Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"54c50e34-99cd-4eed-9937-141cebb6ef74","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megérkezett az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult Citroën C5 Aircross, mely hibrid és tisztán elektromos változatban készül.","shortLead":"Megérkezett az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult Citroën C5 Aircross, mely hibrid és tisztán elektromos...","id":"20250429_kozel-700-kilometeres-hatotavu-a-vadonatuj-citroen-c5-aircross-elektromos-verzioja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54c50e34-99cd-4eed-9937-141cebb6ef74.jpg","index":0,"item":"eafef95e-82a4-4048-8eee-50895d0e3d2a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250429_kozel-700-kilometeres-hatotavu-a-vadonatuj-citroen-c5-aircross-elektromos-verzioja","timestamp":"2025. április. 29. 07:10","title":"Közel 700 kilométeres hatótávú a vadonatúj Citroën C5 Aircross elektromos verziója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b66755c-ff3b-4de1-ad69-2db9f1da6111","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizenötödik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250429_Gondolkozz-velunk-patak-vasut-osveny-Szexi-a-matek-15","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b66755c-ff3b-4de1-ad69-2db9f1da6111.jpg","index":0,"item":"1a1287b0-96a0-459c-a099-2851f16ecdbf","keywords":null,"link":"/elet/20250429_Gondolkozz-velunk-patak-vasut-osveny-Szexi-a-matek-15","timestamp":"2025. április. 29. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: patak, vasút, ösvény – Szexi a matek 15.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79b46fde-fa35-4123-97e6-9e9039398eec","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Túl zsúfolt a Mount Everest, emiatt sok a haláleset. A nepáli kormány szigorítaná az engedélyek kiadását.","shortLead":"Túl zsúfolt a Mount Everest, emiatt sok a haláleset. A nepáli kormány szigorítaná az engedélyek kiadását.","id":"20250428_everest-hegymaszas-nepal-szigoritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79b46fde-fa35-4123-97e6-9e9039398eec.jpg","index":0,"item":"ec575a25-bd8b-43e3-8bbc-8947c229bc79","keywords":null,"link":"/elet/20250428_everest-hegymaszas-nepal-szigoritas","timestamp":"2025. április. 28. 15:28","title":"Csak azt engednék fel az Everestre, aki korábban már megmászott egy hétezres nepáli csúcsot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32772625-cd90-4215-8c09-2c91d52456b9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Markáns hőingással indul a hét. ","shortLead":"Markáns hőingással indul a hét. ","id":"20250427_Van-ahol-fagyhat-hetfon-hajnalban-de-utana-mar-egy-polo-is-eleg-lesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32772625-cd90-4215-8c09-2c91d52456b9.jpg","index":0,"item":"ed3d36d2-e0e6-438d-ab24-9eb7425a15b2","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_Van-ahol-fagyhat-hetfon-hajnalban-de-utana-mar-egy-polo-is-eleg-lesz","timestamp":"2025. április. 27. 14:31","title":"Van, ahol fagyhat hétfőn hajnalban, de utána már egy póló is elég lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4e2a512-f96d-4e90-abe7-1312982ab1c2","c_author":"Kovács István","category":"360","description":"Ferenc pápa halálával májusban ismét összeül a pápaválasztó gyűlés, a konklávé, ezzel együtt pedig újra találkozhatunk pár furcsa szokással. Például, hogy bezárják a bíborosokat – csaknem 800 évet kell visszamenni történelemben, hogy megértsük, miért van erre szükség. Vannak olyan szokások is, amelyek eltűntek. Az egyik ilyet possesso néven emlegették, és volt olyan pápa, aki belehalt.","shortLead":"Ferenc pápa halálával májusban ismét összeül a pápaválasztó gyűlés, a konklávé, ezzel együtt pedig újra találkozhatunk...","id":"20250427_konklave-papavalasztas-biborosok-roma-papak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4e2a512-f96d-4e90-abe7-1312982ab1c2.jpg","index":0,"item":"60eb3cb1-dd44-4eab-8d92-f00017efe748","keywords":null,"link":"/360/20250427_konklave-papavalasztas-biborosok-roma-papak","timestamp":"2025. április. 