Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"721b8f68-38f3-454c-887a-bacf75e1e39c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az amerikai elnök is téved, ha azt hiszi, a kormányok harc nélkül megadják magukat.","shortLead":"Az amerikai elnök is téved, ha azt hiszi, a kormányok harc nélkül megadják magukat.","id":"20250205_Economist-trump-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/721b8f68-38f3-454c-887a-bacf75e1e39c.jpg","index":0,"item":"95dc8a04-d55e-4bfc-abce-2663d09cc15d","keywords":null,"link":"/360/20250205_Economist-trump-lapszemle","timestamp":"2025. február. 05. 15:38","title":"Economist: A szövetségesek nem tudják a végtelenségig megbékíteni Trumpot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44b23a2b-edc4-4306-a936-3e0491e304f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Négy lakást már vásároltak, egy pedig folyamatban van abból a pénzből, amit a demonstráción gyűjtöttek össze.","shortLead":"Négy lakást már vásároltak, egy pedig folyamatban van abból a pénzből, amit a demonstráción gyűjtöttek össze.","id":"20250204_lakhatas-Influenszer-tuntetes-lakasvasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44b23a2b-edc4-4306-a936-3e0491e304f4.jpg","index":0,"item":"f1372477-c9d3-4ac6-9b02-e3daeefb11a1","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_lakhatas-Influenszer-tuntetes-lakasvasarlas","timestamp":"2025. február. 04. 17:30","title":"Nyolc fiatal lakhatását biztosították egy évvel az Influenszer-tüntetés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c7ba1bd-ab46-4341-b528-4969a68d4e67","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Újabb csúcsokat ostromol a kakaóbab ára, a multicégek más alapanyaggal „dúsítják” a termékeiket, a manufaktúrák viszont nem tudnak eléggé árat emelni. A csokoládé egyre inkább luxustermékké válik.","shortLead":"Újabb csúcsokat ostromol a kakaóbab ára, a multicégek más alapanyaggal „dúsítják” a termékeiket, a manufaktúrák viszont...","id":"20250204_hvg-dragulo-kakao-csokolade-helyettesito-gyartok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c7ba1bd-ab46-4341-b528-4969a68d4e67.jpg","index":0,"item":"80e98cde-9aa9-4714-9ca9-64a171671725","keywords":null,"link":"/360/20250204_hvg-dragulo-kakao-csokolade-helyettesito-gyartok","timestamp":"2025. február. 04. 14:15","title":"Most már senki nem úszhatja meg a csokidrágulást: zsinórban negyedik éve nincs elég kakaó a világpiacon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38868fdb-8893-4abc-8aa0-3ca5844ad73d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Polgár Csabát indoklás nélkül váltotta le Pintér Sándor a múlt héten, azóta sem tudni, miért.","shortLead":"Polgár Csabát indoklás nélkül váltotta le Pintér Sándor a múlt héten, azóta sem tudni, miért.","id":"20250204_orszagos-onkologiai-intezet-levaltott-foigazgato-polgar-csaba-szakorvos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38868fdb-8893-4abc-8aa0-3ca5844ad73d.jpg","index":0,"item":"dda5cea5-0902-4f61-9a3b-bb3272b76fda","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_orszagos-onkologiai-intezet-levaltott-foigazgato-polgar-csaba-szakorvos","timestamp":"2025. február. 04. 