Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d38932c0-a73b-4132-a513-9688c918e4cd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök a történelem rossz oldalára állt, megoldások helyett csak hangzatos ígéreteket durrogtat és a valós problémákról tudomást sem vesz – így látta az ellenzék a szombati Orbán-beszédet.","shortLead":"A miniszterelnök a történelem rossz oldalára állt, megoldások helyett csak hangzatos ígéreteket durrogtat és a valós...","id":"20250222_Orban-Viktor-evertekelo-ellenzeki-reakciok-Magyar-Peter-Dobrev-Klara-Toroczkai-Laszlo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d38932c0-a73b-4132-a513-9688c918e4cd.jpg","index":0,"item":"d800cc8a-8f88-4197-b78d-b7dc6bea31be","keywords":null,"link":"/itthon/20250222_Orban-Viktor-evertekelo-ellenzeki-reakciok-Magyar-Peter-Dobrev-Klara-Toroczkai-Laszlo-ebx","timestamp":"2025. február. 22. 17:13","title":"„Mint egy megfáradt, pityókás TSZ elnök” – Magyar Péter és több ellenzéki párt is reagált az évértékelőre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4eb03e3c-7021-42a0-970a-187f71a3680a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A falvakban élők, a közepesen és a rosszul kereső autósok jókora többsége 15 évesnél idősebb kocsit használ.","shortLead":"A falvakban élők, a közepesen és a rosszul kereső autósok jókora többsége 15 évesnél idősebb kocsit használ.","id":"20250222_auto-jarmu-kozepkoru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4eb03e3c-7021-42a0-970a-187f71a3680a.jpg","index":0,"item":"b5c49f37-8875-4089-91af-0d58ac974467","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250222_auto-jarmu-kozepkoru","timestamp":"2025. február. 22. 13:14","title":"Nem tudják lecserélni a középkorú magyarok az autóikat, egyre öregebb a járműpark","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c345570-c296-4b33-b2f0-6935b4941975","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók olyan radarrendszert fejlesztettek ki, amelyek egyes egységeit fillérekből meg lehet építeni. Ehhez képest a repülőtéri nagy radarállomások ára a 10 millió dollárt is elérheti.","shortLead":"Amerikai kutatók olyan radarrendszert fejlesztettek ki, amelyek egyes egységeit fillérekből meg lehet építeni. Ehhez...","id":"20250221_dron-radar-eszleles-nyomon-kovetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c345570-c296-4b33-b2f0-6935b4941975.jpg","index":0,"item":"ff614aa2-8a98-4e8c-8884-cb0c9dd9b6da","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_dron-radar-eszleles-nyomon-kovetes","timestamp":"2025. február. 21. 20:03","title":"100 000-szer olcsóbb az új radar, ami elől ráadásul már nem nagyon lehet elbújni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"944f3a19-abaa-4944-b6d6-6604047e4c86","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Gustav Gressel úgy látja, a fegyvernyugvás esélye nagyjából akkora, mint egy lottóötösé.","shortLead":"Gustav Gressel úgy látja, a fegyvernyugvás esélye nagyjából akkora, mint egy lottóötösé.","id":"20250221_Nagy-haboru-fenyegeti-Europat-lapszemle-faz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/944f3a19-abaa-4944-b6d6-6604047e4c86.jpg","index":0,"item":"4a8aa152-5a77-498e-9f4a-ee48604d516b","keywords":null,"link":"/360/20250221_Nagy-haboru-fenyegeti-Europat-lapszemle-faz","timestamp":"2025. február. 21. 07:38","title":"Nagy háború fenyegeti Európát – mondja egy osztrák fegyverkezési és Oroszország-szakértő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f3f4ede-ac80-4d1c-bfef-5869289f3444","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Zelenszkij csütörtökön Kijevben találkozott Keith Kellogg-gal, Donald Trump amerikai elnök ukrajnai és oroszországi különmegbízottjával, de Washington kérésére nem nyilatkoztak.","shortLead":"Zelenszkij csütörtökön Kijevben találkozott Keith Kellogg-gal, Donald Trump amerikai elnök ukrajnai és oroszországi...","id":"20250220_Zelenszkij-Ukrajna-gyors-megallapodast-ajanl-az-Egyesult-Allamoknak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f3f4ede-ac80-4d1c-bfef-5869289f3444.jpg","index":0,"item":"5c427455-fb36-4ead-a1de-3b564a73cf47","keywords":null,"link":"/vilag/20250220_Zelenszkij-Ukrajna-gyors-megallapodast-ajanl-az-Egyesult-Allamoknak","timestamp":"2025. február. 