Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c785c7bc-262d-41cf-8603-c1ba6e00925c","c_author":"HVG","category":"360","description":"Min múlik, hogy milyen jól vagy kevésbé jól hall valaki, ha kizárják az öregedés és a zajterhelés negatív hatását? – tették fel a kérdést kutatók, majd többféle populáción végeztek kutatásokat, hogy választ kapjanak. Máshogy hallanak a nők és a férfiak, az életkor mellett a nyelv is számít, a lakóhelyről már nem is beszélve.","shortLead":"Min múlik, hogy milyen jól vagy kevésbé jól hall valaki, ha kizárják az öregedés és a zajterhelés negatív hatását? –...","id":"20250421_hvg-hallast-befolyasolo-tenyezok-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c785c7bc-262d-41cf-8603-c1ba6e00925c.jpg","index":0,"item":"e9f7a4cd-5b6d-4225-8831-863386371a30","keywords":null,"link":"/360/20250421_hvg-hallast-befolyasolo-tenyezok-kutatas","timestamp":"2025. április. 21. 10:45","title":"Elég meglepő dolgok derültek ki arról, kinek milyen a hallása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c98dc123-24d1-48fb-af8d-083e8e99ee6f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A gépen már rajta voltak a Xiamen Airlines légitársaság színei, vasárnap reggel mégis a cég amerikai gyártóközpontjában landolt.","shortLead":"A gépen már rajta voltak a Xiamen Airlines légitársaság színei, vasárnap reggel mégis a cég amerikai gyártóközpontjában...","id":"20250420_boeing-kina-vam-repulogep-visszakuldes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c98dc123-24d1-48fb-af8d-083e8e99ee6f.jpg","index":0,"item":"847e485e-e045-4fcf-ac76-31fca50c84b4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_boeing-kina-vam-repulogep-visszakuldes","timestamp":"2025. április. 20. 09:47","title":"Visszaküldtek Kínából a Boeingnek egy új repülőgépet a brutális vám miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz elnök vasárnap estig ígért fegyvernyugvást.","shortLead":"Az orosz elnök vasárnap estig ígért fegyvernyugvást.","id":"20250419_volodimir-zelenszkij-vlagyimir-putyin-egyoldalu-tuzszunet-drontamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d.jpg","index":0,"item":"c5314ab6-a817-4baa-8aac-93c6a083bcde","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_volodimir-zelenszkij-vlagyimir-putyin-egyoldalu-tuzszunet-drontamadas","timestamp":"2025. április. 19. 19:08","title":"Zelenszkij az orosz tűzszünetről: Putyin most is drónokkal támadja Ukrajnát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Attól tartottak, hogy átszivárog a ragadós száj- és körömfájás vírus a talajvizen keresztül. Azóta kiderült, hogy ez tulajdonképpen kizárható. ","shortLead":"Attól tartottak, hogy átszivárog a ragadós száj- és körömfájás vírus a talajvizen keresztül. Azóta kiderült...","id":"20250420_Kiakadtak-az-osztrakok-mert-szerintuk-nem-szoltak-nekik-a-magyar-hatosagok-hogy-a-hatar-mellett-temetik-a-fertozott-teheneket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"2fa287f9-6e98-4b1c-b066-709bc3058719","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250420_Kiakadtak-az-osztrakok-mert-szerintuk-nem-szoltak-nekik-a-magyar-hatosagok-hogy-a-hatar-mellett-temetik-a-fertozott-teheneket","timestamp":"2025. április. 20. 14:55","title":"Kiakadtak az osztrákok, mert szerintük nem szóltak nekik a magyar hatóságok, hogy a határ mellett temetik a fertőzött teheneket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"313d5f89-9480-4392-ab32-d841491b0c7b","c_author":"Puszta Dóra","category":"360","description":"A Müpában látható előadás látlelet, színpadi szociográfia, drámai műalkotás, amely a kulturális pusztulás korában a megújuláshoz és az újrateremtéshez kíván igazodási pontokat találni.","shortLead":"A Müpában látható előadás látlelet, színpadi szociográfia, drámai műalkotás, amely a kulturális pusztulás korában...","id":"20250420_Mezoseg-Mikrokozmosz-Erdely-Forte-Tarsulat-Horvath-Csaba-Foldeaki-Nora-Tancszinhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/313d5f89-9480-4392-ab32-d841491b0c7b.jpg","index":0,"item":"b81843e6-81c0-4452-b255-547ce888d2af","keywords":null,"link":"/360/20250420_Mezoseg-Mikrokozmosz-Erdely-Forte-Tarsulat-Horvath-Csaba-Foldeaki-Nora-Tancszinhaz","timestamp":"2025. április. 20. 