Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"09497dea-608a-4f58-a6aa-d653a295ef43","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Novemberben az export euróban számított értéke 3,5 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakitól, míg az importé 2,3 százalékkal meghaladta azt.","shortLead":"Novemberben az export euróban számított értéke 3,5 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakitól, míg az importé...","id":"20250103_Kevesebb-magyar-termek-fogyott-a-vilagban-mig-mi-tobbet-vasaroltunk-kulfoldrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09497dea-608a-4f58-a6aa-d653a295ef43.jpg","index":0,"item":"e1a35c61-dcea-4028-8a30-9cb59946d01d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250103_Kevesebb-magyar-termek-fogyott-a-vilagban-mig-mi-tobbet-vasaroltunk-kulfoldrol","timestamp":"2025. január. 03. 08:35","title":"Kevesebb magyar termék fogyott a világban, míg mi többet vásároltunk külföldről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e82313b-3721-4a82-bda8-aae33daf0522","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Éves szinten százezer autó a gyártási cél. ","shortLead":"Éves szinten százezer autó a gyártási cél. ","id":"20250102_Terjeszkednek-a-kinai-autogyarak-Egyiptombol-jonnek-majd-az-MG-k","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e82313b-3721-4a82-bda8-aae33daf0522.jpg","index":0,"item":"a48e89ef-63eb-4041-8eca-71d3eff14cab","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_Terjeszkednek-a-kinai-autogyarak-Egyiptombol-jonnek-majd-az-MG-k","timestamp":"2025. január. 02. 20:20","title":"Terjeszkednek a kínai autógyárak, Egyiptomból jönnek majd az MG-k","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0f41ea4-ffb0-4e81-9386-9fa7cce07f59","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Előbb csak feltételezés volt, hogy a kormány előrehozná a következő választást, majd Magyar Péter már követelte is ezt Orbántól, sőt, egyből kampányüzemmódot hirdetett. A kormányzat cáfol, de vajon milyen lehetőségei vannak, ha meggondolná magát? És érdeke lenne ilyet tenni?","shortLead":"Előbb csak feltételezés volt, hogy a kormány előrehozná a következő választást, majd Magyar Péter már követelte is ezt...","id":"20250103_Elorehozott-parlamenti-valasztas-2025-2026-maskor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0f41ea4-ffb0-4e81-9386-9fa7cce07f59.jpg","index":0,"item":"bbe4eeb3-46b5-447c-8fa3-dcd062a0cc91","keywords":null,"link":"/360/20250103_Elorehozott-parlamenti-valasztas-2025-2026-maskor","timestamp":"2025. január. 03. 06:30","title":"Bejön-e Magyar Péter húzása: lesz idén parlamenti választás, vagy csak 2026-ban, esetleg még később?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b16e962c-9fdd-4215-8164-961d7c3a2786","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Rögös út vezetett az MTVA-ig.","shortLead":"Rögös út vezetett az MTVA-ig.","id":"20250103_A-kozteve-adott-munkat-Curtisnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b16e962c-9fdd-4215-8164-961d7c3a2786.jpg","index":0,"item":"2ae0e9f0-8ff5-40a0-b679-3da3714650a7","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_A-kozteve-adott-munkat-Curtisnek","timestamp":"2025. január. 03. 08:20","title":"A köztévé adott munkát Curtisnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df","c_author":"Domokos László","category":"gazdasag","description":"A beszerzési menedzserindex (bmi) szezonálisan kiigazított decemberi értéke 50,6 pont volt, kisebb a januári 52,2-nél, és a negyedik legalacsonyabb februári érték 1995 óta – adta hírül a Magyar Logisztikai, Beszerzés és Készletezési Társaság (MLBKT).","shortLead":"A beszerzési menedzserindex (bmi) szezonálisan kiigazított decemberi értéke 50,6 pont volt, kisebb a januári 52,2-nél...","id":"20250102_bmi-konjunktura-mblkt-feldolgozoipar-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df.jpg","index":0,"item":"d3815515-fc56-451f-9ba4-a8e115760a9f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_bmi-konjunktura-mblkt-feldolgozoipar-2025","timestamp":"2025. január. 02. 