szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A britek által összeállított listán szerepelnek olyan autók, amik tényleg nem a szépségükről és megbízhatóságukról híresek, de a top tízbe bekerültek igazi kultusz modellek is.

Érdekes listával állt elő a brit Auto Express magazin, ugyanis a szerkesztők arra vállalkoztak, hogy összegyűjtik az utóbbi 25 év 10 legpocsékabb autóját. Nehéz és egyben merész vállalkozás egy ilyen listát összehozni, hiszen elég sokféle szempont alapján kell eldönteni, hogy az adott típus miért nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A magazin munkatársai mindenesetre összeszedték a szerintük legrosszabbakat, amibe nagy meglepetésre olyan modellek is bekerültek, amik kifejezetten népszerűek vagy manapság már kultusz autónak számítanak.
Rover CityRover (2003) A Rover egykoron jól csengő márkanév volt, azonban a 2000-res évek közepére leáldozott a csillaga, olyannyira, hogy 2005-ben csődbe is mentek. Ezen időszak felejthető terméke volt a CityRover, ami valójában a Tata Indica átemblémázott változata volt, ennek megfelelően kifejezetten kedvező árcédulával rendelkezett. A silány minősége azonban elriasztotta a vásárlókat és alig több mint két év múlva el is tűnt a piacról.
Wikipedia
Daihatsu Move (1997) Sokat elárul egy autóról, ha a reklámkampányában azzal a szlogennel hirdetik, hogy „kívülről furcsa, de belülről okos.” A japán kei car, vagyis az apró, kocka formájú városi autók közé tartozó Move 1997-ben jelent meg a brit piacon, és megbízhatósága valamint olcsó fenntarthatósága ellenére sosem vált közkedveltté. Nem úgy, mint hazánkban a Suzuki Wagon R, ami jól mutatja, hogy a britek mennyire válogatósak.
Wikipedia
Mitsubishi Carisma (1995) A Mitsubishi részéről bátor döntés volt arról elnevezni a ’95-ben bemutatott lépcsőhátú modelljüket, ami épp hiányzik belőle, vagyis a karizma. Ennek ellenére egy megbízható és praktikus autóról van szó, de a britek szerint az elfuserált névválasztás megpecsételte a sorsát.
Wikipedia
Suzuki X-90 (1995) A Suzuki nyerő lóra tett, amikor a ’90-es években elkezdett kisebb célcsoportoknak szánt rétegmodelleket bemutatni, köztük a Vitarát és a Capuccinót. A kétüléses, kivehető tetős X-90 bébiterepjáró bemutatása azonban sokaknál kiverte a biztosítékot, nem csak a rémisztő formája miatt, de a rossz vezethetősége és a gyenge terepezős képességei miatt is.
Wikipedia
Renault Avantime (2001) Egy autó, ami egyszerre egyterű és kupé, olyannyira, hogy még a B-oszlop is hiányzik belőle. A franciák mertek nagyot álmodni, aztán pedig nagyot bukni, hiszen az Avantime totális kudarc lett, amiért nem csak a különleges koncepció, hanem a magas ár is okolható. A Renault bátorsága azért utólag mégiscsak elismeréshez vezetett, hiszen manapság igazi ritkaságnak és kultuszautónak számít az Avantime, amiből mindössze 4500 példány készült.
Wikipedia
Lexus SC 430 (2001) A Lexus kupéja azért kerülhetett fel a listára, mert 2001-ben a japánoktól mindenki egy kecses, fürge és élvezetesen vezethető sportkocsit várt, erre kaptak egy tohonya, lomha és érzéketlen luxusbálnát. Persze ez azért túlzás, de az elvárások nagyok voltak, a Lexus viszont inkább a luxuskupé vonalon indult el, megcélozva a süppedős bőrüléseken szocializálódott amerikai vásárlókat. Az eredmény egy 4.3-as V8-as motorral szerelt, automataváltós buborék, ami a japán sportkocsi-rajongók között enyhén szólva nem aratott osztatlan sikert. A briteknek viszont fölösleges siránkozniuk, hiszen számtalan kultikus, japán belpiacos modell közül válogathatnak a használtpiacon.
Wikipedia
Nissan Serena (1992) Egy kisbusztól senki nem várja el, hogy zöld lámpánál kilőve M5-ös BMW-ket alázzon, de a Serena 27.8 másodperces 0-100 km/órás állórajtjánál, még az utasokkal teli 7-es busz is jobban gyorsul reggelente. Aki ezen túltette magát annak még azzal is szembe kellett néznie, hogy a Serena meglehetősen rossz töréstesztet produkált, vagyis inkább áru, mintsem személyszállítóként volt bevethető.
Wikipedia
Citroen C3 Pluriel (2003) Elméletben remekül hangzik, hogy az ember csak gondol egyet, majd kiveszi a vászontetőt, eltávolítja a tetőkeretet a C-oszloppal együtt és máris élvezheti a roadster-feelinget. A valóságban azonban a C3 Pluriel női tulajdonosainak alacsony hányada rendelkezik az említett művelethez szükséges izomerővel, és még ha sikerül is a tető szétbontása, nincsen elég hely a daraboknak a csomagtartóban.
Wikipedia
Chrysler PT Cruiser Convertible Szintén olyan modell a listán, ami hatalmas rajongótáborral rendelkezik, ez egyben persze azt is jelenti, hogy jó páran vannak, akik ki nem állhatják a retró külsejű PT vászontetős változatát. A fanyalgó britek saját sanyarú sorsuk miatt fordultak el tőle, mondván a napfényes Kaliforniában remekül mutat, de a ködös Albionban inkább szánalmas látvány. Emellett persze a korszak amerikai autóira jellemző kevésbé minőségi beltér és butácska futómű is ellene szól.
Wikipedia
Skoda Estelle (1988) Nagy-Britanniában körülbelül 120 ezer Skoda Estelle talált gazdára, ami jól mutatja a népszerűségét. A hazánkban 120 és 130L néven forgalmazott típus a briteknél inkább célszerszám volt, mintsem élményautó, ezért nem is igazán szerették, de a Skoda védelemére szóljon, hogy zokszó nélkül végezte a feladatát.
Wikipedia
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!