Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1345725b-f685-407a-a3e5-5ceb692f64ac","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Jöhetnek az iskolautcák, ahová ilyenkor nem lehet behajtani.","shortLead":"Jöhetnek az iskolautcák, ahová ilyenkor nem lehet behajtani.","id":"20250522_Kitiltanak-auto-reggel-delutan-iskolautca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1345725b-f685-407a-a3e5-5ceb692f64ac.jpg","index":0,"item":"4ea88f8e-16ab-4cf3-9b06-f8119f0745ee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Kitiltanak-auto-reggel-delutan-iskolautca","timestamp":"2025. május. 22. 15:25","title":"Lezárnák az autósok elől reggel és délután az iskolák előtti utcákat Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42ea1a5d-322b-4dcf-a688-c63ebfa07e6c","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"Öt meghatározó játékosa nélkül harcolta ki az elitben maradást a magyar férfi jégkorong-válogatott, amely a saját játékát játszva, a tapasztalatszerzést előtérbe helyezve érte el a példa nélküli eredményt.","shortLead":"Öt meghatározó játékosa nélkül harcolta ki az elitben maradást a magyar férfi jégkorong-válogatott, amely a saját...","id":"20250523_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-a-csoport-vilagbajnoksag-bentmaradas-marton-tibor-majoross-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42ea1a5d-322b-4dcf-a688-c63ebfa07e6c.jpg","index":0,"item":"ae27c93b-728a-412f-8b70-8d31c31be6d4","keywords":null,"link":"/sport/20250523_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-a-csoport-vilagbajnoksag-bentmaradas-marton-tibor-majoross-gergely","timestamp":"2025. május. 23. 11:27","title":"„Tökös volt a társaság” – a hokiválogatott történelmi bennmaradásának nyomában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ec5c095-1c44-452d-a3b6-b2b427257992","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Többek között Szon Hungmin, a Tottenham csapatkapitánya is érem nélkül ünnepelte a sikert.","shortLead":"Többek között Szon Hungmin, a Tottenham csapatkapitánya is érem nélkül ünnepelte a sikert.","id":"20250522_uefa-erem-europa-liga-tottenham-hotspur-manchester-united","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ec5c095-1c44-452d-a3b6-b2b427257992.jpg","index":0,"item":"8449b5fa-06b2-4e9c-8379-614a75661259","keywords":null,"link":"/sport/20250522_uefa-erem-europa-liga-tottenham-hotspur-manchester-united","timestamp":"2025. május. 22. 12:11","title":"Kínos helyzetbe került az UEFA, nem jutott minden Tottenham-játékosnak érem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Összesen mintegy 57 milliárd landolt a kormánynak kedves szereplőknél.","shortLead":"Összesen mintegy 57 milliárd landolt a kormánynak kedves szereplőknél.","id":"20250522_miniszterelnokseg-miniszterelnoki-kabinetiroda-elszamolas-barati-cegek-alapitvanyok-kozpenz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544.jpg","index":0,"item":"84ab296e-a072-4799-8f63-3ef7e6964caa","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_miniszterelnokseg-miniszterelnoki-kabinetiroda-elszamolas-barati-cegek-alapitvanyok-kozpenz","timestamp":"2025. május. 22. 17:25","title":"Az elmaradt repülőrajt ellenére önti a közpénzt a kormány a baráti cégekbe és alapítványokba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a616a88-52ae-4c22-b75c-667685fc3e2c","c_author":"Moravecz Kata","category":"eurologus","description":"Az Európai Unió 2027-re szeretne teljesen függetlenedni az orosz gáztól, ami azt jelenti, hogy Magyarországnak és Szlovákiának, az utolsó két, orosz gázt vezetékesen importáló országnak is fel kell adnia ezeket a beszerzéseket. Persze ez a két kormány nem fogja szó nélkül beadni a derekát, de úgy tűnik, az EU készült erre.","shortLead":"Az Európai Unió 2027-re szeretne teljesen függetlenedni az orosz gáztól, ami azt jelenti, hogy Magyarországnak és...","id":"20250523_Az-EU-keszult-hogy-Magyarorszag-es-Szlovakia-ne-tudja-blokkolni-az-orosz-gaz-betiltasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a616a88-52ae-4c22-b75c-667685fc3e2c.jpg","index":0,"item":"69f97046-469b-4d30-a5ff-a0b28b2dd73a","keywords":null,"link":"/eurologus/20250523_Az-EU-keszult-hogy-Magyarorszag-es-Szlovakia-ne-tudja-blokkolni-az-orosz-gaz-betiltasat","timestamp":"2025. május. 