Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"70058c26-fbc0-4df9-be77-8b10852ed321","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A független képviselő egy 18 évvel ezelőtti beszédet játszott le, a házelnöknek ez viszont annyira nem tetszett.","shortLead":"A független képviselő egy 18 évvel ezelőtti beszédet játszott le, a házelnöknek ez viszont annyira nem tetszett.","id":"20250310_kover-laszlo-orban-viktor-hadhazy-akos-trollkodas-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70058c26-fbc0-4df9-be77-8b10852ed321.jpg","index":0,"item":"e6572816-e885-4a03-ae16-134123bf1325","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_kover-laszlo-orban-viktor-hadhazy-akos-trollkodas-birsag","timestamp":"2025. március. 10. 07:33","title":"Kövér ismét lecsapott: hétmilliós bírságot szabott ki Hadházyra az Orbán elleni trollkodásért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65f7e156-7a20-438d-b6c5-a3e35177f76c","c_author":"Szlavkovits Rita","category":"360","description":"A fogyasztók mellett a kormányt is bosszantja a tejtermékek drágulása, de hagyja, hogy Mészáros Lőrinc sorra vásárolja fel a gazdaságokat.","shortLead":"A fogyasztók mellett a kormányt is bosszantja a tejtermékek drágulása, de hagyja, hogy Mészáros Lőrinc sorra vásárolja...","id":"20250310_hvg-torik-a-fejuket-megfejesen-draga-tej-kistermelok-tejfeldolgozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65f7e156-7a20-438d-b6c5-a3e35177f76c.jpg","index":0,"item":"a87085f4-be7c-45dc-857a-12a00cbdd545","keywords":null,"link":"/360/20250310_hvg-torik-a-fejuket-megfejesen-draga-tej-kistermelok-tejfeldolgozas","timestamp":"2025. március. 10. 17:50","title":"Mi magyarázza, hogy a 200 forintos tejért több mint 500-at kérnek el a boltban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54ec8fc0-092f-44f6-abe6-481765ea8da8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Porsche Taycan Turbo GT szedán még a kétajtós Porsche 911-re is rávert 1 másodpercet Interlagosban.","shortLead":"A Porsche Taycan Turbo GT szedán még a kétajtós Porsche 911-re is rávert 1 másodpercet Interlagosban.","id":"20250310_uj-rekordot-huzott-be-az-1108-loeros-legdurvabb-porsche-taycan-turbo-gt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54ec8fc0-092f-44f6-abe6-481765ea8da8.jpg","index":0,"item":"d897bf59-b8ff-4f84-ad00-10f414a80c37","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_uj-rekordot-huzott-be-az-1108-loeros-legdurvabb-porsche-taycan-turbo-gt","timestamp":"2025. március. 10. 07:59","title":"Új rekordot húzott be az 1108 lóerős legdurvább Porsche – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e476c9d-e12f-4ba4-8a77-400f2287169c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A következő német kancellár kivenné az adófék szabályai alól a hadiipari költéseket, és 500 milliárd eurót adna infrastruktúra-fejlesztésre, de ezt csak a Zöldekkel együtt tudja átverni a leköszönő parlamenten. A környezetvédő párt elutasította a terveit, de nyitva hagyták az ajtót a további egyeztetések előtt.","shortLead":"A következő német kancellár kivenné az adófék szabályai alól a hadiipari költéseket, és 500 milliárd eurót adna...","id":"20250310_nemetorszag-vedelmi-infrastrukturalis-csomag-zoldek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e476c9d-e12f-4ba4-8a77-400f2287169c.jpg","index":0,"item":"bec90278-9dd6-42ae-9eaf-dd32948779c9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_nemetorszag-vedelmi-infrastrukturalis-csomag-zoldek","timestamp":"2025. március. 10. 