Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9a08e872-74f1-4c4a-b32c-7ce6638311a4","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az Eagle S-t átvizsgáló ellenőrök több hiányosságot is tapasztaltak, és erre hivatkozva nem engedik tovább a hajót.","shortLead":"Az Eagle S-t átvizsgáló ellenőrök több hiányosságot is tapasztaltak, és erre hivatkozva nem engedik tovább a hajót.","id":"20250108_finnorszag-tenger-alatti-kabel-tartalyhajo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a08e872-74f1-4c4a-b32c-7ce6638311a4.jpg","index":0,"item":"257c3ae4-80fd-4e23-a6ad-07d9c56ed5c0","keywords":null,"link":"/vilag/20250108_finnorszag-tenger-alatti-kabel-tartalyhajo","timestamp":"2025. január. 08. 12:54","title":"A finn hatóságok lefoglalták a kábeltépésben érintett tartályhajót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"066718e9-a04b-4c3b-a778-4ba35454064b","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.","shortLead":"A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik...","id":"20250107_megfazas-covid-influenza-tunetek-felso-leguti-betegseg-jarvany-szakertok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/066718e9-a04b-4c3b-a778-4ba35454064b.jpg","index":0,"item":"5c9a39c3-bd18-41c5-b451-a288cbbee594","keywords":null,"link":"/360/20250107_megfazas-covid-influenza-tunetek-felso-leguti-betegseg-jarvany-szakertok","timestamp":"2025. január. 07. 12:00","title":"Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy Coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8895e1e0-c6b4-4cfe-aacc-369ba1dfb8de","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A hegedűművész újévi gáláján hívták a színpadra.","shortLead":"A hegedűművész újévi gáláján hívták a színpadra.","id":"20250106_Maga-Zoltan-Leslie-Mandoki-elismeres-galadij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8895e1e0-c6b4-4cfe-aacc-369ba1dfb8de.jpg","index":0,"item":"dbb90e83-bd7f-4f9f-bd8f-7d4aa500cbf8","keywords":null,"link":"/kultura/20250106_Maga-Zoltan-Leslie-Mandoki-elismeres-galadij","timestamp":"2025. január. 06. 17:04","title":"Mága Zoltántól vehetett át díjat Leslie Mandoki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1202a4ca-3ead-4627-bfcd-18ac32788178","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Skoda Enyaq mindkét változatának alaposan felvarrják a ráncait.","shortLead":"A Skoda Enyaq mindkét változatának alaposan felvarrják a ráncait.","id":"20250107_fotokon-a-legfrissebb-skoda-enyaq-amit-szerdan-lepleznek-le","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1202a4ca-3ead-4627-bfcd-18ac32788178.jpg","index":0,"item":"9b5b22ac-918f-4fca-8bef-92ea1fc00815","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_fotokon-a-legfrissebb-skoda-enyaq-amit-szerdan-lepleznek-le","timestamp":"2025. január. 07. 07:21","title":"Fotókon a legfrissebb Skoda, amit szerdán lepleznek le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50d68473-58f1-45cc-86b8-8470c1bd5b48","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré. ","shortLead":"„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt...","id":"20250107_Laczo-Adrienn-lemondott-biro-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50d68473-58f1-45cc-86b8-8470c1bd5b48.jpg","index":0,"item":"0f2a02e7-7952-4849-b7bf-86c805be384a","keywords":null,"link":"/360/20250107_Laczo-Adrienn-lemondott-biro-portre","timestamp":"2025. január. 07. 09:30","title":"Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24c161b1-151b-4d05-a2a6-ce0e0d80f7e4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Trump minden reményt megölt a hazánkat is érintő enyhébb vámpolitika kapcsán. 416,4-ig zuhant a forint-euró árfolyam.","shortLead":"Trump minden reményt megölt a hazánkat is érintő enyhébb vámpolitika kapcsán. 416,4-ig zuhant a forint-euró árfolyam.","id":"20250106_Olyat-mondott-Trump-ami-azonnal-keteves-melypontra-lokte-a-forintot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24c161b1-151b-4d05-a2a6-ce0e0d80f7e4.jpg","index":0,"item":"54014962-a37d-47a7-b48e-f2838a110ec9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Olyat-mondott-Trump-ami-azonnal-keteves-melypontra-lokte-a-forintot","timestamp":"2025. január. 06. 19:32","title":"Trump nyilatkozata kétéves mélypontra lökte a forintot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fd405d6-cbd6-4782-9e2a-b28dfc8d31e3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Állami támogatás hiányában a korábbiaknál jelentősen kevesebb elektromos autó fogyott a németeknél, de a hibridek egész jól teljesítettek.","shortLead":"Állami támogatás hiányában a korábbiaknál jelentősen kevesebb elektromos autó fogyott a németeknél, de a hibridek egész...","id":"20250108_beszakadt-a-villanyautok-piaca-nemetorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fd405d6-cbd6-4782-9e2a-b28dfc8d31e3.jpg","index":0,"item":"92bb2739-4125-48d3-afcf-d03beee4b122","keywords":null,"link":"/cegauto/20250108_beszakadt-a-villanyautok-piaca-nemetorszagban","timestamp":"2025. január. 08. 08:41","title":"Beszakadt a villanyautók piaca Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"541ddec5-4871-434a-8905-39f6db1108e6","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A 44. Magyar Filmszemlét 13 év szünet után rendezik meg.","shortLead":"A 44. Magyar Filmszemlét 13 év szünet után rendezik meg.","id":"20250107_magyar-filmszemle-rekordszamu-nevezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/541ddec5-4871-434a-8905-39f6db1108e6.jpg","index":0,"item":"4e9d70ef-0ea7-4edb-aa97-62ec3a0eb8cc","keywords":null,"link":"/kultura/20250107_magyar-filmszemle-rekordszamu-nevezes","timestamp":"2025. január. 07. 15:49","title":"Hatvan éve nem neveztek annyi filmet a Filmszemlére, mint az ideire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szenzációs kocsi a Skoda Rapid: kényelmes, tetszetős, praktikus, takarékos. Olcsó autónak szánják, de nem híg a leve, minden centije vállalható az ár-érték arány új bajnokának.
