Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3c123498-0277-4958-ad89-5fed47eeeef5","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Idén húsvétra esett április 20., amikor a marihuána legalizálásáért állnak ki sokfelé a világban.","shortLead":"Idén húsvétra esett április 20., amikor a marihuána legalizálásáért állnak ki sokfelé a világban.","id":"20250420_horvath-laci-ketfarku-million-marijuana-march","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c123498-0277-4958-ad89-5fed47eeeef5.jpg","index":0,"item":"8da84690-fe60-47e7-a051-ab9ab6546044","keywords":null,"link":"/elet/20250420_horvath-laci-ketfarku-million-marijuana-march","timestamp":"2025. április. 20. 18:55","title":"„Ez volt az utolsó” – kiakadt a drogellenes kormánybiztos a Kétfarkú Kutya Párt demonstrációján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"021e4c01-d041-4df4-91dd-fa37536f52b8","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"360","description":"Több mint egy évvel azután, hogy letartóztatták az egyik jógaszekta román vezetőjét, Gregorian Bivolarut, szervezetének egy volt tagja elmesélte, őt hogyan hálózták be és használták ki. Nem az ő története az egyetlen, amelyben felbukkan egy magyar szál. ","shortLead":"Több mint egy évvel azután, hogy letartóztatták az egyik jógaszekta román vezetőjét, Gregorian Bivolarut, szervezetének...","id":"20250420_gregorian-bivolaru-tantra-joga-atman-misa-szekta-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/021e4c01-d041-4df4-91dd-fa37536f52b8.jpg","index":0,"item":"7e442bda-ecc0-4d47-a2a7-98b7c28f9a4d","keywords":null,"link":"/360/20250420_gregorian-bivolaru-tantra-joga-atman-misa-szekta-aldozatok","timestamp":"2025. április. 20. 13:30","title":"A szexmunkát felszabadításként állították be, az erőszak a beavatás része volt – megszólalt a román jógaszektás guru egyik áldozata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"Ballai Vince, Fülöp István ","category":"360","description":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri, de a terelést már elkezdte.","shortLead":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri...","id":"20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"91981dad-09d0-4f9e-8b0c-0c3fc93f2074","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","timestamp":"2025. április. 19. 08:30","title":"Nemigen van biztosításuk az állattartóknak a száj- és körömfájásra, az állam viszont csak ígérget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f06a9b7-8ce7-451c-8429-01d831872b60","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A kapust további vizsgálatokra kórházba szállították.","shortLead":"A kapust további vizsgálatokra kórházba szállították.","id":"20250419_gulacsi-peter-utkozes-hordagy-bundesliga-leipzig-kiel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f06a9b7-8ce7-451c-8429-01d831872b60.jpg","index":0,"item":"dcc60926-60b2-4e50-a442-a1493cab92c6","keywords":null,"link":"/sport/20250419_gulacsi-peter-utkozes-hordagy-bundesliga-leipzig-kiel","timestamp":"2025. április. 19. 17:41","title":"Hordágyon vitték le a pályáról Gulácsi Pétert egy durva ütközés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1f49f1c-3a53-4a0d-9f7f-d8c2c8a368b1","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Városmajor úti klinikán műtötték.","shortLead":"A Városmajor úti klinikán műtötték.","id":"20250420_Nyilasi-Tibor-koszoni-a-jokivansagokat-jobban-van-az-eletmento-szivmutetje-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1f49f1c-3a53-4a0d-9f7f-d8c2c8a368b1.jpg","index":0,"item":"5bdce1ce-80da-4e87-9a2c-ea4c4adbce4c","keywords":null,"link":"/elet/20250420_Nyilasi-Tibor-koszoni-a-jokivansagokat-jobban-van-az-eletmento-szivmutetje-utan","timestamp":"2025. április. 20. 13:38","title":"Nyilasi Tibor köszöni a jókívánságokat, jobban van az életmentő szívműtétje után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Sok probléma olyan nagy a magyar egészégügyben, hogy a megoldásukhoz legalább két parlamenti ciklus kell, de vannak olyan tennivalók is, amelyeket szinte ingyen, azonnal lehetne kezelni – nyilatkozta Kulja András.","shortLead":"Sok probléma olyan nagy a magyar egészégügyben, hogy a megoldásukhoz legalább két parlamenti ciklus kell, de vannak...","id":"20250419_Tisza-Part-Kulja-Andras-egeszsegugy-korhaz-orvos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481.jpg","index":0,"item":"3eb4efcd-6c9e-404e-98a0-3c4a63bf06da","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_Tisza-Part-Kulja-Andras-egeszsegugy-korhaz-orvos","timestamp":"2025. április. 