14:13","title":"Egyelőre lepattant a Zöldekről Friedrich Merz védelmi és infrastrukturális gigacsomagja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1b78921-ffc4-497f-8da6-dadc26906ba6","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az amerikai és az orosz elnök vállvetve rühellik a nyílt társadalmakat, és aggasztó, ha Lengyelország is bekéredzkedik a nukleáris klubba. A republikánus pártban repedések látszanak Trump ámokfutása láttán, a globális piaci szereplők viszont már komolyan kezdenek számolni az orosz-ukrán békével. Erről írnak a külföldi lapok.","shortLead":"Az amerikai és az orosz elnök vállvetve rühellik a nyílt társadalmakat, és aggasztó, ha Lengyelország is bekéredzkedik...","id":"20250310_trump-putyin-atom-fegyverkezes-europa-nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1b78921-ffc4-497f-8da6-dadc26906ba6.jpg","index":0,"item":"6c458afb-48cc-4eb3-8426-85e0c068ff5c","keywords":null,"link":"/360/20250310_trump-putyin-atom-fegyverkezes-europa-nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 10. 12:15","title":"The Times: Ha Putyin lerohanná Lettországot, a Fehér Ház nyugodtan mondhatná, hogy Riga az agresszor, az ásványkincseket meg felosztják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1365c3ad-f2b4-41d1-a337-c495dca0ba8d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Érdemes megnéznie a szoftverfrissítés menüpontot, több tucat biztonsági javítást telepíthet egy mozdulattal.","shortLead":"Érdemes megnéznie a szoftverfrissítés menüpontot, több tucat biztonsági javítást telepíthet egy mozdulattal.","id":"20250311_samsung-galaxy-okostelefonok-biztonsagi-javitocsomag-frissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1365c3ad-f2b4-41d1-a337-c495dca0ba8d.jpg","index":0,"item":"389f7379-ff55-4f7c-b5d7-8f0cb4d07cdd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250311_samsung-galaxy-okostelefonok-biztonsagi-javitocsomag-frissites","timestamp":"2025. március. 11. 16:03","title":"Samsung mobilja van? Épp most futhatott be rá egy fontos frissítés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e5e2b14-f03f-4351-894d-1037a722412b","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A politikai ellenfelei által démonizált 1995-ös megszorító intézkedéseket alapos indokkal hozták, és be is váltották a hozzájuk fűzött reményt: a rendszerváltás után öt-hat évvel a magyar gazdaság a régió éllovasaként alkalmas volt az egyensúlyt őrző, fenntartható növekedésre. A HVG hamarosan Bokros Lajost is megszólaltatja a leghírhedtebb költségvetési kiigazításról.","shortLead":"A politikai ellenfelei által démonizált 1995-ös megszorító intézkedéseket alapos indokkal hozták, és be is váltották...","id":"20250311_bokros-csomag-bevezeto-Megszoritasok-es-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e5e2b14-f03f-4351-894d-1037a722412b.jpg","index":0,"item":"7ccd4f31-91c8-4340-9948-875e39dee7d3","keywords":null,"link":"/360/20250311_bokros-csomag-bevezeto-Megszoritasok-es-aldozatok","timestamp":"2025. március. 11. 13:00","title":"A nyíltság nem vált az előnyükre, a megszorítások beégtek a magyar választók emlékezetébe – 30 éves a Bokros-csomag","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77305f2d-c268-479e-98a7-c462ebb3613b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Defektnek gondolták a baleset okát, de a kamerakép mást mutatott.","shortLead":"Defektnek gondolták a baleset okát, de a kamerakép mást mutatott.","id":"20250310_baleset-M3-as-Tesla-fedelzeti-kameraja-felfedte-az-igazsagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77305f2d-c268-479e-98a7-c462ebb3613b.jpg","index":0,"item":"4f2bb99e-e3f4-4640-9386-f9ca9f95bc35","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_baleset-M3-as-Tesla-fedelzeti-kameraja-felfedte-az-igazsagot","timestamp":"2025. március. 10. 07:49","title":"Rejtélyes baleset az M3-ason: a Tesla fedélzeti kamerája fedte fel az igazságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott autó első két generációjából 2,5 milliót adtak el világszerte. A harmadik sorozat csúcstechnikájával, élményszerű vezetésével és prémium minőségével írja be magát az Audi történetébe. Nyertes csapaton ne változtass! Ennek a felismerésnek a jegyében látszólag alig változott az új Audi A3-as miközben valójában egy teljesen új autót építettek a németek. Teszteltük az újdonságot.
Az Audi az A3-assal ismét feladja a leckét a kompakt prémium osztályban, ahol az első szemesztert jeles eredménnyel zárja. Bár még nem vezettük az új A-osztályt, de megelőlegezzük a győzelmet az ingolstadti kocsinak.