16:15","title":"A Mezőség zenei, táncos és irodalmi hagyományai jelennek meg a Forte Társulat új összművészeti előadásában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"546c7f5e-5d49-4742-8380-8ceeb12531a5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Don Pettit két orosz kozmonauta társaságában érkezett a kazah sztyeppére.","shortLead":"Don Pettit két orosz kozmonauta társaságában érkezett a kazah sztyeppére.","id":"20250420_Don-Pettit-Nemzetkozi-Urallomas-NASA-Szojuz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/546c7f5e-5d49-4742-8380-8ceeb12531a5.jpg","index":0,"item":"9d2fd22e-ac78-46a6-b9fd-f445353d08ac","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_Don-Pettit-Nemzetkozi-Urallomas-NASA-Szojuz","timestamp":"2025. április. 20. 18:12","title":"„A hazatérés mindig attól függ, honnan jössz” - 70. születésnapján ért földet a NASA legidősebb űrhajósa – videók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","shortLead":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","id":"20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a.jpg","index":0,"item":"2ed316db-a737-403d-b5bb-453a6c94deae","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","timestamp":"2025. április. 19. 18:46","title":"Saját magánrendelését ajánlotta a túlsúlyos betegekre vonatkozó protokollt kidolgozó orvos, üzent neki az államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A ChatGPT-t fejlesztő OpenAI vezetője tízmillió dolláros nagyságrendre teszi az udvariaskodásra felhasznált számítási kapacitások villanyszámláját.","shortLead":"A ChatGPT-t fejlesztő OpenAI vezetője tízmillió dolláros nagyságrendre teszi az udvariaskodásra felhasznált számítási...","id":"20250421_Draga-mulatsag-udvariaskodni-a-mesterseges-intelligenciaval-de-lehet-hogy-megeri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee.jpg","index":0,"item":"611d4d8e-fab5-4c6c-b3dd-13f10929a063","keywords":null,"link":"/kkv/20250421_Draga-mulatsag-udvariaskodni-a-mesterseges-intelligenciaval-de-lehet-hogy-megeri","timestamp":"2025. április. 21. 16:40","title":"Drága mulatság udvariaskodni a mesterséges intelligenciával, de lehet, hogy megéri","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Prémium autóknál megszoktuk, hogy a durván magas alapár nem tartalmaz szinte semmilyen felszereltséget. Fapados BMW-t találni lehetetlen, nekünk sikerült egy alapfelszereltséghez közeli példányt tesztelnünk. Az ötajtós 1-es BMW ebben a konfigurációban igazi cégautó, piros színben pedig csinos üzletasszonyokat öltöztet.
Nagyapám húsz éve elképzelni sem tudott más színt Daciájának, mint a pirosat. Nem is volt sok választási lehetősége, a hatból talán egy volt sárga. Ma kerülik a vásárlók a pirosat, pedig jó szín egy kocsinak, a kis BMW nagyon dögös benne, feldobja a téli álmot. Megnézik az utcán (főleg a férfiak), de látom a szemeken, hogy mindenki a nőt keresi benne. Mikor észrevesznek a volánnál, zavarba jönnek, és úgy tesznek, mintha csak a kocsit méregetnék.
bcs
Ha unja az Opelt, a Fordot, a Hyundait, vagy a Golfot, vegyen cége középvezetőinek BMW-t. Ez a reklámszöveg valószínűleg sosem hatna Magyarországon, pedig a flottavásárlók a sorban említett autókra gyakran annyit költenek, hogy abból egy BMW is kijönne. Persze nem ötös, de még hármas sem, de 1-es BMW, az kijönne. Hogy kicsi? Cégautónak? A sofőr befér, még három munkatársa is, a négy aktatáskának bőséges a csomagtartó. Ha csak a céges használatot nézzük, tökéletes megoldás a kicsi bömös - persze a bútor, a bringa, a három gyerekülés nem fér el, síeléshez sem partner - de mi köze van ezeknek a cégautózáshoz?
Sok álszent cég nem vehet BMW-t, Audit, Mercedest vagy Lexust, ám dacból 8-9 milliósra felsrófolt, tonnányi extrával legyengített Volkswagennel, Skodával, Forddal és Opellel flangálnak, miközben sárga irigység marja májukat, ha a lámpánál lehagyja őket egy kis BMW.
A 116i alapára 6,297 millió forint. Ebben semmi más nincs, csak a kék-fehér embléma. Hogy kényelmes, biztonságos, élhető cégautónk legyen, legalább annyit még rá kell szánnunk, mint amennyit tesztautónkra felbiggyesztettek: sport line felszereltség (alapszín, fekete díszítőlécek, szövetülés piros cérnával varrva, 16 hüvelykes könnyűfém kerekek, vörös díszléc a műszerfalon, első eltolható kartámasz, sport bőrkormány, sportülések elöl) 563 ezer forintért, advantage plus csomag (tolatóradar, automatikus kétzónás klíma, bixenon lámpák, ködfényszóró, lehajtható hátsó üléstámlák, multifunkciós kormánykerék, fényszórómosó, tároló rekeszek) 915 ezer forintért, Bluetooth és USB 148 ezerért, rádió 118 ezerért, esőszenzor és automatikus világításvezérlés 38 ezerért, tempomat 136 ezerért. Az 1,77 millió forintos extrák egyike sem túlzás, ahogy a tesztautó 8,075 milliós ára sem az.
