Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"459a32a6-a732-486a-8879-32d36d25b1a2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A szakértők a légszennyezettség miatt kongatják a vészharangot.","shortLead":"A szakértők a légszennyezettség miatt kongatják a vészharangot.","id":"20250204_tudorak-adenokarcinoma-legszennyezettseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/459a32a6-a732-486a-8879-32d36d25b1a2.jpg","index":0,"item":"9b807c59-cb6a-4c85-82be-e31802170283","keywords":null,"link":"/elet/20250204_tudorak-adenokarcinoma-legszennyezettseg","timestamp":"2025. február. 04. 08:38","title":"Egyre többször diagnosztizálnak tüdőrákot olyanoknál, akik soha nem dohányoztak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82b785ca-d222-431f-917a-713690d8201d","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Még egy-két éven belül is választható opció lesz a munkavállalók számára a home office, vagy a cégek szép lassan felszámolják ezt a lehetőséget? És mikor dolgoznak jobban az alkalmazottak: az irodában, egymást inspirálva, vagy ha élvezhetik a távmunka nyújtotta rugalmasságot?","shortLead":"Még egy-két éven belül is választható opció lesz a munkavállalók számára a home office, vagy a cégek szép lassan...","id":"20250203_hvg-tavmunka-home-office-hibrid-munkavegzes-termelekenyseg-paranoia-fujhatjak-a-visszavonulot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82b785ca-d222-431f-917a-713690d8201d.jpg","index":0,"item":"9f2796bf-dae8-4033-92e6-56ee4bbea584","keywords":null,"link":"/360/20250203_hvg-tavmunka-home-office-hibrid-munkavegzes-termelekenyseg-paranoia-fujhatjak-a-visszavonulot","timestamp":"2025. február. 03. 16:06","title":"Termelékenységparanoiában élő menedzserek állnak szemben home office-ra vágyó nőkkel és fiatalokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f837be70-84de-45b7-b21e-6f3781bffbab","c_author":"Székács Linda","category":"360","description":"Költségekben Bánki Erik Afrikában lőtt orrszarvúját is meghaladhatja a leggazdagabb magyar tádzsikisztáni vadászata. A tádzsikisztáni hegyi vadászat kevésbé kényelmes, mint az afrikai, de igény szerint helikopterrel viszik a vadak közelébe a simabőrűeket a villámló botjukkal. De a NER-es vadászokat a jelek szerint ez sem zavarja, az ő céljuk, hogy minél több trófeát szerezzenek.","shortLead":"Költségekben Bánki Erik Afrikában lőtt orrszarvúját is meghaladhatja a leggazdagabb magyar tádzsikisztáni vadászata...","id":"20250204_Meszaros-Lorinc-vadaszat-Kozep-Azsia-sebezheto-fajok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f837be70-84de-45b7-b21e-6f3781bffbab.jpg","index":0,"item":"a4db8312-aff1-4f88-8dfc-e998b8d37c3d","keywords":null,"link":"/360/20250204_Meszaros-Lorinc-vadaszat-Kozep-Azsia-sebezheto-fajok","timestamp":"2025. február. 04. 06:30","title":"Mészáros Lőrinc Afrika helyett Közép-Ázsiában vadászik sebezhető fajokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d118ceb-3224-4f24-903d-d5f469b87d19","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Princetoni Egyetem professzora – sok-sok millió amerikaival ellentétben – egyáltalán nincs meglepve azon, amit Donald Trump művelt a beiktatását követő két hétben. ","shortLead":"A Princetoni Egyetem professzora – sok-sok millió amerikaival ellentétben – egyáltalán nincs meglepve azon, amit Donald...","id":"20250204_Kim-Lane-Scheppele-trump-orban-slate-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d118ceb-3224-4f24-903d-d5f469b87d19.jpg","index":0,"item":"f715533d-f40c-4577-92a8-fbd154473555","keywords":null,"link":"/360/20250204_Kim-Lane-Scheppele-trump-orban-slate-interju","timestamp":"2025. február. 04. 