27. 14:30","title":"Ilyenek voltak az első konklávék: amikor a tetőt is elbontották a bíborosok fölül és koplaltatták őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e83dd521-ff43-4679-8c0d-2fced51c6239","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az autó hátsó ajtaja egyelőre ismeretlen okokból nem záródott megfelelően, így a bankókkal teletömött zsákok egy ponton elkezdtek kipotyogni belőle.","shortLead":"Az autó hátsó ajtaja egyelőre ismeretlen okokból nem záródott megfelelően, így a bankókkal teletömött zsákok egy ponton...","id":"20250427_chicago-penzszallito-elhagyott-keszpenz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e83dd521-ff43-4679-8c0d-2fced51c6239.jpg","index":0,"item":"c4446c13-35cc-4125-b127-de2c4c25c6f2","keywords":null,"link":"/kkv/20250427_chicago-penzszallito-elhagyott-keszpenz","timestamp":"2025. április. 27. 16:04","title":"Több mint százmillió forintnyi pénzt szórt véletlenül az utcára egy chicagói pénzszállító autó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bda6f49-7e40-4065-8ec4-19b7707787e9","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Újabb fejezet nyílt a Dél-kínai-tengeren zajló területi vitában.","shortLead":"Újabb fejezet nyílt a Dél-kínai-tengeren zajló területi vitában.","id":"20250427_del-kinai-tenger-zatony-fulop-szigetek-kinaiak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bda6f49-7e40-4065-8ec4-19b7707787e9.jpg","index":0,"item":"ac81e6d8-280a-4d74-b895-11bf03659f71","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250427_del-kinai-tenger-zatony-fulop-szigetek-kinaiak","timestamp":"2025. április. 27. 20:18","title":"Kitűzték a kínai zászlót egy olyan lakatlan zátonyra, amire a Fülöp-szigetek, Vietnám és Tajvan is igényt tart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A rendezvény híre így biztosan sokakhoz eljutott, de aligha vágytak ilyen népszerűsítésre a szervezők.","shortLead":"A rendezvény híre így biztosan sokakhoz eljutott, de aligha vágytak ilyen népszerűsítésre a szervezők.","id":"20250427_jakupcsek-gabriella-magyar-peter-noi-sikernap-szervezok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4.jpg","index":0,"item":"562ec680-15ec-4399-a34c-dd8a77bbdcee","keywords":null,"link":"/elet/20250427_jakupcsek-gabriella-magyar-peter-noi-sikernap-szervezok","timestamp":"2025. április. 27. 11:47","title":"„Megdöbbentő és elszomorító” – Jakupcsek Gabriella és Magyar Péter visszalépése után reagáltak a Női Sikernap szervezői","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Milyen manapság egy klasszis, dinamikus nagyautó? Mondjuk duplaturbós hathengeres dízel, háromezer köbcentis összkerék-meghajtással: vegytisztán a BMW 535d.
Egy ötös BMW-vel szemben az elvárások sem a szokásosak. A minimum, hogy maradandó élményt kapjunk. Külsőre csupa puha rajzolat, tiszta vonal, szinte semmi extravagancia az új ötösön. A kocsi legmorcosabb része a motorháztetőt hosszanti irányban megtörő hullám és a hűtőmaszk hatalmas veséi. Még szerencse, hogy a kombi változat sziluettje is, a hosszú motortér és a csapott hátsó miatt, rövidre és sportosra rajzolja a karosszériát.
A kocsi eközben persze hatalmas, közel 5 méter, próbára teszi a parkolókat, mindenhonnan kilóg egy kicsit. A nagy fordulókör miatt egy szűkebb helyről nem is lehet csak úgy kirobbanni vele. Meg kell szokni, hogy egy méretes családi autóban navigálunk. Cserébe a kettő plusz kettes felállásnak is fejedelmi a tér. Még akkor is, ha a hátsó kettes is felnőtt már.
Képgaléria a BMW 535d xDrive-ról.
D.P.
A kocsi egyébként is utazásra való, minél hosszabbra. Még a csomagok is luxus körülmények közt utaznak. A csomagtartónak még pereme sincs, csak úgy becsusszannak a bőröndök. És itt a másik meglepetés, a két részben nyitható csomagtérfedél. Sporttáskás utazásra elég csak az üveget felpattintani.
