Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6a792028-a700-4f63-a7a2-d24ae3a39c6c","c_author":"Dévényi István","category":"360","description":"Gyurcsány Ferenc legsúlyosabb bűne, hogy másfél évtizedre ellopta a NER leváltásának reményét is – értékeli a volt miniszterelnök pályáját Dévényi István, a Magyar Hang munkatársa, a 2006-os politikai válság idején a Heti Válasz újságírója.","shortLead":"Gyurcsány Ferenc legsúlyosabb bűne, hogy másfél évtizedre ellopta a NER leváltásának reményét is – értékeli a volt...","id":"20250511_Devenyi-Istvan-Gyurcsany-Ferenc-a-haromszoros-tolvaj-DK-Fidesz-NER-baloldal-ellenzek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a792028-a700-4f63-a7a2-d24ae3a39c6c.jpg","index":0,"item":"842f7768-a149-4f13-a369-fabbaedf51bd","keywords":null,"link":"/360/20250511_Devenyi-Istvan-Gyurcsany-Ferenc-a-haromszoros-tolvaj-DK-Fidesz-NER-baloldal-ellenzek","timestamp":"2025. május. 11. 17:00","title":"Dévényi István: Gyurcsány Ferenc, a háromszoros tolvaj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9ffcc5d-2cda-4450-8d5c-9c7b670480a1","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A Nébih vizsgálata után a gyártó visszahívta a terméket a forgalomból.","shortLead":"A Nébih vizsgálata után a gyártó visszahívta a terméket a forgalomból.","id":"20250511_Muanyag-folia-lehet-a-dubai-csokijegkremben-ne-egye-meg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9ffcc5d-2cda-4450-8d5c-9c7b670480a1.jpg","index":0,"item":"48069f6a-dbe0-4dc3-a7f7-31b2433d658c","keywords":null,"link":"/kkv/20250511_Muanyag-folia-lehet-a-dubai-csokijegkremben-ne-egye-meg","timestamp":"2025. május. 11. 09:48","title":"Műanyag fólia lehet a dubajicsoki-jégkrémben, ne egye meg!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c583ea2a-8861-4cf8-832b-eb54180bbecb","c_author":"4iG Group ","category":"brandchannel","description":"A gyártási és logisztikai szektorban az ipar 4.0 fejlődése elképesztő tempót diktál. Sok vállalat számára ugyanakkor továbbra is kihívás, hogy megtalálja azokat a fejlesztéseket, amelyek gyors eredményt hozhatnak. Az autonóm mobilrobotok (AMR-ek) bevezetése intralogisztikai környezetben a klasszikus példája annak, hogy miként lehet látványos hatást elérni, gyorsan és alacsony kockázattal, a digitális érettség bármely szintjén.","shortLead":"A gyártási és logisztikai szektorban az ipar 4.0 fejlődése elképesztő tempót diktál. Sok vállalat számára ugyanakkor...","id":"20250509_sikerek-az-intralogisztikaban-amr-megoldasok-4ig-it","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c583ea2a-8861-4cf8-832b-eb54180bbecb.jpg","index":0,"item":"cae9fb8b-ffd4-415e-be87-497f5de7e449","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250509_sikerek-az-intralogisztikaban-amr-megoldasok-4ig-it","timestamp":"2025. május. 12. 17:30","title":"Gyors automatizálási sikerek az intralogisztikában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"1b66984a-afcb-4215-8938-e6673eea3d34","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"8db3b4cb-f2de-4534-97d7-111a8962d6c3","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A politikus arról beszélt, “a baloldal nélkül nincs kormányváltás, nincs országgyűlés”. Azt is közölte: idén is ott lesz a Pride-on, és kiáll a melegek mellett.","shortLead":"A politikus arról beszélt, “a baloldal nélkül nincs kormányváltás, nincs országgyűlés”. Azt is közölte...","id":"20250511_dobrev-klara-dk-bejelentes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8db3b4cb-f2de-4534-97d7-111a8962d6c3.jpg","index":0,"item":"9508c357-a17a-4f68-89c4-30916ba3bf4f","keywords":null,"link":"/itthon/20250511_dobrev-klara-dk-bejelentes-ebx","timestamp":"2025. május. 11. 13:48","title":"\"Itt az én időm\" – Dobrev Klára programot hirdetett válása és férje visszavonulása után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f1c4232-7fd5-4989-8188-1582ae6626b4","c_author":"Bokros Dorottya - Martini Noémi","category":"vilag","description":"Rómába utaztunk, hogy megnézzük, milyen hangulatban, kik várják az új pápát, mit várnak tőle és mit jelent számukra Ferenc öröksége. Ott voltunk a Szent Péter téren, amikor felszállt a fehér füst, és kilépett az erkélyre XIV. Leó. ","shortLead":"Rómába utaztunk, hogy megnézzük, milyen hangulatban, kik várják az új pápát, mit várnak tőle és mit jelent számukra...","id":"20250510_papavalasztas-roma-vatikan-videoriport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f1c4232-7fd5-4989-8188-1582ae6626b4.jpg","index":0,"item":"f506a59e-4845-4a91-ac74-6e9ad312c064","keywords":null,"link":"/vilag/20250510_papavalasztas-roma-vatikan-videoriport","timestamp":"2025. május. 