07:38","title":"Kim Lane Scheppele: Eddig tökéletesen működik Trumpnál az orbáni forgatókönyv","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3626125e-dbf6-4f3b-9153-3e3088669bad","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Hivatalos ügyekkel mindenkinek kell foglalkoznia. A legtöbben már csak a legszükségesebb esetekben járnak kormányablakokba, inkább az interneten, az Ügyfélkapun keresztül intézik el azt, amit lehet. A DÁP megjelenesével azonban ez megváltozhat.","shortLead":"Hivatalos ügyekkel mindenkinek kell foglalkoznia. A legtöbben már csak a legszükségesebb esetekben járnak...","id":"20250203_Kasszakulcs-40-ugyfelkapu-plusz-dap-ugyintezes-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3626125e-dbf6-4f3b-9153-3e3088669bad.jpg","index":0,"item":"798a41d1-9006-46ae-975b-20886f34dcf3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_Kasszakulcs-40-ugyfelkapu-plusz-dap-ugyintezes-podcast","timestamp":"2025. február. 03. 05:50","title":"Várva várt fejlesztés, vagy csak egy újabb platform lesz a DÁP? - Kasszakulcs #40","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kutatók szerint a kormánynak azokat az ágazatokat kellene támogatnia, amelyekben a magyar cégek az exportképesek, ehelyett viszont kiszolgáltatottá teszik a hazai gazdaságot a multik által uralt ágazatoknak.","shortLead":"A kutatók szerint a kormánynak azokat az ágazatokat kellene támogatnia, amelyekben a magyar cégek az exportképesek...","id":"20250204_gki-export-import-feldogozoipar-kkv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"c21c6404-1f9b-4a95-9903-41ca6b40411c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250204_gki-export-import-feldogozoipar-kkv","timestamp":"2025. február. 04. 08:43","title":"GKI: 5 forintnyi exportbevételből 4 külföldi tulajdonoshoz kerül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20ccb4db-1753-425b-9be5-79076fbd83a5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Dél-Kaliforniai Egyetem kutatói szerint légzőrendszeri, emésztőrendszeri és az endokrin rendszert érintő daganatos megbetegedés is kialakulhat, az örök vegyi anyagként ismert kémiai anyagok miatt.","shortLead":"A Dél-Kaliforniai Egyetem kutatói szerint légzőrendszeri, emésztőrendszeri és az endokrin rendszert érintő daganatos...","id":"20250203_orok-vegyi-anyag-pfas-daganatos-megbetegedes-ivoviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20ccb4db-1753-425b-9be5-79076fbd83a5.jpg","index":0,"item":"0f344e6f-92c6-4e98-8b1e-2c8215019b5e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250203_orok-vegyi-anyag-pfas-daganatos-megbetegedes-ivoviz","timestamp":"2025. február. 03. 15:03","title":"Újabb bizonyítékot találtak: rákot okozhatnak az ivóvízben lévő örök vegyi anyagok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ab57d08-1cd7-4a9c-a2c0-51581cab4f25","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az MCC műhelyvezetője, Sebestyén Géza bármilyen számsorból képes ugyanazt a következtetést levonni.","shortLead":"Az MCC műhelyvezetője, Sebestyén Géza bármilyen számsorból képes ugyanazt a következtetést levonni.","id":"20250204_mcc-szegenyseg-tojas-ksh-sebestyen-geza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ab57d08-1cd7-4a9c-a2c0-51581cab4f25.jpg","index":0,"item":"e2ef7b5a-ab1f-4069-8a4a-f38b5f269c94","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250204_mcc-szegenyseg-tojas-ksh-sebestyen-geza","timestamp":"2025. február. 04. 15:40","title":"A tévék és telefonok után most a tojásfogyasztásból vezette le az MCC-s elemző, hogy megszűnt Magyarországon a szegénység","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott autó első két generációjából 2,5 milliót adtak el világszerte. A harmadik sorozat csúcstechnikájával, élményszerű vezetésével és prémium minőségével írja be magát az Audi történetébe. Nyertes csapaton ne változtass! Ennek a felismerésnek a jegyében látszólag alig változott az új Audi A3-as miközben valójában egy teljesen új autót építettek a németek. Teszteltük az újdonságot.
Az Audi az A3-assal ismét feladja a leckét a kompakt prémium osztályban, ahol az első szemesztert jeles eredménnyel zárja. Bár még nem vezettük az új A-osztályt, de megelőlegezzük a győzelmet az ingolstadti kocsinak.