20. 22:01","title":"Zelenszkij: Ukrajna gyors megállapodást ajánl az Egyesült Államoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f1e652a-fdc2-4a81-90ce-94115b7aabe1","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"A tőkepiac pozitív fejleményként értékeli, hogy az űripari fejlesztéseknél december óta egyre szorosabb a kapcsolat a 4iG és a SpaceX között. A tulajdonos Elon Musk pedig a lehető legjobb pozícióban van ahhoz Donald Trump első embereként, hogy a saját érdekei mentén mozgassa a szálakat.","shortLead":"A tőkepiac pozitív fejleményként értékeli, hogy az űripari fejlesztéseknél december óta egyre szorosabb a kapcsolat...","id":"20250220_4iG-arfolyam-tozsde-Jaszai-Gellert-Elon-Musk-uripar-spacex","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f1e652a-fdc2-4a81-90ce-94115b7aabe1.jpg","index":0,"item":"be5d9a39-7856-43da-8e64-099758ed801f","keywords":null,"link":"/kkv/20250220_4iG-arfolyam-tozsde-Jaszai-Gellert-Elon-Musk-uripar-spacex","timestamp":"2025. február. 21. 05:45","title":"Kétszeresére nőtt a 4iG árfolyama, amióta Jászai Gellért Elon Muskkal barátkozik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a57bb5c5-7a84-44a2-9e67-3d0eda5e9751","c_author":"Lenthár Balázs","category":"360","description":"Donald Trump diktátorozásához fontos tudni, hogy az amerikai demokratikus hagyományok egy lényeges alkotóeleme, hogy az amerikai elnökválasztások 230 éves történetében egyetlen egyet sem halasztottak el (bár legutoljára épp Donald Trump volt az, aki ezt kezdeményezte 2020-ban). Ehhez azonban azt is hozzá kell tenni, hogy ez egyedülálló teljesítmény és az európai demokráciák soha nem is siettek követni ezt a példát. ","shortLead":"Donald Trump diktátorozásához fontos tudni, hogy az amerikai demokratikus hagyományok egy lényeges alkotóeleme...","id":"20250221_zelenszkij-diktator-trump-valasztasok-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a57bb5c5-7a84-44a2-9e67-3d0eda5e9751.jpg","index":0,"item":"04623ae3-f462-48e9-834e-54b7abe0a48e","keywords":null,"link":"/360/20250221_zelenszkij-diktator-trump-valasztasok-haboru","timestamp":"2025. február. 21. 06:15","title":"Zelenszkij attól még nem diktátor, hogy háború idején nem tartanak választásokat, mert ezt Magyarországon sem engedné az Alaptörvény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41da6e78-d3d2-4013-a9d9-6da3fb3933c6","c_author":"Galicza Dorina","category":"kkv","description":"Tényleg hirtelen jött ötlet, hogy betiltják a sütögetést a fővárosi aluljárókban? Min múlik, hogy melyik üzlet maradhat és melyiknek kell mennie? Elég, ha lekerülnek az étlapról az olajban sült ételek? És egyáltalán, miért lett hirtelen akkora gond a büfék működése? Most mindent elmagyarázunk. ","shortLead":"Tényleg hirtelen jött ötlet, hogy betiltják a sütögetést a fővárosi aluljárókban? Min múlik, hogy melyik üzlet maradhat...","id":"20250222_aluljaro-sutes-langos-bufe-Budapest-Nyugati-fovarosi-onkormanyzat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41da6e78-d3d2-4013-a9d9-6da3fb3933c6.jpg","index":0,"item":"af253d99-d092-4901-82d2-a0b3882b4ffe","keywords":null,"link":"/kkv/20250222_aluljaro-sutes-langos-bufe-Budapest-Nyugati-fovarosi-onkormanyzat-ebx","timestamp":"2025. február. 22. 11:00","title":"Hogy kaphatok még mindig lángost, ha tilos a sütés az aluljáróban? – minden, amit az új fővárosi intézkedésről eddig tudni lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy meghökkentő, bohókás kismotorral rukkolt ki a Honda. Első ránézésre játékszernek tűnik, pedig komolyabb gépről van szó. Igaz, célközönsége a fiatalság, de a 125-ös négyütemű MSX nyergében – folytatva az egykori Monkey (majom) modell hagyományait – az úrvezetőkké lett öreg motorosok is élvezkedhetnek.