10. 18:23","title":"„Készültem a keresztnevekből, hogy tudjam, ki lesz a pápa és tudtam is!” – videóriport a Vatikánból a pápaválasztásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf445556-bc0d-4637-a7ee-8c996982ddbe","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"A kiskereskedelmi szereplőket tömörítő szövetség elnöke szerint nincs semmilyen gazdasági, társadalmi kényszerűség, ami indokolná az árrésstop kiterjesztését a drogériai termékekre.","shortLead":"A kiskereskedelmi szereplőket tömörítő szövetség elnöke szerint nincs semmilyen gazdasági, társadalmi kényszerűség, ami...","id":"20250511_OKSZ-kozak-tamas-arresstop-drogeria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf445556-bc0d-4637-a7ee-8c996982ddbe.jpg","index":0,"item":"26ac561f-ee79-4fee-a842-0f2be27c1ee6","keywords":null,"link":"/kkv/20250511_OKSZ-kozak-tamas-arresstop-drogeria","timestamp":"2025. május. 11. 10:12","title":"OKSZ: az árrésstop miatt senki nem fog heti egy tubus fogkrém helyett kettőt használni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a90001cc-f977-4664-9024-0eae038f236a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Hétfőre egyeztetésre hívta a kormányhivatal az érintetteket.","shortLead":"Hétfőre egyeztetésre hívta a kormányhivatal az érintetteket.","id":"20250511_Eddig-igeret-maradt-a-kormanyzati-segitseg-a-szaj--es-koromfajas-virus-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a90001cc-f977-4664-9024-0eae038f236a.jpg","index":0,"item":"da7a6728-7dda-495b-abdc-44b787fc69af","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250511_Eddig-igeret-maradt-a-kormanyzati-segitseg-a-szaj--es-koromfajas-virus-utan","timestamp":"2025. május. 11. 21:28","title":"Eddig ígéret maradt a kormányzati segítség a száj- és körömfájás vírus után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72a21481-3048-47d3-9b83-bb2937767753","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A papírkötegeket 1941-ben foglalták le a hatóságok, aztán elfeledkeztek róluk. Most előkerültek, amikor a legfelsőbb bíróság egy leendő múzeumhoz keresett emléktárgyakat.","shortLead":"A papírkötegeket 1941-ben foglalták le a hatóságok, aztán elfeledkeztek róluk. Most előkerültek, amikor a legfelsőbb...","id":"20250512_argentina-legfelsobb-birosag-naci-dokumentumok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72a21481-3048-47d3-9b83-bb2937767753.jpg","index":0,"item":"d149e3a8-b1d1-48ef-93d4-76ef12f0bdf4","keywords":null,"link":"/elet/20250512_argentina-legfelsobb-birosag-naci-dokumentumok","timestamp":"2025. május. 12. 10:56","title":"83 doboznyi náci dokumentumot találtak az argentin legfelsőbb bíróság pincéjében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hárommillió alatt elvihető a Citroen újdonsága - kipróbáltuk
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Jól keveri a kártyát a Citroen. Bevezettek Magyarországon egy elég sikeres roncsautó programot és hoztak egy úgynevezett elfogadható-árú új modellt a C-Elysée-t. Kipróbáltuk.
Ami a kocsit illeti az C-Elysée teljesen új fejlesztés. A PSA konszern legkisebb úgynevezett PF1-es padlólemezére épül, amelyre az új Peugeot 208-as, vagy az unokatestvér Peugeot 301. A kocsiból idén világszinten, mivel nem teljes évvel számolnak, 30 ezer darabot kívánnak értékesíteni. Ebből Magyarország kétszázat vállal a tervek szerint. Az igazi robbantást jövőre tervezik, amikorra beérik a bevezetőkampány és egész év áll rendelkezésre. Nem kevesebb, mint 100 ezer ilyen autót kívánnak átadni 2014-ben.
Az ilyen típusú autók elsődleges piaca jórészt tőlünk keletebbre található. A szedánokat nyugaton alig veszik, míg keleten szinte mást nem is lehet eladni. Nálunk nagyjából 15 százalékot tesznek ki a kis- és középkategóriába tartozó négyajtós csomagtartós modellek. A célcsoport a vidéken élő családos férfiak és természetesen a flották.
A Citroen Autócsere programja
A francia márka tavaly decemberben indított egy autócsere programot, amelyben egy minimum 10 éves kocsi leadásáért több mint egymilliós kedvezményt adnak. A program beszámolója szerint megjelenek a magánvevők első sorban vidéken és az átlagos 25%-os privát vevők számát 10 százalékkal feljebb tornázta a márka, úgy hogy ötből négyen így vásároltak. Hozzátették a legjobban az új C3-ast viszik ezzel a konstrukcióval.