De nem érdemes sokat vesződni a pakolással, inkább irány az út. Méghogy dízel; mindegy ma már, egyszerűen letaglózó az ereje. Hogy lépcsőzetesen kapcsol be a duplaturbó és vált az automata? Csak az eszünk tudatja, nem a turbók és az automaták szokásos reakcióideje. Olyan itt nincs. A nyálkás novemberi időben a négykerék-meghajtással úgy kapaszkodik az útba és gyorsul, hogy szinte megnyúlik a vas. Minden ilyen pillanat értelmet ad a kocsi képességeinek. Tudni, hogy harminc méter elég egy előzéshez. Egy egész lovardával, 313 lóerővel gazdálkodunk egy kéttonnás kocsiban, úgy, hogy 5,5 másodperc alatt van százon. Ki az, aki nem élne vissza ezzel? Muszáj, hogy egy BMW 5-ösből kihozzuk a maximumot és a kárpitba préseljük magunkat ismét és ismét.
Persze lassan eltelik egy-két-három óra együtt, és lenyugodunk, tudjuk, hogy a kocsi igazából autópályára való. Hagy menjen, mint egy gőzös a világ végéig.
Műszaki adatok:
Hengerűrtartalom: 2993 cm3 Teljesítmény: 230 kW (313 LE) Nyomaték: 630 Nm/1/min Végsebesség: 250 km/h Gyorsulás (0-100 km/h): 5.5 mp Fogyasztás (vegyes): 5.9 l/100km Hosszúság: 4907 mm Szélesség: 1860 mm Magasság: 1462 mm Csomagtér: 560 l
Ha már helyre zökkentünk elkezdünk józanabbul gondolkodva azzal is törődüni, hogy ne mélyítsük tovább saját financiális válságunkat. A nyolcfokozatú váltómű, valamint a Driving Experience Controll rendszer ebben pedig maximális partner. A kocsi fogyasztása simán 7 liter környékén tartható mi meg csak ámulva nézzük, hogyan kapcsolgat a váltó már 1200-1400-as fordulatszám környékén fölfelé.
A megszállottan spórolni vágyóknak a BMW még egy szupertakarékos (ECO Pro) üzemmódot is adott, vizuális segédlettel. Egy ideális – kék - zónában kell tartani egy kis pálcikát a sebességmérő alatt. A műszerfalon pedig egy számláló mutatja, milyen ügyesen gyűjtögetjük a takarékos kilométereket.
Persze a négyfokozatú rendszer egy kis játékra is jó. Ha az ECO pro cammogós alapjától ugyanazzal a gázpedál-állással végig kapcsoljuk a Comfort, a Sport és a Sport+ módokat, máris gyorsul az autó, emelkedik a fordulatszám. A világ talán jelenlegi legjobb automata váltója pedig csak csendben teszi a dolgát. A kocsiban egyébként se hallunk a motortér felöl semmilyen kerregő dízel hangot, vagy érzünk remegést, inkább egy basszusos brummogást valahonnan a lábunk alól. A hang még Sport módban is inkább csak nagyobb átéléssel érkező moraj, nem valami tolakodó demonstratív hangorkán.
Képgaléria az 535d xDriveról.
D.P.
A futómű szépen alájátszik az élménynek, friss aszfaltcsíknak tűnik minden, amerre járunk. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul integrált multilink felfüggesztés ragasztókét tartja az úton a kombit. Szerencsére még a Touringban is M-es varrott bőrkormány van, a hüvelykujjnál extra párnákkal a sportosság jegyében, és ez olyan jól esik a tudatnak. Úgyszintén a BMW-sportülések, amelyekkel meglepően sokat el lehet szórakozni az ideális pozíció beállításhoz.
Az ötös hiányosságait orvosolni úgyis csak pénz kérdése. Hogy a végletekig kiforrott iDrive navigációból a tesztautóban hiányzik a sebességhatárok kijelzése (a profi csomag 843 ezer Ft) vagy, hogy a középkonzoli kijelzőn a nehezen követhető tolatóradar helyett egy rendes kamera (Surrond View csomag 617 ezer Ft) képe legyen. Vagy az aktív sebességtartó automatika (517 ezer Ft), ha már úgyis pályán van leginkább otthon az autó. És persze az érintés nélküli komfortbejutás, a láblengetős csomagtartó nyitással, ami annyit tesz, hogy a hátsó lökhárító alá kell bebillenteni a lábfejünket és máris nyílik a csomagtér egy szenzornak köszönhetően (294 ezer Ft).
Helyettük azért van fahéj-fekete kombinációjú bőrkárpit, panoráma üvegtető, sportülések és négyzónás automata klíma. Az 535d xDrive Touring alapára így is 17 millió felett van, míg ezért a „szerényen extrázott” változatért 22 milliót kell fizetni. Na, jó, de ez tényleg nem csak „egy” kombi.