Fejlesztői büszkék arra, hogy az A3-asugyanannyit nyom a mérlegen, mint 1996-os első szériája, miközben összehasonlíthatatlanul fejlettebb, gazdagabb, okosabb és biztonságosabb. Ezt ultra nagy szilárdságú acélok, alumínium és egyéb könnyűszerkezetes anyagok használatával érték el, de minden alkatrész tervezésénél a tömeg csökkentése alapvető szempont volt. Az elődnél 80 kilóval könnyebb az új. Az Audi A3 1.4 TFSI saját tömege 1175 kilogramm. Első sárvédői és motorházfedele anyaga alumínium, karosszériaszerkezete pedig jelentős arányban tartalmaz különösen nagyszilárdságú és melegen formázott acél elemeket. Az Audi A3 tengelytávja – elődjéhez képest változatlan külső hosszúság mellett – 2,60 méterre nőtt, C-oszlopa pedig a kupékat idézően döntött állású - jól kilátni a kocsiból. Az orrkialakítást az Audi jellegzetes hatszögletű hűtőrácsa határozza meg. Kívánságra az Audi LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített xenon fényszórókat is kínál, ez esetben a hátsó lámpatestekben is fénykibocsátó diódák (LED) működnek.
Elegáns és kifinomult a beltér, az anyagok minősége kifogástalan, a szellőzőrostélyok közepének megnyomásával szórt levegőt fúj ránk a klíma, amitől elviselhetőbb a légkondicionálásra érzékenyebbek számára is. Tetszetős a lebegő hatású kezelőfelület.
bcs
A vezetőinformációs rendszer (az Ambition és az Ambiente felszereltségi szintek esetében széria) színes kijelzője nagyfelbontású, háromdimenziós képek formájában jeleníti meg grafikáit. Az MMI kezelési rendszer elektromosan kiemelkedő monitora – a csúcsváltozatban már héthüvelykes képátlóval - 11 milliméter vastagságú. Elektromechanikus rögzítőfék alkalmazásával a középső alagút konzolja az extrafelszerelésként rendelhető MMI kezelési rendszer terminálja számára is bőséges helyet kínál. Az MMI touch funkcióval kiegészített, csúcsváltozatú navigációs rendszer nyomó-/forgatókapcsolójának felső része érintőfelületként (touchpad) szolgál, amelyre a vezető az egyes betűket és számokat egyszerűen ujjával felrajzolva adhatja meg a kívánt adatokat – akárcsak az Audi felsőkategóriájú modelljeiben.
Az Audi A3 négyhengeres erőforrásokkal érkezik a piacra, a nemzetközi bemutatón 1,6 literes 105 lovas dízellel, 1,8 literes 180 lovas TFSI-vel és 140 lovas 1,4 literes TFSI-vel vezettük. Nálunk is népszerű lesz az 1,4 literes erőforrás, amelynek egyes változataiban - amennyiben nincs szükség rá - automatikusan lekapcsolódik két henger a takarékosság jegyében. 140 lovas változatát rövid távon vezettük, jól meghajtva 6,7 litert fogyasztott kézi sebességváltóval. Ez a motor kifejezetten jó választás a kocsihoz, a 122 lóerős gyengébb változatot nem vezettük, de minden bizonnyal annak sem okoz gondot az 1,2 tonnás autó mozgatása. Az Audi az A3-ast szeptemberben vezeti be a magyar piacra, heteken belül rendelhető az autó, előzetes indulóára 5,7 millió forint (1,2 literes 105 lovas benzinmotorral).
A 105 lóerős 1,6 TDI papíron 3,8 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométerenként, ám a mallorcai szerpentineken a végletekig hajszolva ennek közel a dupláját nyelte be. Ezt az autót vezettük a leghosszabb ideig, 250 Nm-es nyomatéka bő tartalékkal támogatta az előzéseket. A legizgalmasabb túrának a 108 lovas 1,8 TFSI vezetése bizonyult, quattro összkerékhajtással, hatfokozatú S tronic váltóval a világból kiszaladtunk vele, fogyasztott is rendesen: sport módban, sport váltóval 11 liter fölött evett 100 kilométerenként. Hangja nincs, kell valami az S3-nak és az RS3-nak is.