Ettől persze még nem fogjuk minden kanyarban füstölni a gumikat, a kocsi farán ott üvölt a felirat: 116i (nulla forint felárért kérhetjük anélkül is). A legkisebb benzinmotorral szerelt BMW halvány ereje ellenére is BMW, de nem úgy vezetjük. Nem keressük az izgalmakat, a vezetés öröme, a dinamizmus velünk utazik, ám a hátsó ülésen kaptak helyet. Cégautót akartunk, BMW cégautót, és azt kaptunk, nem sportkocsit. A tesztvezetés alatt a vezetési élménykapcsolót a legalsó fokán (eco pro - takarékos mód) használtam, a sportos vénát nem engedtem szóhoz jutni: a kocsiban alig volt 100 kilométer és sokat is havazott azokban a napokban. Nincs tüske bennem, nem okozott csalódást, mert volt szerencsém 340-555 lóerős BMW-khez is. Korábban vezettük a leggyengébb és a legerősebb 1-es BMW-t is, ha a háromból választanom kellene, a 120d mellett döntenék (a legdrágább mindközül).
Az 1,6 literes hajtómű a BMW TwinPower Turbo technológiát TwinScroll turbófeltöltővel, szelepvezérléssel és nagy precizitású befecskendezéssel ötvözi. Bár a 116i motorja turbós, lomhának tűnik (sport és sport + fokozatokban érezzük is a 136 lóerőt), de autópályán könnyedén tartja a belső sáv diktálta tempót. Hangja nincs, cserében nyugodt, nem izgága és a hátsókerék-hajtás izgalmait csak havas úton érezzük. Friss hóban sem kell pánikolni, a középkonzolon bekapcsolt kipörgésgátlóval szépen egyenletesen haladunk, csak az ellenkormányozással kell foglalkoznunk - és persze azzal, hogy lehetőleg ne álljunk meg.
130 kilométer/órás sebességnél 2500-at forog a főtengely hatodikban (eco pro módban), 120-nál 2300-at, 110-nél 2200-at, 100-nál 2000-et, 90-nél 1800-at. A váltó precíz (csak egyszer váltottam hátramenetet egyes helyett), a gyűrűim kocognak a gombján, kicsit rázza a kart a motor - mi lesz, ha a háromhengeres hajtja majd? A pedálelrendezést nőkre szabták, gyakran nyomtam féket is kuplungozás közben.
A kocsi még erősen bejáratós volt, így nem is csodálkoztam azon, hogy a sajtóanyagban szereplő adatok közelében sem járt a fogyasztás. A több mint hatszáz kilométeres próba során 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk 100 kilométerenként. Alapfelszereltség a start-stop, de mivel 3 fok fölé nem ment a teszt alatt a hőmérséklet, egyszer sem kapcsolt le magától a motor, az energia-visszatáplálás (fékezéskor) szerencsére nem időjárásfüggő.
Különleges autóban ülök. Nem sajtóautó, más nem tesztelte. De nem is ettől egyedi. Különleges személyeket furikázott Monaco gyémántokkal kirakott utcáin. Nem fedhetem fel a titkot, az életemre esküdtem meg. Az iDrive matricája mindent elmond. A hercegi esküvő egyik limuzinja volt a tesztautó, kétszáz kilométerrel vette meg a magyar importőr, és már van hazai gazdája. Gyűjtők, celebfanatikusok, lemaradtatok.
A konkurensek nyomására kihozta hibrid ötösét a BMW, amely nem okozott csalódást. Minden, ami jó egy BMW-ben benne van, erős, mint egy benzines és majdnem olyan keveset fogyaszt, mint egy dízel. Hasonló teljesítményt nyújt mint az 535i, vagy az 535d, de azoknál jóval drágábban. A hibriddel azonban hangtalanul furikázhatunk a mélygarázsban, technikája kifogástalan, technológiáját a jövő szülte, a vezetési élmény pedig megfizethetetlen.
Lehet lassan, finoman és biztonságosan közlekedni egy nagy BMW-vel. Ehhez kell egy háromliteres biturbó motor 313 lóerővel, hátsókerék-meghajtás, nyolcfokozatú automatikus sportváltó kormány mögött megbújó kapcsolókkal és baromi nagy havazás. Mindenből a legjobbat és a legtöbbet kaptam: a kocsiból és a télből is.
Kipróbáltuk a leggyengébb és legkisebb BMW-t. A 120d lenyűgözött, a 116d-től hasonlót vártam. Csokis szájízzel a málnaszörp is keserű, a 116d lomhasága felerősítette a 120d dinamizmusát. De ez természetes. Bár ugyanaz a motor dolgozik a szépen megnőtt hátsókerekes bébi BMW-ben, az egyikben 184 lóerőt rejtettek el, a másiknak 116-tal kellett megelégednie. Fogyasztásban nincs különbség közöttük, élményben és árban van.
Magyarország az európai adófizetőkkel tol ki, ha nem szavazza meg az Oroszország elleni szankciók meghosszabbítását – erről a Financial Times ír. A Guardian pedig arról, hogy miért van értelme tüntetni Donald Trump ellen.
Rényi Ádámot arról kérdeztük, könnyű-e még szórakoztatni a magyar olvasókat, és miért nem engedi meg magának, hogy elszomorítsa a közélet mostani állapota.