09:00","title":"Újabb erős jel érkezett arról, hogy aligha pattan fel gyorsan a magyar gazdaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8faecd1a-f4a3-4a3b-8658-9f37531cf6f2","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az appot előre telepítenék az új telefonokra. ","shortLead":"Az appot előre telepítenék az új telefonokra. ","id":"20250102_Gorogorszag-korlatozna-a-fiatalok-internethasznalatat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8faecd1a-f4a3-4a3b-8658-9f37531cf6f2.jpg","index":0,"item":"babf0cce-e4b9-4fa2-9b2a-a12fb1e493dd","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_Gorogorszag-korlatozna-a-fiatalok-internethasznalatat","timestamp":"2025. január. 02. 20:40","title":"Görögországban egy központi alkalmazással ellenőrizhetnék a szülők a gyerekek internethasználatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Előbb gyengült, majd kissé erősödött a forint, de egyelőre 411 felett az euró árfolyama.","shortLead":"Előbb gyengült, majd kissé erősödött a forint, de egyelőre 411 felett az euró árfolyama.","id":"20250102_forint-arfolyama-euroarfolyam-valutapiac-devizapiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"48e947b7-0d48-48e3-9f12-8001a9e11275","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_forint-arfolyama-euroarfolyam-valutapiac-devizapiac","timestamp":"2025. január. 02. 09:17","title":"Tétovázva futott neki az új esztendőnek a forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8195583-9fd5-4fde-b4eb-ec6d16a67c13","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A férfi bocsánatot kért, de azt nem tudni, milyen károkat okozott.","shortLead":"A férfi bocsánatot kért, de azt nem tudni, milyen károkat okozott.","id":"20250103_Zart-ablakon-lott-be-tuzijatekot-egy-nemet-influencer-szilveszterkor---video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8195583-9fd5-4fde-b4eb-ec6d16a67c13.jpg","index":0,"item":"6abce5d6-b606-41d5-8af2-e41b3919d0b8","keywords":null,"link":"/elet/20250103_Zart-ablakon-lott-be-tuzijatekot-egy-nemet-influencer-szilveszterkor---video","timestamp":"2025. január. 03. 11:50","title":"Egy lakás ablakán lőtt be egy szilveszteri rakétát egy influenszer Berlinben, ami odabent felrobbant – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jól néz ki, meglepően gyors, ízléses a luxusa és még terepen sem fog cserbenhagyni. Van, akinek mindenből a jó jut. Nyolc év alatt több mint 415 ezer példányban kelt el a Range Rover Sport, a márka pénzcsináló modellje, amelyből most itt az új változat.
A leköszönő modellhez képest szinte minden téren gyökeresen megújult a jómódú angolok népautója. Nőtt a mérete (+67mm), nőtt a tengelytávja (+178 mm), nagyobb lett a fejtér hátul (+18mm), tágasabb a hátsó térdtér is (+24 mm).
Ahol valami csökkent az sem negatívum, a súlya, már-már szürreális 420 kilogrammal lett kevesebb. Egy ilyen 17 százalékos fogyást az orvosok már az egészségre károsnak tartanának. A közvetlen jelenlegi vetélytársaknál jelentősen kevesebbet nyom az Range Rover Sport – a BMW X5-nél 35 kilóval, az Audi Q7 jelenlegi modelljénél nem kevesebb, mint 185 kilóval. Fontos megjegyzés azért, hogy mindkét rivális modellből gyakorlatilag megérkezett az új generáció, ennek nyomán a jelenlegi előny jelentősen csökken majd.
D.P.
A személyre szabhatóság, vagyis a pénztárca vaskossága alapján négy felszereltségi szinten vásárolható meg az új Range Rover Sport. Az S,SE, HSE, Autobiography csomagok választéka 19 féle színt, kilencféle kerékméretet ( max. 22 col), hétféle műszerfal-kombinációt és kétféle ülésrendszert ölel fel.
A motorválaszték európai vonala két dízel erőforrásból áll. A hathengeres 3.0 literes dízelek közt a TDV6 jelű mostantól 258 lóerős, közel 50 lóerővel erősebb elődjénél, a nyomatéka kereken 600 Nm, amely 15 százalékos fejlődés az elődhöz képest. A jobban kihegyezett SDV6 kereken 300 lóerős (a korábbi 255 LE) a nyomatékban itt nem történt változás. A fenti adatokból a menetteljesítmények is komolyan profitálnak, a gyengébb modell 7,1 mp alatt van százon, míg a sportosabb 6,8 alatt. Mindezt úgy, hogy bőven két tonna feletti autókról beszélünk.
D.P.
