Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8cef20a1-88f1-461a-ac3a-40db85988c03","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem akarta, hogy a nő felvételt készítsen róla, ezért ki akarta ütni a kezéből a telefonját.","shortLead":"Nem akarta, hogy a nő felvételt készítsen róla, ezért ki akarta ütni a kezéből a telefonját.","id":"20241128_Ratamadt-a-jegyvizsgalora","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cef20a1-88f1-461a-ac3a-40db85988c03.jpg","index":0,"item":"f069b28b-f58e-4769-ab2d-2ec58e201489","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Ratamadt-a-jegyvizsgalora","timestamp":"2024. november. 28. 08:57","title":"Nem volt megfelelő jegye, a vonatról leszállva rátámadt a jegyvizsgálóra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea3fe811-a50c-40c2-9bd5-6d87b46fe923","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Komoly fennakadások voltak a közlekedésben, és több halálos áldozata is van az időjárásnak. ","shortLead":"Komoly fennakadások voltak a közlekedésben, és több halálos áldozata is van az időjárásnak. ","id":"20241128_del-korea-havazas-aldozatok-legi-kozlekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea3fe811-a50c-40c2-9bd5-6d87b46fe923.jpg","index":0,"item":"37762c24-7cac-4f04-9917-9b408576edbf","keywords":null,"link":"/vilag/20241128_del-korea-havazas-aldozatok-legi-kozlekedes","timestamp":"2024. november. 28. 08:17","title":"Az elmúlt évszázad egyik legsúlyosabb havazása csapott le Dél-Koreára – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac","c_author":"OTP Bank Nyrt.","category":"brandcontent","description":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval fiatalabbak számára is lehetővé teszik a mindennapi pénzügyek feletti kontroll gyakorlását. Ahogyan azt a költési mintázatainkon tapasztalhatjuk, valószínűleg sokan hálásak lettünk volna, ha a pénzügyek tudatos kezelésére már gyermekkorban ráirányítják a figyelmünket. Az OTP Bank ezt felismerve vezetett be új szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy a szülők online, a saját mobiljukon nyissanak bankszámlát 14 év alatti gyermekeik számára. Az újítás céljairól és a fejlesztés kihívásairól Kuhárszki Andrással, az OTP Bank fejlesztési területéért felelős ügyvezető igazgatójával beszélgettünk, néhány gondolatot szentelve az OTP MobilBank egyéb fejlesztéseinek is.","shortLead":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval...","id":"20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac.jpg","index":0,"item":"96a14850-cbb2-4982-899e-df6fe540d1e5","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","timestamp":"2024. november. 29. 13:30","title":"A pénzügyi tudatosságnak nincs alsó korhatára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c3d4db0-f3c3-4234-81d9-89b9091193c4","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"A Fradi elnöke a Sport Forum Hungary 2024 sportszakmai konferencián, egy pódiumbeszélgetésen fejtette ki a véleményét. ","shortLead":"A Fradi elnöke a Sport Forum Hungary 2024 sportszakmai konferencián, egy pódiumbeszélgetésen fejtette ki a véleményét. ","id":"20241128_kubatov-gabor-ratatics-peter-futball-kozvetites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c3d4db0-f3c3-4234-81d9-89b9091193c4.jpg","index":0,"item":"57bdb697-dcaf-4cad-a029-7f19d21a7879","keywords":null,"link":"/sport/20241128_kubatov-gabor-ratatics-peter-futball-kozvetites","timestamp":"2024. november. 28. 