12:48","title":"Szakorvosként folytatja az Országos Onkológiai Intézet leváltott főigazgatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09699d75-e2a9-4efb-949d-0e60c4c3edb6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"El tudtuk volna képzelni tíz éve, hogy Simicska Lajosé lesz 35 évre a teljes magyar gyorsforgalmi úthálózat? Hogy az ország második legnagyobb bankjában tulajdont szerez? Vagy hogy alig lehet úgy nyaralni, hogy ne az ő érdekeltségeibe fussunk bele? A G-nap tizedik évfordulóján összeszedtük, mennyire volt Simicska Lajos megkerülhetetlen a 2015-ös bukása előtti időkben, és mennyire megkerülhetetlen ma a NER elitje.","shortLead":"El tudtuk volna képzelni tíz éve, hogy Simicska Lajosé lesz 35 évre a teljes magyar gyorsforgalmi úthálózat...","id":"20250206_Simicska-10-ev-g-nap-meszaros-tiborcz-garancsi-ner-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09699d75-e2a9-4efb-949d-0e60c4c3edb6.jpg","index":0,"item":"4f02edaa-3bae-4dfe-97ac-685aa96e6b35","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Simicska-10-ev-g-nap-meszaros-tiborcz-garancsi-ner-ebx","timestamp":"2025. február. 06. 07:00","title":"Gyenge kezdőnek tűnik Simicska Lajos ahhoz képest, amit az új NER-elit a G-nap óta elért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"470b3127-4276-41fd-a499-65c9bec0c130","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mindfullness jegyében, „minimalista skandináv dizájnnal” adta ki legújabb böngészőjét az Opera.","shortLead":"A mindfullness jegyében, „minimalista skandináv dizájnnal” adta ki legújabb böngészőjét az Opera.","id":"20250204_opera-air-uj-bongeszo-meditacio-szunet-tartasa-mindfullness","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/470b3127-4276-41fd-a499-65c9bec0c130.jpg","index":0,"item":"70e9bafe-57ee-4220-8c95-468a89346de5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_opera-air-uj-bongeszo-meditacio-szunet-tartasa-mindfullness","timestamp":"2025. február. 04. 15:03","title":"Jött egy új böngésző, ami szól, ha ideje szünetet tartani – és még meditálni is segít közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f78bed1-23e8-4ece-a0e5-65531fe4e1b0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína humanitárius és katonai műveletekhez is felhasználná a saját fejlesztésű, pilóta nélküli CH-YH1000 nevű drónját. Hamarosan kész az éles bevetésekre.","shortLead":"Kína humanitárius és katonai műveletekhez is felhasználná a saját fejlesztésű, pilóta nélküli CH-YH1000 nevű drónját...","id":"20250206_kinai-teherdron-teszt-ch-yh1000-teherbiras-repules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f78bed1-23e8-4ece-a0e5-65531fe4e1b0.jpg","index":0,"item":"13f26116-7b36-432c-8e7f-58cb3ed4b04c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_kinai-teherdron-teszt-ch-yh1000-teherbiras-repules","timestamp":"2025. február. 06. 08:03","title":"1000 kilót is elvisz, 10 órán át a levegőben marad: sikerült a kínai szuperdrón tesztje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef70ab1f-a48b-44a9-8a89-c313e0814c3b","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Még a Fidesz szavazóinak 37 százaléka is Magyarországot és Orbán Viktort látja Bindzsisztánban és fiktív vezetőjében – derül ki a Publicus Intézet felméréséből.","shortLead":"Még a Fidesz szavazóinak 37 százaléka is Magyarországot és Orbán Viktort látja Bindzsisztánban és fiktív vezetőjében –...","id":"20250205_majka-csurran-cseppen-bindzsisztan-publicus-intezet-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef70ab1f-a48b-44a9-8a89-c313e0814c3b.jpg","index":0,"item":"786997a8-87e0-4eaa-8b6e-a8bf5e634e2b","keywords":null,"link":"/kultura/20250205_majka-csurran-cseppen-bindzsisztan-publicus-intezet-felmeres","timestamp":"2025. február. 05. 09:32","title":"Majkának nem kellett megerősítenie, hogy Orbánról szól a Csurran, cseppen, az emberek nagy része így is tudja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem a leglelkesítőbb autóipari termék a kisbusz kategória, a német prémium márka viszont átdolgozta a koncepciót. Családi nagyautóként és stílusos, praktikus cégautóként pozícionálják mostantól sajátjukat.
