Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7aaea600-4dc9-4cb0-85f9-de73cfc14182","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Azt ígérik, a Majkával való szakításról „exkluzív és őszinte pillanatok” lesznek benne. ","shortLead":"Azt ígérik, a Majkával való szakításról „exkluzív és őszinte pillanatok” lesznek benne. ","id":"20250206_Curtis-dokumentumfilm-forgatas-Jimmy-J-Hollywood","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7aaea600-4dc9-4cb0-85f9-de73cfc14182.jpg","index":0,"item":"27449b4e-2064-4d92-b455-5e259c206c4e","keywords":null,"link":"/kultura/20250206_Curtis-dokumentumfilm-forgatas-Jimmy-J-Hollywood","timestamp":"2025. február. 06. 15:27","title":"Dokumentumfilmet forgat Curtis életéről Jimy J. Hollywood","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e79fbfd-d9cd-4eef-bc7c-f98dd4e8b855","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Volkswagen nyilvánosságra hozta az első képet a legolcsóbb új elektromos modelljéről.","shortLead":"A Volkswagen nyilvánosságra hozta az első képet a legolcsóbb új elektromos modelljéről.","id":"20250206_olcso-villanyautot-a-nepnek-ime-a-vw-id-1-nyomott-aru-ujdonsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e79fbfd-d9cd-4eef-bc7c-f98dd4e8b855.jpg","index":0,"item":"09e85a14-668d-4120-bfa6-812e3fc35317","keywords":null,"link":"/cegauto/20250206_olcso-villanyautot-a-nepnek-ime-a-vw-id-1-nyomott-aru-ujdonsag","timestamp":"2025. február. 06. 07:59","title":"Olcsó villanyautót a népnek: íme a VW nyomott árú újdonsága","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon keletkezésének titkát.","shortLead":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon...","id":"20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0.jpg","index":0,"item":"bbc2e66e-de79-470a-8d8c-4324778cd6e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","timestamp":"2025. február. 05. 16:03","title":"Olyan erővel csapódott egy aszteroida a Holdba, hogy 10 perc alatt vájt ki két óriási kanyont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15cb1309-065e-4969-ab40-007c2fd0fe89","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"A köztársasági elnök, a házelnök, a katonai és a vasúti vezetők is speciális ellátásra jogosultak.","shortLead":"A köztársasági elnök, a házelnök, a katonai és a vasúti vezetők is speciális ellátásra jogosultak.","id":"20250207_belugyminiszterium-kulonleges-korhazi-ellatas-szabalyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15cb1309-065e-4969-ab40-007c2fd0fe89.jpg","index":0,"item":"ca2c214e-d5e3-46b6-b27e-f4c1d212e390","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_belugyminiszterium-kulonleges-korhazi-ellatas-szabalyok","timestamp":"2025. február. 07. 10:30","title":"Most rendezte a különleges kórházi ellátás szabályait a Belügyminisztérium","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e98178e1-c400-4b43-8d4a-bf9509805fd1","c_author":"Köves Gábor","category":"kultura","description":"Tavaly Cannes-ban elnyerte a nagydíjat, de India nem az ő filmjét nevezte Oscarra, mert nem tartották elég indiainak. A Minden, ami fénynek tűnik az utóbbi idők egyik legszebb filmje – Payal Kapadia rendezővel Párizsban beszélgettünk.","shortLead":"Tavaly Cannes-ban elnyerte a nagydíjat, de India nem az ő filmjét nevezte Oscarra, mert nem tartották elég indiainak...","id":"20250205_minden-ami-fenynek-tunik-emmanuelle-payal-kapadia-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e98178e1-c400-4b43-8d4a-bf9509805fd1.jpg","index":0,"item":"4aa09ad6-89f5-4588-bd16-0272ef5acc81","keywords":null,"link":"/kultura/20250205_minden-ami-fenynek-tunik-emmanuelle-payal-kapadia-interju-ebx","timestamp":"2025. február. 05. 