A legjobb pályaautónak szánja a McLaren az ezer lóerős P1 GTR-t

A legjobb pályaautónak szánja a McLaren az ezer lóerős P1 GTR-t

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Ha előkerül a legendás GTR név a wokingiak nem viccelnek.

Meglépte a McLaren azt, amit már korábban is sejteni lehetett, vagyis a hétvégén bemutatta a P1 hibrid sportautó GTR változatát. A legendás F1 GTR után ismét a világ legjobb pályautójának címére pályáznak a McLarennél, ami az utcai P1 zsenialitását és a wokingiak elszántságát, valamint szakértelmét ismerve valószínűleg sikerülni is fog nekik. A most bemutatott GTR egyelőre csak egy prototípus, de a britek minden fontos műszaki adatot közzétettek róla. A legfontosabb talán, hogy a 3.8 literes, ikerturbós V8-as motorból valamint az elektromotorból álló hibrid rendszer összteljesítményét 916 lóerőről 1000 paripára tornázták.

©
©
©
©

A jelentős teljesítménynövekedéshez még fejlettebb aerodinamikai kiegészítőket terveztek, valamint műszakilag is jelentősen átdolgozták az alapjául szolgáló P1-et. A rengeteg új szénszálas légterelőelem, a DRS hátsó szárny, a 80 milliméterrel szélesebb első nyomtáv, az alacsonyabb hasmagasság és a 19 colos versenyfelnik spéci Pirelli gumikon csak néhány olyan módosítás a sok közül, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a P1 GTR minden vetélytársánál gyorsabb legyen a pályán.

Utóbbi valószínűleg csak időeredményekben lesz mérhető, ugyanis a P1 GTR semmilyen versenysorozatban nem fog rajthoz állni, hanem kizárólag a McLaren Special Operations részleg által szervezett eseményeken használhatják majd a leendő tulajok, és magát az autót is az MSO fogja üzemeltetni, ahogy az ilyen különleges modelleknél lenni szokott. Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan hány darabot fognak belőle készíteni az utolsó utcai P1 megépítése után, azt viszont elárulták, hogy a GTR 1,98 millió fontba fog kerülni, amely átszámítva nagyjából 780 millió forintnak megfelelő összeg.

©
©