A Mercedes-Benz jól ismert személyszállító kisbuszának, a Vianónak a helyébe lép mostantól a V-osztály. Az újdonság erősen fókuszál a látványos külsőségekre, míg kényelmi szempontból jóval egy átlagos személyautó felett áll. A V-osztály egyébként kiváltja a nem kifejezetten sikeres Mercedes-Benz R-osztályt is, amely egy fényűző, de az európai utcákon kifejezetten furcsa arányú autó volt, egy buszlimuzin.
A személyszállító kisbuszok közt eddig is a legszemélyautósabb külsejű Viano utóda még inkább ebbe az irányba tolódik. A külső belső dizánjt összefésülték a jelenlegi Mercedes személyautók stílusjegyeivel. A domború, lefelé hajló géptető, a látványos LED-es fényszórók és a lágy formák kifejezetten nem áruszállítós asszociációkat próbálnak generálni.
A beltér pedig végképp más világ, mint egy szokásos kisbuszban. Finoman kidolgozott részletek, anyagválasztás és illesztések. Van itt fabetét, csúcsminőségű bőrkárpit, króm légbefúvók, hangulatfény, Burmester surround hifi, hétcolos infotainment-szett, tizenkét gombos multikormány. Nagyjából alapból olyan a V-osztály, mint amilyenre iszonyú pénzekért tuningolni szokás az ilyen kisbuszokat.
Képgaléria.
D.P.
A méreteit tekintve a V-osztály tényleg fejedelmi, hosszabb, mint a legtöbb felsővezetői autó, 5370 milliméter hosszú a legnagyobb kivitel esetében, de ezen kívül még két karosszéria hosszal és két tengelytáv méretből lehet választani. Természetesen itt is megvan az alapvető kétféle felszereltség a V-osztály és a V-osztály Avantgarde.
A leginkább luxus kabin esetén a vezető mögötti sorokban négy egymásnak szembefordítható új tervezésű ülés kapott helyet, kifejezetten nappali-dolgozószoba hangulattal, sőt a két hátsó üléssort akár ággyá is lehet alakítani.
A Mercedes totális offenzívája az asszisztens és a biztonsági rendszerek terén itt is megjelenik. Az etalon S-osztály felszereltsége szinte hiánytalanul szivárog le ide is. Így, a V-osztályba bekerült szériában az itt különösen hasznos oldalszél-asszisztens, de megkapta az éberségfigyelő rendszert is. A méreténél fogva nem könnyen parkolható családi autónak szánt járművet adott esetben tizenkét parkolószenzor segíti, valamint négy kamera alkot 360 fokos képet a kocsi környezetéről. A biztonsági csomagban alap az ütközésvédelem, a sávtartó és a holttérfigyelő, valamint a sokadik generációs Pre-Safe rendszer.
A motorválaszték, elsőre az európai igényeket kiszolgálva három, 2,1 literes négyhengeres turbódízellel rajtol, amelyek az A-osztálytól, a csúcs S-osztályig bezárólag teljesítenek egyébként is szolgálatot a mostani Mercedesekben.
A V 200 CDI 136 lovas és 330 Nm-es nyomatékú, míg a V 220 CDI 163 lóerős, 380 Nm-es nyomatékkal érkezik. Az erősebbik hivatalosan két literrel kevesebb üzemanyaggal beéri, mint elődje. A csúcsmotor a V 250 BlueTEC 190 lovas és 440 Nm nyomatékú a korábbi 3.0 literes V6-os helyére lép.
Az autók május végétől tűnhetnek majd fel az utcákon, egy közepesen felszerelt modell ára nem hivatalosan 43 ezer euró, vagyis még a belépő modellek is 10 millió forint környékén lesznek. A megcélzott vevőkör a nagypénzű nagycsaládosok mellett, az exkluzív transzfereket bonyolító cégek. A hazai vevők számolhatnak a Mercedes két éve bevezetett Integrált Szerviz Csomagjával, ami négy évre minden karbantartási költséget fedez.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.