20:00","title":"„Rettegtem, hogy a cenzorok kivágatják a szexjelenetet” – interjú a cannes-i nagydíjas Minden, ami fénynek tűnik rendezőjével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"416bb745-cd41-4739-acc2-db8f3ffcc3e8","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Ráadásul rajtuk kívül a metálzene legnagyobb ikonjai gyűlnek össze júliusban egy gigantikus koncerten Birminghamben, hogy a műfaj úttörőit ünnepeljék.","shortLead":"Ráadásul rajtuk kívül a metálzene legnagyobb ikonjai gyűlnek össze júliusban egy gigantikus koncerten Birminghamben...","id":"20250205_Hivatalos-lesz-meg-egy-utolso-Black-Sabbath-koncert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/416bb745-cd41-4739-acc2-db8f3ffcc3e8.jpg","index":0,"item":"ade45b98-e387-4fce-9bbe-ba9821ae920f","keywords":null,"link":"/kultura/20250205_Hivatalos-lesz-meg-egy-utolso-Black-Sabbath-koncert","timestamp":"2025. február. 05. 16:57","title":"Hivatalos, hogy lesz még egy utolsó Black Sabbath-koncert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szervezet vezetői nem ülhetnek a New York-i elefántcsonttoronyban, most tényleg változtatásokra van szükség – mondta a magyar külügyminiszter.","shortLead":"A szervezet vezetői nem ülhetnek a New York-i elefántcsonttoronyban, most tényleg változtatásokra van szükség – mondta...","id":"20250206_Szijjarto-Peter-szerint-valsagban-van-az-ENSZ-meg-kell-reformalni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090.jpg","index":0,"item":"6c8c5d0e-87b5-4767-9cfa-8abd20253468","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Szijjarto-Peter-szerint-valsagban-van-az-ENSZ-meg-kell-reformalni","timestamp":"2025. február. 06. 07:27","title":"Szijjártó Péter szerint válságban van az ENSZ, meg kell reformálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec5d5fd1-1132-4835-9b99-22e2fb91f8c3","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"A ChatGPT-t a kanyarban előző DeepSeek, a tényekkel mit sem törődő magyar miniszterelnök, a döglött lovon ülő pártja és a magyar valóságot a mobiltelefonok számából leszűrő házi elemzői lapunk friss számában. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"A ChatGPT-t a kanyarban előző DeepSeek, a tényekkel mit sem törődő magyar miniszterelnök, a döglött lovon ülő pártja és...","id":"20250206_hvg-fulszoveg-Dobszay-Janos-Vissza-a-jovonket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec5d5fd1-1132-4835-9b99-22e2fb91f8c3.jpg","index":0,"item":"e65ee7e8-3b14-4e55-bbf2-7b8af786da19","keywords":null,"link":"/360/20250206_hvg-fulszoveg-Dobszay-Janos-Vissza-a-jovonket","timestamp":"2025. február. 06. 08:00","title":"Dobszay János: Vissza a jövőnket!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Rengeteg autót vezetek, a hétköznapi kocsikra meg sem rebben már a szemem, immunis vagyok a lóerőkre, a gumicsikorgásra, a terepszögekre, a benzinszagra és kék bálnát is benyelő puttonyra. A Nissan Qashqai mégis megfogott. Elsőkerék-hajtással és egy kiváló dízelmotorral csábít.
Bárhogy is frissítik a Qashqait, nem tudják elrontani, a Nissan ebből él, szerencsére nálunk is sikeres. Szerencsések, akik megvették - a svájci frankos hiteleseknek, bocs -, jó kocsi. Egy alacsony kibocsátású, de izmos dízelmotor hiányzott még a kínálatról, ezt a Renault közreműködésével pótolták a japánok.
Az 1,6 literes dCi motor érkezése elnyomta a 360 fokos, extraként kínált, korábban az Infinitikből megismert felülnézeti parkolókamera megjelenését, tesztautónkban pont nem is volt, így csak a fogyasztás megfigyelésének szentelhettük az értékes közös perceket.
bcs
A 130 lóerős, 320 newtonméteres dCi motor hasonló teljesítményszintet nyújt, mint a korábbi, a modellválasztékban legnagyobb 2,0 literes dCi, de alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és jelentősen takarékosabb fogyasztással. Bár a sajtóanyag automatikus start-stop rendszerről ír, tesztautónk nem kapcsolt le a lámpánál, ez a tulajdonság valószínűleg ott lesz hasznos, ahol anyagilag is elismerik a zöld mivoltát egy autónak (2012-es gyártástól széria a honlap szerint). Így nálunk még elméletben sem fogyaszthat 4,5 litert száz kilométerenként az autó, viszont az 500 kilométeres tesztelés során elért 5,5 literes átlag elégedettségre adhat okot. Mégiscsak egy doboz formájú, SUV-ról van szó.