05:40","title":"Kubatov Gábor szerint végtelenül unalmasak és rosszak a közmédiás közvetítések","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51985762-f3ab-4890-8e49-5157bcbcae53","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A költések a közszolgáltatások színvonalában nem érzékelhetők, a hosszú távú növekedést pedig bizonytalanná teszi a magas eladósodás és az abból eredő kamatterhek.","shortLead":"A költések a közszolgáltatások színvonalában nem érzékelhetők, a hosszú távú növekedést pedig bizonytalanná teszi...","id":"20241127_GKI-Egyre-durvabbak-az-allamhaztartasi-kiadasok-azokat-az-EU-atlagot-tuluto-koltsegvetesi-hianybol-finanszirozza-a-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51985762-f3ab-4890-8e49-5157bcbcae53.jpg","index":0,"item":"d0e56910-4fac-4ecf-8c0f-fe3ada34d4fe","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241127_GKI-Egyre-durvabbak-az-allamhaztartasi-kiadasok-azokat-az-EU-atlagot-tuluto-koltsegvetesi-hianybol-finanszirozza-a-kormany","timestamp":"2024. november. 28. 06:15","title":"GKI: Egyre durvábbak az államháztartási kiadások, azokat az EU-átlagot túlütő költségvetési hiányból finanszírozza a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44712931-4d05-4f98-9af0-c16ca7932d95","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A népszerű kávézólánc új üzletét egy dél-koreai határátkelőnél nyitották meg.","shortLead":"A népszerű kávézólánc új üzletét egy dél-koreai határátkelőnél nyitották meg.","id":"20241129_Starbucks-eszak-korea-hataratkelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44712931-4d05-4f98-9af0-c16ca7932d95.jpg","index":0,"item":"6e1d5f55-637f-4b85-a9e5-3ed37faced3e","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_Starbucks-eszak-korea-hataratkelo","timestamp":"2024. november. 29. 13:03","title":"Starbucks nyílt az észak-koreai határ mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ac59fef-1e32-4190-b922-d205d660c829","c_author":"HVG","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241129_hvg-orkeny-szinhaz-1-5-ezrelek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ac59fef-1e32-4190-b922-d205d660c829.jpg","index":0,"item":"203349b1-877e-48cd-ba17-8cce84a97211","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-orkeny-szinhaz-1-5-ezrelek","timestamp":"2024. november. 29. 06:00","title":"Az alkoholbetegek világát mutatja meg az Örkény Színház érzékeny előadása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2aad4ba4-f0cc-436c-b3a5-28609f0c193e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem lesz könnyű a közlekedés vasárnap arrafelé.","shortLead":"Nem lesz könnyű a közlekedés vasárnap arrafelé.","id":"20241129_m0-soroksari-hid-lezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2aad4ba4-f0cc-436c-b3a5-28609f0c193e.jpg","index":0,"item":"ce0c7714-e2fb-424a-b963-d7ea7f2bae03","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_m0-soroksari-hid-lezaras","timestamp":"2024. november. 29. 14:31","title":"Két sávot is lezárnak az M0-s Duna-hídján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Toledo visszatért – hirdetik a Seatnál. Némi kompromisszummal, korrekt áron.
Ha valakinek nem tűnt volna fel, négy éve nincs a Seat kínálatában a Toledo. Az ok elég prózai: a hármas Toledo hatalmasat bukott. Hogy lássuk mekkorát, míg az egyes és kettes változatból közel 9000 ezer darab kelt el a magyar piacon, addig a hármasból, a 2004 és 2009 között tartó karrierje alatt a tizede sem. Hát innen kellene visszatérni.
A Seat Toledo tett egy éles fordulatot. A sportos formáról visszaváltottak a praktikus, sallangoktól mentes vonalra. Mint a premier kapcsán tartott sajtótájékoztatón elhangzott: a világ most a puritánságot és az ésszerű spórolást díjazza. Az elfogadható utasteret, a méretes csomagteret és a kis fogyasztású motorokat. Ha ezek megvannak, máris megengedőbb a stílussal szemben a célcsoport: a családosok, a flottások és nem utolsó sorban a taxisok.
D.P.
A lépcsőshátú Toledónál a fentieknek szinte mindent alárendeltek. Az új Seat hivatalosan az „A” szegmensben versenyez, amely nálunk a nagyra nőtt kisautókat jelenti. És a Toledo nem kicsi. Az autó 4,48 méter hosszú, ebből 2,6 méter a belső tér, ez elég ahhoz, hogy bőséges első és kényelmes hátsó üléshelyek legyenek benne. A kényelmes utasteret pedig megspékeli az alapból is 550 literes csomagtér, amely kategória-bajnok, és akár 1490 literesre is bővíthető.