A Mini Street X-treme, amiből az MSX rövidítés jön már a nevében is bulis tulajdonságokra utal. Voltaképpen úgy néz ki, mintha a Honda lekicsinyítette volna nagymotor-sorozatát, annak minden felszereltségével együtt. Így például a lámpafejben lévő folyadékkijelzős műszeregység – mint egy boardcomputer – a sebességen kívül mutatja a fordulatszám, az üzemanyag-mennyiség, a napi kilométer-számláló és a sebességváltó üres állását.
Honda
A japcsi töpszli divatosan dizájnosra fogott: a 12 colos, vastagított gumik, a rikító karosszériaszínek, vagy az elől vörösen izzó irányjelzők mind a sportos kinézetet sugallják. Apró, de hasznos praktikum, hogy kint felejtett oldaltámasz esetén a motor sebességbe kapcsolva azonnal leáll, csak a bak behajtása után lehet vele ismét elindulni.
Az MSX modelltörténete azonban nem előzménynélküli. Monkey néven a Honda még 1963-ban dobta piacra az első ilyen négyütemű mociját, amelyet aztán a hasonló Dax és Ape modellek követtek. Bár a magyar motoros társadalom akkoriban kimaradt a Honda „majomkodásából”, világszerte milliók tanultak meg motorozni a japánok kétkerekű aranyoskáján, nem is részletezve, hogy a Monkey hovatovább egy új alkategóriát teremtett, a konkurencia nem győzte azt tovább majmolni. Most azonban a szárnyas márka elérkezettnek látta az időt a reprízre – természetesen a mai kor technikájának, ízlésvilágának megfelelően.
Honda
Az MSX megkapta a más Honda modellekben milliószámra gyártott 125-ös köbcentis, léghűtéses, négyütemű, fekvőhengeres motor továbbfejlesztett változatát – elektronikus benzinbefecskendezéssel, négysebességes váltóval és száz kilométeren 1,5 liter körüli fogyasztással. A divatos külső mellett a motorozási élményt fokozza az erős acélcsőváz, elől a fordított villa, hátul a korszerű Monoshock kerékfelfüggesztés, a hidraulikus első és hátsó tárcsafék és a 12 colos, öntött alumíniumból készült keréktárcsák. Az alacsony, rövid járgány miatt azt gondolhatná az ember, hogy a motoros úgy ül az MSX-en, mint majom a köszörűkövön. De még sem. Az üléspozíció meglepően jó, bár a keskeny nyereg hosszabb távon már nyomhatja a vezető hátsóját.
Honda
Az is említésre méltó, hogy a mini bike Thaiföldön készül – láthatóan Hondás minőségben. Némi kényelmetlenség, hogy a zárnyitással levehető nyereg alatt még egy briftasni pakolóhely sincs, s a karosszéria fazonjából adódóan sisaktartó, vagy tartódoboz sem szerelhető hátulra.
Ám a Honda tervezői szerint ilyen nem is kell, elvégre a mini bike nem autópályás utazásokra, hanem városi, legfeljebb rövid városközi cikázásra készült. A 10 lóerős blokk felpergetheti ugyan a kis vasat az óránkénti 90-100 kilométres sebességre, de ilyenkor a gép már minden porcikájában remeg, vezetése nem kellemes. Viszont 70-ig simán ugrik, mint a szöcske, parányi méretei, s a tövid tengelytáv jóvoltából „minden lyukba befér”, azaz: felveszi a városi forgalom ritmusát. Így aztán a trendi kismotor alighanem a fiatalság körében arathat sikert, de a Honda marketingesei abban is bíznak, hogy vezethetősége folytán a nosztalgiázó úrvezetők is felpattannak rá egy kis örömmotorozásra. Kérdés persze, hogy az alacsony fizetőképességű magyar piacon hányan hajlandók majd leperkálni a meglehetősen húzós, 895 ezer forintos vételárat?
A Honda Magyarország motorkerékpárok marketingjéért felelős vezető Szloboda Tamás azonban hivatalból derűlátó. Mint fejtegette, a hazai motorpiac összeomlása után (a regisztrált kétkerekűek eladása a csúcsesztendőnek számító 2005-évi 18835 darabról 2012-ben 4750-re zsugorodott), az idén elindult némi növekedés. Ennél azonban lényegesebb változásnak tartja, hogy az összetöpörödött piacon a korábbi 25 százalékról 50-re növekedett az úgynevezett commuter típusok (robogók és váltós kismotorok) részesedésre, ami hátszelet adhat az MSX125-ösöknek is.