Gondoltak egyet a Skodánál, mert túl jó lett az Octavia. Nem kellene flottában elkótyavetyélni, kis árrésű tömegmodellé tenni. Főleg, hogy hamarosan jön a 10 centivel hosszabb új Octavia, amely a Passat vásárlói közül csenne el jó párat. Helyettesíteni kellene valamivel. Legyen ez a Rapid – mondta egy nagyokos Mlada Boleslavban. Ő lett az év dolgozója.
Így született meg a Rapid, az európai Rapid. Mert, ami Indiában fut az állítólag nem ez a Rapid, az sokkal inkább egy négyajtós Fabia, míg ez a Rapid, az Octavia pótló kocsi. Valóban akkora, mint volt az első generációs Octavia, annyi különbséggel, hogy keskenyebb annál.
Külseje vonzó, csak a farát csapták túl hamar össze, nem olyan kidolgozott, mint a Fabiáé vagy az Octaviáé. De az ötödik ajtó egyben nyílik az ablakkal, így ugyanolyan trükkös autó, mint az Octavia: szedán, de ötajtós, az 550 literes csomagtartó tágas és könnyedén pakolható. A kalaptartó trükkösen felállítható a csomagtartó végében, úgy, hogy a csomagok előretörését megállítsa, de a vezető egy kisebb résen még kilásson a kocsiból.
Biró Csongor
Beltere fapados, de ízléses, minden műanyag kopogós. Őszintén, fontos még ez? A ajtókra nem jutott kárpit, a vezetőhely kényelmes, csak fejben lenne mit fejlődnie, én ugyan már nem növök tovább. Hátul hatalmas a hely, a lábtér majdnem akkora, mint az Octaviában. Csomagtartója a céges használat mellett a családi igényeket is kielégíti, a Rapid öt személy szállítására alkalmas.
A flották kegyeiért a Rapidot küldi árversenybe a Skoda, a mostani Octaviánál 10, a jövőbeninél 15 százalékkal lesz olcsóbb a hozzánk ősszel érkező kocsi. A hazai importőr 1500-2000-et akar eladni első évben a Rapidból, amelynek árát 4 millió körülire saccolják. Ezért a pénzért klímás, közepes felszereltségű Rapidot kapunk, de lesz a kínálatban egy belépő modell, klíma nélkül, akciósan 3,6-3,7 milliós alapáron. A pontos ár még a jövő zenéje, de a Rapid sikere így is biztos, ami a céges vásárlásokat tekinti. Ha 5-800 ezer forint lesz a különbség a Rapid és az Octavia azonos felszereltségű változatai között, akkor egy ésszel gondolkodó flottakezelő, vagy cégvezető a Rapidot választja. És nem dönt rosszul.
Kiváló motorokkal teszteltük a szlovák nyárban a Rapidot. A 105 lovas 1,6 literes dízel ötsebességes váltóval tökéletesen mozgatja az 1100 kilós autót. Nem hittem volna, ha nem a saját szememmel látom, de a kocsi a 106 kilométeres teszt utat 4,4 literes átlagfogyasztással tette meg úgy, hogy csak a végén néztem meg a fogyasztást, és egész úton kényelmesen és tempósan haladtunk, két személlyel, valamint a hozzánk tartozó csomagokkal.
Az 1,2 literes turbós TSI erőforrás gyengébb változatával is próbára tettük a Rapidot. Ez 100 kilométerenként 6,2 literes fogyasztással hálálta meg, hogy jól megtapostuk a lelkét. Csak próbára tettük, elég erős-e ez a 86 lovas motor a kocsihoz. A tapasztalat megnyugtatott, elég erős. Kettesben hatezres fordulatnál 100 kilométer/órás sebességre húzathatjuk ki, emelkedőkön kéri a négyest az ötös váltó, de lendületesen és sportosan vezethető ezzel a motorral a Rapid. A turbó 2000-es fordulat alatt halott, 2500-3000 között jön meg a kedve, akkor izgalmas a kocsit vezetni.