19. 10:57","title":"A Tisza Párt EP-képviselője elmondta, mit kezdenének az egészségüggyel, ha kormányra kerülnének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül mutatjuk be, mikor érdemes orvoshoz fordulni vizelési zavarok esetén.","shortLead":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül...","id":"20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364.jpg","index":0,"item":"a3c52c1e-b07b-4d5b-acd2-abd3fadf1125","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. április. 20. 15:30","title":"Rendben van az, hogy ilyen sokszor kell kimenni? Tabuk nélkül a vizeletürítés problémáiról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"34fef52b-d8fd-4ff6-9ff1-3331eeeed3a4","c_author":"Puszta Dóra","category":"360","description":"A március 3-ai kiírás óta kétszer is módosult az ezerfősnél kisebb településeken működő, „italüzlet, bár” kategóriába sorolt egységek versenyképességének erősítését ígérő kocsmapályázat. HVG-Ténytár.","shortLead":"A március 3-ai kiírás óta kétszer is módosult az ezerfősnél kisebb településeken működő, „italüzlet, bár” kategóriába...","id":"20250419_hvg-kocsmatamogatas-kistelepulesek-tenytar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34fef52b-d8fd-4ff6-9ff1-3331eeeed3a4.jpg","index":0,"item":"2f24177a-a0f8-4c7f-be81-6230f5eb26ae","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-kocsmatamogatas-kistelepulesek-tenytar","timestamp":"2025. április. 19. 09:30","title":"Nincs italbolt, nincs támogatás: a kistelepülések nagy része labdába sem rúghat a kocsmapályázaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy sportos kombi lehet-e alternatívája a manapság mindenen átgázoló drága crossovereknek? Ilyen összeállításban, mint amit a Mercedes prezentált az új C-osztály puttonyosából, mindenképpen.
A formája már nem újdonság. A Mercedesek friss arculatát már elég jól megszokhattuk, az A-osztálytól kezdve az S-osztályáig minden csillagos modell megkapta az elmúlt két évben a divatosabb megjelenést. A mostani szereplőnk testvéréhez, a C-osztály limuzinjához is volt már szerencsénk.
A kombi, vagyis Mercedes terminológiával T-modell szépen megnőtt az elődjéhez képest: hosszabb (+96 mm), szélesebb (+40 mm), és még kényelmesebb is (+80 mm a tengelytávban), viszont jóval könnyebb, mint az előző generáció (áltagosan -65 kg). Ugyanakkor, csak a szegmens átlagát hozza a csomagtere a 490 literes alapmérettel és 1510 literes, döntött ülésekkel. A praktikumra már nem lehet panasz, a csomagtérből elektromosan dönthetők a hátsó támlák és elektromosan mozog a csomagtérajtó is.
A tesztre kapott C250 BlueTEC, abban mindenképp eltért a szokványostól, hogy nem valószínű, hogy a kombik zömét a Mercedes-nél az ilyen, AMG-csomagos változatok adnák. Jelen esetben mégis érthető a kiszerelés, a legkevésbé sem a konzervatívokat akarják megfogni, a célcsoport a fiatal, pénzes, családos menedzsereké. A Mercedes ezzel az autóval, ezzel a csomaggal, választási lehetőséget kínál a mindent letaroló műfajjal, a hobbi terepesekkel szemben.
Képgaléria.
D.P.
Amennyiben ilyen szemüvegen keresztül vizsgáljuk az összeállítást, akkor nagyon működik. Pedig furcsa esőre a kék fényezés, hivatalosan Brillantin-blue, ami nagyon dögös, mégis önkéntelen eszébe juttatja az embernek, hogy „olyan” bmw-s szín. Amióta persze a stuttgartiak bedobták az intelligens LED-lámpáikat, a bennük lágy „S-alkaban” futó nappali menetfénnyel, nem nehéz megismerni, milyen autó jön mögöttünk. Ehhez a csomaghoz még tovább is fújták a lufit a nagy légbeömlős hűtőmaszkkal, a hátsó dupla kipufogóvégekkel, a gigantikus féktárcsákkal és az alapból 19-es felnikkel. Minden ez, csak nem szerény összeállítás.
A belső térben, ha lehet, még egy szinttel feljebb folyik a kényeztetés és ebben jók igazán a stuttgarti csillagosok. Esti fényben kigyúlnak az ambient fények, amelyek hangulatosan kiemelik a szürkés-fehér kárpitozást, a sötét, maratott fabetétek is jól mennek az alumíniumhoz és a világos bőrhöz. Itt megvan bizony az S-osztály parfümös világa, az ajtók kárpitozásában, az ülések kezelőgombjaiban, a Burmeister-hifi hangszóróinak kialakításában.
