szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kettős értelemben is igaz; kétpercenként eladnak egyet és, ha kiállunk a világ fejlettebb felén valamelyik város utcasarkára, két percen belül feltűnik egy.

Megírtuk már többször, hogy a világ legnagyobb példányszámban eladott autója a Toyota Corolla. Éppen a napokban kelt el belőle a 40 milliomodik darab. Ha a japánokon múlik, amíg a négykerekűek lesznek a közlekedés elsődleges eszközei nem is fog a helyzet megváltozni.

Szóval 11. generációhoz érkezett Corolla és ennek kapcsán a magyar képviselet is megtartotta a hozzá tartózó prezentációt. A márkaimportőr csak idénre 200 darab eladását tervezi, gyakorlatilag vakon elmegy belőle ennyi. De elég-e ez a sikerhez, hogy egy modellt lábon elad a neve? A Toyota Corolla egy korona, mint a neve is utal rá, de nem kell tőle forradalmi megújulást várni, mint egy uralkodóhoz illik apró lépésekkel képes haladni a korral.

Képgaléria
D.P.

A Toyota Corolla megcélzott vevői körében is az érett családok, a flottavevők vannak főleg, akik egy olyan kocsit várnak, amely magas presztízsű, kényelmes, jó a híre, jó az értéktartása még, ha mindezt meg is meg kell fizetni. Jól példázza mennyire világautó, hogy 16 országban gyártják, és 150 országban forgalmazzák. Az új Corollával a nyugat-európai piac legfontosabb szegmensében vált teljessé a japán márka jelenlegi kínálata. A januárban bemutatott Auris, az áprilisban érkezett Auris Touring Sports és a mostantól csak szedánként létező Corollával minden vevő megtalálhatja kedvencét.

Miről szól a megújulás egy ilyen autónál? A szedán változattól első sorban tágas utasteret várnak a vevők és ezzel nem marad adós az új Corolla. A tengelytáv 10 centiméterrel lett bőségesebb, így 2700 milliméter, amellyel fejedelemi a tér a hátsó üléssorba kényszerülőknek is. A kocsi száraztömege is csökkent, felszereltség szerint 13-60 kilogrammal. Már-már forradalmi újdonság - viccesen, hogy a korábbi változatokkal szemben a csomagtartó-fedélre került nyitógomb - komolyan pedig, hogy egy olyan infotainment rendszert fejlesztettek, amely a saját okostelefonunk képernyőjét tükrözi le a jármű középkonzolján lévő kijelzőre. Így a megszokott módon használhatjuk alkalmazásainkat a kocsiban is. A Toyota Touch2 ráadásul magyarul is kommunikál.

Az erőforrások terén nem léptek hatalmasat előre, háromféle motorral lehet rendelni az újdonságot. A kis 1.4-es D-4D turbódízel 90 lóerős és 205 Nm-es nyomatékú, a két benzines közül a kisebb az 1.33 literes VVT-i 99 lóerős és 128 Nm-es nyomatékú, míg a nagyobb az 1.6 literes 132 lovas, 160 Nm-es nyomatékkal. A próbaúton a nagyobbik benzinessel az 1.6 literes úgynevezett Valvematic rendszerű változó szelepvezérlésű motorjával tehettünk nettó félórás kört. A motor 132 lóerejét a Belvárosban kipróbálni lehetetlen volt, inkább a kezelőszervek, a váltó, valamint a motor hangjáról lehet egyáltalán valami tapasztalatot gyűjteni.  motorok továbbra is nélkülözik a turbót, amely mára totális világuralomra tör, a Toyota inkább a hibridmotorokkal indult egy másik irányba. Igaz Corollából speciel nem lesz hibrid, ha valaki ilyenre vágyik annak az Aurisból kell választani.

Az érkező újdonság öt szinttel kívánja kiszolgálni a piacot: a Live, Live ECO, Active, Active ECO, Active Design, Lounge felszereltségi mátrixban minden célcsoport a kiemelt preferenciája szerint választhat. A Live, a versenyképes ár, és komfort, az Active az ár/érték arányra figyel ezzel az eladás gerincét képezheti, míg a Lounge az innovációkat és a kényelmet adja, míg a Limited kifejezetten az egyedi flottás igények miatt van.  

Az új Corollánál az ütközésbiztonság is kifejezetten kiemelt paraméter, ennek megfelelően a felnőtt utas és sofőreredményben 94 százalékosra teljesítette az Euro NCAP tesztet összességében pedig nyilván öt csillagra. Ezt 7 légzsák, ostorcsapás jellegű sérüléstől védő fejtámlák és biztonsági gyermekülés-rendszer, új generációs ABS rendszer, kipörgésgátló (TRC) és járműstabilitás-vezérlés (VSC) valamint a hegymeneti elindulás segítő szolgálja ki.

Árakban az új Corolla is megköveteli azt a pluszt, amellyel a vevők egy atomóra pontosságával működő szerkezetet kívánnak birtokolni. Ennek megfelelően az ára is közel jár az ötmilliós határhoz, míg a csúcson akár 7 millió forintot kérnek érte alapból.

Toyota

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!