A kocsi motorpalettáját a VW-konszern teljesen új TSI benzinesei illetve common-rail TDI dízelje adja. A választékból, ha a magyar piaci logikát követjük, kiemelkedik az általunk is kipróbált 1,2 literes TSI, Ecomotive darabja. A kis turbós erőforrás 77 Kw, vagyis 105 lóerőt képes leadni, amely bőven elég a könnyű kasztnis autónak. A rövid teszt során, amely a Madrid-Toledo-Madrid viszonylatot jelentette, némi középkori városi hegyre-fel-hegyről-le kanyargással, meggyőző volt.
A kocsi a városba rohanó spanyolok közt gyorsan megtalálta a helyét, ha kellett a tempó nem habozott, hatodikban pedig nyolcvantól felfelé már nyugodtan lehetett vele haladni. Az „Ecomotive-ságot” a kocsiban a start-stop automata, a fékenergia-visszanyerő rendszer és a váltásokra figyelmeztető műszerfali kijelző jelentik. Ezek tanácsait megfogadva akár 1000 kilométert elszaladgálhatunk egy tankkal – állítja a hivatalos brosúra. Hozzátéve: az 5 literes fogyasztás árat nem kell a dinamizmus oldalán megfizetni. A Toledo a 0-100-as sprintet 10,4 másodperc alatt futja és végsebessége is 190 kilométer per óra felett ér véget.
Motorválaszték:
D.P.
Ami a felszereltségi szinteket illeti, a belépő Entry modell 1.2-es motorral 75 lóerővel és 3,7 milliós árával inkább csak mutatóba lesz jó. Ebben a cég szerint a biztonsági csomagon kívül – ami egyébként nem is szerény: menetstabilizáló, hat légzsák és központi zár - más nagyon nem fér bele. A várhatóan legsikeresebb a Reference felszereltség lehet, amelyben már a metálfények, a klíma, az állítható magasságú vezetőülés, a távirányítós központi zár, az osztottan dönthető hátsó üléstámla is szerepelnek. Ennek a csomagnak az ára 4,1 millióról indul. A dízeles felár várhatóan 4-500 ezer forint lehet.
Aki pedig a Reference-nél is többre vágyik, annak ott lesz a Style csomag, amelyben megérkeznek a könnyűfém keréktárcsák, amelyek 16 colosak és a szürke-fekete belsőt bézs-fekete váltja ki, valóban lényegesen megnyerőbb összhatással.
Innentől következnek ugyanakkor az igazán fogós kérdések. Kinek kell majd egy szinte minden paraméterében ugyan olyan autó, mint a hazai utak kis és középosztály királyának új autója: a Skoda Rapid. A konkrétan minden paraméterében azonos összméretű, csomagtaró-méretű, motorválasztékú, felszereltségű és legfőképpen árában is forintra azonos cseh modell mellett kinek jut majd eszébe a Toledo? A gyáriak a bemutatón is azzal töltötték idejük jelentős részét, hogy erre a kérdésre választ adjanak. A két kocsi ugyanis még a tervezési hibájában is azonos.
Történt ugyanis, hogy sem a Seatban, sem a Skodában nem tudja a vezető a hátsó ablakokat vezérelni. Maximum tiltani tudja azok leeresztését vagy felhúzását. A hibát állítólag mindkét modellben javítják majd. A Toledóban biztos, azt ígérték.
A megújult modellt először hazai pályán és a szomszédos Portugáliában kezdik értékesíteni novembertől. Majd következik Európa többi része. Illetve itt is van egy kis verseny házon belül a Skoda Rapiddal, hogy még idén a Toledo is a szalonokba kerüljön. A Seat mindenesetre optimistán, de óvatosan tekint az eladások elé a számokat tekintve. Egy volumen autónak szánt modellnél a 400 darabos első év nem tűnik elképzelhetetlennek.