének számítanak. A mondás szerint a sorsot kísérteni nem érdemes, de talán kijelenthető, a CC-vel balesetet szenvedni művészet: a koccanásgátlótól kezdve a radaros tempomaton át a holttérfigyelőig, a táblafelismerőtől a fáradtságfigyelőn át a dinamikus fényszóró-vezérlőig mindent lehet rendelni. Nincs gond a parkolással sem: a kormányforgatós parkolóasszisztens besegít a helykeresésben, párhuzamos és merőleges parkolásban is segít, koccanás-veszély esetén automatikusan lefékez.
Fontos újdonsága a CC-nek a szélvédő-kamera, amelynek a táblafelismerő rendszer mellett a sávtartó asszisztens működésében van jelentős szerepe. A rendszer érzékeli az irányjelzés nélküli sávváltást, amelyre három ellenkormányzással reagál, s amennyiben ez nem lenne elég, hangjelzéssel riasztja a sofőrt. A rendszerek zömét – kivétel a parkolórendszer, amelynek gombjai a középkonzolra kerültek – a kormány aprócska gombjaival lehet vezérelni, ami nem feltétlenül előnyös.
Lapunk a slágergyanús 2 literes, manuális váltós, 170 lóerős TDI, valamint a 2 literes, DSG-váltós, 210 lóerős TSI-változatokat próbálta ki Nizza környékén és Monacóban. Mindkét verzió meggyőző volt, ugyanakkor elképesztően csendes is, ami nem csoda: a VW mérnökei minden követ megmozgattak az utastér csendesítése érdekében, számos területen megerősítették a hangszigetelést, míg az üvegeket akusztik-fóliával vonták be.
Azoknak a szerencsés kollégáknak, akiknek sikerült elkötni egy menetre a 3,6 literes, V6-os, 300 lóerős csúcsmodellt, általános megdöbbenésükre szintén zajmentes száguldásban volt részük. Ez a tulajdonság a kényelmet mindenképpen javítja, az élményt viszont – legalábbis a csúcsragadozó esetében – legalább ilyen mértékben rontja. A csendesség félreérthetetlen jele annak, hogy üzletembereknek, menedzsereknek szánják a CC-t.
A menetpróba során – jórészt a zsúfolt a dél-franciaországi utaknak köszönhetően – nem derült fény rá, hogy mire képes a kipróbált modellekhez, valamint a csúcskategóriás CC-hez szériában tartozó, a többihez választható opcióként rendelhető XDS elektronikus differenciálzár, amely az ív belső részén helyezkedő kerék fékezésével mérsékli az alulkormányzottságot, javítva ezzel a kigyorsításokat. 170 lóerő felett szériában jár az állítható keménységű lengéscsillapító is.
A CC 160, 210 és 300 lóerős benzines erőforrásokkal, valamint 140 és 170 lóerős dízelekkel lesz elérhető. A harmadik dízelváltozat, a BlueTDI 140 lóerőt teljesít, s mint a gyári sajtóanyag kiemelve hangsúlyozza, „egyike annak a néhány motornak a világon, amelyek már most megfelelnek a 2014-ben életbe lépő Euro-6-os szabályozásnak”. Míg a dízelek a Start/Stop funkciót és a fékezések közben keletkező energiát újrahasznosító rendszert is megkapták, addig a benzinesek esetében csak az utóbbi érhető el.
Az első példányok Németország és Luxemburg útjain jelennek majd meg, február elején, míg a hónap végére Európa más országaiban is elérhető lesz a CC, amelyre a világ többi táján tavaszig kell várnia a vásárló-jelölteknek. A beugró modell a kétliteres, 140 lóerős TDI, amelyért idehaza 9,2 millió forintot kérnek majd, míg a 3,6-os, V6-os, 300 lóerős csúcsgépért 12,5 milliót kell majd leszurkolni.
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.
Felfelé bővíti kínálatát a Volkswagen. A korábban a Passat négyajtós kupéjaként sikert-sikerre halmozó CC önálló életre kel. Míg a Passat marad jól bevált flottaautó, addig a VW CC-t a tehetősebb magánvásárlóknak szánják.
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.