23. 14:47","title":"Az EU készül arra, hogy Magyarország és Szlovákia ne tudja blokkolni az orosz gáz betiltását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d5b2393-12d0-4b90-8b60-54883c58cf2c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rendkívül rejtélyes az OpenAI készülő nagy dobása, amiből rekord idő alatt szeretnének eladni 100 millió darabot. De mit lehet tudni róla, és mikor érkezhet? Néhány részlet már kiszivárgott.","shortLead":"Rendkívül rejtélyes az OpenAI készülő nagy dobása, amiből rekord idő alatt szeretnének eladni 100 millió darabot. De...","id":"20250523_openai-io-sam-altman-jony-ive-mesterseges-intelligencia-eszkoz-fejlesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d5b2393-12d0-4b90-8b60-54883c58cf2c.jpg","index":0,"item":"f8977e12-2695-45ae-bf46-106c71555427","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_openai-io-sam-altman-jony-ive-mesterseges-intelligencia-eszkoz-fejlesztes","timestamp":"2025. május. 23. 11:03","title":"Leszoktatni az embereket a képernyőkről – ezt lehet tudni az OpenAI készülő eszközéről, amin az Apple volt sztártervezője is dolgozik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"938adb9e-f614-473b-a7c1-aa775e6a8d9f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Figyelmeztetést adott ki a Microsoft a windowsokat fertőző Lumma kártevő miatt.","shortLead":"Figyelmeztetést adott ki a Microsoft a windowsokat fertőző Lumma kártevő miatt.","id":"20250522_lumma-kartevo-virus-microsoft-windows-fertozes-adatok-ellopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/938adb9e-f614-473b-a7c1-aa775e6a8d9f.jpg","index":0,"item":"2c509082-ab8d-44bc-9135-f736920992d2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_lumma-kartevo-virus-microsoft-windows-fertozes-adatok-ellopasa","timestamp":"2025. május. 22. 18:03","title":"Már Magyarországon is tarol a vírus, ami már több százezer számítógépet fertőzött meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a785b62-621e-4ec7-bca3-3c269033e827","c_author":"Gergely Zsófia ","category":"itthon","description":"Átrajzolta a belpolitikai frontvonalakat Gyurcsány Ferenc visszavonulása, nem csoda, hogy még mindig mennek a találgatások a lépés időzítéséről, okáról és a véglegességéről is. De mit mond az, aki akkor volt Gyurcsány politikai főtanácsadója, amikor még az ország első embere volt? Keszthelyi András eddig nem nyilatkozott, pedig ott volt a fontos döntéseknél, az őszödi beszéd elhangzásakor, és még a DK megalapításánál is, amelyben viszont nem értett egyet főnökével, egyben barátjával. A HVG podcastjában kiderült, hogy az őszödi beszédet először keresniük kellett, mert annyit tudtak, hogy kijön egy felvétel, amin „Feri csúnyán beszél”. Mit mondott Gyurcsány arra a tanácsára, hogy vonuljon vissza, míg elül a gyűlölet? Hogyan cserélt kereket sportminiszterként a hivatali kocsin? És vajon mit gondol az exfőtanácsadó Magyar Péterről, aki a NER-ből katapultálva csinálta meg azt, ami Gyurcsánynak nem sikerült? Nézze meg Gergely Zsófia interjúját! ","shortLead":"Átrajzolta a belpolitikai frontvonalakat Gyurcsány Ferenc visszavonulása, nem csoda, hogy még mindig mennek...","id":"20250523_Keszthelyi-Andras-podcast-Gyurcsany-fotanacsado-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a785b62-621e-4ec7-bca3-3c269033e827.jpg","index":0,"item":"d3094871-1d98-4207-87d8-aba6b99483b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Keszthelyi-Andras-podcast-Gyurcsany-fotanacsado-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 13:53","title":"„Ferit ismerve előfordulhat, hogy meggondolja magát” – megszólal Gyurcsány egykori főtanácsadója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott autó első két generációjából 2,5 milliót adtak el világszerte. A harmadik sorozat csúcstechnikájával, élményszerű vezetésével és prémium minőségével írja be magát az Audi történetébe. Nyertes csapaton ne változtass! Ennek a felismerésnek a jegyében látszólag alig változott az új Audi A3-as miközben valójában egy teljesen új autót építettek a németek. Teszteltük az újdonságot.
