Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8a616a88-52ae-4c22-b75c-667685fc3e2c","c_author":"Moravecz Kata","category":"eurologus","description":"Az Európai Unió 2027-re szeretne teljesen függetlenedni az orosz gáztól, ami azt jelenti, hogy Magyarországnak és Szlovákiának, az utolsó két, orosz gázt vezetékesen importáló országnak is fel kell adnia ezeket a beszerzéseket. Persze ez a két kormány nem fogja szó nélkül beadni a derekát, de úgy tűnik, az EU készült erre.","shortLead":"Az Európai Unió 2027-re szeretne teljesen függetlenedni az orosz gáztól, ami azt jelenti, hogy Magyarországnak és...","id":"20250523_Az-EU-keszult-hogy-Magyarorszag-es-Szlovakia-ne-tudja-blokkolni-az-orosz-gaz-betiltasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a616a88-52ae-4c22-b75c-667685fc3e2c.jpg","index":0,"item":"69f97046-469b-4d30-a5ff-a0b28b2dd73a","keywords":null,"link":"/eurologus/20250523_Az-EU-keszult-hogy-Magyarorszag-es-Szlovakia-ne-tudja-blokkolni-az-orosz-gaz-betiltasat","timestamp":"2025. május. 23. 14:47","title":"Az EU készül arra, hogy Magyarország és Szlovákia ne tudja blokkolni az orosz gáz betiltását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4324342-bd71-4df8-853b-01ca35b43616","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Spotify szerint több előfizető érkezik iOS-rendszerből a szolgáltatásra, amióta az Apple kénytelen volt elengedni a 27 százalékos jutalékos rendszere erőltetését.","shortLead":"A Spotify szerint több előfizető érkezik iOS-rendszerből a szolgáltatásra, amióta az Apple kénytelen volt elengedni...","id":"20250522_apple-elofizetes-jutalek-spotify-premium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4324342-bd71-4df8-853b-01ca35b43616.jpg","index":0,"item":"63b18588-e7b4-4a2c-8354-203ddb75b79a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_apple-elofizetes-jutalek-spotify-premium","timestamp":"2025. május. 22. 15:03","title":"Módosított a szabályzatán az Apple, azonnal megugrott a Spotify bevétele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a46b622-cb39-4d6e-ab68-be82dea85b73","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az epicentruma Herakliontól 56 kilométerre volt, de még Athénban is érezték.","shortLead":"Az epicentruma Herakliontól 56 kilométerre volt, de még Athénban is érezték.","id":"20250522_foldrenges-kreta-heraklion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a46b622-cb39-4d6e-ab68-be82dea85b73.jpg","index":0,"item":"d2c05a51-8471-4889-b8ed-29af00fa6b51","keywords":null,"link":"/vilag/20250522_foldrenges-kreta-heraklion","timestamp":"2025. május. 22. 10:07","title":"6,1-es földrengés rázta meg Krétát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42ea1a5d-322b-4dcf-a688-c63ebfa07e6c","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"Öt meghatározó játékosa nélkül harcolta ki az elitben maradást a magyar férfi jégkorong-válogatott, amely a saját játékát játszva, a tapasztalatszerzést előtérbe helyezve érte el a példa nélküli eredményt.","shortLead":"Öt meghatározó játékosa nélkül harcolta ki az elitben maradást a magyar férfi jégkorong-válogatott, amely a saját...","id":"20250523_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-a-csoport-vilagbajnoksag-bentmaradas-marton-tibor-majoross-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42ea1a5d-322b-4dcf-a688-c63ebfa07e6c.jpg","index":0,"item":"ae27c93b-728a-412f-8b70-8d31c31be6d4","keywords":null,"link":"/sport/20250523_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-a-csoport-vilagbajnoksag-bentmaradas-marton-tibor-majoross-gergely","timestamp":"2025. május. 23. 