Hatosban 90 kilométer/óránál 1800-at forog percenként a főtengely, 100-nál 1950 fordulat környékén áll meg a mutató, 110-nél 2050-et, 120-nál 2250-et 130-nál 2500-a forog. Sík úton nagyon rugalmas, a nyomatékot megdöbbentően alacsony fordulaton leadja, hatosban eltötyög 1100-1200-as fordulaton 60-70 kilométer/órás sebességgel és tudok innen gyorsítani is. Csupán 60 alatt könyörög a visszaváltásért, 50-nél 1000-et forog a főtengely, innen váltás nélkül gyorsítok 100 kilométer/órás sebességre - sík úton. Emelkedőn más a helyzet, ott érdemes visszakapcsolni időben, különben felsülünk.
Induláskor, hidegen hangosan kerreg a motor, de bemelegedve, országúton vezetve már nem hallunk zavaró zajokat. Váltója, kormánya precíz és határozott, ezekkel kiemelkedik a mezőnyből. Az összkerékhajtás hiányát a tél elmúltával nem érezzük, a hasmagassága jól jön a mindennapokban, lásd padkák, vagy mezei utak.
Beltere egyszerű, funkcionális és ergonomikus, egyedül a navigáció kijelzője van túl lent, azt én felcserélném a levegőbefújókkal. Ülései kényelmesek, bár oldalról behatároltak, azaz túl nagy feneket, hátat nem tudnak befogadni.
Legolcsóbban 6,19 millióért juthatunk a 130 lovas dízellel szerelt Qashqaihoz, tesztautónk részben I-Way felszereltséggel büszkélkedett (18 hüvelykes kerék híján), így a listaára a Nissan Connect multimédiás (USB, tolatókamera, Bluetooth, navigáció) rendszerrel, elektromosan árnyékolható panorámatetővel, elektromos tükrökkel, kétzónás automatikus légkondícionálóval 7,39 millió forintra rúg.
Kevés autóról lehet határozottan állítani, hogy férfiautó. A 370Z olyan kemény kocsi, hogy a nők nem is látják, azt hiszik, hogy ütvefúró. Olyan férfit nem láttam az egyhetes teszt során, aki ne fordult volna meg a kocsim után. Ha akadtak volna is ilyenek, na, ők nem voltak férfiak. Kemény a kuplung, teherautós a gázpedál, csattog a váltó és zakatol a szív. Üvölt a motor, dörög mögöttünk a kipufogó, 170 kilométer/óra fölött elsötétül az ég, és a kocsi úgy riszálja a fenekét, mint egy kubai táncosnő. És pont olyan izmos. Ennél vadabb autót elképzelni sem tudok: kihívás minden kanyarvétel, minden elfordulás.
Bár többször megcsodáltam, sőt, a párizsi év autója díjátadón bele is ültem, nem vezettem még a Nissan Leafet. Genfben csak ráköszöntem, nem izgatott, hisz tudom, nálunk évtizedek múlva sem lesz tömegautó. A berlini Michelin Challenge Bibendumon aztán újra adott volt a lehetőség, ezúttal nem hagytam ki.
Végre Budapest is megismerkedhet a Nissan 100 százalékban elektromos autójával, a Leaffel, amely idén elnyerte a világ- és európai év autója díjat. A bemutatkozó roadshow-n kiderült, amit már korábban sejtettünk: a Leafet az európai gyártás megkezdése után 2013-ban bevezetik Magyarországon is. Ára állami támogatás nélkül 35 ezer euró lesz, az importőr a bevezetés évében 100 autó eladására számít.