Az Audi az A3-assal ismét feladja a leckét a kompakt prémium osztályban, ahol az első szemesztert jeles eredménnyel zárja. Bár még nem vezettük az új A-osztályt, de megelőlegezzük a győzelmet az ingolstadti kocsinak.
Fejlesztői büszkék arra, hogy az A3-asugyanannyit nyom a mérlegen, mint 1996-os első szériája, miközben összehasonlíthatatlanul fejlettebb, gazdagabb, okosabb és biztonságosabb. Ezt ultra nagy szilárdságú acélok, alumínium és egyéb könnyűszerkezetes anyagok használatával érték el, de minden alkatrész tervezésénél a tömeg csökkentése alapvető szempont volt. Az elődnél 80 kilóval könnyebb az új. Az Audi A3 1.4 TFSI saját tömege 1175 kilogramm. Első sárvédői és motorházfedele anyaga alumínium, karosszériaszerkezete pedig jelentős arányban tartalmaz különösen nagyszilárdságú és melegen formázott acél elemeket. Az Audi A3 tengelytávja – elődjéhez képest változatlan külső hosszúság mellett – 2,60 méterre nőtt, C-oszlopa pedig a kupékat idézően döntött állású - jól kilátni a kocsiból. Az orrkialakítást az Audi jellegzetes hatszögletű hűtőrácsa határozza meg. Kívánságra az Audi LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített xenon fényszórókat is kínál, ez esetben a hátsó lámpatestekben is fénykibocsátó diódák (LED) működnek.
Elegáns és kifinomult a beltér, az anyagok minősége kifogástalan, a szellőzőrostélyok közepének megnyomásával szórt levegőt fúj ránk a klíma, amitől elviselhetőbb a légkondicionálásra érzékenyebbek számára is. Tetszetős a lebegő hatású kezelőfelület.
bcs
A vezetőinformációs rendszer (az Ambition és az Ambiente felszereltségi szintek esetében széria) színes kijelzője nagyfelbontású, háromdimenziós képek formájában jeleníti meg grafikáit. Az MMI kezelési rendszer elektromosan kiemelkedő monitora – a csúcsváltozatban már héthüvelykes képátlóval - 11 milliméter vastagságú. Elektromechanikus rögzítőfék alkalmazásával a középső alagút konzolja az extrafelszerelésként rendelhető MMI kezelési rendszer terminálja számára is bőséges helyet kínál. Az MMI touch funkcióval kiegészített, csúcsváltozatú navigációs rendszer nyomó-/forgatókapcsolójának felső része érintőfelületként (touchpad) szolgál, amelyre a vezető az egyes betűket és számokat egyszerűen ujjával felrajzolva adhatja meg a kívánt adatokat – akárcsak az Audi felsőkategóriájú modelljeiben.
Az Audi A3 négyhengeres erőforrásokkal érkezik a piacra, a nemzetközi bemutatón 1,6 literes 105 lovas dízellel, 1,8 literes 180 lovas TFSI-vel és 140 lovas 1,4 literes TFSI-vel vezettük. Nálunk is népszerű lesz az 1,4 literes erőforrás, amelynek egyes változataiban - amennyiben nincs szükség rá - automatikusan lekapcsolódik két henger a takarékosság jegyében. 140 lovas változatát rövid távon vezettük, jól meghajtva 6,7 litert fogyasztott kézi sebességváltóval. Ez a motor kifejezetten jó választás a kocsihoz, a 122 lóerős gyengébb változatot nem vezettük, de minden bizonnyal annak sem okoz gondot az 1,2 tonnás autó mozgatása. Az Audi az A3-ast szeptemberben vezeti be a magyar piacra, heteken belül rendelhető az autó, előzetes indulóára 5,7 millió forint (1,2 literes 105 lovas benzinmotorral).
A 105 lóerős 1,6 TDI papíron 3,8 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométerenként, ám a mallorcai szerpentineken a végletekig hajszolva ennek közel a dupláját nyelte be. Ezt az autót vezettük a leghosszabb ideig, 250 Nm-es nyomatéka bő tartalékkal támogatta az előzéseket. A legizgalmasabb túrának a 108 lovas 1,8 TFSI vezetése bizonyult, quattro összkerékhajtással, hatfokozatú S tronic váltóval a világból kiszaladtunk vele, fogyasztott is rendesen: sport módban, sport váltóval 11 liter fölött evett 100 kilométerenként. Hangja nincs, kell valami az S3-nak és az RS3-nak is.