A PSA-konszern Citroen tagja az C-Elysée-vel egy igazán átlagember autót akart csinálni. A legfontosabb tervezési paraméterek a csomagtartó, a hátsó üléshely voltak, míg motorikusan az alacsony fogyasztás, és hogy akár gyengébb minőségű üzemanyaggal is elboldoguljon a gép meghibásodás nélkül. Ennek megfelelően a hátsó lábtér még a jelenlegi legnagyobb Citroen C5 típusénál is nagyobb, az üzemanyagok közül pedig a 91-es oktánszám vagy alatta sem jelent üzemi rizikót.
Képgaléria a Citroen C-Elyséeről.
D.P.
Egyébként egy arányos szedán született, nem forradalmi vonalakkal, de a megtartva az újvonalú Citroen jellegzetességeit a krómozott kettős hűtőrácsot, a nagy légbeömlőt, a lámpatest jellegzetes találkozását a motorháztetővel és a motorház töréseit. Ami a belsőt illeti, mindenképpen egyszerű, de például világos szövettel akár elegánsnak is nevezhető belsőt is fel tud mutatni a C-Elysée.
De hogy mennyire a keleti, észak-keleti piac a célterület, létezik egy mondjuk úgy "orosz csomag" is. Ebben többek közt extra fűtést kapott az első szélvédő alja, hogy az odafagyott ablaktörlőt gyorsan szabaddá tegye. Ugyancsak örülni fognak a jelentős has magasságnak (138-142 mm) a rossz utakkal megspékelt országok vásárlói. Ennek a világnak a kényelmesebb kiszolgálását segíti az is, hogy az ajtók kettős szigetelésűek – mint a bemutatón elhangzott a por így nem jut be annyira a fülkébe.
A motorok is egyszerűek, az alapmotort egy kis három hengeres képviseli, amelyet a C3-asban is alkalmaznak, annyi különbséggel, hogy abban megkapta a változó szelepvezérlést. A C-Elysée alapmotorja egy 1.2 literes VTi 72 jelű motor a nevéhez méltóan 72 lóerős teljesítménnyel.
Citroen
Fontos jellemző és érzékenyek rá vevők milyen biztonsági extrákkal tudják őket kiszolgálni. A Citroen C-Elysée-nek alapból jár az ABS, az ESP és az oldal légzsákok is. Három felszereltségi szinttel jelenik majd meg az újdonság: az alap a Tendance, a közép a Collection és a felső Exclusive kiszerelés. A legnépszerűbb nálunk a Collection lehet kisebb motorokkal. Ebben 2/3 arányban dönthető háttámla, manuális a klíma, ködfényszórók és elektromosan fűthető tükrök vannak többek közt alapból.
Villámkört téve a kocsival, elmondható hogy a 115 lóerős benzines 1.6-os VTi motor könnyedén boldogult a budai hegyek emelkedőivel. A váltó áttételezése a rövidke egyes fokozat után jól beosztható, a váltó mechanikáján persze érezni, hogy egyszerű konstrukciójú autóban ülünk. A kormányszervó franciásan könnyű, a kapcsolók és a kormány köré épített kezelőszervek gyorsan kitanulhatóak. Az említett extrateljesítményű klíma valóban pillanatok alatt leszárítja a párás ablakot is. Az ülések bár viszonylag keskenyek, az ülőlapjuk puha és a háttámasz kellően kemény. Az egyik legkomolyabb és visszatérő kritika, a testvérmodell Peugeot 301-es óta a hátsó ülések fejtámlája, illetve azok hiánya. Csak kis dudorok emlékeztetnek rá, hogy itt valami másnak kellene lennie. Az műszerfal és az ajtók anyagai kopogósak, de megbocsátható szinten, van ennél rosszabb. A középkonzol piros digitális grafikája a monokróm világot idézi, de tényleg nem vállalhatatlan kompromisszumokat kell kötni.
Az árakat illetően érdemes kalkulálni: most egy 300 ezres bevezető kedvezményt kínálnak, amihez plusz két év garancia és 1 év cascó jár, ha a finanszírozott formát választja valaki. Így a kocsi belépőára az igen baráti 2,5 millió forintra is kijöhet. A fent említett, vélhetően legnépszerűbb modell pedig a legkisebb VTi, 72 lóerős motorral 3,12 millió forintról indul, amelyhez a fenti kedvezményeket alkalmazva egy elfogadható-árú autóval gazdagodhatunk.
A legnagyobb konkurens ebben a szegmensben éppen házon belülről a jön. Nem más, mint a Peugeot 301, amelyet tavaly decemberben mutattak be és jelenleg folyik a bevezető kampánya szinte forintra azonos árazással. De itt van még a franciák közül a Renault Fluance, valamint a Chevrolet Aveo szedánja, a Skoda Rapid és a Fiat Linea. Többségében jó választás mind kínálati oldalon, csak lenne már kereslet.
Bolla Tiborról hétfőn jelent meg egy cikk, amely szerint közeli ismerőse a „Nagymester”, az utóbbi évek egyik legsúlyosabb korrupciós bűncselekményének vádlottja.