A benzines változatok közt aztán ott van az igazán nagykutya. A csúcs 5.0 literes V8-as 510 lóerős teljesítménnyel és gigászi 625 Nm-es nyomatékkal kereken 5.0 másodperces százra gyorsulással. Van persze egy kisebb motor is a palettán a 3.0 literes V6-os, amelyik lényegi újdonság, mert leváltotta a korábbi V8-ast, de ezzel sem fog senki szégyenben maradni a 6,9 mp-es százas sprinttel, ami jobb adat, mint az elődé volt és 340 lóerős motorteljesítmény sem szerény.
A Range Rovereknek persze nem csak terepen, presztízs-rendezvényeken vagy vontatáskor kell tökéletesnek lennie. Minden helyzetnek megvannak a maga követelményei, mind alvázmagasságot mind a futóműbeállítást illetően. A Range Rover Sport hasmagassága ennek megfelelően légrugók segítségével 50 milliméterrel leültethető, vagy akár 135 milliméterrel megemelhető. Ezen emelési értékek mellett a másik fontosabb paraméter az osztóművek nyújtotta erőátvitel megfelelő szétosztása. Az új Range Rover Sportban kétféle állandó összkerékhajtási rendszer van. Az egyszerűbb megoldás egy Torsen rendszerű differenciálmű, amely alapból 42/58 arányban osztja a motor nyomatékerejét, de képes az arányokat akár 63 százalékban előre, illetve 77 százalékban hátra is koncentrálni.
A még komolyabb rendszer 16 előremeneti és két hátrameneti fokozattal rendelkezik, alapból 50/50 százalékos nyomatékosztással, amelyet akár 100 százalékban is átterhel a rendszer a hátsó futóműre, ha úgy hozza jó sorsunk. Érdekes újdonság a vízmélység figyelő is terepen, amely a külső tükrökben lévő szenzorok révén hasonlítja össze a vízszint magasságát a kocsi helyzetével és ezek alapján ad visszajelzést a sofőrnek. A maximális gázlómélység 850 milliméter.
D.P.
A hazai sajtóbemutatón a zsámbéki Driving Camp off-road környezetében ugyan gázlón áthajtás nem volt, de az épített siratófalakon megmutatták, hogy egy divatos terepjáró a Range Rover esetében sem viccelheti el a terepképességeket. Az oldaldőlés esetében 37-45 százalékos kaptatót a pályája végén lévő 80 százalékos (vagyis 36 fokos) siratófalat is lényegében utcai autós biztonsággal abszolválja a kiválasztott dízel, még úgy is, hogy nyári gumikkal és hol szemerkélő, néhol rendes esős időben tette. A rendszer lelke az új fajta Terrain Response 2-rendszer, ami szinte mindent elintéz helyettünk a hegymenet vezérlésen keresztül.
Egy 20 millió forint feletti Range Rovertől ugyanakkor nem is várható más, még akkor sem, ha nyilvánvaló, hogy ezek a járművek szinte kizárólag ilyen ügyféltalálkozókon fognak hasonló helyzetekkel találkozni. A tulajdonosoknak pedig ígéretet kéne tenniük, hogy ezt nem hagyják ki. Lássák mire képesek ezek a járművek, nem csak az elitkerületek lakóinak biztonságot adó páncélautói.
D.P.
A luxust persze technológiában is illik kiszolgálni, ezért felemás módon, de a fogyasztási adatokra is egyre inkább figyel a rendszer, ennek értelmében folyamatosan tájékoztat közli a gazdaságos autózáshoz szükséges feltételeket. Csodát persze csak ebben a viszonylatban kell várni, de a dízeleknél írt 7,3-7,5-ös fogyasztás vagy a benzines csúcsmodell 12,9 literes vegyes fogyasztása legalább papíron nagyon szépen mutat. A további fejlesztések közt a színes head-up display megjelenése a legfontosabb újdonság, de jön a sávelhagyás figyelmeztetés, a közúti tábla felismerő a körpanorámás távolság ellenőrzés, sőt még kiparkolást segítő rendszer is bekerül hamarosan. És talán ide tartozik, hogy a V6-os dízelmotor hibrid változatban is megjelenik hamarosan 6,4 literes és 169 g/km CO2 kibocsátás ígéretével.
A versenytársak a BMW X5, a Mercedes M-osztály, az Audi Q7, a Porsche Cayenne és idesorolható tágabb értelemben a BMW X6, az Infiniti FX, a VW Touareg, és a Lexus RX között az új Range Rover Sportnak szikla szilárd helye van. A hazai árak 18,5 millió forinttól indulnak, ezért a gyengébbik dízel jár, míg a csúcson már 30,7 millió forint az alapár.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!