szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ritkán látni Európában a Ford teherautóit. Pedig a tengerentúlon zabálják őket, ráadásul megújultak, még a gyáruk is új lesz.

A Ford az amerikai piacra fejlesztett vadonatúj F-650 és F-750 típusok gyártására Ohióban készülnek fel, de csak jövő januártól. Ide Mexikóból költöztetik át a gyártósorokat. A Ford már 29 éve vezeti az Egyesült Államok eladási listáit a kategóriában, és ez nem kis szó. A pozíció megőrzéséért jó néhány fejlesztést bevetettek, hogy javítsák a típusaik gazdaságosságát – és ez nem is olyan egyszerű, ha tudjuk, hogy benzinmotoros változatokat is gyártanak, Alaszkában nem előnyös a dermedő dízel.

A csőrös teherautók kérhetők lettek 6,7 literes Power Stoke V8-as turbódízelmotorral, amelyet hatfokozatú automataváltóval szerelnek, és sok hasznos segédberendezés kérhető hozzá, például kihajtó tengelycsonk. A piacon a Ford az egyetlen gyártó, amely benzinmotort is kínál közepes haszonjárműveihez, a 6,8 literes, V10-es erőforráshoz szintén hatfokozatú automataváltó csatlakozik. A motor rendelhető sűrítettföldgáz-, vagy folyékony propángáz-üzemű változatban is.

Ford
Ford
Ford

Érdekesség, hogy az F-650 és az F-750 esetében alkalmazta először a gyártó a tesztek alatt a robotizált tesztvezetési programot. A robotizált irányítású teherautók újra meg újra végiggördültek a futóművüket keményen próbára tevő tesztpályán, ami ugyan csupán néhány száz méter hosszú volt, viszont az ismétlések által 10 évnyi használatot szimuláltak. Az útfelületen a töredezett beton, a macskakő és a fémrácsok mellett durva kavicságy, sárral teli kátyúk és túlméretes fekvőrendőrök is voltak.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!