11:27","title":"„Tökös volt a társaság” – a hokiválogatott történelmi bennmaradásának nyomában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42d2d5ce-fdbf-402b-8d49-0506decfacd9","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az első Hoppálinfóra nagyjából kéttucatnyi érdeklődő ment el Pécsen, az országgyűlési képviselő pedig állítása szerint ezen számos jegyzetet készített.","shortLead":"Az első Hoppálinfóra nagyjából kéttucatnyi érdeklődő ment el Pécsen, az országgyűlési képviselő pedig állítása szerint...","id":"20250523_fidesz-hoppal-peter-orszaggyulesi-kepviselo-hoppalinfo-lazar-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42d2d5ce-fdbf-402b-8d49-0506decfacd9.jpg","index":0,"item":"848f8faf-3e5d-4863-b424-3be3dd0494a5","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_fidesz-hoppal-peter-orszaggyulesi-kepviselo-hoppalinfo-lazar-janos","timestamp":"2025. május. 23. 15:10","title":"A fideszes Hoppál Péter 16 éve képviselő, de most jött rá, hogy fontos a kapcsolat a választóival, ezért elindította a Hoppálinfót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c23f33fd-7be3-4d9a-b8ce-f590f13b21a0","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Trump által okozott felfordulás jó esélyt ad Putyinnak, hogy odavágjon, és Európa az USA nélkül védtelen – írja kommentárjában Edward Lucas, a brit lap külpolitikai szerkesztője.","shortLead":"A Trump által okozott felfordulás jó esélyt ad Putyinnak, hogy odavágjon, és Európa az USA nélkül védtelen – írja...","id":"20250522_The-Times-velemeny-Oroszorszag-Europa-NATO","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c23f33fd-7be3-4d9a-b8ce-f590f13b21a0.jpg","index":0,"item":"4fad3034-1c11-456d-bd0b-f38bfa207239","keywords":null,"link":"/360/20250522_The-Times-velemeny-Oroszorszag-Europa-NATO","timestamp":"2025. május. 22. 11:45","title":"The Times-kommentár: Egy orosz támadás a NATO ellen most sokkal valószínűbb, mint gondolnánk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"232a89d5-7f66-4015-a9d9-31f87474783d","c_author":"Parászka Boróka, Dobszay János ","category":"360","description":"Orbán tihanyi beszéde megteremtette a lehetőségét, hogy Magyar Péter erősítse kapcsolatát a határon túli magyar közösséggel, de a Tisza-elnök ingoványos terepre gyalogol be: kimozdult ugyan a holtpontról az Erdélyért folyó politikai küzdelem, de még nem látni, kinek áll a zászló. Hogyan fogadják Magyar Pétert a határon túl, vannak-e ott Tisza Szigetek, és milyen mozgósításba fogott odaát a Fidesz?","shortLead":"Orbán tihanyi beszéde megteremtette a lehetőségét, hogy Magyar Péter erősítse kapcsolatát a határon túli magyar...","id":"20250522_hvg-tisza-erdely-hataron-tuli-magyarok-fidesz-parlamenti-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/232a89d5-7f66-4015-a9d9-31f87474783d.jpg","index":0,"item":"b1b856eb-cd17-4a69-ac62-dcd05faa2608","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-tisza-erdely-hataron-tuli-magyarok-fidesz-parlamenti-valasztas","timestamp":"2025. május. 22. 06:30","title":"Elveheti Magyar Péter Erdélyt Orbán Viktortól?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d58d91b7-04c3-47f2-8498-826f0a2b841b","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A projektbe a játék háttértörténetét megalkotó George R. R. Martin is beszáll producerként.","shortLead":"A projektbe a játék háttértörténetét megalkotó George R. R. Martin is beszáll producerként.","id":"20250523_Eloszereplos-mozifilm-keszul-az-Elden-Ringbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d58d91b7-04c3-47f2-8498-826f0a2b841b.jpg","index":0,"item":"d9f70519-5106-41a7-872c-3064b52e7861","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_Eloszereplos-mozifilm-keszul-az-Elden-Ringbol","timestamp":"2025. május. 23. 17:35","title":"Élőszereplős mozifilm készül az Elden Ringből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Rengeteg autót vezetek, a hétköznapi kocsikra meg sem rebben már a szemem, immunis vagyok a lóerőkre, a gumicsikorgásra, a terepszögekre, a benzinszagra és kék bálnát is benyelő puttonyra. A Nissan Qashqai mégis megfogott. Elsőkerék-hajtással és egy kiváló dízelmotorral csábít.
Bárhogy is frissítik a Qashqait, nem tudják elrontani, a Nissan ebből él, szerencsére nálunk is sikeres. Szerencsések, akik megvették - a svájci frankos hiteleseknek, bocs -, jó kocsi. Egy alacsony kibocsátású, de izmos dízelmotor hiányzott még a kínálatról, ezt a Renault közreműködésével pótolták a japánok.