A kínálatban szerepel még a belépő 1,2 literes, háromhengeres 75 lovas motor, az 1,2 TSI 105 lovas változata, valamint a kezdetben csak hétfokozatú DSG duplakuplungos váltóval szerelt 122 lovas 1,4 TSI. Később jön a kínálatba egy 90 lovas dízel is, valamint még az idén érkeznek a zöldített változatok stop-start rendszerrel, fékenergia-visszanyeréssel és alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal.
A Skoda Rapid 4,48 méter hosszú, szélessége 1,7 méter, tengelytávja 2,6 méter, az európai piacokon az ESP és az ABS szériatartozék, akárcsak a hat légzsák. Futóműve jól csillapít, hullámos aszfalton hajlamos a hullámzásra, de a kátyúkat jól bírja. Kormányzása precíz, váltója pontos, a benzines változatban hiányoltam a hatodik fokozatot.
A visszapillantó tükrök kicsik, a kocsi nagy hiánya, hogy bár mind a tesztelt modellekben mind a négy ablakemelő elektromos volt, a vezető csak az első kettőt tudja működtetni, egyszerűen lespórolták a könyöktámaszról a hátsó két ablakemelő vezérlőjét. Hátsó ülései dönthetők, igaz, nem síkban, van egy kis lépcső, amit át kell hidalnunk. Tesztautóinkat jól felszerelték, mindegyikben volt érintőképernyős navigációs és szórakoztató rendszer, ülésfűtés, USB-csatlakozó, tempomat, fedélzeti számítógép, 16 hüvelykes könnyűfém kerék és tolatóradar.
Ha a realitások szilárd talaján állunk, nincs különb autó a Skoda Octavia RS-nél: izmos benzinmotor, látványos külső, kényelmes belső, biztonságos és megbízható működés, csipetnyi vezetési élmény – mindez baráti áron. Ezúttal hosszú úton tettük próbára, fagyban, jégben, hóviharban, lehetetlen küldetésként átmásztunk vele a didergő Hargitán is.
A Skoda Yeti már első találkozásunkkor lenyűgözött. Aztán még kétszer, amikor az 1,8-as benzines és a kétliteres dízelt vezethettem. Magas ára mindkétszer letaglózott. Negyedszerre sikerült a Yeti alapváltozatát kipróbálni. Az 1,2-es elsőkerékhajtású Skoda Yeti megnyugtatott: különleges autó normális áron.
A ráncfelvarrott Skoda Fabia 1,2 TSI nemes ötvözete egy jó formájú, használható, praktikus, értékálló és értéktartó kisautónak, valamint egy modern, korszerű, könnyű, gazdaságos, dinamikus és takarékos motornak. A test és lélek egysége nem csupán prózai, élmény az autó vezetése. És ez komoly dicséret egy nem sportos kisautónak.
Egy fabiás életében nagy nap, amikor tesztelheti a csúcsok csúcsát, amikor eldöngetheti a mezőnyt a kompakt ötajtós kisautók legerősebbikével. 180 lóerő nem játék, főleg, ha négy méterre és az első kerekekre korlátozódik. De nem kell félni, a Skoda Fabia RS nem szörnyeteg, csak nagyon megy. Ára nem eltúlzott, csúcsfelszereltséggel is hatmillió forint alatt marad.
Feltétel nélküli szeretet jellemezte eddig a Skoda Yetihez fűződő viszonyomat. A dízel csúcsmodell azonban nem lett a szívem csücske, sokkal inkább megelégednék egy kevésbé csicsás benzines változattal.
Elegancia, teherautókat idéző csomagtér, kifinomult technika, A8-ast megszégyenítő lábtér, izmos és nyomatékos turbómotor, kényelmes és nyugodt haladást biztosító DSG-váltó, jó hifi, átlagosnál gyengébb futómű, kiváló ár és magas szintű megbízhatóság – ez a legnagyobb Skoda dióhéjban.
Már értem, miért olyan vidám emberek a ralipilóták, miért tapadt Herczig Norbert arcára mosolya. Két perc csupán, ennyi volt, de felért azzal az élménnyel, amit életem eddigi legnagyobb G-terhelése okozott a torinói bobpályán. Akkor nagyon féltem, most nagyon boldog voltam.
A vásárlók, köztük a magyarok azért választják a Skoda autóit, mert olcsók és jók. Az összkerékhajtás nem tartozik a legkedveltebb extrák közé, igaz, Magyarország nagy részén túl lehet élni a telet 4x4 nélkül is. Nemzetközi tesztpróbán tapasztaltuk meg, hogy a Skodákat nem szabad lebecsülni terepen sem.
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.
A környezetvédelmi kényszer és az unió nyomására lépett a VW-csoport, amikor bevezette modelljeiben az 1,6-os turbódízelt. Az Euro 5 normát teljesítő erőforrás immár az Octaviában is elérhető. Cégautónak kiváló választás, ám motorja hangos, vezetése unalmas.