szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hiába reménykedtek a Hondánál, a Citroen a maximális büntetősúllyal is simán dominálta a Túraautó Világbajnokság (WTCC) hungaroringi futamának időmérő edzését. A francia márka triója a négyszeres bajnok címvédő Yvan Muller vezérletével sajátította ki a rajtrács első három helyét, míg Michelisz Norbert számára keserű csalódást tartogatott a kvalifikáció.

Komoly reményekkel készült a WTCC hungaroringi időmérő edzésére a Honda-armada, ugyanis a japán márka gyári csapatánál a pénteki rövid teszt után is rendíthetetlenül hittek abban, hogy elkaphatják az első két fordulóban domináló, ám a most életbe lépő büntetősúly-rendszer miatt 60 kilogrammnyi pluszsúlyt cipelő Citroeneket. Reményeik nem váltak valóra, ugyanis a francia gyár alakulatának „túlsúlyos” C-Elysée-i a szombati szabadedzések után a kvalifikáción is a legjobbnak bizonyultak.

Yvan Muller
FIA WTCC

A pole pozíciót – akárcsak az előző két szezonban – a Hungaroring túraautós királya, Yvan Muller szerezte meg. Ez volt a négyszeres világbajnok címvédő idei első pole pozíciója, amelyért az egykörös formátumban bonyolított Q3-ban csapattársaival, a vb-listavezető José Maria Lopezzel, valamint Sebastien Loebbel kellett megküzdenie. „Az első két szektorom jól sikerült, a harmadikban viszont Lopez gyorsabb volt nálam. Szerencsére az első kettőben sikerült annyi előnyt gyűjtenem, hogy az elég volt az elsőség megszerzéséhez. Örülök neki, hogy végre megvan az idei első igazi kvalifikációs elsőségem” – nyilatkozta az 1:48,727-es körrel élen záró francia kiválóság, aki Lopezt végül 3 századdal, míg a 3. helyen záró Loeböt közel 4 tizeddel múlta felül. 

A zárófázisba a Citroeneken kívül a Honda gyári csapatának két ásza, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro került be. Az olasz és a portugál a Q2-ben elért első és harmadik helyekkel ráijesztett a Citroenekre – ezt Muller sem titkolta - , de az utolsó felvonásra nem maradt lőpor a Civic-ekben: Monteiro több mint 4 tizedes hátránnyal végzett a 4. helyen, míg Tarquini gyenge, többek között négykerekes pályaelhagyással is tarkított köre közel 2 másodperccel volt gyengébb, így az olasznak az 5. hellyel kellett beérnie.

Keserű csalódással zárult a hungaroringi időmérő Michelisz Norbert számára: a Zengő Motorsport Civic WTCC-jével versenyző korábbi privát világbajnok a kvalifikáció első szakaszát az előkelő 3. pozícióban zárta, a Q2-ből viszont nem jutott tovább: „A Mansell-kanyarban belülről átmentem a lapos rázókőn, így a kocsi jobb elejében a lengőkar vagy a kormánymű valószínűleg túlságosan nagy terhelésnek volt kitéve és meghibásodott. Nagyon csalódott voltam, amikor a fiúk szóltak, hogy ne készüljek, mert nem tudom folytatni” – mondta a 12. helyen záró magyar pilóta.

A másik privát TC1-es Hondával versenyző Mehdi Bennani számára jobban sikerült a kvalifikáció, a Proteam marokkói versenyzője a Q3-ba nem jutott be, de így is a 6. pozícióból kezdheti a vasárnapi első futamot. Az afrikai pilóta a Q2-ben alaposan ráijesztett Loebre, ugyanis mindössze egy tizeden múlt, hogy elüsse a továbbjutástól a korábbi kilencszeres ralivilágbajnokot.

A Chevrolet-kontingens tagjai közül a ROAL Motorsport párosa, Tom Chilton és Tom Coronel bizonyult a legjobbnak, a brit és a holland a 7-8. helyeken végeztek. Coronel szereplése különösen dicséretes: mint arról pénteken a hvg.hu-nak a pilóta beszámolt, a héten voltak olyan napok, amikor nem bízott benne, hogy a marrakeshi második futamon összetört autójának újjáépítésével időben végeznek.

A ROAL-páros mögött három másik Cruze, Gianni Morbidelli, Dusan Borkovic és Hugo Valente végzett, míg a mezőny harmadik gyári együttesénél, a Lada Sportnál a 2012-es világbajnok, Rob Huff bizonyult a legjobbnak: a Mogyoródon korában futamot is nyerő brit pilóta Michelisz mögött, a 13. helyen zárt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!