Mindhárom tesztautóban közös volt a sportfutómű, az elektromechanikus szervokormány, illetve a minden igényt kielégítő, gazdag felszereltség. Tesztelhettük a távolságtartó tempomatot, az intelligens világítást (jövőre LED-fényszórókkal is rendelhető lesz az A3), a sávtartó és holttérfigyelő segédet, a testre szabható menetdinamikát (sport, komfort, automatikus és takarékos beállítás). Nagy fékezésnél érezhettük, ahogy megtapogat a biztonsági öv, majd ránk feszül. Ha megközelítjük az előttünk haladót, piros fényű piktogram jelzi, hogy veszélyes a közelségünk, a táblafelismerő időben figyelmeztet, a navigáció Google térképes, hanggal is vezérelhető, az A8-asból ismerős toucpad zseniális. Az A3-as nyitott a világra, kapcsolódhat az internethez is. Bang&Olufsen hifit is rendelhetünk hozzá, gyönyörűen szól. Az extrák listája szinte a végtelenbe nyúlik: elektromos panorámatető, ülésfűtés és mágneses futómű-szabályozás is vásárolható. A kormányzás precíz, ahogy a váltó is az. Sport módban jó móka az A3-as vezetése, izgalmas, élményszerű, az elsőkerekes változatok is bírták az extrém kanyarvételt, csikorgás és zokszó nélkül tűrték, hogy a határon autózzunk.
Tovább kellene gurítani ezt az autót a politikus jelző árnyékából! Az Audi A6 többet érdemel, mint levitézlett honatyák és jól megtömött minisztériumi alkalmazottak cégautójaként porosodni a köztársaság garázsában.
Az Audi A4 39 éve az Audi szekértolója, a kocsiból eddig mintegy tízmillió példány talált gazdára. Kipróbáltuk a megújított négyest, teszteltük dízel kombi és legerősebb S4 változatát.
Jövő tavaszig kell várniuk a bikaerőkre kiéhezett ingatlanfejlesztőknek, frakcióvezetőknek, fitneszbajnokoknak az új, immár harmadik generációs Audi S8-asra. Jó, ha legalább 39 milliót félretesznek. Míg más csak álmodozik róla, mi már vezettük. Még versenypályán is.
Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.
Egy év kihagyás után ismét beülhettem az Audi fenevadjaiba. Ezúttal az 525 lovas Audi R8 V10 és a 450 lovas Audi RS 5 tette tiszteletét a Hungaroringen.
Új piaci szegmensben jelent meg az Audi, az Audi Q3 a kompaktkategória prémium SUV-modellje. Számos műszaki megoldását a luxus kategóriából kapta. Sajnos az árát is.
Sosem dől el, hogy melyik énem kerekedik felül a másikon: az ördögi kacajjal üzemelő gépállat, amely 17 literes átlaggal adja vissza a 333 lovas Audi S5-öst, vagy a lucernás mezőn bazsarózsát gyűjtő állatvédő, aki inkább izzad, mintsem 1 grammal is növelje ökológiai lábnyomát. A ráncfelvarrott Audi A5 kupé, kabrió és ötajtós kupé formájában kínálta fel számunkra végleteit.
Kupészerű formája ellenére az Audi Q3 egyértelműen a Q-család tagja: robusztus, agresszív és nagyon feltűnő. Megbámulják, a tekintetekben a csodálat és az értetlenség vegyesen megjelenik. Az emberek hozzászoktak az Audihoz, de a megszokottól eltérő formát, látványt kicsit nehezen fogadják be. Sokan a tesztautó színétől is sokkot kaptak, én sem emiatt szerettem meg a Q3-ast. Riasztó fényezése azt jelzi, hogy veszélyes méregzsák, dögös kis bestia, amellyel nem illik packázni.
A Q5 hybrid quattro után az Audi második sorozatgyártású hibridmodellje a szintén párhuzamos hibridrendszerrel működő Audi A6 hybrid. Az A6 Avant bemutatóján wasabi habbal emelték pallosra a leginnovatívabb Audit, mi meg lecsaptunk rá.
Nem tudtam elképzelni, hogy van olyan dolog, amit hiányolhatnék az új Audi A6-ból. Németországig kellett utaznom, hogy kiderüljön, van jobb autó nála: az Audi A6 Avant. Ha már 12,4 milliót kicsengetünk érte, legyen inkább kombi.
A KFT-ből kilépő Laár András azt monda, évekig tűrte a zenésztársai neheztelő, korholó hozzáállást, akik őt tartották az együttes leggyengébb láncszemének.