Fejlesztői büszkék arra, hogy az A3-asugyanannyit nyom a mérlegen, mint 1996-os első szériája, miközben összehasonlíthatatlanul fejlettebb, gazdagabb, okosabb és biztonságosabb. Ezt ultra nagy szilárdságú acélok, alumínium és egyéb könnyűszerkezetes anyagok használatával érték el, de minden alkatrész tervezésénél a tömeg csökkentése alapvető szempont volt. Az elődnél 80 kilóval könnyebb az új. Az Audi A3 1.4 TFSI saját tömege 1175 kilogramm. Első sárvédői és motorházfedele anyaga alumínium, karosszériaszerkezete pedig jelentős arányban tartalmaz különösen nagyszilárdságú és melegen formázott acél elemeket. Az Audi A3 tengelytávja – elődjéhez képest változatlan külső hosszúság mellett – 2,60 méterre nőtt, C-oszlopa pedig a kupékat idézően döntött állású - jól kilátni a kocsiból. Az orrkialakítást az Audi jellegzetes hatszögletű hűtőrácsa határozza meg. Kívánságra az Audi LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített xenon fényszórókat is kínál, ez esetben a hátsó lámpatestekben is fénykibocsátó diódák (LED) működnek.
Elegáns és kifinomult a beltér, az anyagok minősége kifogástalan, a szellőzőrostélyok közepének megnyomásával szórt levegőt fúj ránk a klíma, amitől elviselhetőbb a légkondicionálásra érzékenyebbek számára is. Tetszetős a lebegő hatású kezelőfelület.
bcs
A vezetőinformációs rendszer (az Ambition és az Ambiente felszereltségi szintek esetében széria) színes kijelzője nagyfelbontású, háromdimenziós képek formájában jeleníti meg grafikáit. Az MMI kezelési rendszer elektromosan kiemelkedő monitora – a csúcsváltozatban már héthüvelykes képátlóval - 11 milliméter vastagságú. Elektromechanikus rögzítőfék alkalmazásával a középső alagút konzolja az extrafelszerelésként rendelhető MMI kezelési rendszer terminálja számára is bőséges helyet kínál. Az MMI touch funkcióval kiegészített, csúcsváltozatú navigációs rendszer nyomó-/forgatókapcsolójának felső része érintőfelületként (touchpad) szolgál, amelyre a vezető az egyes betűket és számokat egyszerűen ujjával felrajzolva adhatja meg a kívánt adatokat – akárcsak az Audi felsőkategóriájú modelljeiben.
Az Audi A3 négyhengeres erőforrásokkal érkezik a piacra, a nemzetközi bemutatón 1,6 literes 105 lovas dízellel, 1,8 literes 180 lovas TFSI-vel és 140 lovas 1,4 literes TFSI-vel vezettük. Nálunk is népszerű lesz az 1,4 literes erőforrás, amelynek egyes változataiban - amennyiben nincs szükség rá - automatikusan lekapcsolódik két henger a takarékosság jegyében. 140 lovas változatát rövid távon vezettük, jól meghajtva 6,7 litert fogyasztott kézi sebességváltóval. Ez a motor kifejezetten jó választás a kocsihoz, a 122 lóerős gyengébb változatot nem vezettük, de minden bizonnyal annak sem okoz gondot az 1,2 tonnás autó mozgatása. Az Audi az A3-ast szeptemberben vezeti be a magyar piacra, heteken belül rendelhető az autó, előzetes indulóára 5,7 millió forint (1,2 literes 105 lovas benzinmotorral).
A 105 lóerős 1,6 TDI papíron 3,8 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométerenként, ám a mallorcai szerpentineken a végletekig hajszolva ennek közel a dupláját nyelte be. Ezt az autót vezettük a leghosszabb ideig, 250 Nm-es nyomatéka bő tartalékkal támogatta az előzéseket. A legizgalmasabb túrának a 108 lovas 1,8 TFSI vezetése bizonyult, quattro összkerékhajtással, hatfokozatú S tronic váltóval a világból kiszaladtunk vele, fogyasztott is rendesen: sport módban, sport váltóval 11 liter fölött evett 100 kilométerenként. Hangja nincs, kell valami az S3-nak és az RS3-nak is.