Mindhárom tesztautóban közös volt a sportfutómű, az elektromechanikus szervokormány, illetve a minden igényt kielégítő, gazdag felszereltség. Tesztelhettük a távolságtartó tempomatot, az intelligens világítást (jövőre LED-fényszórókkal is rendelhető lesz az A3), a sávtartó és holttérfigyelő segédet, a testre szabható menetdinamikát (sport, komfort, automatikus és takarékos beállítás). Nagy fékezésnél érezhettük, ahogy megtapogat a biztonsági öv, majd ránk feszül. Ha megközelítjük az előttünk haladót, piros fényű piktogram jelzi, hogy veszélyes a közelségünk, a táblafelismerő időben figyelmeztet, a navigáció Google térképes, hanggal is vezérelhető, az A8-asból ismerős toucpad zseniális. Az A3-as nyitott a világra, kapcsolódhat az internethez is. Bang&Olufsen hifit is rendelhetünk hozzá, gyönyörűen szól. Az extrák listája szinte a végtelenbe nyúlik: elektromos panorámatető, ülésfűtés és mágneses futómű-szabályozás is vásárolható. A kormányzás precíz, ahogy a váltó is az. Sport módban jó móka az A3-as vezetése, izgalmas, élményszerű, az elsőkerekes változatok is bírták az extrém kanyarvételt, csikorgás és zokszó nélkül tűrték, hogy a határon autózzunk.
Tovább kellene gurítani ezt az autót a politikus jelző árnyékából! Az Audi A6 többet érdemel, mint levitézlett honatyák és jól megtömött minisztériumi alkalmazottak cégautójaként porosodni a köztársaság garázsában.
Az Audi A4 39 éve az Audi szekértolója, a kocsiból eddig mintegy tízmillió példány talált gazdára. Kipróbáltuk a megújított négyest, teszteltük dízel kombi és legerősebb S4 változatát.
Jövő tavaszig kell várniuk a bikaerőkre kiéhezett ingatlanfejlesztőknek, frakcióvezetőknek, fitneszbajnokoknak az új, immár harmadik generációs Audi S8-asra. Jó, ha legalább 39 milliót félretesznek. Míg más csak álmodozik róla, mi már vezettük. Még versenypályán is.
Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.
Egy év kihagyás után ismét beülhettem az Audi fenevadjaiba. Ezúttal az 525 lovas Audi R8 V10 és a 450 lovas Audi RS 5 tette tiszteletét a Hungaroringen.
Új piaci szegmensben jelent meg az Audi, az Audi Q3 a kompaktkategória prémium SUV-modellje. Számos műszaki megoldását a luxus kategóriából kapta. Sajnos az árát is.
Sosem dől el, hogy melyik énem kerekedik felül a másikon: az ördögi kacajjal üzemelő gépállat, amely 17 literes átlaggal adja vissza a 333 lovas Audi S5-öst, vagy a lucernás mezőn bazsarózsát gyűjtő állatvédő, aki inkább izzad, mintsem 1 grammal is növelje ökológiai lábnyomát. A ráncfelvarrott Audi A5 kupé, kabrió és ötajtós kupé formájában kínálta fel számunkra végleteit.
Kupészerű formája ellenére az Audi Q3 egyértelműen a Q-család tagja: robusztus, agresszív és nagyon feltűnő. Megbámulják, a tekintetekben a csodálat és az értetlenség vegyesen megjelenik. Az emberek hozzászoktak az Audihoz, de a megszokottól eltérő formát, látványt kicsit nehezen fogadják be. Sokan a tesztautó színétől is sokkot kaptak, én sem emiatt szerettem meg a Q3-ast. Riasztó fényezése azt jelzi, hogy veszélyes méregzsák, dögös kis bestia, amellyel nem illik packázni.
A Q5 hybrid quattro után az Audi második sorozatgyártású hibridmodellje a szintén párhuzamos hibridrendszerrel működő Audi A6 hybrid. Az A6 Avant bemutatóján wasabi habbal emelték pallosra a leginnovatívabb Audit, mi meg lecsaptunk rá.
Nem tudtam elképzelni, hogy van olyan dolog, amit hiányolhatnék az új Audi A6-ból. Németországig kellett utaznom, hogy kiderüljön, van jobb autó nála: az Audi A6 Avant. Ha már 12,4 milliót kicsengetünk érte, legyen inkább kombi.