szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az X5 M50d sportautós menetteljesítményeket ígér, dízel fogyasztással és szabadidőautós praktikummal vegyítve.

A BMW már márciusban megszellőztette az új X5 legsportosabb dízel változatát, de az M50d-ről végül csak most, két héttel a Frankfurti Autószalon előtt rántották le a leplet. Az újdonság megkapta a három turbófeltöltővel ellátott, sorhatos 3.0 literes dízelmotort, melynek teljesítménye 380 lóerő, maximális nyomatéka pedig egy tehermozdonyéval felérő 780 Nm. A motorhoz természetesen a piacon lévő egyik legjobb automataváltó, a ZF 8-sebességes szerkezete kapcsolódik, ami az xDrive összkerékhajtással kiegészülve igazi birodalmi lépegetőt varázsol az X5 M50d-ből.

BMW
BMW

Ugyan a csúcsdízel erőforrás az előző generációs modellhez is elérhető volt ugyanekkora teljesítménnyel, viszont az F15-ös kódjelű X5 az alacsonyabb tömege miatt jobb menetteljesítményekre képes. A 0-100 km/órás állórajtot 5,3 másodperc alatt futja, ami egy tizeddel jobb, mint a második generációs modellé, mindehhez pedig 10 százalékkal alacsonyabb fogyasztás társul, hiszen a bajorok 6,7 literes átlagot ígérnek, 177g/km széndioxid kibocsájtás mellett.

BMW

A legerősebb dízel X5-höz sportosabbra hangolt felfüggesztés, kissé finomhangolt menetstabilizáló elektronika és nagyobb fékek járnak. Mindezeken túl egyedi és látványos aerodinamikai csomag is jár hozzá, valamint 19 colos, könnyített M-es felniszett. A sportosság az utastérben is visszaköszön, ami leginkább a sportkormányon és a velúrral bevont, fokozott oldaltartással ellátott üléseken érhető tetten.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!