Mindhárom tesztautóban közös volt a sportfutómű, az elektromechanikus szervokormány, illetve a minden igényt kielégítő, gazdag felszereltség. Tesztelhettük a távolságtartó tempomatot, az intelligens világítást (jövőre LED-fényszórókkal is rendelhető lesz az A3), a sávtartó és holttérfigyelő segédet, a testre szabható menetdinamikát (sport, komfort, automatikus és takarékos beállítás). Nagy fékezésnél érezhettük, ahogy megtapogat a biztonsági öv, majd ránk feszül. Ha megközelítjük az előttünk haladót, piros fényű piktogram jelzi, hogy veszélyes a közelségünk, a táblafelismerő időben figyelmeztet, a navigáció Google térképes, hanggal is vezérelhető, az A8-asból ismerős toucpad zseniális. Az A3-as nyitott a világra, kapcsolódhat az internethez is. Bang&Olufsen hifit is rendelhetünk hozzá, gyönyörűen szól. Az extrák listája szinte a végtelenbe nyúlik: elektromos panorámatető, ülésfűtés és mágneses futómű-szabályozás is vásárolható. A kormányzás precíz, ahogy a váltó is az. Sport módban jó móka az A3-as vezetése, izgalmas, élményszerű, az elsőkerekes változatok is bírták az extrém kanyarvételt, csikorgás és zokszó nélkül tűrték, hogy a határon autózzunk.
Tovább kellene gurítani ezt az autót a politikus jelző árnyékából! Az Audi A6 többet érdemel, mint levitézlett honatyák és jól megtömött minisztériumi alkalmazottak cégautójaként porosodni a köztársaság garázsában.
Az Audi A4 39 éve az Audi szekértolója, a kocsiból eddig mintegy tízmillió példány talált gazdára. Kipróbáltuk a megújított négyest, teszteltük dízel kombi és legerősebb S4 változatát.
Jövő tavaszig kell várniuk a bikaerőkre kiéhezett ingatlanfejlesztőknek, frakcióvezetőknek, fitneszbajnokoknak az új, immár harmadik generációs Audi S8-asra. Jó, ha legalább 39 milliót félretesznek. Míg más csak álmodozik róla, mi már vezettük. Még versenypályán is.
Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.
Egy év kihagyás után ismét beülhettem az Audi fenevadjaiba. Ezúttal az 525 lovas Audi R8 V10 és a 450 lovas Audi RS 5 tette tiszteletét a Hungaroringen.
Új piaci szegmensben jelent meg az Audi, az Audi Q3 a kompaktkategória prémium SUV-modellje. Számos műszaki megoldását a luxus kategóriából kapta. Sajnos az árát is.
Sosem dől el, hogy melyik énem kerekedik felül a másikon: az ördögi kacajjal üzemelő gépállat, amely 17 literes átlaggal adja vissza a 333 lovas Audi S5-öst, vagy a lucernás mezőn bazsarózsát gyűjtő állatvédő, aki inkább izzad, mintsem 1 grammal is növelje ökológiai lábnyomát. A ráncfelvarrott Audi A5 kupé, kabrió és ötajtós kupé formájában kínálta fel számunkra végleteit.
Kupészerű formája ellenére az Audi Q3 egyértelműen a Q-család tagja: robusztus, agresszív és nagyon feltűnő. Megbámulják, a tekintetekben a csodálat és az értetlenség vegyesen megjelenik. Az emberek hozzászoktak az Audihoz, de a megszokottól eltérő formát, látványt kicsit nehezen fogadják be. Sokan a tesztautó színétől is sokkot kaptak, én sem emiatt szerettem meg a Q3-ast. Riasztó fényezése azt jelzi, hogy veszélyes méregzsák, dögös kis bestia, amellyel nem illik packázni.
A Q5 hybrid quattro után az Audi második sorozatgyártású hibridmodellje a szintén párhuzamos hibridrendszerrel működő Audi A6 hybrid. Az A6 Avant bemutatóján wasabi habbal emelték pallosra a leginnovatívabb Audit, mi meg lecsaptunk rá.
Nem tudtam elképzelni, hogy van olyan dolog, amit hiányolhatnék az új Audi A6-ból. Németországig kellett utaznom, hogy kiderüljön, van jobb autó nála: az Audi A6 Avant. Ha már 12,4 milliót kicsengetünk érte, legyen inkább kombi.