Képgaléria.
D.P.
Ha tovább pillantunk, ott a mai Mercedesek belsejének másik jellegzetessége, a tabletes infotainment-központ. Valószínűleg még a fanatikus mercisek táborát is megosztotta megjelenésekor, viszont az vitán felüli, amelyik a C-osztályba került, az elsőrangú. A 8,4 colos kijelző grafikája ízléses és árnyalt, akármelyik menüpontban is matatunk logikus, a hardware pedig gyors.
A C250 BlueTEC-ben az erőforrás, egy 2143 köbcentis négyhengeres, 204 lóerős turbófeltöltésű dízelmotor, amely a hátsó kerekeket hajtja. Értékelendő is, hogy nem összkerekes, pedig a statisztikák szerint a prémium kategóriában, irgalmatlanul jönnek a minden kerekükön hajtott modellek, az összkerékhajtás az új státuszszimbólum. Az 500 Nm-s forgatónyomaték akár ahhoz is elég, hogy érvényre juttassa a hátsókerekes hajtásból adódó karaktert.
A nagyon jól kézben tartható túlkormányzottság révén, akár kicsit élvezetesebbé is lehet tenni az autózást kanyargós utakon. Egyébként, ha kicsit száguldozni van kedvünk a menetmód választót átbillentve - amely a kardánbokszon kapott helyett - a Sport+ fokozatig szépen emeli rendszer a fordulatszámokat. 500-at ugrik azonnal, amikor Comfortból Sportba váltunk és nagyjából még 500-600-at, amikor Sport+-t kapcsolunk. A kombi dinamikája is hibátlan, a 80-120 Km/h-s ugrást 6-7 másodperc alatt teljesíti Sport módban, megfeszülnek az acélrugók és ha kell, az AMG fékek fognak, mint az erőművész a cirkuszban.
D.P.
Sejthető azért, hogy nem csak az örömködés, hanem például az Euro6-os norma teljesítése volt a cél az új motorral, amely értéket AdBlue-adalékkal teljesít is. A hidegen kissé kerregős motor hangjából, ha bemelegszik, nem sok marad. 130 km/h-nál a főtengely fordulatszáma 1750 percenként Comfort-módban, míg Eco-módban 90-nél, alig 1300-at forog főtengely. Az átlagos használatra jutó fogyasztás azért más lesz, mint a gyári 5,1 liter 100 kilométerenként, ám a 7,5 literes átlagra sem kell különösebben panaszkodni.
Feltűnő volt, hogy a konkurenciához képest mennyire finoman indítja újra a motort a stop&start-rendszer. Éppen csak bepöccenti, nincs semmilyen kellemetlen rándulás, szépen veszi át a Mercedes kétkuplungos hét fokozattal kombinált 7G-TRONIC váltója a motor nyomatékának adagolását. Ugyanakkor, amilyen szépen oldja meg a piros lámpa utáni újraindítást és elindulást, képes zavarba jönni a gyorsan változó vezetési módozatoktól, ilyenkor a váltó keresgéli melyik is volna a megfelelő fokozat.
Képgaléria.
D.P.
Amiben a Mercedes manapság szintén kiemelkedő, az asszisztens és biztonsági rendszerek garmada. Még egy ilyen, „sima” C-osztályban is olyan vezetéstámogató technológiai arzenál érhető el, ami lényegében egy önmagát vezetni tudó autót eredményez. Kétségtelen, igényel némi megszokást, hogy az egyre több elérhető vezetéstámogató funkció mindegyikéből a legjobbat hozzuk ki. Így, az adaptív tempomatot városi dugóban is jó használni, ugyan így jó a sávtartó asszisztens is az araszoláshoz. A fáradtságra vagy figyelmetlenségre ez a rendszer már tényleg csak valós helyzetben reagál, nincs már az folyamatosan riogató „vigyázz autó jobbról, vigyázz autó balról, vigyázz nekimész” zaklató csilingelés, mint ami a korábbi asszisztens rendszereket jellemezte. Sőt, mára olyan, mintha inkább önállóan oldaná meg az ilyen helyzeteket az autó.
Ez a Mercedes-Benz C250 BluteTec T egy 22 millió forintos árú autó. Sokan felnyöghetnek, most hogy „atya ég, ez mégiscsak egy C-osztályú Mercedes”. Ugyanakkor van egy találó kifejezése az angoloknak az ilyen autókra, a „baby executive”. Mindez arra vonatkozik, hogy egy ilyen jármű manapság, simán hozza a „topmenedzser autók” színvonalát egy osztállyal lejjebb is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.