szerző:
Tetszett a cikk?

A Toledo visszatért – hirdetik a Seatnál. Némi kompromisszummal, korrekt áron.

Ha valakinek nem tűnt volna fel, négy éve nincs a Seat kínálatában a Toledo. Az ok elég prózai: a hármas Toledo hatalmasat bukott. Hogy lássuk mekkorát, míg az egyes és kettes változatból közel 9000 ezer darab kelt el a magyar piacon, addig a hármasból, a 2004 és 2009 között tartó karrierje alatt a tizede sem. Hát innen kellene visszatérni.

A Seat Toledo tett egy éles fordulatot.  A sportos formáról visszaváltottak a praktikus, sallangoktól mentes vonalra. Mint a premier kapcsán tartott sajtótájékoztatón elhangzott:  a világ most a puritánságot és az ésszerű spórolást díjazza. Az elfogadható utasteret, a méretes csomagteret és a kis fogyasztású motorokat. Ha ezek megvannak, máris megengedőbb a stílussal szemben a célcsoport: a családosok, a flottások és nem utolsó sorban a taxisok.

D.P.
A lépcsőshátú Toledónál a fentieknek szinte mindent alárendeltek. Az új Seat hivatalosan az „A” szegmensben versenyez, amely nálunk a nagyra nőtt kisautókat jelenti. És a Toledo nem kicsi. Az autó 4,48 méter hosszú, ebből 2,6 méter a belső tér, ez elég ahhoz, hogy bőséges első és kényelmes hátsó üléshelyek legyenek benne.  A kényelmes utasteret pedig megspékeli az alapból is 550 literes csomagtér, amely kategória-bajnok, és akár 1490 literesre is bővíthető.

A kocsi motorpalettáját a VW-konszern teljesen új TSI benzinesei illetve common-rail TDI dízelje adja. A választékból, ha a magyar piaci logikát követjük, kiemelkedik az általunk is kipróbált 1,2 literes TSI, Ecomotive darabja.  A kis turbós erőforrás 77 Kw, vagyis 105 lóerőt képes leadni, amely bőven elég a könnyű kasztnis autónak. A rövid teszt során, amely a Madrid-Toledo-Madrid viszonylatot jelentette, némi középkori városi hegyre-fel-hegyről-le kanyargással, meggyőző volt.

A kocsi a városba rohanó spanyolok közt gyorsan megtalálta a helyét, ha kellett a tempó nem habozott, hatodikban pedig nyolcvantól felfelé már nyugodtan lehetett vele haladni.  Az „Ecomotive-ságot” a kocsiban a start-stop automata, a fékenergia-visszanyerő rendszer és a váltásokra figyelmeztető műszerfali kijelző jelentik. Ezek tanácsait megfogadva akár 1000 kilométert elszaladgálhatunk egy tankkal – állítja a hivatalos brosúra. Hozzátéve: az 5 literes fogyasztás árat nem kell a dinamizmus oldalán megfizetni.  A Toledo a 0-100-as sprintet 10,4 másodperc alatt futja és végsebessége is 190 kilométer per óra felett ér véget.

Motorválaszték:

D.P.

Ami a felszereltségi szinteket illeti, a belépő Entry modell  1.2-es motorral 75 lóerővel és 3,7 milliós árával inkább csak mutatóba lesz jó. Ebben a cég szerint a biztonsági csomagon kívül – ami egyébként nem is szerény: menetstabilizáló, hat légzsák és központi zár - más nagyon nem fér bele. A várhatóan legsikeresebb a Reference felszereltség lehet, amelyben már a metálfények, a klíma, az állítható magasságú vezetőülés, a távirányítós központi zár, az osztottan dönthető hátsó üléstámla is szerepelnek. Ennek a csomagnak az ára 4,1 millióról indul. A dízeles felár várhatóan 4-500 ezer forint lehet.

Aki pedig a Reference-nél is többre vágyik, annak ott lesz a Style csomag, amelyben megérkeznek a könnyűfém keréktárcsák, amelyek 16 colosak és a szürke-fekete belsőt bézs-fekete váltja ki, valóban lényegesen megnyerőbb összhatással.

Innentől következnek ugyanakkor az igazán fogós kérdések. Kinek kell majd egy szinte minden paraméterében ugyan olyan autó, mint a hazai utak kis és középosztály királyának új autója: a Skoda Rapid. A konkrétan minden paraméterében azonos összméretű, csomagtaró-méretű, motorválasztékú, felszereltségű és legfőképpen árában is forintra azonos cseh modell mellett kinek jut majd eszébe a Toledo? A gyáriak a bemutatón is azzal töltötték idejük jelentős részét, hogy erre a kérdésre választ adjanak. A két kocsi ugyanis még a tervezési hibájában is azonos.

Történt ugyanis, hogy sem a Seatban, sem a Skodában nem tudja a vezető a hátsó ablakokat vezérelni. Maximum tiltani tudja azok leeresztését vagy felhúzását.  A hibát állítólag mindkét modellben javítják majd. A Toledóban biztos, azt ígérték.

A megújult modellt először hazai pályán és a szomszédos Portugáliában kezdik értékesíteni novembertől. Majd következik Európa többi része. Illetve itt is van egy kis verseny házon belül a Skoda Rapiddal, hogy még idén a Toledo is a szalonokba kerüljön.  A Seat mindenesetre optimistán, de óvatosan tekint az eladások elé a számokat tekintve. Egy volumen autónak szánt modellnél a 400 darabos első év nem tűnik elképzelhetetlennek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!