Az 1,6 literes dCi motor érkezése elnyomta a 360 fokos, extraként kínált, korábban az Infinitikből megismert felülnézeti parkolókamera megjelenését, tesztautónkban pont nem is volt, így csak a fogyasztás megfigyelésének szentelhettük az értékes közös perceket.
bcs
A 130 lóerős, 320 newtonméteres dCi motor hasonló teljesítményszintet nyújt, mint a korábbi, a modellválasztékban legnagyobb 2,0 literes dCi, de alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és jelentősen takarékosabb fogyasztással. Bár a sajtóanyag automatikus start-stop rendszerről ír, tesztautónk nem kapcsolt le a lámpánál, ez a tulajdonság valószínűleg ott lesz hasznos, ahol anyagilag is elismerik a zöld mivoltát egy autónak (2012-es gyártástól széria a honlap szerint). Így nálunk még elméletben sem fogyaszthat 4,5 litert száz kilométerenként az autó, viszont az 500 kilométeres tesztelés során elért 5,5 literes átlag elégedettségre adhat okot. Mégiscsak egy doboz formájú, SUV-ról van szó.
Hatosban 90 kilométer/óránál 1800-at forog percenként a főtengely, 100-nál 1950 fordulat környékén áll meg a mutató, 110-nél 2050-et, 120-nál 2250-et 130-nál 2500-a forog. Sík úton nagyon rugalmas, a nyomatékot megdöbbentően alacsony fordulaton leadja, hatosban eltötyög 1100-1200-as fordulaton 60-70 kilométer/órás sebességgel és tudok innen gyorsítani is. Csupán 60 alatt könyörög a visszaváltásért, 50-nél 1000-et forog a főtengely, innen váltás nélkül gyorsítok 100 kilométer/órás sebességre - sík úton. Emelkedőn más a helyzet, ott érdemes visszakapcsolni időben, különben felsülünk.
Induláskor, hidegen hangosan kerreg a motor, de bemelegedve, országúton vezetve már nem hallunk zavaró zajokat. Váltója, kormánya precíz és határozott, ezekkel kiemelkedik a mezőnyből. Az összkerékhajtás hiányát a tél elmúltával nem érezzük, a hasmagassága jól jön a mindennapokban, lásd padkák, vagy mezei utak.
Beltere egyszerű, funkcionális és ergonomikus, egyedül a navigáció kijelzője van túl lent, azt én felcserélném a levegőbefújókkal. Ülései kényelmesek, bár oldalról behatároltak, azaz túl nagy feneket, hátat nem tudnak befogadni.
Legolcsóbban 6,19 millióért juthatunk a 130 lovas dízellel szerelt Qashqaihoz, tesztautónk részben I-Way felszereltséggel büszkélkedett (18 hüvelykes kerék híján), így a listaára a Nissan Connect multimédiás (USB, tolatókamera, Bluetooth, navigáció) rendszerrel, elektromosan árnyékolható panorámatetővel, elektromos tükrökkel, kétzónás automatikus légkondícionálóval 7,39 millió forintra rúg.
Kevés autóról lehet határozottan állítani, hogy férfiautó. A 370Z olyan kemény kocsi, hogy a nők nem is látják, azt hiszik, hogy ütvefúró. Olyan férfit nem láttam az egyhetes teszt során, aki ne fordult volna meg a kocsim után. Ha akadtak volna is ilyenek, na, ők nem voltak férfiak. Kemény a kuplung, teherautós a gázpedál, csattog a váltó és zakatol a szív. Üvölt a motor, dörög mögöttünk a kipufogó, 170 kilométer/óra fölött elsötétül az ég, és a kocsi úgy riszálja a fenekét, mint egy kubai táncosnő. És pont olyan izmos. Ennél vadabb autót elképzelni sem tudok: kihívás minden kanyarvétel, minden elfordulás.
Bár többször megcsodáltam, sőt, a párizsi év autója díjátadón bele is ültem, nem vezettem még a Nissan Leafet. Genfben csak ráköszöntem, nem izgatott, hisz tudom, nálunk évtizedek múlva sem lesz tömegautó. A berlini Michelin Challenge Bibendumon aztán újra adott volt a lehetőség, ezúttal nem hagytam ki.
Végre Budapest is megismerkedhet a Nissan 100 százalékban elektromos autójával, a Leaffel, amely idén elnyerte a világ- és európai év autója díjat. A bemutatkozó roadshow-n kiderült, amit már korábban sejtettünk: a Leafet az európai gyártás megkezdése után 2013-ban bevezetik Magyarországon is. Ára állami támogatás nélkül 35 ezer euró lesz, az importőr a bevezetés évében 100 autó eladására számít.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.